La marraskuu 2016

Ei se itkupotkuraivari ollu kyllä kaukana ellami :bored: Mutta pienellä pitäjällä kun asutaan, niin meillä on vain yksi ultraava lääkäri (kätilöitä ei ole ja jostain syystä hoitajat ei täällä ultraa..). Eli ei siitä metelin nostamisesta olisi ollut mitään hyötyä.
Onneksi on kuitenki tuo doppleri, niin tietää kaverin olevan ainakin hengisä :Heartred

Sain juuri tietää että mulla ei työt jatkuu syksyllä johtuen raskaudesta.. tilanne on siis se että mulla on aina kirjoitettu puolen vuoden soppareita syksyksi ja kevääksi ja kesän oon tavallaan keskeytyksellä. Esimies oli jo hieman lupaillut sopparia syksylle ja aluksi olin ajatellut että kerron vauva uutiset vasta sen jälkeen kun olen saanut nimen soppariin. Mutta tulinkin toisiin aatoksiin ja ajattelin kertoa etukäteen että en vaikuta tökeröltä. Esimies tuumasi sitten että onpas hyvä että kerroit, olinkin juuri sulle sopparia kirjoittamassa mutta nythän se ei enää meidän kannalta ole kannattavaa. Olisin ehtiny syksylle olla noin 2kk töissä ennen äitiyslomalle jääntiä. Kylläpä kupolia kiristää.

Pikkumyy93 14+6

Pikkumyy93 entäs jos kysyt olisiko mahdollista tehdä 2kk:n sopparia? Tökeröä käyttää raskautta syynä mutta tuossa tilanteessa esimies voi jättää sopparin kirjoittamatta :/

Hei ilmoitelkaa muuten jos tiedätte mistä löytäisi parhaimmat PITKÄT topit ja t-paidat. Ja samoiten jotain löysiä kesähousuja? Tai yleensä semmoisia mitkä voisi mahtua päällekkin.. Täällä mä taas nettishoppailen.

Esimies kyllä kehui minua työntekijänä ja sanoi että soittele äippäloman jälkeen niin eiköhän hommia löydy. Mutta jos nyt alan riitauttamaan liiton kautta tämän asian niin luulenpa että ei ole asiaa äitiysloman jälkeen enää kyseiseen puljuun. Ja ajallisestihan kyse ei ole kuin siitä parista kuukaudesta, mutta kismittää se että kohdellaan työntekijää näin.

Pikkumyy 14+6

Esimies tuumasi sitten että onpas hyvä että kerroit, olinkin juuri sulle sopparia kirjoittamassa mutta nythän se ei enää meidän kannalta ole kannattavaa. Olisin ehtiny syksylle olla noin 2kk töissä ennen äitiyslomalle jääntiä.

Vähän sama juttu. Mulla on soppari elokuun loppuun ja tuskin sitä siinä vaiheessa jatketaan. Mikä on tosi typerää kun tulee hirmu pitkä aika, jos marraskuuhun asti pitää olla vaan kotona. Tuskin ison mahan kanssa pääsee enää muuallekaan :/ Ehkä johonkii keikkahommiin.

Huhhu, tänään ollu aika ällö olo lähes koko päivän ja niin oli eilenkin. Ei okseta, mut sellanen kuvottava olo koko ajan.

11+3

Kyllä muakin kismittäisi tuossa tilanteessa Pikkumyy93, mutta ymmärrän myös, että et halua asiasta ruveta sen enempää vääntämään. Nyt vaan kesäksi ja syksyksi työhakemuksia menemään?

Mulla on vaan mennyt teidän viestien lueskeluksi täällä. Ei millään lailla tunnu, että olisin edes raskaana. Ensi viikolla neuvola ja sokerirasitus tiedossa.

Mä myös tarkistelin imodiumin sopivuutta ja luojan kiitos sitä saa raskausaikana ottaa! En siis ota sitä mitenkään säännöllisesti, vaan lähinnä juuri tämmöisiin jäätäviin jännitystilanteisiin ja jos menen juhliin yms niin sitten on pakko. Välillä kyllä on tuntunut myös siltä kuin olisin siitä riippuvainen.. Vatsa on siis erittäin herkkä, jännittämisestä menee entistä pahemmaksi. Ja alkuraskaudessa mulla oli jostain syystä vatsa viikkokausia sekaisin, osasyynä kyllä varmaan saattoi olla ne lääkkeetkin mitä jouduin ottamaan.

Mutta nyt on ultra ohi ja kaikki oli oikein hyvin! Yksi aktiivisesti liikkuva sikiö joka vastasi täysin viikkoja, mittaa 6cm ja niskaturvotus oli 1,9 ja lääkäri sanoi sen olevan normaali. Kaikki siis niin hyvin kuin olla ja voi. <3 Nyt jos hieman yrittäisin jopa alkaa nauttimaan tästä raskaudesta.. Lääkäri kyllä oli aikamoinen tapaus, toivottavasti en joudu hänelle enää uudelleen. :D Jee ja illalla koittaa laivareissu <3

12+3

Mä ostin cubukselta pitkiä toppeja tossa jonkun aikaa sitten kun sai kolme kahden hinnalla! :) Aivan loistavia! Ostin yhteensä kuusi niitä :D

Pikkumyy93
Ärsyttävän tökeröä. Mie kyllä ottaisin yhteyttä liittoon.
Minä saan sijaisena koko ajan vain 1-3 vko sopimuksia :/ töitä on koko ajan mutta tuntuu todella ärsyttävältä ja siltä et jos pomolle paljastuu mun raskaus ja mistä tahansa syystä olisin nyt sairaslomalla niin enpä varmaan sais jatkoa.

En kyllä nyt tiiä yhtään että mitä teen sitten kun nuo työt loppuu parin viikon päästä.. tai siis liitonpäiville jään, mutta että haenko töitä ja ottaako kukaan töihin raskaana olevaa. Toisaalta tällä hetkellä mun vointi on niin huono että ajatus kotona olemisesta houkuttelee myöskin. 4kk ois mahdollista "työaikaa" ennen mammalomaa. Vai pitäskö nyt vaan suosiolla keskittyä voimien keräämiseen ja lomailuun.. mulla ei kyllä oo yli 2 viikon pituista kesälomaa ollu ku viimeksi 15 vuotiaana ja siitä on kahdeksan vuotta :D muuten oon aina vaan opiskellut ja tehnyt töitä kaikki lomat ja vapaat, että tässä vois tietenkin olla tämmönen paussin paikka.

Pikkumyy 14+5

Pikkumyy93 - hyvin voit päästä kesäksi töihin raskaana. Itsekin pääsin, ja koko ajan tiesivät raskaudesta. Kun on määräaikainen työ elokuun loppuun, ei raskaus vaikuta siihen millään tavalla. Näin tuumasivat myös esimiehet. Toki vakituiseksi tuskin, mutta just määräaikaista esim. elokuun tai syyskuun loppuun. Sittenhän se lokakuussa alkaisi jo mammalomat muutenkin. Tosin, kesätyöpaikat aika pitkälti jo valittu, oishan se ollu hyvä ajoissa tietää tuokin, ja ihan peestä, että on lupailtu ja sitten se perutaan.. eivätkä voi tehdä määräaikaista vaikka sinne syyskuun loppuun.. Ite ottaisin tosta nokkiini ja en menis enää ko. työnantajalle jatkossa..
Toivottavasti saat töitä! Tai jos tiedät, että liiton rahoilla pärjäätte, niin ota kesä vaan rennosti!

Mileim rv 14+3

Jos kyseessä olisi pieni työnantaja niin saattaisinpa riitauttaakkin, mutta koska kyseessä on niin iso lafka ja oman alan hommat ovat pääasiassa juurikin julkiselta puolelta niin jos polttaisin sillat sinne päin niin olisin aika varma että se vaikuttaisi mun työn saanteja jatkossa aika laajastikkin.. :s mies on kyllä hyväpalkkaisessa vakityössä että hyvin me pärjättäis vaikka nyt en enää menisikään töihin. Mutta en oo tottunut "lusmuiluun", vaikka nyt ois kyllä hyvä syy ottaa vähän lepiä :D

Pikkumyy 14+6

Marras16, sullahan on jo aika kiva masu! Täällä on tämmöinen, ei paljon mitään eroa normaaliin - kun ummetus on tänään helpottanut
Katjusha rv. 13+0
ImageUploadedByVau Foorumi1463066236.340243.jpg

Juu en itekään oo lusmuiluun tottunut, kun 16 kesäsestä asti töitä paiskinut, ettei tarvitse turvautua sossuun ja lainoihin, mut harkitsin kyllä vakaasti ennenkun menin nyt noihin kesätöihin, että olenko kotona vai töissä. Ois saanut rauhassa laitella kotia yms. :) Ja kun ei noita kesälomia ole tullut sitten yläasteen pidettyä :D (Paitsi viime vuonna ihan ansaitusti kaksi viikkoa, kyllä maistui)
Mut toisaalta nyt oon ihan ilonen, että menin töihin, koska siellä on tosi mukavaa :) voi olla, että jos työilmapiiri olisi jotain muuta kun mitä se on, katuisin koko työtä nyt.

Kauheeta, en tullu ajatelleeks että sitähän joutuu olee aika pitkään pois työelämästä! Oon nyt 35-vuotias ja tehny aina töitä 17-vuotiaasta asti. Opiskeluajat tietenki vaan kesätöitä ja jotai satunnaisia iltatöitä. Ainoastaan lomat oon tietenki viettäny ja kuukausi on tuntunu aika pitkältä ajalta olla tekemättä töitä. Ehkäpä siihen kuitenki ajallaan tottuu kun tilalle tulee jotain aivan muuta, sitte tietenkin tuntuu ihan hirveeltä palata töihin. Mä mietin että pitäiskö säästää kesälomat syksyyn ja jäädä sitten lomalta suoraan äitiyslomalle, vai nauttisko lomista kesällä ja jäis tarvittaessa sitte sairaslomalle syksymmällä jos tuntuu liian tukalalta tehä töitä.. Mulla on fyysinen liikkuva työ ja joudun ajamaan aika paljon, se voi alkaa ahistaa isolla mahalla kun muutenki oon ylipainoinen.

Ihania nuo teidän masukuvat, mulla on tota pehmikettä niin paljon ympärillä että ei oo pelkoo että vauvamaha erottuis vielä vähään aikaan, vaikka olossa jo tuntuu.

Viiperi 11+4

En koe, että joutuu olla pois töistä. Minulla on etuoikeus olla hoitamassa omaa lastani. Töissä kukaan ei ole korvaamaton, äitinä on.

En kyllä nyt tiiä yhtään että mitä teen sitten kun nuo työt loppuu parin viikon päästä.. tai siis liitonpäiville jään, mutta että haenko töitä ja ottaako kukaan töihin raskaana olevaa. Toisaalta tällä hetkellä mun vointi on niin huono että ajatus kotona olemisesta houkuttelee myöskin. 4kk ois mahdollista "työaikaa" ennen mammalomaa. Vai pitäskö nyt vaan suosiolla keskittyä voimien keräämiseen ja lomailuun.. mulla ei kyllä oo yli 2 viikon pituista kesälomaa ollu ku viimeksi 15 vuotiaana ja siitä on kahdeksan vuotta :D muuten oon aina vaan opiskellut ja tehnyt töitä kaikki lomat ja vapaat, että tässä vois tietenkin olla tämmönen paussin paikka.

Pikkumyy 14+5

Ole kotona ja nauti jos/kun siihen on nyt mahdollisuus:)

Takaisin