La marraskuu 2016

Neuvolassa kuului oikein vahvat sydänäänet! Mikä helpotus! Ja vuotokin vähenemään päin.. Noista kuukautisista en osaa kyllä sanoa :O

Ja ikägalluppiin vastauksena niin 20v, lokakuussa täytän 21 :)

Jeanney 14+5

Eli minkälaista se sun vuoto on ollut? Kauanko on kestänyt? En muista oletko missä vaiheessa puhunut asiasta niin kyselen nyt uusiksi.

Eli minkälaista se sun vuoto on ollut? Kauanko on kestänyt? En muista oletko missä vaiheessa puhunut asiasta niin kyselen nyt uusiksi.

Eilen illalla alkoi, sellaista ruskeaa. Illalla lorahti ihan piikkuhousuihin asti mutta tänään on jäänyt vain pyyhkiessä paperiin. Neuvolasta sanoi että on yleistä ja normaalia, syytä mistä johtuu ei tiedetä.. Alavatsaa kivistellyt menkkamaisesti myös eilisestä asti mutta ei mitenkään voimakkaasti..
Säikäyttää vaan tollanen kyllä :/

Eilen illalla alkoi, sellaista ruskeaa. Illalla lorahti ihan piikkuhousuihin asti mutta tänään on jäänyt vain pyyhkiessä paperiin. Neuvolasta sanoi että on yleistä ja normaalia, syytä mistä johtuu ei tiedetä.. Alavatsaa kivistellyt menkkamaisesti myös eilisestä asti mutta ei mitenkään voimakkaasti..
Säikäyttää vaan tollanen kyllä :/

No mulla ihan sama juttu! :/ ja kun jatkuu edelleen.. Tosin mullahan tuli viime perjantaina kirkasta verta että olisko jotain siihen liittyvää.

Hei mikä teillä oli se nt-ultran riskilukema? Mulla 1:13000. Haluaisin tietää onko se keskiverto vai miten noi lukemat yleensä muilla menee.

Mullakin np-ultra takana ja kaikki oli hienosti, turvotusta 0,7 mm ja kaikki jäsenet oli omilla paikoillaan ja sydän sykki sataaneljääkymppiä Laskettu aika siirtyi joitaki päiviä ja nyt viikkoja 11+3. Verikokeisiin yritin jonottaa aamu kasin jälkeen ja hermohan siinä meni, tunnin istuin ja ootin, laskin että jos sama tahti jatkuu koko aamun ni ainaki kolme tuntia olisin saanu vielä odotella. Lähin pois ja kävin yhden aikaan uudelleen ni sain suoraan kävellä näytteen ottoon. Piti töitäki ehtiä kuitenki tehä.
Mukava ja ihmisläheinen kätilö oli ultraajana ja hälle ihmettelin oireiden vähyyttä ja sen takia pieniä pelkojaki tietenkin on ollu sikiön hyvinvoinnista. Mulla ainoat oireet edelleen ja alusta asti on ollu paha maku suussa ja erittäin lyhyt pinna. Ei pahoinvointeja eikä mitään kipuja (ainakaan vielä). Mutta niin vain vauva sieltä mulle taas vilkutteli ihan ku kertoakseen että "hengissä ollaan!" ❤️

Kilpirauhaskokeissa kävin muutama viikko sitten ja nyt tajusin kysyä tulokset kun eivät omakantaan oo ilmestyneet. Vähän oli arvot huonontunu, TSH oli 2,57 (edell. 2,19) ja t4v 13 (edell. 14) Nyt tässä pähkäilen että pitäiskö omatoimisesti nostaa thyroxin annostusta 25 mikrosta vaikka puolikkaalla tabletilla aluks.. Onko kellään kokemusta että vois tukee tässä asiassa? Mä oon tota thyroxia syöny vasta n. puoli vuotta ja koko ajan minimi annoksella.

-Viiperi 11+3

Ei mitään havaintoa riskilukemasta, kun ei ole tullut kirjeitä eikä lue omakannassakaan.. varmaan saan 2vk päästä neuvolassa sitten sen lukeman..

Mulle tulee riskiluvut jälkikäteen postista. Huh, tän päivän tiputus ohi. Tuli tänään postista mun masutuubit <3 . Ebaystä ihan älyttömän nopea toimitus. Musta jossa kultaiset glitter-varpaat tuossa masun päällä ja valkoinen jossa hopeiset. Tuli taas paljon halvemmaksi kuin Suomesta. Enää oottelen kiinasta sitä bolaa ja raskausajan napakorua.

Vielä en ole päässyt hakemaan postista noita vauvanvaatteita ja omia farkkuja, kun aika on mennyt huonosti voidessa. Mutta eiköhän se tästä.

Tänään meni sekä sokeriliuosta että suolaliuosta. Nyt illalla olo on aika hyvä jopa.

Rv 13+0

• Tykkään
Reaktiot: Eea
Mä syön ma, ke ja pe 50 mikrogrammaa ja ti, to, la ja su 25. On ollu mulle hyvä annostus tähän asti, arvot oli tsh 0.jotaki ja t4v 12.

Hei mun pitäis kans ebaysta tilata tommosia vaatteita! Ei niitä kovin paljoa raaski Suomesta ostaa. Crazyfactorista tilasin kans pitemmän napakorun.

Hei mun pitäis kans ebaysta tilata tommosia vaatteita! Ei niitä kovin paljoa raaski Suomesta ostaa. Crazyfactorista tilasin kans pitemmän napakorun.

Tämmöset tilasin. Uk:n ebaystä. Aattelin hyvin pitkälle pärjätä farkun jatkopalalla, parilla mammafarkuilla ja sitten omilla vaatteilla ja näillä masutuubeilla. Tuli muutamassa päivässä. Ja jatkopalan tilasin viikonloppuna ja eilen tuli.
ImageUploadedByVau Foorumi1462988848.598690.jpg

Hei, hieno tollainen masutuubi! Mäkin haluan :) Ai, niin mä sain mun kilpparitulokset ja ne oli ihan superhyvät. Tsh oli jotain 0,9 ja se tv4 oli yli 18. Menneet oikeisiin suuntiin sen jälkeen kun olen lopettanut gluteiinin syömisen. 2014 toi tsh oli yli 2,6.

Ihana tuubi, pitääkin heti huomenna selailla noita sivuja :)
Kiitos, myyjä semmoinen kuin happy_mama_boutique. Postit on aika kalliit, mutta kun tilaa uk:n ebayn puolelta, saa tuotteet lisättyä ostoskoriin, jolloin saa toisen tuotteen postit paljon halvemmalla.

Tuo expander belt oli muuten mun pienelle kummulle niin iso, että tilasin samanlaisen setin kuin aijempi farkkujen pidennin suoraan mamidealta äsken. Tuo expander belt töröttää ilkeästi paitojen alta. Mulla on käytössä farkkuina cubuksen super joustavia, mutta kaipaan silti hiukan lisätilaa jo.

Viiperi, mulle sanottiin Väestöliitossa että pitää nostaa heti 25% thyroxinia kun tulee plussa. TSHn pitää pysyä alle 2,5. En ole lääkäri mutta pelannut tämän kanssa 20 vuotta. Sinuna ottaisin joka toinen päivä 25 microgram ja joka toinen pvä 1 1/2 tablettia. Onko neuvola ohjeistanut? Mulle tuli käsky käydä verikokeessa 4-6 viikon välein.

KÄÄK! Täällä on huomenna nt-ultra ja olen ihan paniikissa! Ei varmaan tule nukkumisesta mitään ensi yönä.. Ja sitte se on tietysti vielä keskellä päivää, jolloin saat koko päivän jännittää.. Huoh. Toivon että vauvalla olisi kaikki hyvin ja että olisi vielä hengissä. Nää viikot on niiin pitkiä vaan odotellessa ja miettiessä miten vauva mahtaa voida.. Dopplerilla en ole semmoista kunnon jumputusta löytänyt, vain sellaista kovaa viuhunaa jonka epäilen kuuluvan istukasta. Syke ollut väliltä 150-200. Toivottavasti siellä olisi kaikki hyvin.. Ja sitten illalla laivalle! <3

Mä ostin myös jatkopalan housuihin ja vaikka vatsaa on ennestäänkin plus siihen vielä turvotus niin jatkopala on vielä edelleen liian iso.. Mammahousuja en ole löytänyt ja kaikki nykyiset housut on jo liian pieniä ja puristavia, iskee paniikki. :(

12+2

Eli mun mahalle ne on varmasti sopivia ellei jopa liian pieniä :D mutta pitää tsiikailla :)

Katjusha, kiitos. Oon jostain lukenu että thyroxin annosta pitäis nostaa raskaana ollessa. Neuvolassa ei se täti osannu ottaa siihen mitään kantaa ja lääkäri kuka määräs ne lääkkeet mulle (gynekologi) sano että jatka samaan malliin. Olin sillon 7. viikolla raskaana ku kävin hänellä varhaisultrassa, laitto lähetteen verikokeisiin mutta ei puhunu mitään seuraavasta kontrollista. Sano vaan että tsh pitää olla alle 2,5. Kokeilen puolikkaalla nostoa tohon tyyliin mitä ehotit, olossahan sen sitten näkee miten vaikuttaa. Viikon päästä neuvola-aika, pitääpä kysästä lähetettä kilpparilabraan, jos sieltä pystyy sitä saada.

P.s. Mulla iPad käytössä ja aina vahingossa painelen noita arvioita, äskenkin varpahatille lipsahti "tyhmä" sori, ei oo aina tarkotus. :dead::goodnight

Viiperi 11+3

Täällä olis kans yksi ensi viikon sunnuntaina 25 vuotta täyttävä ja esikoistaan odottava! :) Meillä ensimmäinen ultra ensi viikon torstaina. Jännittää! Toivon niin paljon, että kaikki olisi hyvin!

Rv 11 10+6

Takaisin