La marraskuu 2016

Pakko kysyä tyhmempääkin tyhmempi kysymys: mitä noilla mahatuubeilla tekee? :D

Rv 14+3

Täällä toinen tyhmä. Siis kun eihän toi kuitenkaan ole niinkuin hame? Vielä yksi tyhmä kysymys: miten ne housujen jatkopalat toimii? En ollut sellasista ekan raskauden aikana kuullutkaan.

Vaikuttaa ihan hauskalta idealta tuo masutuubi. Sehän on vähän niinkuin pitkän topin helma, jolla saa peitettyä tuota mahan kasvavaa kaarta :) Housun jatkopaloista en tarkemmin tiedä, mutta suunnitelmissa on muuttaa yhdet trikoopihjaiset housut mammahousuiksi, kun töissä olis hyvä olla tiettyä merkkiä päällä (joka ei tarjoa mammaversioita). En luultavasti sellaisenaan tule näihin huosuihin enää mahtumaan (korkea istuva vyötärö) raskauden jälkeen, mutta modifikaatiolla niistä sais ihan kivat mammahousut. Paino on noussut ruhtinaalliset 1 kg, joten BMI istahti 21:een :)
Katjusha rv. 13+0

Kun vauvamaha kasvaa, niin omat paidat jää helposti liian lyhyiksi, vaikka olisivat joustavia. Tuo masutuubi estää sen, ettei maha ala vilkkua. Housujen jatkopalaa käytettäessä peittää myös sen jatkopalan.

Mä tykkään käyttää masutuubien sijaan Ginatricot'n pitkiä alustoppeja (hamstraan niitä taas nyt kun olen täällä päin maailmaa käymässä mistä niitä saa :). Ne peittää isonkin mahan. Ja raskaushousuissa tykkään paneelimalleista, eli niistä missä tulee koko mahan päälle se trikoo-osa, ne joustovyötäröiset ei vaan tunnu pysyvän päällä, edes isolla mahalla esikoisen aikaan.

piipaa 15+2

Karsea pahoinvointiaamu taas :( . Ihan hirveä olo. Huimaa, kädet tärisee jne. Sain sentään pari lusikallista syötyä vanukasta. Toivon että pysyis sisällä.

Rv 13+1

Kun vauvamaha kasvaa, niin omat paidat jää helposti liian lyhyiksi, vaikka olisivat joustavia. Tuo masutuubi estää sen, ettei maha ala vilkkua. Housujen jatkopalaa käytettäessä peittää myös sen jatkopalan.

Ihan kätevä. Mä meen aika lailla tunika/mekkolinjalla, vielä riittänee löysät ja pitkähköt topit ja t-paidat. Sit olen hommannut yhet mammafarkut ja parit mammalegginsit. Täytynee kattoa sit kun toi maha tosissaan pumpsahtaa esiin, tarviiko vielä jotain lisävarustetta. Onneksi nyt on paljon löysiä ja pitkähköjä paitoja ja toppeja kaupoissa, musta ainakin vielä löytyi paremmin paitoja esim. H&M:n normiosastolta kuin äitiysvaateosastolta. Lisäksi äitiysvaatteet on kalliimpiakin.

Voimia ja toivottavasti pahoinvointi pian helpottaisi!

Mä olen ollut nyt pari päivää erossa perheestä hoitamassa vanhempien koiraa. Ajattelin, et ihanaa, vihdoinkin urakalla omaa aikaa! Olin hommannut uuden paksun kirjan, et vois pitkästä aikaa uppoutua kirjaan ja katella kaikkia hömppäsarjoja netistä. No kissanviikset, sisko ja mun paras ystävä, jotka asuvat samalla paikkakunnalla kun mun vanhemmat ovat järkänneet kaikkea menoa ja meininkiä ja en ole kerennyt kirjaa edes avaamaan tai sarjan sarjaa kattomaan. No tottakai on ollut tosi kivaa nähdä parasta kaveria ja siskoa pitkästä aikaa, etten sikäli valita. Täksi päiväksikin oli sovittua menoa, mut aattelin perua sen varjolla, et olen nukkunut pari yötä jokseenkin huonosti, niskaa ja päätä särkee, väsyttää ja väsymys pahentaa yököttävää oloa ja tämä on kuitenkin täyttä totta. Jos nyt tän päivän saisi vaan olla. Koiran kanssa toki ulkoiltava. Mun poika onkin tulossa huomenna tänne myös viikonlopuksi anopin kyydillä, et sitten onkin taas tiedossa myös pojan kanssa touhuilua ja loppuu tää omasta ajasta nautiskelu.

Huomasin muuten, et mun hiukset, jotka normaalisti rasvoittuu päivässä ei enää rasvoitu niin nopsaan. Olen tiistaiaamuna viimeksi pessyt hiukset ja vieläkään ne ei näytä rasvaisilta! Samaten mun naama, joka normisti rasvoittuu nopsaan t-alueelta ei enää rasvoitu samalla tavalla. Jee! Täytyy nyt nauttia tästä. Sitten synnytyksen jälkeen taas onkin järkky tukkakriisi, kun jo valmiiksi ohkaset hiukset ohenee ohenemistaan ja alkaa taas rasvottuakin entiseen malliin.

• Tykkään
Reaktiot: Eea
Mulla taas toistepäin, ehkä viikko sitten pamahti leuka täyteen finnejä. Rintakehä myös on aivan kaamean näköinen.

Rv 12+5

Kiitos voima-toivotuksista!

Ihan älyttömän mielenkiintoinen tuo Kaisa Jaakkolan Reipas, Rakas Raskaus. Ei ole mikään pelkkä treenikirja, vaan sisältää muiden Jaakkolan kirjojen tapaan helppolukuista faktapohjaista terveystietoa, liittyen etenkin ravitsemukseen.

On tuolla paljon tuttuakin juttua. Kuten epigenetiikasta. Olen osallistunut moniin ulkomaisiin nettiseminaareihin liittyen hyvinvointiin ja terveyteen. Siellä on ollut usein juttua epigenetiikasta. Uskalla suositella tuota kaikille, jotka on kiinnostuneet voimaan raskauden mahdollisimman hyvin. Noita termejä ei kannata pelätä, kirja on suunnattu tavallisille ihmisille, eli kaikki termit on selitetty helppotajuisesti.

Uusperheellinen, kiitti vinkistä - kuulostaa hyvältä kirjalta!
Eilen akupunktiossa totesimme yhteen ääneen, että mulla oli kohtuuton vaikeus tulla raskaaksi (10 v ja kaikki keinot, tuskallinen taival), mutta onnistuttuaan oireet ovat olleet äärimmäisen vähäiset, kun luen teidän kanssasisarten kertomisia.
Toivotaan terveitä pienokaisia ja kestettävissä olevia raskausoireita ja -vaivoja ketjuun!!!!
Katjusha rv 13+0

Täällä on ihan hirveä paniikki päällä nt-ultraa odotellessa.. Voi miksei se ollut jo aamulla! 1,5 tuntia pitäisi vielä jaksaa että nähdään meidän pieni bebe. Päässä liikkuu kaikenlaisia pelottavia ajatuksia miten sydän ei enää syki tai jotain muuta yhtä kauheaa.. Jos nyt kaikki on hyvin, lupaan stressata hieman vähemmän. <3

Täällä on ihan hirveä paniikki päällä nt-ultraa odotellessa.. Voi miksei se ollut jo aamulla! 1,5 tuntia pitäisi vielä jaksaa että nähdään meidän pieni bebe. Päässä liikkuu kaikenlaisia pelottavia ajatuksia miten sydän ei enää syki tai jotain muuta yhtä kauheaa.. Jos nyt kaikki on hyvin, lupaan stressata hieman vähemmän. <3

Kerro sitten heti kuulumisia! Hyvin kaikki menee!

Huh, toivotaan.. Kiitos varpahat! Vatsa heittää semmoista kärrynpyörää ettei ole tosikaan, jouduin imodiuminkin ottamaan että se rauhottuisi. Eikä tietysti yhtään auta asiaa se, että mä en ole keneltäkään kuullut mitään hyvää tästä lääkäristä.. Kääk!

Ei voinu vastustaa tänään kiusausta kun kävin kirpparilla. Pakko oli ostaa pari vauvan vaatetta kun oli niin kivoja ja ihan uudenveroisia ja hinnat naurettavia. Esikoiselle tuli ostettua vaatteita ihan liikaa ja kaikkia ei ehditty edes käyttää. Nyt pitää malttaa valita vaan parhaat päältä ;)

11+3

Jeijjeee! Viimein se nyt koitti; np-ultra päivä.. Johan tätä on odotettukin! Ihan eri tarmolla nousin tännään esikoisen kaas touhuamaan ja tuntui ettei tätä fiilistä voi pilata millään.
No mutta kylläpä voi! Neuvolasta tuli vain tekstiviesti, että joutuvat siirtämään ultra-aikaani viikolla. Ei sen enempää selityksiä tai mittään :shifty: Uskotteko että meinaa tosissaan ottaa kupoliin! :banghead:
Toki ymmärrän, ettei he ihan huvikseen näitä aikoja peru, mutta ko on neljä viikkoa asennoitunut tähän päivämäärään, ni rassaahan se.. ja nyt on viimeset viikot tuntunu et kaikki tunteet iskee päälle moninkertasena verrattuna normaaliin :arghh:
Vaan ei auta.. odotellaan. Mihinkä täsä kiire ois :hilarious:

Rv 12+3

Me päätettiin tos kaks vuotta sitte että lapsiluku on täynnä ja minähän tietysti tomerana laitoin kaikki vaatteet ja ison osan tavaroistaki kiertoon.. no kappas ku vauvakuumeen pukkas pahasti ni nyt sitä hommataan kaik taas uudelleen =D arvelin kyllä siirtää mahdolliset ostot syksyyn ellei tule mitään ihanuuksia vastaan =) kaikki ostetaan neutraaleissa väreissä, emme aikoneet tässä raskaudessa kysyä mitään vauvan sukupuoleen liittyen =)

On muuten suunnitelmissa sterilisaatio, jos sattuu että sektiolla tämän nuorimmainenkin syntyy. On ollu harkinnassa jo pitkään muutenkin, kun mikään ehkäisy ei oo sopinut enkä kyllä jaksakkaan enää mitään uutta kokeillakkaan. Ja jos syntyy alateitse niin sitten kyllä kiireen vilkkaa sterilisaatio-jonoon.. =D

Auringonkukka rv 12+5

Huh, toivotaan.. Kiitos varpahat! Vatsa heittää semmoista kärrynpyörää ettei ole tosikaan, jouduin imodiuminkin ottamaan että se rauhottuisi. Eikä tietysti yhtään auta asiaa se, että mä en ole keneltäkään kuullut mitään hyvää tästä lääkäristä.. Kääk!

Oot siis samanlainen vatsalla jännittäjä kuin minäkin! Imodiumia on aina mukana. Mulla oli kans vatsa sekaisin ja meinasin jännityksestä oksentaa sairaalan käytävälle...hups.

Huomatkaa, että Imodium-paketissa sanotaan että ei suositella raskauden tai imetyksen aikana. Eli tarkistakaa neuvolasta ennen kuin useemmin käytätte.

Jeijjeee! Viimein se nyt koitti; np-ultra päivä.. Johan tätä on odotettukin! Ihan eri tarmolla nousin tännään esikoisen kaas touhuamaan ja tuntui ettei tätä fiilistä voi pilata millään.
No mutta kylläpä voi! Neuvolasta tuli vain tekstiviesti, että joutuvat siirtämään ultra-aikaani viikolla. Ei sen enempää selityksiä tai mittään :shifty: Uskotteko että meinaa tosissaan ottaa kupoliin! :banghead:
Toki ymmärrän, ettei he ihan huvikseen näitä aikoja peru, mutta ko on neljä viikkoa asennoitunut tähän päivämäärään, ni rassaahan se.. ja nyt on viimeset viikot tuntunu et kaikki tunteet iskee päälle moninkertasena verrattuna normaaliin :arghh:
Vaan ei auta.. odotellaan. Mihinkä täsä kiire ois :hilarious:

Rv 12+3

No varmana ärsyttää! Menee sulla ja sit aika pitkälle tuo ultra. Ku mie oon ärsyyntyny et mulla vasta rv 12+6 se. Ensi viikon perjantaina. Nostaisin itkupotkuraivarimetelin jos se siirtyis myöhemmäks. Tosi hankala sovittaa noita neuvola ja ultra aikoja työaikojen kanssa.

Huomatkaa, että Imodium-paketissa sanotaan että ei suositella raskauden tai imetyksen aikana. Eli tarkistakaa neuvolasta ennen kuin useemmin käytätte.

Itse colitis ulcerosaa useamman vuoden sairastaneena, voin rehellisesti sanoa olevani lähes riippuvainen Imodiumista. Tästä syystä tarkistinkin useasta eri lähteestä kyseisen tuotteen turvallisuuden, kun aloin esikoistani odottamaan. On siis turvallista käyttää :)

Takaisin