La marraskuu 2016

Varovaisesti tänne itteeni tungen, eli aamulla tehty plussatesti. Ja aamupäivällä toinen, kun en ekasta uskonu. o_O
Viikkoja rupeis kohta olemaan kasassa kuus, riippuen vähän kierron pituudesta. Toisaalta tätä osas odottaa oireiden takia (rinnat, mahatuntemukset), toisaalta ei meinaa uskoa todeksi. Pahoinvointi rupee jo pikkasen antamaan vihiä tulostaan...
Toivottavasti päästään marraskuuhun :signs003

Onnea Yllatys2016 ja tervetuloa mukaan :)!

Mulla on ollu oikea väsykiukku-päivä. 5 tunnin yöunet takana ja en saanu päiväuniaikaankaan unta. Ollaan sit koko päivä siivoiltu juhlia varten ja toivon todella et ens yönä saisin nukuttua. :(

Tsemppiä kaikille muillekin väsymyksen ja huonon olon keskelle. <3

Onnittelut Yllatus2016! :)

Täällä on kans ollu hermo todella tiukalla. Esikko tekee hampaita ja sen syöminen ja nukkuminen on yhtä tuskaa. Otti pienet päikkärit puolen päivän aikaan, ja itellä se aika meni ruoan tekoon... :hungover: Sisko tulee ukkosa kanssa meille v.lopuksi, nukkumisesta ei tarvi senkään puolesta haaveilla, nehän arvaa heti jos mä nukun päivälläki :sad001 Noh, ainakin mun tukka saa uuden värin!

Täällä yksi 15.3. plussannut, tänään vielä varmistelin uudestaan että viiva on tummunut ja olihan se. :) La alustavasti 21.11. Ei meinaa raskaus mennä tajuntaan millään, vaikka kolmannesta yrityskerrasta tärppäsi. Toivotaa, että kaikki on vatsassa mallillaan ja päästään marraskuulle, kuten joku muukin aiemmin kirjoitti. Varhaisultra varattu tasan kahden viikon päähän. Esikoinen on vasta (tai jo) vähän päälle kaksi ja edellinen raskausaika on ajan kultaama. :D

Hei! Täällä ilmoittautuisi uusi odottaja mukaan jos kaikki menee hyviin. Tänään päivällä tuli selkeä haamuplussa ja laskurin mukaan vasta rv 3+2 menossa o.O, tänään siis vasta dpo 9. Parina aamun ollut hieman hassu paha olo mikä sai toiveet nousee.
Toinen lapsi tulossa ja näillä näkymiin 1v9kk ikäero tulossa,pikkukakkonen saanut heti esikko syntymä jälkeen luvan tulla jos on tullakseen mutta vasta nyt ilmoitti tulostaan.
Asusteleen aviomiehenkaa ja esikon kanssa rivarissa ja ikä on 23. Kotona olen esikkon kanssa ja näillä näkymillä ainakin vielä pari vuotta.

Tervetuloa uusille! :)
Varasin tänään neuvolan ja varhaisultran rv6+6 toivotaan että silloin näkyisi jotain :)
oliko jo joku käynyt ultrassa ja millä viikolla?

Mymmelisti rv5+0

Hui apua, täällä oli jo muutamalla alkanut pahoinvoinnit :( :o tsemppiä!
Mulla tänään ollut aamulla huono olo ja koko päivän heikko olo, mut en tiedä johtuuko raskaudesta vai oonko töistä saanut jonkun pöpön :s
Toivoisin säästyväni kokonaan pahoinvoinnilta kun nyt olen työharjoittelussa 4pvä viikossa ja töissä käyn 2pvää viikossa. Ja tosiaan työharjoittelu täytyy vetää hyvin loppuun et valmistun kesällä ;)

Siis ei kai sitä Np ultra saisi tehdä enää viikolla 14?
Ja entä jos viikot ei pidäkään paikkaansa. Aika hurjalta kuulostaa jos menee noin pitkälle.
No sitä mäkin ihmettelin mut näin neuvolasta sanottiin että voi mennä pidemmälle kuin 12, jopa 14 vkolle asti. Siis pakko varmaan vielä varmistaa tuo kun ihmetyttää kyllä suuresti itseäkin voiko olla noin myöhään...

Mä olen siinä käsityksessä että viikko 14 on liian myöhäinen sillä niskaturvotus alkaa häviämään jolloin Downin syndrooman seulominen ei ole enää yhtä luotettavaa

Heips, tulin pikaisesti kertomaan, että eilen kävin ekassa neuvolassa, jossa laskemani viikot todettiin samoin, eli nyt olis 7+6 menossa. Ensi viikolla on lääkäri, joka kuulemma ultraa varmistaakseen esim. raskausviikot, sillä sikiöseulonnan verikoe pitäisi ottaa melko tarkkaan viikolla 10. Lääkäriajan jälkeen varaan siis ajan sinne verikokeeseen.
Ennen lääkäriäkin otetaan verikoe (veriryhmät ja muut, mitkä aina raskauden alussa tutkitaan) ja painoindeksini vuoksi joudun jo raskauden alussa sokerirasitukseen, niin kylläpä nyt joutuu pisteltäväksi oikein kunnolla!
Neuvolassa meni melkein tunti, lähinnä tietoja täytellessä, vähän juteltiin myös aikaisemmista raskauksista (jotka siis menneet oikein mainiosti). Nyt kun on äitiyskorttikin plakkarissa, niin tuntuu siltä, että jos ensi viikon lääkärissä kohtu ammottaisi tyhjyyttään, niin kyllä siinä tuntisi itsensä armottoman huijatuksi! Nyt odotan kyllä keskiviikkoa niin malttamattomana! Lapsetkin haluais kertoa uutista eteenpäin, mutta olen sanonut, että ensin ultrataan. Tosin aika monille on kyllä tullut kerrottuakin. Jätin yhden harrastuksen tauolle loukkaantumisvaaran takia ja siinä sai moni tietää, pahoinvoinnin vuoksi olen kertonut niille, joiden kanssa päivittäin toimin ja töissä tuli kyselyä ja toiveita ensi syksyä ajatellen, joten siinä oli pakko mainita, että mahdollisesti siirryn äitiyslomalle.
Ja tosiaan molempien vanhemmat ja sisarukset on informoitu! Mulla on siis aikamoinen liuta ihmisiä, joille täytyy muistaa kertoa, jos joku meneekin pieleen ja se on kyllä kieltämättä ihan hirveän ahdistavaa! Toistaiseksi kuitenkin kaikki hyvin. Oireita riittää: pahoinvointi, lähes koko ajan, välillä äityy tosi pahaksi ja joutuu yökkimään, yleensä vaan etovaa oloa ympäri vuorokauden, väsymys - iltavirkkuna valvoin ennen puolille öin, nyt ei puhettakaan ja päikkäritkin olis kiva saada päivittäin, mutta harvoin ehtii, palelu, etenkin iltapäivisin, nälkä tunnin välein, jano koko ajan, pissattaa useammin, tissit kipeytyy jostain syystä aina iltaisin, kun alan nuokkua sohvalla, en huomaa muuten sitä, alavatsalla paineen tunnetta, jos joudun esim. juoksemaan bussiin tai menemään useamman kerroksen rappusia suht reippaasti (Muutenkin hengästyn todella helposti), levottomia unia ja ahdistusta siitä, ettei kaikki olekaan hyvin, toisaalta vastapainona yhtäkkinen onnentunne, joka saa kyyneleet silmiin.... Olikohan tässä kaikki... Niin tosiaan, olen itse kanssa hirmuinen sokerihiiri, mutta nyt ei ole tarvinnut pahemmin itsekuria kaivella, kun ei vaan maistu karkit ja muut.

Minä alukai päätin etten kerro kellekkään ennen kuin ultrassa on käyty mutta pöh arvatkaa onnistuiko. Varmaan 5 ihmiselle (läheiselle) jo kertonut ja jotenkin harmittaa just sen vuoksi jos siellä ei olekkaan ketään masussa, olis kyllä suuri pettymys ja minullakin ikää jo 34 niin olis aika onnistua se toinen lapsi , no mutta aika näyttää nut vain viikot matelee pirun hitaasti kunpa vain onnistuisi olla ajattelematta koko asiaa mut helpommin sanottu ku tehty! Oireita kyllä on ollu kamala vilu koko ajan alavatsassa sellanen tosi kova paineen tunne tissit tosi turvonneet ja nännit kipeenä sit vielä väsymys suunaton. Käyn treenaan aika paljon 3jumpaa ja 2 salitreeniä viikos saa nähdä kauan onnistaa samalla tahdilla

Kerroin eilen 3parhaalle kaverille ja miehen äidille raskaudesta. :) He on kumminkin ihmisiä jotka ovat tukena vaikeinakin aikoina<3
Eilen oli huono olo ja tänään pikkasen myös heikottaa. Oon puolisen tuntia maannut sängyssä kun pelottaa nousta jos rupeeki oksettamaan.

Mymmelisti 5+1

Ihania ja helpottavia uutisia sain eilen. Mulla on kohdunseinämä todella ohut(todettiin edellisessä sectiossa), ja nyt olenkin ollut vähän peloissani miten joudutaan etenemään. Sain tiedon keskussairaalasta,että normaalilla seurannalla mennään rv 28 asti,jolloin vasta otetaan tarkemmat seurannat käyttöön :) nyt pitäisi jaksaa odottaa np-ultraan asti jotta näkee pikkuisen :) ensimmäinen neuvola 30.3.
Rv 7+6 omien laskujen mukaan

Heips!
En vielä kerennyt lukea läheskään kaikkia viestejä, niitä on on niin paljon, kun ite vasta nyt pääsee varovaisesti ilmoittautumaan joukkoon mukaan.
Haluan nyt het tulla tänne lasketun ajan foorumille kun plussan sain, kun koen että esikoisen aikaankin (ja myös viimeisimmästä plussasta, joka päättyi sitten kuitenkin ikävämmin -> tuulimunaraskaus) oli kiva alusta asti olla mukana ja rupatella samassa tilanteessa olevien kanssa. Ja vielä en siis oikein uskalla/halua asiasta oikein puhua muuten, niin kiva kun on joku kanava, missä voi "purkaa tuntojaan" :D
Vähän on jännät fiilikset, toisaalta hirmu onnellinen, mutta toisaalta ei vielä uskaltaisi ennen ultria kovin hehkuttaa.
Epäsäännöllisen kierron takia en osaa tarkkaa la:ta sanoa, mutta villi veikkaus on 27.11. keski-Suomessa asustellaan ja toinen lapsi olisi tämä, jos kaikki menee kuten toivotaan.

Muokattu viimeksi:
Tervetuloa uusille! :)

Täällä toista viikkoa jatkunu pahaolo aamusta iltaan.. Mikään ei oikein uppoa, appelsiinimehu on nyt herkkua. Syyä on pakko ja sen jälkeen tulee kahta kauhiampi pahoinvointi.. Oksentaa ei onneks tarvi.. Onko kellään tietoa onko mahdollista saada jotaki pahoinvointi lääkettä joka helpottas? Työssä käynti ei oo yhtään mieluista tällä ololla ja ei kehtais sairaslomallekkaan jäädä ku just työt alotin..

Edti: tonttu rv 6+2

Takaisin