La marraskuu 2016

Joku kyseli että mitä jos oireet häviää. Viime vuoden puolella kun olin raskaana niin viikon kymppi tienoilla loppu pahoinvointi. Olin tietenkin ihan innoissani kun aiemmissa raskauksissa pahoinvointi kesti ihan sairaalaan asti. Viikolla 12 kun oli ultra niin ei sieltä löytynytkään sykettä. Vauva oli kuollut viikolla 7. Ja mä kun hehkutin hyvää oloani, mutta hormonitasot olikin sitten laskenut... Ei ole tarkoitus pelotella mutta näin mulla.

Nyt tiedän että jos on huono olo niin vauvalla kaikki hyvin mutta silti on rankkaa. Itkeskelen päivittäin kun oksettaa ja alavatsaan sattuu. Joillekin ei vain sovi raskaus. Ja tämä muka naisen parasta aikaa. Yöks. Miehellekin uutena juttuna että raskaus voi olla näin "surullista". Onko teillä jotka voitte pahoin jotain vnkkejä. Kätilö ehdotti syömään B6 vitamiinia mutta sen vasta aloitin ja torstaina pääsen akupunktioon.

Rv 9+3

Mä tulen edelleen märisemään tästä väsymyksestä. Yyhyy, ihan poikki koko ajan. Ja kun en tahdo kertoa vielä oikein kenellekään, niin tulee sellainen vaivautunut olo ihmisten seurassa. Tänäänkin vähän jouduin selittelemään mun kahden tunnin päikkäreitä tutuille. Oon myös ihan kaamean näköinen, näytän about samalta kuin kuolleet. Kaikki väri on paennut kasvoilta. Great. Kaikista kummallisin himo on viime aikoina olleet turkinpippurit. Siis ne oikeat kasvikset etikkaliemessä. Voisin syödä niitä vaikka kuinka... Ensi maanantaina verikokeet ja parin viikon päästä nt-ultra. Sen jälkeen varmaan kerrotaan perheille, mikäli ultra ja verikokeet ok, eikä päädytä keskeytykseen. Olen kauhean skeptinen :o
Madeline 9+6

Minulla edelleen pientä ja välillä suurempaakin pahoinvointia aaltoillen aamusta iltaan. Tuntuu, että pieni suolapala auttaa hetkeksi, mutta jos yhtään enempää syö niin sitten vasta olot iskee.. Samoin jos vatsa ihan tyhjä.. Makeaa ei tee mieli yhtään. Maitoa voisi juoda litratolkulla :wideyed: Väsymys vaivaa myös.. En ymmärrä miten te olette haravoineet ja tehneet kaikenlaista. Minä en vaan pysty! En ole käynyt varhaisultrassa, enkä omista doppleria.. Näin mentiin viime raskaudessakin ja hyvä tuli :Heartred Itseni tuntien, näin on parempi ja olen rauhallisempi.
Meilläkään raskaus ei todellakaan ole parasta aikaa. Mies on tästä aivan samaa mieltä, kun joutuu raivoni kohteena olemaan.. En edes välillä tunnista itseäni näissä hormonimyrskyissä, välillä ihan hävettää kun miettii jälkikäteen. Kyllä tuon miehen täytyy aika kovin toista lasta haluta, kun tähän taas suostui! :joyful:

Hahhaah, mietin ihan samaa! Mä en raivoa, olen vaan sellainen mököttävä, nukkuva köntti, joka ei jaksa tehdä mitään. En suostu syömään mitään ruokaa toista päivää, ja nirsoilen muutenkin. Eikä seksiä tee ollenkaan mieli, vaikka normaalisti sitä hommaillaan useasti viikon mittaan. Nyt en ole halunnut ainakaan kuuteen viikkoon. Kivaa varmaan puolisolle noin kaikin tavoin :D

Tuonne oireet keskusteluunkin jo eilen kirjottelin mutta tää tuntuu olevan paljon aktiivisempi :D tosiaan eilen alkoi tulemaan yhtäkkiä verta vessa käyntien yhteydessä vain paperiin pyyhkiessä.
Ja tulee edelleen.. Tosiaan tulee niin vähän ettei oo siteeseen tullut mitään mutta eilen tuli pari ihan sormepään kokoista hyytymääkin..
Jotain menkkamaista kipua tuntuu välillä vasemmalla puolella alamahaa, että voisko nää olla nyt valekuukautiset?
Maanantaina on ensimmäinen neuvola jossa ultrataan että pian nyt selviää onko tuolla kaikki hyvin vai hyvin huonosti.
Pelottaa ja mietityttää tää koko ajan ja en saa mitään aikaseksi :(
Rv9+6

Tämä tosiaan on aika aktiivinen ketju :) Ikävä kyllä en osaa sanoa noista valekuukautisista, mutta pieni verenvuoto on lukemani mukaan yllättävänkin yleistä alkuraskaudessa.. Onneksi sentään jo maanantaina ultrataan. Aina tälläiset asiat tulee viikonloppuna, ettei pääse neuvolaan aiemmin :sad001 Toivottavasti teillä on kaikki hyvin ja ihan hirmuisesti tsemppiä! :Heartred

Huomasin, että täällä on muitakin, joilla on kilpparin vajaatoiminta. Nostettiinko teillä thyroxin annostusta kun plussasitte?
Kukaan ei ole muistanut käskeä nostamaan, mutta mulla on ollut vajaatoiminta jo niin kauan, että olen tottunut omatoimisuuteen. Nostin omin päin, kun olin juuri käynyt labrassa ja tiesin, että nostovaraa oli, vaikka viitearvojen sisällä oli tulokset. (en kylläkään käytä thyroxinia enää, vaan toista vastaavaa lääkettä. Periaate on kuitenkin sama siinäkin)

Nasupossu: Mä en tälläkään kertaa osallistu veriseulaan, eli ei verikokeita, mutta ultraan mennään kyllä.

Tuonne oireet keskusteluunkin jo eilen kirjottelin mutta tää tuntuu olevan paljon aktiivisempi :D tosiaan eilen alkoi tulemaan yhtäkkiä verta vessa käyntien yhteydessä vain paperiin pyyhkiessä.
Ja tulee edelleen.. Tosiaan tulee niin vähän ettei oo siteeseen tullut mitään mutta eilen tuli pari ihan sormepään kokoista hyytymääkin..
Jotain menkkamaista kipua tuntuu välillä vasemmalla puolella alamahaa, että voisko nää olla nyt valekuukautiset?
Maanantaina on ensimmäinen neuvola jossa ultrataan että pian nyt selviää onko tuolla kaikki hyvin vai hyvin huonosti.
Pelottaa ja mietityttää tää koko ajan ja en saa mitään aikaseksi :(
Rv9+6
Hyvä että pääset heti alkuviikosta tarkistaan asian ei tarvitse kauemmin pähkäillä ja elää pelon vallassa. Toivotaan et siellä kaikki olisi hyvin <3
Mulla ekassa raskaudessa tuli aina välillä varainkin alku raskaudessa pientä rusehtavaa vuotoa menkkojen aikaan ja terve lapsi syntyi . Sit silloin ku oli keskenmeno muistaakseni olin viikolla 6 tuli tosi kipeet vatsakivut ja veristä vuotoa ja sit niitä hyytymiä ja lopulta umplahti vessanpönttöön iso hyytymä ja tiesin et se tuli ulos :( tuulimunassa minulla tuli myös pientä vuotoa ja menin sit päivystykseen tarkistuttaan tilanteen olin silloinkin n vk 6-7 sit minut ultrattiin ja sain ikävät uutiset ja tehtiin lääkkeelinen tyhjennys :( nuo ei kyllä ole kivoja kokemuksia ja nyt todellakin toivon ja rukoilen et kaikki menis loppuun asti niinkuin pitää ja hyvä et yks etappi päästy jo etiäpäin kun varhaisultrassa kaikki oli kunnossa.

7+6

Ootteko käyneet ihan kunnallisella puolla noissa ultrissa vai yksityisen kautta? Kun miten musta tuntuu et moni jo ultrattu useempaan kertaan ja mä täällä odottelen vielä sitä ensimmäistäkin kutsua et näkis kaiken olevan edes jotenkin...

Rv. 10+4.

Toukkis30,
Mä kävin yksityisellä varhaisultrassa viikolla 8 ja nyt eka neuvolassa halus ultrata ku oli työkokeilussa oleva hoitsu ja empä paljo estelly :) täällä ensimmäinen "virallinen" ultra kunnallisen puolelta on se np-ultra 11-13 rvllä :)

Mä käyn yksityisellä varhaisultrassa, täällä kunnallisen puolen ultralaitteetkin ovat niin huonoja, että kerran lääkäri naureskeli minulle, että taitaa tämä masiina olla yhtä vanha kuin me yhteensä. o_O

Verenvuodoista, Esikoisesta heräsin rv12 verilammikosta ja veri vain valui jalkoja pitkin kun nousin sängystä..olimme mieheni kanssa menossa juuri sinäpäivänä np-ultraan ja jouduin toteamaan, että 50/50 onko siellä enää eloa.. :sad001 Onneksemme oli! Siellä esikoinen sukelteli kuin delfiini. :grin
Nuo oudot verenvuodot jatkuivat minulla vähän väliä viikolle 18 asti, mitään syytä ei koskaan löytynyt. :confused:

Tuo on muuten yleinen ajatus, että jos tekee mieli vain suolaista ja hapanta, niin tulee poika. :grin Minulla se piti esikoisesta paikkaansa. Normaali "sokerihimoinen" yhtäkkiä voi huonosti pelkästä makean ajattelustakin. :eek::grin
Nyt tekee mieli suolaista ja raikasta, mutta pystyn kyllä syömään makeaakin, siihen ei vain tule himoa. Nyt himona on tuoremehut, viilit, raejuusto ja dippikastike vauvamaissinaksujen kanssa. :happy7:laughing002

Väsymys ja vetämättömyys häiritsee itseänikin..asumme maatilalla ja olisi eläimiä huollettavana ja pihahommia ja kaikkea.. krooh.. Toivottavasti tämä olo hellittää tälläkin kertaa viikon 10-12 paikkeilla. :sick009

7+4

Toukkis30

Minä kävin kunnallisella, meillä pääsee kaikki jotka on halukkaita kunnallisen puolesta .
Omaa mieltä ainakin helpotti suuresti vaikka voihan keskenmeno tulla vaikka kaikki nyt oliskin hyvin mutta enemmän se tieto et siellä tosiaan on vauva niin helpotti :)

Kiva kun täällä ollaan aktiivisia kirjoittajia :)
Huomen aamulla olisi np-ultra.. Huh huh kun jännittää ja pelottaa.. Vaikkakin eilen illalla kuunneltiinkin sydänääniä doplerilla niin siinä mielessä tiedän että pitäisi olla elämää mutta että kaikki olisi hyvin pienokaiselle..
Minulla myös ei paljoa oireita ole, vähän rinnat arat mutta eipä muuta. Minulla ei ole ollut onneksi huonoa oloa koko aikana ei myöskään ole ollu 3 edellisestäkään raskauksista. Aika helpolla olen päässyt .

Pilvisydän 11+4

Täällä on kans kyllä olot alkaneet tällä viikolla selvästi helpottaa, oksennan kyllä joka päivä yleensä heti ensimmäisenä aamulla, mutta loppu päivä on jo ihan hyvä. Vähän huono olo tulee jos ruokailujen välit venyy useammaksi tunniksi, mutta ei enää okseta. Oikeastaan toivooki että aamulla heti oksentaa ennenku ehtii syyä mitään, muuten oksentaa aamupalan ulos, eilenki ehin aamupalan syyä ja menin vähän ajan päästä ettimään lisää syötävää jääkaapista mutta avattu kissanruokapurkki hais niin pahalle et puurot lens pönttöön. Jaksaaki jo vähän paremmin elää normaalia elämää, tosin päikkärit pitää kyllä melkein jokapäivä nukkua.

Tuosta suolen toiminnasta, mulla on ollu aina hekkä vatsa ja menny millon mistäki sekasi, tosi usein. Nyt ei ole tainnu olla sekasi kertaakaan raskauden aikana, mutta ei kuitenkaan ummetukseksi oo menny et ihan kiva vaikutus raskaudella :D
10+5

Silloin tällöin saattaa pahoinvointia olla, mutta se on lähinnä sellaista kuvotusta ja ällötystä ja siihen ainakin tähän asti on auttanut pastillien imeskely. Närästystä ollut muutaman kerran. Myös alavatsaa vihloskelee aina välillä. Rinnat on jonkun verran kipeät ja tuntuvat isommilta :D Turvotusta on mielestäni jonkun verran. Väsymys on ehkä suurin oire mistä muistaa, että sisällä kasvaa jotakin suurempaa. Harmitti kyllä, kun ei ensimmäisellä neuvolakäynnillä edes sydänääniä kuunneltu, niin olisi jotain todistetta siitä, että tuolla joku asustelee. Ensimmäiseen ultraan (np-ultra myöskin oletan) on aikaa vielä 4vko 4pv. :(

Rv 8 7+3

Muokattu viimeksi:
Joo saas nyt nähdä sitten mitä tää on.
Edelleen vuoto jatkuu ei sitä vieläkään tuu kuin pyyhkiessä vähän että ehkä jo vois sanoa että vähentynytkin sen määrä , hyytymiä ei oo enään tullu yhtään.
Tuntuu että siihen huomiseen neuvolaan on ikuisuus kun joutuu tätä koko ajan miettimään :(
Tänään olis nyt tasan
10+0.

Mä jo niin luulin päässeen tästä kamalasta pahoinvoinnista eroon, kun pari päivää olo oli jo parempi mut toiveajattelua oli :( eilen ja tänään ollu taas olo niin kaamee, että huh huh. Ja huomen täytyis töihin yrittää selviytyä!! Tää pahoinvointi on ollu niin kamalaa koko alkuraskauden, ettei tästä ole voinut mitenkään nauttia. Vetäny mielen ihan maahan. Itkettää vaan kun mihinkää ei pysty lähtee ja mitään ei pysty tekee. Nytki mun pitäis kauppaan yrittää suoriutua mutta pelkkä ajatuskin kauppaan lähtemisestä on aivan hirveä!!!

8+1

Tsemppiä kaikille joilla pienempää taikka suurempaa vaivaa! :Heartred

Täällä taasen päivä mennyt tolkuttomassa väsymyksessä ja jatkuvasta yökötyksestä kärsien. Viime viikonlopulla oli jo selkeästi pirteämpi, mut näköjään se oli vaan väliaikaista. Arkisin en kyllä ole töiden jälkeen jaksanut tehdä yhtään mitään. Nyt vaan niin kuollut, näytän zombilta, naama harmaa ja silmät jotenkin kuopalla ja työ ja tuska pitää niitä auki. :hungover: Joo, ei puhettakaan mistään nautinnosta. Nyt mentävä taas vaakatasoon. :dead:

Tänään ollut kans niin hirveä pahoinvointi päivä että tuntuu siltä ettei tästä voi selvitä.. Ylihuomenna ultra. Silti vaan on tunne että onkohan mahassa mitään, haluaisin konkreettisesti tuntea jotain. Päässäkin on pari päivää tuntunut kummalta, ihankuin joku paineaalto menisi aivoissa. Verenpaineet on kuitenkin ok.

9+3

Takaisin