La marraskuu 2016

Juhlapäivä!Rakas tytär saapui 12 vuotta sitten karjuen maailmaan.(Pää oli vasta ulkona,kun huuto alkoi :D ) Paljon on tahtojen taistelua ollut tuon tempperamenttisen naisen alun kanssa,mutta oikeesti päivääkään en vaihtaisi pois. :)
 
Mitkä juomamukit ootte kokeneet hyviksi? Meillä on yks tavallinen tuttipullo sekä ikean nokkamuki mistä juomaa tulee vapaasti (sillä on kiva sotkea ja ei ehditä niellä kun juomaa tulee vauhdilla) sit on pari MAM:n mukia, toisessa on kaksi vaihtopäätä; tuttipullomainen tuttiosa mistä juoma tulee kun nokkaa "puristaa" ikenien väliin tai jotenkin silleen, sekä leveämpi tuttiosa mistä tyttö ei osaa juoda, lieneekö liian iso vielä pieneen suuhun kun hää vaa jäystää sitä mut ei juo. Sit on sellane olikoha joku starter nokkamuki missä on nokka venttiilillä mut siinäkin jos on se venttiili ni tyttö ei ymmärrä imee juomaa vaa pyörittelee ja pureskelee nokkaa suussa kunnes luovuttaa. Venttiilin jos ottaa pois ja juoma tulee vapaasti ni sit on juomat rinnuksilla kun mukia kallistetaa nii paljo et juomaa tulee ja hää ei ehdi/ymmärrä niellä. Tuttipullo ja nokkamuki tuttipullomaisella nokalla on koettu parhaimmaksi mut ois hyvä oppia juomaa myös ihan nokkamukista. Vaatii ehkä vain harjoittelua. Niin ja noilla tavallisilla nokkamukeilla ei mielellään harjoittelis kun neidistä on kiva kääntää ne ylösalaisin et juomat on varmasti ihan muualla kun suussa mut kun ei osata juoda noilla venttiilimukeilla että.. :D
 
Meillä on nokkamuki venttiilillä, ihan hyvin veden juominen onnistuu. Ei olla kokeiltu muita malleja eikä pulloja. Tai ilman venttiiliä on kyllä joskus sotkettu.

Imetän vielä vähintään sinne vuoden ikään enkä sittenkään ajatellut kiirehtiä lopettamisen kanssa. Kansainvälinen suositus on imetystä kaksivuotiaaksi
 
Meillä on käytössä vain aventin pillimuki sekä MAMin trainer muki. Trainer käytössä öisin, pillimuki ja tavallinen lasi päivisin.
 
Nuk nokkamukit on ollu meidän käytössä parhaat!! Lisäksi käytetään ihan perusmukia, josta juo ruoalla avustettuna.
 
Meillä on vain nokkamukeja. Sotkee niillä kyllä vedellä itsensä ja lattian...
 
Ikean nokkamuki ja siitä hyvin juo kun juomatuulelle sattuu. Muuten enempi kastelee ittesä ja ympärillä olevat :facepalm: sitte basic tuttipullot lähinnä iltamaidolle tai olkkarissa leikkien keskellä "hörppypullona". Ehkä vois kohta muovimukin ottaa kokeiluun et avittaa aluksi.
 
Onko kellään ollut raskauden jälkeen kömpelyyttä? Tavarat putoilee käsistä ja välillä on vaikea löytää sanoja? Mulla on nyt parin viikon aikana jo kolmesti pudonnut tavara käsistä ja välillä puhe menee ihan puuroksi kun etsin jotain tiettyä sanaa. Mietin että voiko tän laittaa vielä raskauden tai imetyksen piikkiin vai pitäisiköhän mennä lääkäriin..
 
Voikukka9, täällä nousee käsi pystyyn noille oireille. En ole ollut oma itseni pitkiin aikoihin, varmaan jo raskauden aikana muuttui reaktio- ja hoksaamiskyky.
Toivottavasti tää palautuu, että musta on mitään hyötyä töissä ensi viikosta alkaen...
 
Täällä yks.Epäilen väsymystä syyksi.Tavarat miulta tippuu käsistä säännöllisen epäsäännöllisesti,mut siinä on reumakin syynä.
 
Juu samaa täällä havaittavissa. Ihan syvältä. Ainakin sanojen päästä häviämiseen. Aloitan myös lauseita, jotka unohdan lopettaa... Aaargh.
 
Täällä kans oli kyllä puheen/sanojen löytämisen kanssa ongelmaa. Vielä kuukausi sitten, kun työt aloitin, niin ensimmäisenä päivänä töissä puhuin "aivan puuta heinää" (mm. syysloma oli syyskuu, jne..). Esimies jo jossain välissä vähän pyöritteli minulle päätään ja totesi minun puhuvan ihan mitä sattuu.. Ajottain jopa vähän hävetti. Mutta nyt on kyllä jo tilanne normalisoitunut!! Omalla kohdalla luulen töiden alkamisen auttaneen tässä: siellä pitää keskittyä ja aivot saa muutakin työtä, kuin perus kotijuttuja. Joten omalla kokemuksella voin sanoa, että ainakin minulla on helpottanut!! :)
 
Täällä! Tunnen itseni hirveän kömpelöksi sosiaalisesti ja puheen tuottamisessa! Fyysisesti en niinkään. Mut siis en muista mitään sanoja, lauseet kuulostaa ihan änkytykseltä ja päästelen sammakoita suustani. Iskee kauhea alemmuuskompleksi tällaisesta, vaikka tiedän olevani aivan mukava ja normaalisti ihmisten kanssa toimeentuleva tyyppi. Ehkä se menee tosiaan joskus ohi, kunhan saa paremmin unta taas joskus...
 
En ole kyllä huomannut eroa tavalliseen. Noh, mielialalääkkeet lopetettuani ajatus kirkastui ja muutenkin skarpimpi olo. Sanat on välillä hukassa, mutta niin on ollut aina. Teen paljon käsilläni kaikkea askartelua/käsitöitä/näpertelyä, joten mikään ei tipu tavallista enempää käsistä. :)
Uuden oppiminen vaatii ehkä eniten työtä, väsynyt pää kun eivät aina ole niin vastaanottavainen asioille.
 
Onko kellään ollut raskauden jälkeen kömpelyyttä? Tavarat putoilee käsistä ja välillä on vaikea löytää sanoja? Mulla on nyt parin viikon aikana jo kolmesti pudonnut tavara käsistä ja välillä puhe menee ihan puuroksi kun etsin jotain tiettyä sanaa. Mietin että voiko tän laittaa vielä raskauden tai imetyksen piikkiin vai pitäisiköhän mennä lääkäriin..

Voi kyllä. Kuuluu asiaan. Liian vähän unta. Liian paljon huomioitavia asioita.
Ja nyt kun uusi raskaus niin vielä pöljempi olen :D
 
Rakas tyttäreni täytti tänään 1 vuotta ja oppi juoksemaan. Kaatui myös pää edellä patteriin ja tänään otetuissa 1v-kuvissa on komea mustelma ja patti otsassa :D
 
Rakas tyttäreni täytti tänään 1 vuotta ja oppi juoksemaan. Kaatui myös pää edellä patteriin ja tänään otetuissa 1v-kuvissa on komea mustelma ja patti otsassa :D

Onnea! Ja voi ei, voihan patti :sad001 onneksi ei pahemmin käynyt. Ihan kamalaa kun nämä kaatuilee ja törmäilee. Eikä se lopu taaperoikään. Montakohan kertaa toissa ja viimevuonna soi puhelin, koulun ope tai terkkari kun ilmoitti että milloin kukakin oli juossut päin oven kulmaa ja pää auki tai kengännauhat auki nurin pihalla, no mua helpotti siinä kohtaa kun kuulin että kädessä haava eikä päässä. Vähän väliä oli joku paikattavana ensiavussa :D nyt voi nauraa asioille kun ei kovin pahasti käynyt.
 
Takaisin
Top