La marraskuu 2016

Meillä on noita niskakakkoja tullu enemmän ku tarpeeks.. Varsinkin öisin. Ja en saa vaatteita puhtaaksi!! Miten te ootte pessy ne vaatteet puhtaiksi? Meillä joka toinen body selästä keltanen vielä pesun jälkeenkin.. =(

Voi varpahat,mä niin tiedän tunteen. Itseäkin pelotti nelosen aikaan lähteä osastolta kotiin,kun joka kerta kun hän alkoi yskimään niin pelkäsin,että vauva tukehtuu ja joudun soittamaan ambulanssin. Sydän pompotti joka kerta korvissa saakka. Kaikki sujui onneksi hyvin,toivon samaa teillr

Kohta päästään kotiin mutta kyllä tässä sydän syrjällään ollaan oltu. Limanäytteistä löytyi virus (jonka nimeä en edes muista, alkoi m kirjaimella ja on joku uudehko tauti, ei kuitenkaan rs virus). Pelottaa vain miten pärjätään kotona kun matkaa sairaalaan on 100 km :( äskenkin lapsi makasi sängyllä ja rupesi yskimään limaa, koko suu oli liman peitossa ja meinasi poloinen tukehtua. Koppasin lapsen äkkiä syliin mahalleen että limat tippuivat lattialle. Säikähdin niin paljon.. Vielä tapahtui näin kotiinlähtiessä että varmasti oma epävarmuus kasvoi entisestään. Lääkäri yritti kyllä tsempata että varmasti tullaan pärjäämään, en vain tiedä saanko nenäfriidalla varmasti imettyä limaa pois kun täällä sentään on letkullä imetty.

Varpahat, kirjoitinkin jonnekkin toiseen ketjuun jo aikaisemmin, mutta hanki apteekista sellainen pölynimuriin liitettävä nenäimuri. Sillä saa tosi kätevästi vauvan nenän tyhjennettyä.

Sonic, veri- ja kakkatahroihin tepsii sappisaippua, sitä myydään tahranpoistoainehyllystä. Mulla on käytössä Sonett-palasaippua, sillä saa hangattua tahraa ennen pesua. Pistän tahrasaippuaa tuoreeltaan, ja pistän vaatteen koneeseen sitten kun on muutakin.
Lisäksi voit laittaa Vanishiä, jos ei tehot riitä :)

Meillä myös täysimetetään ja kakka on välillä keltaista, oranssia, vihreää ja ruskeaa. Vihreää ei tosin enää pitkään aikaan! Alkanu vatsavaivat jo helpottaa. [emoji5] Meidän pojalla tulee myös melekeen päivittäin niskakakkoja. Ja kakka tulee päivittäin moneen kertaan. Oisko keskimäärin kolme kakkavaippaa päivässä. Mää suihkautan kakkatahroihin Vanishin tahranpoistoainetta ennen pyykkikoneeseen laittoa. Toimii!

Noista flunssailuista ja kipuiluista: millaisia flunssa-, yskän- ja/tai kipulääkkeitä käytätte imettäessänne? Kuinka esim. Finrexin?

Miten teillä muilla ajantaju?

Mulla on ihan hämärtynyt tämä asia.. tuntuu että synnytyksestä on ikuisuus. Viime viikon vierailu (tasan viikko sitten) veljelleni tuntuu siltä kuin olisi tapahtunut pari kk sitten..

Eea, kaikenlainen taju, myös ajantaju, on kadonnut :)
En löydä sanoja, enkä muista mitään. Paitsi vauvaan liittyvät yksityiskohdat.

Eea, kaikenlainen taju, myös ajantaju, on kadonnut :)
En löydä sanoja, enkä muista mitään. Paitsi vauvaan liittyvät yksityiskohdat.

Eiks tätä kutsuta nimellä "maitoaivot" :grin siis hormonit tekee oikeesti tän tajunnan hämärtymisen, jotta äidin prioriteetti numero 1 on tuo jälkeläinen. :grin
Ja kestää vissiin hyvän aikaa.... miten voisin ees aatella töihinmenoa tällasella höttöpäällä heti ku mammalomat loppuu. Sanat unohtuu, puhe katkeilee ja ajantajusta ei haisuukaan...

Meillä on noita niskakakkoja tullu enemmän ku tarpeeks.. Varsinkin öisin. Ja en saa vaatteita puhtaaksi!! Miten te ootte pessy ne vaatteet puhtaiksi? Meillä joka toinen body selästä keltanen vielä pesun jälkeenkin.. =(

Meillä pestään vaatteet puhtaaks sappi-saippualla. Pesen ensin tahrat tosiaan tuolla ja sit vielä koneessa normaalisti. Ja toimii!! Tehoaa myös jo vanhoihin tahroihin. Esim. kun oltiin reissussa, eikä siellä ollu sappi-saippuaa mukana ja huuhdoin vaan liat vedellä, niin kun sit kotiin palattiin, niin pesin tahrat sappi-saippualla ja kaikki tahrat lähti!! Suosittelen!!

Sappisaippua täällä kans käytössä tarvittaessa, mutta yleensä lähtee puhtaaksi 60 asteen pesussa. Nyt rota-rokotteen jäljiltä oon vielä pessy selkäkakkavaatteet aika heti, jos vaan on ollu mahdollista. Pesuaineena on ollu Hyvä pyykkiä ja sen loputtua Erisania. Molemmat kotimaisia, siks niitä on suosittu.

Mä olen käyttänyt Universal stonea - siis tiedätte sen valkoisen kiven, jota kun hankaa sienellä, alkaa sieni vaahtoamaan? Puhdas luonnontuote ja tuoksuu kaikenlisäks hyvälle eikä kulu ikinä loppuun!

Sillä lähti myös lakanoihin kuivuneet veritahrat ihan parin minuutin vaikutusajan jälkeen normaalissa pesussa - aikaisemmin kokeilin eri lakanaan kloritea, mutta sekään ei vienyt koko tahraa ja kloorilta haisevat petivaatteet on aika tympeitä sängyssä..

Mie oon tuota käyttäny vaan keittiössä,mut ens kerral pitääkin kokeilla tahroihin.LV meillä käytössä ja asteita 60 eikä oo tarvinnu tahranpoistoo käyttää.

Juu 60 astetta on aika tehokas. Mä huuhtelen tuoreeltaan kakat pois vaatteista kylmällä vedellä ja pesen sit ku pesen. On lähteny kaikki tahrat pois.

Mulla oli eilen jälkitarkastus ja lääkäri kehoitti käymään papa-kokeessa kun sitä ei ole aikoihin otettu (en ymmärrä miksei voinut samalla ottaa). Pitää varata aika siihen mutta mietin että oliko imetyksellä jotain vaikutusta siihen? Vai siis pystyykö sen nyt ottamaan niin että tulos luotettava?

Mulla on neljässä jälkitarkastuksessa otettu papa,gyne ite kattonu ku pari vuotta väliä ja sanonu et otetaanpa samalla. Nyt ekassa ultrassa otettiin kun tätä viidettä aloin odottaa. Tuskinpa se imetys vaikuttaa,täysimetyksellä itekin mennyt joka kerta,ei sitä ole kuitenkaan kysytty sen kummemmin. Luulis että kaikki olis helpommalla päässy,kun siinä samoilla tulilla olis se papakin otettu

Mulla lääkäri itse otti multa papa-näytteen jälkitarkastuksessa nyt tammikuussa. Edellisen kerran on otettu kun esikoinen oli reilu 6kk (täyttää ens kuussa 5v että onhan tosta edellisestä kerrasta jo aikaa...) ja silloin esikoisen jälkitarkastuksessa sanottiin, että voin käydä otattamassa näytteen kun synnytyksestä on noin puoli vuotta. Ja siis imetän nytkin ja imetin silloin aikoinaan vielä esikoistakin näytteen oton aikaan eli tuskin se siis haittaa.

Multa otettiin papa jälkitarkastuksen yhteydessä. Imetys ei vaikuta kohdun suun soluihin ja siihen papa-viruksen käyttäytymiseen. Jos on virus ja se on aktiivinen nii näkyy näytteessä otettiin se raskauden aikana, imetyksen aikana tai ihan muulloin vaan. Näin minulle kerrottiin Gynekossa tuossa pari vuotta sitten.

Takaisin