La marraskuu 2016

Joo mä ostin jotain suihkutettavaa suolaliuosta. Ainoa mitä mietin on se, että vaikka suolaliuosta saakin käyttää näin pienille niin saako sitä niellä? Ohjeissa sanotaan että suihkauttaa sieraimeen lapsen ollessa selällään, mutta ei saisi valua nieluun. No minusta tuntuu että sitä menee väkisinkin sinne. Eli onko suolaliuos nieltynä vaarallista noin pienille?

Joo mä ostin jotain suihkutettavaa suolaliuosta. Ainoa mitä mietin on se, että vaikka suolaliuosta saakin käyttää näin pienille niin saako sitä niellä? Ohjeissa sanotaan että suihkauttaa sieraimeen lapsen ollessa selällään, mutta ei saisi valua nieluun. No minusta tuntuu että sitä menee väkisinkin sinne. Eli onko suolaliuos nieltynä vaarallista noin pienille?

Kyllä sitä meilläkin menee väkisin nieluun vaikka kuinka vähän laittaa nenään. Lapsi ei ole toistaiseksi siitä ainakaan kärsinyt (tai muutkaan lapset aikoinaan) ja eihän siinä tosiaan ole mitään haitallista kemikaalia tms ja tosi pienistä määristä puhutaan.

Suola on vaarallista vauvoille kun näin pienen munuaiset ei pysty sitä käsittelemään, siks varmaan kielto ettei saa nieluun mennä. Meillä on babymistiä laitettu esikoiselle, siinä ohjeessa muistaakseni neuvotaan suihkauttamaan niin että lapsi on kyljellään. Ei oo helppoa. Sellaset pienet annospakkaukset suolaliuosta on helpompia ihan pienelle vauvalle, saa laitettua tipan tai pari kerrallaan ni ei mee liikaa eikä pitäis valua nieluun.

Niinhän siinä kävi, kun marraskuun alussa kyselin teiltä neuvoa vuotoihin, niin siitä lähdettiin synnyttämään. Toissa viikolla palasin vihdoin tänne ja nyt sain luettua kaikki viestit läpi. Täältä olis näköjään löytynyt vastaus moneen asiaan mitä ollaan tässä viikkojen aikana pohdittu.. :)

Onnea kaikille pikkuisten johdosta :Heartred Parempi myöhään, kun ei milloinkaan vai miten se meni :rolleyes:

Niina ja poika 11 vk 4 pv

Niinhän siinä kävi, kun marraskuun alussa kyselin teiltä neuvoa vuotoihin, niin siitä lähdettiin synnyttämään. Toissa viikolla palasin vihdoin tänne ja nyt sain luettua kaikki viestit läpi. Täältä olis näköjään löytynyt vastaus moneen asiaan mitä ollaan tässä viikkojen aikana pohdittu.. :)

Onnea kaikille pikkuisten johdosta :Heartred Parempi myöhään, kun ei milloinkaan vai miten se meni :rolleyes:

Onnea pienestä Niina ja tervetuloa takaisin :)

Samana päivänä olit sit tositoimissa kuin minä, meillekin syntyi 3.11 - tyttö kylläkin :joyful:

Onko olemassa jotain ohjeistusta mikä olisi suositeltava ruokamäärä minkäkin ikäiselle?

Meidän tyttö reilu 2kk on ollut pari päivää flunssassa ja räkäinen. Imetys ei suju kun toinen meinaa tukehtua kun happea ei saa samalla. Olen sitten pumpannut ja antanut pikkuhiljaa pullosta. Tänään on mennyt maitoa 200ml, eihän pikkuinen kuivu tällä vauhdilla kun ruokaa menee noin vähän? :(

Onko olemassa jotain ohjeistusta mikä olisi suositeltava ruokamäärä minkäkin ikäiselle?

Meidän tyttö reilu 2kk on ollut pari päivää flunssassa ja räkäinen. Imetys ei suju kun toinen meinaa tukehtua kun happea ei saa samalla. Olen sitten pumpannut ja antanut pikkuhiljaa pullosta. Tänään on mennyt maitoa 200ml, eihän pikkuinen kuivu tällä vauhdilla kun ruokaa menee noin vähän? :(

En kyllä osaa määrästä sanoa, mutta pissavaippoja pitäisi tulla vuorokaudessa ainakin 5. Jos tulee vähemmän niin sillon kai kuivumisen vaara.

Pissavaippoja tulee se 5 päivässä, tosin tosi pieniä pissejä on. Mutta onko sillä määrällä merkitystä, jos jotain kuitenkin tulee läpi?

Jos vauva syö korviketta niin tässä näkyy määrät mitä suunnilleen pitäs mennä vuorokaudessa. Meidän tyttö nyt 2kk23pv ja korviketta menee n. 900ml/vrk.
6405c9d788fce4448ef6d9df7c91e4e0

Muokattu viimeksi:
Äidinmaito imeytyy ymmärtääkseni tehokkaammin, joten välttämättä sitä ei tarvitse yhtä paljon. Sairaanhoidon neuvontaan voi aina soittaa ja pienen kanssa kannattaa lähteä herkästi näytille.

Varpahat, mulle sanottiin, että tulla herkästi takaisin Oysiin vauvan kanssa ja ainakin silloin jos ei saa hyvin syötyä rinnasta (eli niin tukkoinen) tai hengitysvaikeuksia.

Voi että varpahat,mutta hyvä että olette nyt hyvässä hoidossa ja apu lähellä jos vauvan olo menee kovin tukalaksi.
Meillekin tuli joku tauti,neljä vanhinta kuumeessa ja kova kuiva yskä. Toivon todella,että vauva pysyisi terveenä.. Ikävästi kyllä hänkin tuntuu rohisevan. Tässä nyt pelko perseessä katsellaan miten tauti etenee,mieskin kun on koko viikon pois kotoa. Voi itku,mä niin vihan tätä kun lapset sairastaa.

Tsemppiä kaikille, jotka sairastaa !

Se on niin inhottavaa.

Mä täällä pötkötän pääkivun kanssa ja täällä on kotiapulainen paikalla.

Vauva nukkuu ulkona. Ollu aika härdelli päivä tässä ja nyt aattelin ihan vaan olla. Onneksi kotityöt on kotiapulaisen tehtävänä ja käyttää esikoista ulkona kohta.

Vauva on alkanut nukkua öisin ja olen siitä niin kiitollinen! Noin 6-8h saan yössä unta ja 6 yötä jo takana näin. Huhhuh :)

Voi hitsi...
Zemppiä Varpahat!
Ja toivottavasti teidänkin pikkuinen on pian taas terve. :Heartred
Toi kuivumisen pelko on kyllä tosi tuttua.
Ja kyllä on saanut itekin vettä lusikalla lapioida silloin kun meidän neiti oli pahassa ripulissa.
Mutta nyt olette turvassa ja hyvässä hoidossa.
Kiva...ja kyllä se siitä vielä iloksi taas muuttuu. :happy:

Kohta päästään kotiin mutta kyllä tässä sydän syrjällään ollaan oltu. Limanäytteistä löytyi virus (jonka nimeä en edes muista, alkoi m kirjaimella ja on joku uudehko tauti, ei kuitenkaan rs virus). Pelottaa vain miten pärjätään kotona kun matkaa sairaalaan on 100 km :( äskenkin lapsi makasi sängyllä ja rupesi yskimään limaa, koko suu oli liman peitossa ja meinasi poloinen tukehtua. Koppasin lapsen äkkiä syliin mahalleen että limat tippuivat lattialle. Säikähdin niin paljon.. Vielä tapahtui näin kotiinlähtiessä että varmasti oma epävarmuus kasvoi entisestään. Lääkäri yritti kyllä tsempata että varmasti tullaan pärjäämään, en vain tiedä saanko nenäfriidalla varmasti imettyä limaa pois kun täällä sentään on letkullä imetty.

Voi Varpahat, mietinkin että mitä teille kuuluu, siis turhan jännittävää :/ No ei voi ku toivoa, että lähtis pian paranemaan!!!

Takaisin