La marraskuu 2016

Ootteko kattoneet synnytyksen jälkeen teidän alapäätänne? Synnytyksestä on noin 4 viikkoa ja repesin aika pahasti ja nyt järkytyin kun vilkaisin alakertaan. Anteeksi suorasukaisuuteni mutta mun emättimen aukko on valtava?!?! Samoin virtsarakonsuu. Jos tuonne työntäisi halon niin en varmaan tuntisi mitään.

Olettekos huomannet pidätyksessä ongelmia? Niitäkin tuntuisi olevan, molemmissa päissä. Sanokaa että asia on korjattavissa!
Mulla jäi esikoisen jälkeen emättimen suu aukko "ammolleen" ja samanmoinen on edelleen. Alkuun kuset valu housuun täälläkin,jos pidätti viimeiseen saakka vessaan menoa niin housuun tuli eikä virtsasuihkua voinut katkaista. Nyt oon treenaillu noita lihaksia niin ei enää oo vahinkoja tullut. Ja suihkussa olen sormella kokeillut kun jännitän lp lihaksia niin hyvin tuntuu ja muutenkin sisältä paikat hyvin palautunut :)

Mulla jäi esikoisen jälkeen emättimen suu aukko "ammolleen" ja samanmoinen on edelleen. Alkuun kuset valu housuun täälläkin,jos pidätti viimeiseen saakka vessaan menoa niin housuun tuli eikä virtsasuihkua voinut katkaista. Nyt oon treenaillu noita lihaksia niin ei enää oo vahinkoja tullut. Ja suihkussa olen sormella kokeillut kun jännitän lp lihaksia niin hyvin tuntuu ja muutenkin sisältä paikat hyvin palautunut :)

Kiitos lohduttavasta tiedosta! :)

Voikohan ihan imetys nostaa lämpöä puolella asteella? Maidon nousu ainakin mutta siitä jo yli viikko aikaa..

Ei tosiaan kauheesti kerkeä kirjottelemaan, mut kysymys heräs mieleen teille konkariäideille (ainakin Vimpa tulee äkkiseltään mielee ). Miten jaksatte monen kanssa? Miten kestää kaikkia mahdollisia äitiyden tunteita, jotka joka lasta kohtaan erit? Mistä ilo ja lohtu sillon ku ite on antanut kaikkensa ja on vaan palvellut koko päivän? Miten estää se, että ei itse katoa ja masennu?

Eea, vasta 4 vk ja 5 h kahden lapsen äiti

Ei tosiaan kauheesti kerkeä kirjottelemaan, mut kysymys heräs mieleen teille konkariäideille (ainakin Vimpa tulee äkkiseltään mielee ). Miten jaksatte monen kanssa? Miten kestää kaikkia mahdollisia äitiyden tunteita, jotka joka lasta kohtaan erit? Mistä ilo ja lohtu sillon ku ite on antanut kaikkensa ja on vaan palvellut koko päivän? Miten estää se, että ei itse katoa ja masennu?

Itsellä täytyy kyllä todeta,että tähän monen lapsen kanssa jaksamiseen on jollain tavalla kasvanut. Ei oikeastaan koska tule ajateltua päivän aikana,että miten jaksaa,illalla kun kaikki lapset nukkumassa niin tulee ajateltua että olipahan päivä :) meillä on selkeät arkirutiinit joka päivä,niin luulen että se auttaa paljon, lapset tietävät milloin tapahtuu mitäkin; syödään,ulkoillaan yms. Tälläiset hetket,kuten nyt,kun lapset ovat sairaana,ovat voimia vieviä kun kaikkk tahtoo äidin syliä ja äidin hoitoa. Sitten ajattelen,että asiat voisi olla huonommin,pitää olla iloisia että esim lapset ei ole vakavasti sairaita. Ja meillä on miehen kanssa hyvä parisuhde,joka auttaa jaksamaan myös. Emme riitele juurikaan ja yhdessä hoidamme lapsia ja kotia. Hyvin nukutun yön jälkeen on mieli valoisampi,jos joskus väsyttää.. En tiedä vastasinko kysymykseesi,mutta näin meillä :)

Täällä alkaa pikkuhiljaa kaikki olla tottuneita vauvaan, taapero on pari kertaa käskenyt äitiä laittamaan vauvan pois sylistä, mutta lopulta ymmärtänyt että voin vauva sylissäkin leikkiä hänen kanssaan. Tänään hän jopa halusi antaa vauvalle pusun ja välillä alkanut etsimään pikkusiskoa huolissaan jos on ollut nukkumassa jossain :)

Voi vitsi muuten miten iloitsenkaan kun tajusin ettei tarvitse syödä miettien radia. Tänään söin aamupalaksi kauraleivän ja satsuman, jotka molemmat vähän nostivat aina sokereita. Tajusin että eihän mun enää näitä tarvitse miettiä ja otin toisenkin satsuman :)

Voikukka, yhdyn Radi-kommenttiisi :) mulla ei ollut mitään ongelmia tai ylityksiä normaalista ruuasta kotiseurannassa, mutta kylläpä aina oli huono omatunto monesta asiasta (banaani, viinirypäleet, suklaa saati karkit ja keksit)... paino on pian lähtötilanteessa (mikä oli vähän), joudun kohta panostamaan isompiin annoksiin tai vaihtoehtoisesti herkkuihin ;)

Mä olen nauttinut siitä kun ruokarajoitukset ylipäätään on enää niin vähäiset. Kaipasin raskausaikana mm. homejuustoja ja kunnon medium-pihvejä. Tosin en mä niitä nytkään jatkuvasti tietenkään syö!!
Paino tippunut tasaisesti pojan syntymän jälkeen. Täytyy kuitenkin muistaa että energiaa tarvitsee nyt imettäessä ylimääräiset 500 kaloria. Välillä se tuntuu hankalalta saada syötyä.

Mäkin olen innoissani syönyt mätiä, sushia ja salmiakkia. Painoa on tippunut jo 12 kiloa. Pari kiloa vielä jäljellä, tosin en ole laihduttanut. Päinvastoin, joka päivä syön jäätelöä tai suklaata. Äsken leivottiin tyttären kanssa mokkapaloja. Ja kohta syömään intialaista.

Voitteko auttaa? Tämä on niin vaikeaa keksiä nimeä tytölle. E-kirjaimeen olen mieltynyt. Olisiko teillä jotain ehdotuksia?

Sitten toinen juttu. Ootteko miettinyt minkä takia liivinsuojissa on nännit? Onko se joku miesten keksintö? Naisethan aina piilottaa nännejään. Ettei ne nöpöttäisi. Mä kulkisin kyllä mielelläni ilman liivejä mutta se on liian pervoa. Tai miten sen nyt sanoisi.

Voitteko auttaa? Tämä on niin vaikeaa keksiä nimeä tytölle. E-kirjaimeen olen mieltynyt. Olisiko teillä jotain ehdotuksia?

Sitten toinen juttu. Ootteko miettinyt minkä takia liivinsuojissa on nännit? Onko se joku miesten keksintö? Naisethan aina piilottaa nännejään. Ettei ne nöpöttäisi. Mä kulkisin kyllä mielelläni ilman liivejä mutta se on liian pervoa. Tai miten sen nyt sanoisi.

Eva, Elea, Elle, Ellen, Eerika, Enna, Enni, Elma, Eleonora.. siinä muutama mieleentuleva nimivaihtoehto :)
Siis missä liivinsuojissa on nännit? Mitäs hiton järkee siinä on... :bored:

No en mä kehtaa omaa nimeäni ehdottaa sentään kenenkään lapselle nimeksi vaikka mä olen kyllä ollut aina omaan nimeeni tyytyväinen :grin

Mulla on Natusan-merkkisiä liivinsuojia ja niissähän on "nännit". Itse olen ajatellut että ne on siellä istuvuuden kannalta tms. Saa hyvin paikoilleen kun nänneille on kolot ja menee sitten keskelle tissiä se suoja. Ei ole tullutkaan mieleen että ne olis joku miesten pervo keksintö...Ja mulla on aina liivit päällä kuitenkin ja paita päällä niin ei nännit mihinkään sieltä nöpötä. Ja toisaalta jos kotona on vähemmällä varustuksella niin sama kai mitä sieltä nöpöttää...

Ite oon tykästyny Enni tai Ella nimeen mutta mies ei oikein lämmenny tai ei oikee sanonu juuta eikä jaata :grin Meil on kans tosi vaikee keksii nimee. Raskaana ollessa miul oli vaik mitä nimii mietittynä mut nyt ku kattoo tyttöö ni ei ne nimet ookaa hyviä ku ei tyttö näytä yhtää sen nimiseltä :grin Sukunimi on tiedossa (luonnollisesti) ja toinen nimi ehkä mut se etunimi pitäs viel keksii.. Onneks on viel hetki aikaa miettiä

Olen käyttänyt liberon ja ainun liivinsuojia ja kyllä mulla näkyy nännit paidan läpi. Totta, onhan siinä valmiit kuopat sisäpuolella. Josko sen takia pullottaa myös ulospäin. Ei siinä mitään, kiinnostaa vaan tietää mikä järki siinä on ja onko muut ajatellut asiaa.

Kiitos nimiehdotuksista. Nyt on jotenkin erityisen vaikea keksiä kun on kaksi päättäjää. Viime liitossa sovittiin että mä päätän pojan ja isä tytön nimen. Toki piti olla toisen suostumus. Nyt kun olen jotain ehdottanut, kuten Lilli, niin se onkin miehen veljen ex-vaimon koiran nimi :p. Joten ei käy ja tytöstä taitaa tulla isona pitkä niin onko se enää sitten sopiva. Lilli kun kuulostaa pieneltä.

Essi,Emmi,Emma,Eveliina,Elina tai Emilia. Yksi näistä valittiin meidän pienelle :)

Äänteleeks muiden vauvat kui paljo unissaa? Mei neiti on jo parina yönä ähissy melkei koko yön ja sit ku menee kattoo et mikä on ni hää nukkuu. Ite heräilen sit niihi ähinöihi ku nukun välil aika koiran unta ja korvatulppia en osaa nukkuessa käyttää. Ja välil sit hää saattaa olla hereil ja ähisee.Kuulostaa välil iha ku yrittäs kakkaa vääntää.

Jewell, meillä ainakin neiti ähisee sängyssä ihan tosissaan. Ite myös heräilen aina ähinään ja luulen että on nälkä neidolla mutta tosiaan saattaa nukkua vielä ihan tyytyväisenä :-D

Takaisin