La marraskuu 2016

Tsemppiä Jeanney! Sullahan on ihan synnytys menossa jo siellä. :woot: Tietty kiva ois jos ei tarttisi supisteluista montaa päivää kärsiä. Mut siis tositoimiltahan toi kuulostaa jo ellei nyt vallan lopu kuin seinään.

Esikoisesta ei mullakaan ollut niin maan mitään merkkejä. Sit vaan lapsivedet holahti ja siitä pian alkoi selkeät kipeät supparit. Et ei se tosiaan aina ilmottele etukäteen erityisemmin. :)

Täällä ois nyt remppa vihdoin ja viimein valmis ja ei muuta kuin täyttelemään kaappeja ja siivoamaan, mut eiköhän se väsymys just nyt ole ottanut vallan. :hungover: Vauvan vaatteita kyl toissa- ja eilisiltana viikkailin jo kaappiin. Nyt vaan kun voi tosissaan aloittaa sen kunnon järkkäily ja siivousprojektin ni ei jaksas... Onneksi viikonloppu edessä ni mieskin pystyy jotain tehdä.

Teillä joilla kans supistelee niin oletteko huomannut että missä asennossa supistelee pahemmin/paremmin? Mulla istuessa supistelee aika hyvin ja kävellessä mutta jos menen makaamaan niin se menee pois eli onko ne kuitenkaan niinpä ns oikeita suppareita? :(

Mä olen kans huomannut että maatessa kivut loppuu :o öisin kyllä herään välillä polttoihin ja etenkin vessahädän yhteysessä alavatsassa polttoa ja painetta vaikka makaisi..

Lakritsi 35+ 1

Mä olen kans huomannut että maatessa kivut loppuu :eek: öisin kyllä herään välillä polttoihin ja etenkin vessahädän yhteysessä alavatsassa polttoa ja painetta vaikka makaisi..

Lakritsi 35+ 1
Just tuollasta.. alaselkä on nytkin tulessa.. toivottavasti enteilee jo lähestyvää synnytystä ....

Mulla tullut jostain syystä tänä aamuna paljon harkkasuppareita, välillä hiukan kipeitäkin ja sellaista lievää menkkamaista kipua lähes koko ajan. En siis ole mitään ihmeempiä tehnyt, saattelin pojan kouluun, sit vaan pötkötellyt tai istunut. Toisaalta on tässä tullut viime päivät paljon touhuiltua, siivoiltua ja käveltyä et varmaan siitä. Yleensä vaan vasta sitten illalla nää iskee, mut nyt heti aamusta. Millainenkohan olo illalla?

Mullakin tulee ihan missä asennossa vaan, nyttenkin kun istun ja supistelee. Monesti myös kun nousen ylös esim. sohvalta niin supistelee, mutta ei oo ollut pitkään aikaan kovia ja kivuliaiata supistuksia enää!
Pitäis yrittää touhuta tänään jos vähän auttais :D Lähden käymään ruokakaupassa, tulispa vedet matkalla :D haha aina saa toivoa :D

Yöstä selvitty hengissä ja yhtenä kappaleena. Oli kyllä hurja kipu! En ole koskaan sellasta kokenu ja ihan tuskaa olla kun ei pystyny olemaa missää asennossa. Kuitenkii jossain vaiheessa helpotti niin et sain pari tuntia nukuttuakin.

Heti aamusta menin päivystyksee terveysasemalle. Lääkäri epäili virtsakiviä, mut loppujen lopuks ei kuitenkaa saanu mitään selvyyttä mihinkään. Soitteli toiselle lääkärille ja kyseli siltä neuvoa. Sain lähetteen kättärille, missä ne varmaan paremmin tietää. Nyt oon ainakin hetken kotona kun meinaa nukahtaa pystyyn.

Voiko lapsen kanssa mennä kättärille? Mun pitäis ottaa lapsi mukaan, jos tänään meinaan mennä sinne.

Vitsit monella jo jännät paikat :) Tsemppiä kipuihin ja toivotaan ettei liikaa pitkity synnytyksen käynnistyminen kellää.

Jeanney kuulostaa että siellä ois lähellä synnytys. Miulla kävi esikoisen synnytyksessä niin että alkoi epäsäännöllisillä supistuksilla yöllä, tuli melkein vuorokauden ajan 5-30 minuutin välein. Synnärille lähettiin kun synnytys ei vielä kuitenkaan ollu käynnissä, en vaan jaksanu enää olla supistusten kanssa kotona. Siinä ne supistukset sit viimein matkan aikana alko tulla tiheemmin jolloin synnytyksen lasketaan käynnistyneen. Eli vähän samalta kuulostaa :) Kannattaa soitella synnärille saako jo tulla siinä kohtaa kun ei enää itekseen pärjää kipujen kanssa, sillon on synnytys lähellä ja vauhdittavat sairaalassa sitä jos ei itekseen tarpeeks supistukset voimistu tai tihene.

Miulla ei ainakaa ollu merkitystä missä asennossa olin tai mitä tein kun synnytys oli alkamaisillaan, supistuksia tuli joka tapauksessa kun oli tullakseen. Eli makuulle meno ei lopettanu tai vähentäny niitä.
Lisäys: Harjotussupistukset helpottaa miulla makuullaan tai istualtaan ollessa, liikkeessä melkein koko ajan supistus päällä.

Tsemppiä Jeanney ja kukas sieltä nyt on lähdössä synnärille (Ääh..dementia). Ja kovasti voimia Mango tuohon ikävään tilanteeseen.

Eilen illalla kans kävin ulkona tekemäs ihan pikkuriikkisen ringin kun selkää särki niin kovaa ja eikös sitten pamahtanut supistukset päälle. Vatsa piti ihme ääntä (liekö kova kohtu painanut jotain suolenmutkaa). Jotenkin pääsin ensin kuistiin, siitä eteiseen puhisemaan ja siitä makkariin. Puolisen tuntia varmaan meni kärvistellessä jännän toispuoleisessa kivussa eli vatsa kovettui välillä mutta kipu oli oikealla puolella vatsaa ja ristiselässä. Aavistelin silti että ei tästä vielä mihinkään lähdetä ja kivut hellittivätkin sitten kun pääsin makkariin asti.
On sen verran erilainen raskaus ollut edellisiin verrattuna, että tässä tapauksessa ei taida uskaltaa lähteä lasketun ajan aikoihin minnekään reilu 100km päähän hakemaan kirjahyllyjä kuten tokan aikaan. :D
Tänään ollut vain ikävää vihlontaa alavatsalla ja harkkasupistuksia. Vauvakin ollut peräti hieman aktiivisempi ja potkinut menemään kipeästi.

Jos sitä kömpis pian päikkäreille. Vaikka viime yönä sainkin vähä paremmin nukuttua särkylääkkeen voimalla.

Maatuska83 rv 35+3

Vaikka järki sanoo mulle, että synnytystä ei välttämättä ennakoi yhtään mikään ja kaksi lasta olen synnyttänyt niin, että yhtäkkiä vaan kipeät supistukset ovat alkaneet ja siitä on tilanne kehittynyt ja lapset syntyneet, niin silti tuskastuttaa kun mitään ei tapahdu. Mulle iski taas tauon jälkeen kamala väsymys ja ottaa päähän jo tämä oma kömpelyyskin; haluaisin oman normaalin liikuntakykyni takas ja ois ihan kiva kun ei vaikka perunoita kuoriessa tarvis niin paljon tilaa tämän mahan takia. Ihan sellainen fiilis, että menee yli lasketun ajan vaikka koko ajan jokapuolelta jankattu, että tuskin pahemmin menee kun edelliset syntyneet rv40+2 ja rv38+4. Ja haluaisin vauvan vaan jo niin kovasti syliin! :Heartred

Harkkasupparit on paljon tajukampia nykyään ja niitä tulee vaikka missä asennossa. Mutta ei ne mitään ole tuolla kohdunsuulla tehneet kun siellä tilanne oli keskiviikkona aikalailla sama kuin muutama viikko sitten. Ei auta kuin odotella mutta alkaa jo tuskastuttaa...onneksi sentään vaan pappa ja täti on kyselleet, että mikä on vointi ja onko merkkejä että kohta tulee lähtö. Papan kyselyt on lähinnä hellyyttäviä kun odottaa niin kovasti tätä vauvaa :)

Ellukkainen rv38+5

Nyt alkoi minullakin äippäloma, taidan olla ihan viimeisiä, koska LA on vasta joulukuun alussa. :)

Kipuilua tuntuu mukavasti tuolla alakerrassa. Istuminen kovalla penkillä ei oikein enää onnistu, ainakaan pitkiä aikoja. Häpyluuta vihloo hurjasti, välillä ihan pehmeälläkin. Kaupassa kävellessä harkkasupparit koko ajan päällä.

Onnea muuten synnyttäneille ja tsemppiä niille joilla synnytys käynnissä! :)

Tänään päivystyksessä lääkäri sanoi, että kohdun suu on pehmentyny. Missä vaiheessa se yleinsä pehmenee?

35+4

Soitinkin tossa päivällä synnärille ja jos näyttää ettei tilanne etene niin illalla meen käymään siellä, tsekataan tilanne ja tarvittaessa saan jotain lääkettä että saisin ensyönä nukuttua! Ihan kamala väsy kun 3 yötä nukkunut niin huonosti, ensin 2 muutenvaan ei nukuttanut ja nyt viimeyö jatkuvaa heräilyä.. eiköhän tää tästä, nyt on kierretty kauppaa ja kirpparia ym. Ja vähän tiheämmin tullut supistuksia mutta ei kunnolla vielä kuitenkaan, tosi kipeitä ovat ja aina vaan kipeämmäksi käyvät.. tulis jo ulos!! :D
Edit: just tuli kunnon limatulppa! Jee ;D

39+0

Muokattu viimeksi:
Kirjoitellaas tännekin kuulumisia välillä, lukenut olenkin teidän juttujanne aina aika ajoin =) Onnea kaikille synnnyttäneille ja tsemppiä loppumetreille muille <3

Meidän pieni mies on tänään jo kuukauden ikäinen <3 painoa nyt on tänään 2840g. Viikko ollaan nyt oltu kotona ja hyvin on mennyt, vauva on tyytyväinen pikku vesseli =) Syö ja nukkuu. On tämä vaan niin ihanaa aikaa <3 Onneksi vanhemmatkin lapset ovat olleet tämän viikon syyslomalla niin ollaan saatu oleskella vaan yhdessä koko perhe.

Tänään päivystyksessä lääkäri sanoi, että kohdun suu on pehmentyny. Missä vaiheessa se yleinsä pehmenee?

35+4

Varmaan ihan milloin vaan...Mulla on ollut pehmeä jo ainakin kuukauden päivät (kävin äitipolilla rv34+jotain ja oli silloin jo pehmeä) mutta toisillahan se saattaa olla kiinteä vielä lähellä laskettua aikaa. Ei kerro siis yhtään mitään mistään jos multa kysytään :p

Ellukkainen rv38+5

Niinhän se taitaa olla. Toiveajattelua et olis synnytys lähellä! :D

Kaikkien näitten tän viikon vastoinkäymisten jälkeen alko lapsella ilmeisesti oksennustauti. Sehän tästä nyt vielä puuttu! Tietää kenellä se on seuraavaks :/

Niinhän se taitaa olla. Toiveajattelua et olis synnytys lähellä! :D

Kaikkien näitten tän viikon vastoinkäymisten jälkeen alko lapsella ilmeisesti oksennustauti. Sehän tästä nyt vielä puuttu! Tietää kenellä se on seuraavaks :/

Voi miten kurjaa, sitä tuntuu nyt olevan liikkeellä täälläkin päin :/

Onko täällä hoitsuja paikalla? Tai muuten vain viisaampia ihmisiä kuin minä? Mullahan meni labraan se virtsanäyte kun pikatestissä ei ollut ihan varmaa menikö proteiinit plussalle vai ei. Neuvolatäti (se vähän hömelömpi tapaus) katsoi että joo taisi olla ihan puhdas näyte. Mutta nyt kun katsoin omakannasta niin u-prot oli 166 ja viitearvo on että kaikki alle 150 on normaaleja tuloksia. Onko tuo 166 niin vähän yli että täti piti sitä "normaalina" vai pitääkö tuosta vielä kysellä?

Reilu tunnin päästä aamulla päivittämästäni vesien menosta (7.40) alkoi synnytyssupistukset ja tuntiin tihenivät alle viiteen minuuttiin, välillä jo parin minuutin välein. Synnärille tullessa oli auki 8 cm. Kerron tarkemmin synnytyskertomuksissa, mutta klo 14.53 meidän ihana rakas tyttömme syntyi 2800g painoisena ja 49 cm pituisena. Selvisin synnytyksestä pienin vaurioin :) nyt ollaan tytön kanssa onnellisesti vielä yhden hengen huoneessa :) niin ja rv oli 38+5 :)

Takaisin