La marraskuu 2016

On ollut repäisykipuja mullakin, yleensä äkkinäisissä liikkeissä ja aamulla sängystä noustessa. Tuntuu alavatsassa jommallakummalla puolen, semmonen vihlaisu. Mennee äkkiä ohi, ei oo haitannu :happy:

Kaverit oli käymässä tänään ja teki niin mieli kertoa, maltettiin kuitenkin mielemme.... Huomenna mä soitan neuvolaan! Sitä en malta enää odottaa tiistaihin asti :grin

Täällä pahoinvointi edelleen poissa toivottavasti ei tulekkaan sen verta ois menoja tiedossa et hankalaksi käy jos alkaa...heikko olo tulee jos ei muista syyä tarpeeksi tiheään ja sit alkaa palelemaan mahottomasti...yskä senkuin jatkuu vaan..väsymystäkin jonkin verran ilmassa...mistään kotihommasta ei meinaa saaha kiini...huomenna täytyy ryhdistäytyä ja pyykätä ainakin....

Ääks, jäin kiinni raskaudesta pikkusiskolle :woot: Aloin instagramissa seurailee vauvasivustoja nii ei menny kauaakaa kun sisko laitto viestiä että oonko raskaana vai miksi seurailen tommosia :D Ei auttanu kun kertoa, se on semmonen likka ettei olis mikkään tekosyy menny läpi.. Mutta mielissään oli tädiksi tulosta ja lupasi pittää salaisuuden :smiley-angelic003

Vielä kaks viikkoa ar-ultraan! En malta oottaa :Heartred

6+5

Hui, huomenna on varhaisultra, onpa aika mennyt nopeesti! Yö pitäis tehä töitä ja ennen ultraa sitten muutama tunti nukkua, tosin tuskin sitä kauheesti unta saa :D
Tsemppiä ultraan ja laitahan heti viestiä miten meni minä tänään soitan myös ja varaan ajan .

Kävin perjantaina ultrassa, omien laskujen mukaan oli 6+6. Siellä näkyi pienen pieni papu, jolla oli ruskuaispussi ja SYKE! Kylläpä helpotti.Jotenkin ultra tekee kaiken paljon todellisemmaksi kuin pelkkä raskaustesti. Oli siis tyyppi oikeassa paikassa ja yksi alkio vain näkyi.
Nyt sitten täytyykin odotella 6-7 viikkoa seuraavaan ultraan. Ajattelin tänään soitella ja varata sen. (Meillä siis itse varataan).
Ainiin, pikku tyypillä oli mittaa 7,1mm ja LA siirtyi kahdella päivällä eteenpäin 7.11 eli nyt siis 7+0.

Mites muilla? :)

Minkä tyyppistä teidän pahoinvointi on? Nyt on rv 5+3 ja pahoinvointi on alkanut. Välillä tuntuu että pahaolo ei ole yhtään sellaista mikä voisi kuulua raskauteen, toisaalta mistä muustakaan se voisi johtua. Etova olo ja mahassa möyrii, oksennus ei kuitenkaan tule (vielä). Tämä huonovointisuus on myös tosi aaltoilevaa, nyt alkoi jo heti aamusta mutta yleensä mulla on huono olo alkanut iltapäivällä/illalla. Miten te selviätte työpäivistä?

No sehän se just on ku ei tiedä milloin se alkaa. Mulla saattaa alkaa aamupalan jälkeen ja joskus ennen sitä. Toisinaan vaikuttaa et jos heräämisen jälkeen on vähän aikaa syömättä ja toisinaan ei. Että pärjääminen on aika heikolla pohjalla :hungover:

Kiva kuulla jo muiden ultrakuulumisia :) Omaan kun on aikaa vielä 1,5viikkoa...

Mulla mahatuntemukset hävinneet. Väsymystä vaan löytyy mutta ei sekään niin raadollista kuin esim esikoisen aikaan. Tissit vähän kipeet ja täyden tuntuiset. Sit mulla on kyllä tällanen ärsyttävä puoliflunssa; yskä ja nenä vähän vuotaa. Lapsilta kai tämän taudin sain kun ovat olleet kovassa yskässä.

Eilen kävin pitkästä aikaa hiihtämässä ja oli kyllä kivaa ja teki hyvää :)

Neuvolaan soitettu ja ohjeistettiin soittamaan toiselle paikkakunnalle ja varaamaan aika ultraan. Noh, rv8+0 ois sitten se ultra ja joskus sen jälkeen eka neuvola. Meillä onneks pääsee ilmaseks tarkastuttaa jos kierto sekasi, ei tarvi np-ultraan asti murehtia :)

Täällä kaikki vähäisetkin oireet on kadonneet kun tuhka tuuleen. Väsymys on ainut mistä voisi päätellä olevansa raskaana. Toisaalta esikoinen tekee hampaita eli yöt on olleet melkoista hulinaa viime päivinä eli väsymyskin menee helposti sen piikkiin. Muutamana päivänä oli lievää pahoinvointia mutta sekin loppui kuin seinään. Turvotustakaan ei enää ole juurikaan vaan masu on lähes yhtä litteä kun ennen positiivista testiä. Kyllä tämä oireettomuus vaan pistää miettimään että mahtaako kaikki olla kunnossa. Eka neuvola on 31.3 ja ultrasta ei vielä tietoakaan. Neuvolasta sanottiin että siinä 10-13 viikolla sitten ultra. Rahatilanne ei anna periksi mennä yksityiselle varhaisultraan eli täytyy siis vaan odotella ja toivoa parasta. Nyt siis rv 6+4.

Onnea pilvisydän ihanaa ❤️❤️❤️ soitin terveyskeskukseen ja meillä kuulemma saa varhaisultran terveyskeskuksen kautta varasi minulle ajan 12.4. Silloin viikkoja 7+4 on sinne kyl viel 3 viikkoa aikaa mut pakko vaan odotella.

Ärsyttävää kun joutuu odottamaan tuota ultraa niin kauan! Mullakaan ei varaa maksella siitä niin ei ole vielä edes aikaa varattu :( miten voi olla että toisaalla saa ilmasen varhaisultran ja toisaalla ei?
eka neuvola onneksi ensi torstaina...

Jeanney 7+3

Tällä seudulla on yhdessä neuvolassa joku vanha ultralaite, sillä voi tarvittaessa tarkistaa viikot alussa ja sikiön voinnin raskauden aikana. En tiiä sitte ultraavatko siellä neuvolassa käyviä useammin. Nää taitaa olla pienen kunnan etuja.

Tällä seudulla on yhdessä neuvolassa joku vanha ultralaite, sillä voi tarvittaessa tarkistaa viikot alussa ja sikiön voinnin raskauden aikana. En tiiä sitte ultraavatko siellä neuvolassa käyviä useammin. Nää taitaa olla pienen kunnan etuja.
Meidän naapurikunnassa on myös noin että sieltä löytyy sellainen vanha ultralaite ja esikoisesta jouduin käymään siellä kun omalla paikkakunnalla oli neuvolan täti muistaakseni saikulla tai jotain niin olihan se kiva kun sai nähdä pikkuisen vaikka ei varsinainen ultra aika ollutkaan. Kotipaikkakunnallani on vain doppleri ja sekin on parhaimmat päivänsä nähnyt jo.

Tein tänään tossa pari tuntia sitten raskaustestin ja näytti plussaa! :happy: Jotenkin vaan oli sellanen fiilis, et olisin raskaana ja päätin tehdä ensin ihan liuskatestin, siihen tuli haalea toinen viiva ja hetken päästä tein Clearbluen ja näyttöön pamahti raskaana 1-2!:happy: Ollaan kihlatun kanssa varsinaisesti yritetty joulu-tammikuusta asti ja vihdoin tärppäsi! Jotenkaan en vieläkään oikein usko, että olen oikeasti raskaana. Tuijottelen vaan tuota testiä vähän väliä.

Miehelle en ole päässyt kertomaan kun ei ole tullut vielä kotiin. Jännittääää! Raskauslaskurin mukaan laskettu aika olisi 29. Marraskuuta! Esikoinen olis tulossa!:Heartred

Järkyttäväää.. Oli aivan kamala päivä töissä. Olin jo monta kertaa lähdössä kesken päivän pois mutta silti vain sinnittelin. Nyt kotona on taas mandariinit ja suolaton vissy maistunut.. Ne ovat ainoat mitkä vähän helpottaa. Nyt rv 5+4.

Takaisin