La marraskuu 2016

No ..ttu wuhuu. Katoin tossa mun kilppariarvoja kun eilen neuvolassa seurattiin vaan sitä tsh:ta. Sen arvo oli 0,23 (edellinen 0,07 että parempaan suuntaan tosin) mutta t4v oli 7,8?!?! Kyllä on taas niin hehkeetä olla raskaana että huhhei. Ja vielä noi sokeriarvotkin heittelee. Mä niiiiiin synnytän rv 37-38 viikolla.

Rv 33+6

Ja googlettaminen kun on mun lempiharrastus niin nyt pitäisi olla vähintään makaamassa sairaalapedillä ja lapsella aivan varmasti kehityshäiriöitä aivoissa.

Mua oikeesti stressaa ja pelottaa.

Alkaa olla jo porukalla semmoiset viikot käsillä että vauvat voi alkaa putkahdella hetkenä minä hyvänsä, hurjaa!
Aina aamulla kun hyökkään foorumille mietin että onkohan joku lähtenyt viime yönä synnyttämään :D
Minäki olin jo hilkulla lähteä viime yönä käymään näytillä, tuli noin 20min. välein supistuksia klo 22-03.30, sitten kun niitä aloin oikein kellottamalla kellottaan niin katosivat sen siliän tien. Olivat siis aika kipeitäkin, tänään päivällä muutama satunnainen kipeä supistus. Ma lääkärineuvolassa kaula oli kutistunut 2 cm ja kohdusuu pehmeä, joten kaippa ne supistukset jotain saa aikaan!

Pikkumyy 36+0 (hui!)

Ja googlettaminen kun on mun lempiharrastus niin nyt pitäisi olla vähintään makaamassa sairaalapedillä ja lapsella aivan varmasti kehityshäiriöitä aivoissa.

Mua oikeesti stressaa ja pelottaa.
Onks niihi sun kilppariarvoihi lääkäri sanonu mitää? Onks sul ollu kilpparivajis kauan?(oot varmaa joskus sen tänne maininnu) onks sul enne raskautta ollu mimmoset arvot? Ja mitäpä jos laittaisit sen googlen kiinni? :) ei kannata nyt ylimääräsiä stressailla! :) otat nyt vaa iha iisisti! (Joo helpommi sanottu ku tehty,mut yritä edes)

Ei oo kukaan sanonu mitään, neuvolatäti seuraa vain tsh arvoa. Onkohan myöhäistä kysyä asiaa lääkärineuvolasta johon on reilu pari viikkoa aikaa? Mulla on jo muutaman vuoden ollu ailahteleva kilpparivajis, nyt on koko raskauden ajan arvot heitelleet miten sattuu. Arvot ei oo ollu kertaakaan kohillaan, joko käydään ylikierroksilla tai sitten molemmat arvot on liian matalat. Ennen raskautta taisi olla suht kohillaan arvot, paremmat kuin nyt. Mä kestän kyllä omat oireet, väsymykset, turvotukset ym mitä nyt vajikseen kuuluu mutta haluaisin saada varmuuden että vauvalle ei ole tapahtunut mitään peruuttamatonta.

Oisko sun mahollista maanantaina soittaa neuvolaan ja pyytää vaik lääkärin soittoaikaa? Ihme kui eri tavalla eri neuvoloissa toimitaan.. mun labra-arvot,vaikka onki hyviä,käy joka kerta neuvolalääkärin kautta.. ja nytki ku mun tsh arvo on vähän noussu ni sain oikeestaa suoraan soittoajan lääkärille.. ihmettelen kyllä tuota et miksei neuvolantäti oo konsultoinu lääkäriä!

Oisko sun mahollista maanantaina soittaa neuvolaan ja pyytää vaik lääkärin soittoaikaa? Ihme kui eri tavalla eri neuvoloissa toimitaan.. mun labra-arvot,vaikka onki hyviä,käy joka kerta neuvolalääkärin kautta.. ja nytki ku mun tsh arvo on vähän noussu ni sain oikeestaa suoraan soittoajan lääkärille.. ihmettelen kyllä tuota et miksei neuvolantäti oo konsultoinu lääkäriä!

Voisin kyllä soittaakkin, ja pyytää ihan lähetettä synnytyssairaalan lääkärille joka voisi samalla tehdä kokoarviota ym. Nimittäin näissä mun sokereissakin on häikkää niin saisipa sitten siitäkin lisää tietoa.. Nyt vaan pähkäilen että soitanko omalle vähän höperölle neuvolatätille vai suoraan johonkin muuhun numeroon.

Joo kannattaa vaatia heti ensi viikon alkuun lääkärin aikaa ja että katsovat nyt kunnolla arvot kuntoon. Ihme touhua siellä neuvolassa.. :(

Mä heräsin kanssa viime yönä kun oli maha taas tosi kipee ja ihan kivikova. Niin kipee et tulee sellanen oksettava olo. Mistähän se voi johtua? Monena yönä ollu samaa, mut ei nyt viimeseen viikkoon. Mun mielestä ei ole supistuksia kun on sellasta pitkäkestosta/jatkuvaa.

Nytkin on taas maha aikalailla kipee tosta keskeltä. Sellasta kunnon jomottavaa menkkakipua. Tuntuu et kaikki istumaannousut, yskimiset yms tekee mahan kipeeks :/

Hauska kyllä tämä maha kun supistaa. Makasin äsken sohvalla kyljelläni kun tuli supistus. Samaan aikaan tyttö tuli siihen sohvalle jotakin pomppimaan ja pelkäsin että pomppaa mahani päälle, joten nousin siitä istumaan. Supistus edelleen siis käynnissä ja maha ihan kova. Maha jäi loppusupistuksen ajaksi siihen asentoon kuin oli ollut kyljelläni maatessa! Ihan vinossa oli :hilarious: Mieskin nauroi kun oli niin hassun näköinen. :joyful: Mutta sitten mua alkoi ihan koskemaan vasemmalle alavatsaan niin, että en päässyt ylös sohvalta enkä mihinkään suuntaan, ja oli pakko mennä takaisin kyljelleen hetkeksi aikaa. :D

35+1

Mä heräsin kanssa viime yönä kun oli maha taas tosi kipee ja ihan kivikova. Niin kipee et tulee sellanen oksettava olo. Mistähän se voi johtua? Monena yönä ollu samaa, mut ei nyt viimeseen viikkoon. Mun mielestä ei ole supistuksia kun on sellasta pitkäkestosta/jatkuvaa.

Nytkin on taas maha aikalailla kipee tosta keskeltä. Sellasta kunnon jomottavaa menkkakipua. Tuntuu et kaikki istumaannousut, yskimiset yms tekee mahan kipeeks :/
Mä heräsin juuri samanlaiseen tunteeseen. Helpotti,kun kävi isommalla asialla vessassa. Monesti yölläkin herännyt vastaavaan. Joutuu miettiin,että nytkö oikeesti supistaa vai helpottaako vessa reissu 36+5

Mullakin maha ihan kova välillä , mutta käyrille piirty supistukset silloin kun oli juuri sitä menkka jomotusta.. Selkä mulla on kanssa välillä kipuillut. Sellainen puutuminen / polttava tunne mutta en pystynyt yhdistämään sitä tohon menkkakipuun. Ei mene samanlaisena aaltona..

Meillä vähän parempi yö takana, mutta tossa 5 aikaa alkoi tuo menkka jomotus ja heräilin siihen. Päätin sitten nousta kun tiukka sukkapuikko kipu kävi tuolla alhaalla ja päädyin aamupalalle!

Hyvää huomenta ja ihanaa v.loppua kaikille !! :)

Mä olin lähellä soittaa illalla synnärille kun kyljellään maatessa tuli järkyttävä vihlova kipu alavatsaan ja paineentunne. Se säteili ihan peräsuoleen asti, tuntui että nytkö se puskee ulos. Edes pieni asennon muutos ei ollut mahdollista. Makasin siinä ehkä 15min liikkumatta, onneksi meni sitten ohi mutta oli kyllä kova kipu. Onko muilla vihlovia kipuja?

Rv 34+0

Mä kans oon heränny monena aamuna nii et alavatsa on kipee.. ja se kipeyty myös eile ku imuroin liian ahkerasti.. oon aatellu et kaipa se kipu johtuu siitä etten saa tuota palloo kunnolla tuettua ja siks "roikkuu" ja se saa mahan sattumaa.. en usko et supistaa koska se on semmosta "yhtenäistä" se kipu eikä aaltoilevaa..

Viime yö oli taas jotai järkkyä..ei hyvää päivää. Vauva ei suostunu siihe et oisin ollu vasemmalla kyljellä,testasin varmaa 1000kertaa yön aikana.. joten ku on koko yön nukkunu oikeella kyljellä ni joskus aamuyöstä heräsin iha kamalaan lonkkasärkyyn.. ähisin ja puhisin sit siihe mallii et mieski heräs et mikä on.. huonosti nukuttu yö ja pitäs lähtee äitin kaa shoppailemaa..saa nähä mitä siitä tulee.. huoh..

Nytkö tämä oikeasti alkaa. Jännät kipeät päivä päivältä voimistuvat supistukset. Tällä viikolla niitä on alkanut selkeästi tulemaan levossa. Tänä aamuna heräsin noin 7 aikaan niihin. Ne tuli jo ihan peräkkäin ilman mitään muutaman minuutin väliä. Sitte loppu kun seinään. Kivat loppuviikot, etenkii jos on vielä se 6 vko tositoimiin! Yks sairaanhoitaja eilen jonka kans muita juttelin, oli kyllä vahvasti sitä mieltä ettei tää raskaus enää monta viikkoa kestä. Noh, nähtäväksi jää.
Eilen ruokaa tehdessä supisteli kans ja ajattelin vaan että no ei nyt voi mihinkään sairaalaan lähteä kun on ruoan teko kesken :D
Toivon että hetki koittaa myöhään illalla/yöllä, että mies on kotona. Sillä kuitenki työmatka noin 50km.... ja meiltä sairaalaan kans n.50.
Tosin alan kovasti luulla/pelätä että synnyttämään lähtö käy varmaan yhtä salaman nopeasti kun kolmosesta. Jänniä aikoja meillä marraskuisilla alkaa olla. Varsinkin kellä alku kuusta la. Mutta perässä tulevatkin voi yllättää :)

Yö oli pitkästä aikaa hyvä. En heränny ennen aamua kun kerran. Jee! Unet on kyllä todella outoja....

ellami 33+3

Mä olin lähellä soittaa illalla synnärille kun kyljellään maatessa tuli järkyttävä vihlova kipu alavatsaan ja paineentunne. Se säteili ihan peräsuoleen asti, tuntui että nytkö se puskee ulos. Edes pieni asennon muutos ei ollut mahdollista. Makasin siinä ehkä 15min liikkumatta, onneksi meni sitten ohi mutta oli kyllä kova kipu. Onko muilla vihlovia kipuja?

Rv 34+0
Mulla oli just se eilinen alavatsakipu sohvalla vihlovaa. Se oli aika pelottavaa kun ei päässyt mihinkään suuntaan kuin just ja just takaisin kyljelleen. Onneksi meni suht nopeasti ohi. Sen jälkeen on ollut menkkajomotusta alavatsalla ja sattuu kun vauva puskee päätään alaspäin.

Jep ellami, unet on mullakin outoja nykyään!

35+2

Näin esikoista odottaessa on kyllä vaikeaa erottaa normikipuilut supistuksista. Kyllä mä harjoitussupparit tunnistan, mutta joskus vatsa on kivikova muutenkin. Ei tässä muuten mutta kun synnärille on matkaa 100km niin ihan normikipuilun takia ei viitsisi yöllä lähteä vaan näytille.

Täällä oltais viikon päästä jo täysaikasia, mutta mitään viitteitä liikkeelle lähtemiseen ei oo nähtävissä. Johtuisko siitä, että on ensimmäinen lapsi. Kauhee ähinä vaan aina sängyssä asentoa ettiessä tai sohvalta/autosta noustessa. Ja nenä on välillä tukossa, mutta en uskalla käyttää sumutteita (joita normaalisti käytän tosi herkästi). Eilen just sanoin miehelle, että mulla ei oo tähän mahaan (ja raskaana olemiseen muutenkaan) sellasta suhdetta, että sitä tulis ikävä, vaan ootan vaan että näen meiän pikkusen ♡

Rv 35+6

Viime yönä kun heräsin niin vatsa oli ihan kivikova, supisteli ja lisäksi päähän sattui kun nousin sängystä ja olo oli ihan omituinen. Pari kertaa aikasemminkin käynyt niin.
Eilen illalla supisteli enemmän muutenkin, alavatsaan ja selkään tuntui kipuileva tunne, menkkamaisia kipuja.

Aamulla kun heräsin niin sormet taas aivan jähmeät ja turvonneet. Jännä miten ne yön aikana turpoavat..

Siis milloin tulee tää täysaikaisuus?
Mulla viikon päästä kun tulee 37+0? :eek:

rv 35+6

Takaisin