La marraskuu 2016

Suosittelen Yösyöttö-kirjaa, luin sen alkuraskauden aikana jo ja nyt vasta äskettäin sain tietää että siihen on lisäosiakin olemassa!
Yösyöttö on aivan mahtava! Yllättävän paljon oppii siitä kirjasta. Ja jatko-osa, Tarhapäivä on kans hyvä.

Tänään on ollut joku hirvee energia piikki. Oon pessy ikkunat,ulko ovet pyyhkiny pinttyneistä tahroista. Piha kalusteet pessyt ja tuulettanut ja kantanut varastoon. Lapsille tehty ruoat ja vielä olis energiaa tehdä kaikkee mutta pitää nyt vähän lapsillekin pyhittää aikaa ja heihin hetkeksi keskittyä. Jospa tämä energinen olo vaan jatkuu :) 34+2

Minä oon odotellut tuollaista energiapiikkiä, ikävä kyllä turhaan tähän mennessä :grin Mutta meille tulee huomenna pesutorni!!!:dance011
Olen haaveillu sellaisesta vuosia ja nyt siitä tulee totta!!! Jos vaikka viimein saisi nuo vauvanvaatteet pestyä :grin

Meillekkin tuli pari kuukautta takaperin pesutorni ja vo sitä onnen päivää. Kysynpä vaan miksi ihmeessä en ole hommannut sellaista aikaisemmin. Elämä helpottui samantien niinkuin potenssiin miljoona :D

Kiitos kaikille onnitteluista :)
Syynä sektioon oli siis jo rv.25 alkaneet virtausmuutokset napanuorassa. Lopulta siinä oli blokki, kireyttä virtauksissa ja vauva käytti kompensaatiomekanismeja. Istukan toiminnasta ilmeisesti yli puolet oli jo poissa. Sektio tehtiin käynnistyksen sijaan koska vauva ei olisi kestänyt synnytystä.

Piiu87

Kiitos kaikille onnitteluista :)
Syynä sektioon oli siis jo rv.25 alkaneet virtausmuutokset napanuorassa. Lopulta siinä oli blokki, kireyttä virtauksissa ja vauva käytti kompensaatiomekanismeja. Istukan toiminnasta ilmeisesti yli puolet oli jo poissa. Sektio tehtiin käynnistyksen sijaan koska vauva ei olisi kestänyt synnytystä.

Piiu87
Onnea minunkin puolesta :) kuinka iso vauva oli? Kuinka hän voi nyt? Miten sie jakselet?

En ole moneen päivään käynyt täällä lukemassa teidän juttuja.

Järkytyin Uusperheelisen menetyksestä. Ei jotenkin pysty käsittämään miten tällaista voi tapahtua. Niin väärin!
Kovasti voimia hänelle ja perheelle :Heartred

Onnea ensimmäiselle marras vauvalle Piiu87! :love2 Hienoa että sektio meni hyvin!

Mä käväsin maanantaina yhden yön olemassa synnytysosastolla, kun tuli aivan järkyttäviä supistuksia edellisen illan, yön ja aamun aikana. Selkä oli myös ihan tulessa enkä päässyt liikkeelle. Käyrillä olin vähän väliä ja molemmat kortisonipiikit laitettiin kypsyttämään vauvojen keuhkoja. Nestetippa laitettiin ja supistuksen estolääkettä annettiin. Vuodelevossa se puolitoista vuorkautta. Onneksi ei sairaalassa tullut enään yhtään kovaa supistusta. Käyrällä näkyi koko ajan pientä supistusta ja muutama vähän isompi. Päästivät kotiin vuodelepoon. Tai oikeastaan sillä ehdolla pääsin pois että oisin majoittunut sairaalan lähelle veljeni luokse. Mutta en malttanut veljen pieneen opiskeluasuntoon jäädä vaan tulin kotiin. Meiltä tosiaan matkaa sairaalaan se 130km ja kun edellinen syntyi kotiin, niin lääkäri ei halua ottaa riskejä. Ens viikon tiistaina käynti äitipolilla, niin katsotaan taas tilanne uudestaan. Vauvojen paino nyt A 2100g ja B 1900g. Muutenkin masussa sillein kaikki hyvin ja kohdunkaulaa oli vielä hyvin 4cm. Tilanne voi kuitenkin nopeasti muuttua.

33+5

IMG_20160921_184823.jpg

Meillä tällaiset käynnit Raumalla! :happy:

Itse kävin ylimääräisellä lääkärikäynnillä niiden 2,5 tuntia kestäneiden hieman kivuliaiden harjoitussupistusten takia maanantaina. Kaikki oli ok! :happy: Kohdunsuu kiinteä, kiinni ja 3cm. Lääkäri sanoi vain, että jos toistuu, niin yhteyttä sinne päin ja herkästi sairaslomalle jos siltä tuntuu, ettei töissä jaksa/pysty olemaan.

Rv 29+6

Piiu, onnea pienestä nyytistä :) ensimmäinen marrasvauva tosiaan, otti pienen varaslähdön! Toivottavasti voitte molemmat edelleen hyvin!

Onnittelut Piiulle pienestä pojasta! :HeartblueOdotellaan malttamattomina varsinaista synnytyskertomusta kunhan ehdit ja jaksat kirjoitella.

Voi että, ihanaa saada hyviä uutisia! Onnea tuoreelle äidille ja perheelle! :)

Mulla oli tänään aika siellä äitiyspolilla ja lääkäri katto sen muuttuneen luomen, kuulemma vain pieni verisuoni tms. pullistuma kun veri ei pääse kulkemaan enää niin hyvin alakertaan ja alaraajoihin. Eivät ultranneet vaikka niin puhelimessa sanoivat. :( Sisätutkimuksen teki kuitenkin (ekaa kertaa tän raskauden aikana!) ja oli kaikki kunnossa, kiinni ja kohdunkaulaa 4cm.

Rv 33+3

Onnea ja hyvää vointia täältäkin piiulle ja ekalle marrasvauvalle!! :)

Nii täälläkö se keskustelu oli että liikkeet tuntunut nyt vähemmän ? Ku mä kyllä tunnen liikkeitä , mut paljon hiljempaa ku jonain päivinä.. Tuolla kaukana sisällä ? Ja tää siis oli normaalia ?

Lakritsi 30+0

Nii täälläkö se keskustelu oli että liikkeet tuntunut nyt vähemmän ? Ku mä kyllä tunnen liikkeitä , mut paljon hiljempaa ku jonain päivinä.. Tuolla kaukana sisällä ? Ja tää siis oli normaalia ?

Lakritsi 30+0
Mulle sanottiin eilen et varsinkin jos istukka on etuseinässä ni jos vauva kääntää itteesä sillee et on selkä masua vasten ja jalat/kädet on sisälle päin ni ei välttämättä tunne niitä liikkeitä. Ja se on ihan normaalia. Ja jos tuntuu ettei niitä liikkeitä tunne ni pitää käydä kyljelle ja laskee iha niit liikkeitä..

Mulla vaihtelee tosi kovasti vauvan liikkuminen. Joinain päivinä ei pysty seisaalteen oee kun alkaa kauhee rumba ja toisina päivinä tuntuu enemmänkin selässä ja pepussa :bored: mulla ne liikkeet. Sit joinain päivinä on vaan vaimeita "vetoja", kunnes seuraavana päivänä sisukalut menee ympäri..
Mikähän siinä on, kun aina kun yritän ottaa videokuvaa "alien-mahasta" eli siitä kamalasta muljuamisesta, niin se loppuu :laughing002

• Tykkään
Reaktiot: Eea
Mulla vaihtelee tosi kovasti vauvan liikkuminen. Joinain päivinä ei pysty seisaalteen oee kun alkaa kauhee rumba ja toisina päivinä tuntuu enemmänkin selässä ja pepussa :bored: mulla ne liikkeet. Sit joinain päivinä on vaan vaimeita "vetoja", kunnes seuraavana päivänä sisukalut menee ympäri..
Mikähän siinä on, kun aina kun yritän ottaa videokuvaa "alien-mahasta" eli siitä kamalasta muljuamisesta, niin se loppuu :laughing002

Oon huomannu saman :) mut yks päivä kuvasin koiraa kun se kuorsasi musiikin tahtiin ja sain samalla masun näkymään ja ison potkun nauhalle ! Mutta tosiaan jos tarkoituksella kuvaan , ei onnistu.

Lakritsi 30+0

Takaisin