La marraskuu 2016

Tulitukka, meinasitko käydä KYSin synnytysvalmennuksessa? Mä sain tänään ne ajat, 1.10 ja 22.10 olis mahollisuus. En tiiä uskallanko mennä, mun tapauksessa tieto lisää tuskaa :D

Me ollaan miehen kanssa tulossa tuohon 1.10 valmennukseen täältä toiselta paikkakunnalta :P pakko tulla tutustumaan sairaalaan sen verran, että tietää, mistä tullaan sisälle jos täältä 160km päästä kovinkin kiireellä tullaan

Me ollaan miehen kanssa tulossa tuohon 1.10 valmennukseen täältä toiselta paikkakunnalta :P pakko tulla tutustumaan sairaalaan sen verran, että tietää, mistä tullaan sisälle jos täältä 160km päästä kovinkin kiireellä tullaan

Aa te meette siihen! Mä jotenkin ajattelin että se on tänä viikonloppuna mutta eihän se olekkaan.. :D jompaan kumpaan noista mekin ollaan menossa :)

Me ollaan miehen kanssa tulossa tuohon 1.10 valmennukseen täältä toiselta paikkakunnalta :p pakko tulla tutustumaan sairaalaan sen verran, että tietää, mistä tullaan sisälle jos täältä 160km päästä kovinkin kiireellä tullaan
Ai meit on enemmänkin :''D Harmi että tuo 1.10 on tosiaan liian aikaisin, mutta sitten pelottaa taas, että 22.10 on liian myöhään :''D Mut eiköhän me tulla 22.10 vasta. Jos tyyppi tahtoo nopeemmin ulos yksiöstään niin sitten tahtoo :D

Meillä synnytysvalmennus oli järkätty vähän niinku messusysteemillä, että sai kiertää pöydästä pöytään ja sit itelle oli lappu mitä sai täyttää esim kivunlievitysmenetelmiä jne. Musta oli tosi huono systeemi. Ei ne luennotkaa aina iha parhaita oo mut tossa tuli van sellanen fiilis et hitto ihan sama ja mulla oli vielä yli kipee selkä sillon niin en jaksanu seistä ja halusin vaan edetä nopeeta ja skipattiinki sit muutama pöytä...:bag:

Saapa nähdä, päästäänkö synnärille tutustumaan rv. 36, ennemmin eivät Lohjalle ota - koska siellä ei muutenkaan hoideta ennenaikaisia synnytyksiä. Tänään tuli kummallista beigeä vuotoa, mitä menen neuvolaan huomenna ihmettelemään. Polille/synnärille Jorviin eivät tässä vaiheessa ottaneet tarkistukseen, kun ei akuutimpaa eli suurempaa vaivaa ole (vielä)
Katjusha rv. 32+0

Oh, täällä tyttö olikin kääntynyt pääalaspäin.. Varmaan sen vuoksi on nyt ollut pientä liitoskipuilua eritavoin kun pää siellä häpyä kohti painaakin.
Mulla oli tänään äippäpolikäynti, kaikki oli hyvin ja kokoarvio nätisti keskikäyrillä 1700g (rv30+1) Kohdunkaulat sun muut tiukassa ja kiinni.

Tämä piti olla synnytystavan jännitystä poistava keskustelukäynti.. Täytyy sanoa, että ahdistus vain kasvoi.. Kaikkensa tekevät että alakautta synnyttäisin..ja kun sitä en ihan oikeasti halua..:sad001 Ja nyt kun tyttö ei ollutkaan enää perätilassa ja kaikki oli "täydellisesti" niin jättivät seuraavan synnytystapa-keskustelun viikolle 37..:eek: jolloin uudestaan kertovat minulle miten tilastot sitä ja tilastot tätä.. :inpain: Minä ymmärrän sen ja kannatan myös niitä, mutta ihan oikeasti en ole halukas millään tavoin synnyttämään alakautta ellei äkisti synnytys ala spontaanisti ja tyttö jo vauhdilla tulossa.. Todella ahdistavaa..:sad001

Niin toivoin jotenkin saavan mielenrauhan loppuraskaudeksi.. :sad001

30+1
Ymmärrän sinua! Moni pelottelee sektiolla, että se on riski aina ja moni asia voi mennä pieleen. Mutta itselleni se on tehty ja kaikki meni hyvin. Haava parantui hyvin, menetin tosi vähän verta jne. Kyllä alatiesynnytyksessä voi mennä moni asia pieleen, lähipiirissäni on paljon esimerkkejä siitä.
Itse en oikein tiedä, että haluanko suunnitellun sektion vai alatiesynnytyksen. Mutta yksi on varma, käynistystä en halua!

maatuska, hei kiitos vinkistä. en oo hoksannu edes pesuohjeista kattoakaan kestääkö konepesua ne kengät. joka kerta vaan käsin olen pessyt ja kironnut :smiley-angry017. Jatkossa ollaan viisaampia :)

Winnie. Samoin mulla, maailman helpoin toipuminen sektiosta takana.

Lapsi ei voi vammautua suunnitellusta sektiosta, riskit on äidillä...mutta alaksutta synnytyksessä on ihan kaikki mahdollista.. :confused:

Onko teidän mahoja kommentoitu? Mä näytän kuulemma edelleen "pieneltä", raskausviikkoja jo 32+4. Sf-käyrä pompannut tosiaan keskiverron yli.

Äitini mielestä mun maha on valtava... 32+5 ja SF mitta hieman keskikäyrän alla...

Mun mahaahan ei ees näe kunnolla Työkaverit ei oo hokannu, takaapäin ei havaitse ollenkaan raskautta.

Neuvolahenkilöstö ovat kommentoineet tiivistä pakettia

Mun vatsasta kommentoitu viimepäivinä että
on kasvanut nyt viikon-parin sisällä selkeesti.
Erityisen iso ei kuulemma ole, aika perus:)

rv33+4

Kun olin sairaalassa, kiinnitin huomiota myös siihen, että vastasyntyneet vauvat oli siellä ihan pelkissä vaipoissa??
Oli tietty riepua ja sairaalan lakanaa, mutta kun äidit nostelivat vauvojaan syliin, niillä oli tosiaan vain pelkät vaipat...??
Mietin vain, että mikähän tässäkin on oikein ideana...??
Tietääkö kukaan?
Kesällä ymmärtäisin, kun on kuuma ja helle, mutta ei sekään nyt oikein selitä...
Vai oliko vauvan vaatteet loppu?? o_O

Minun mahaani on kommentoitu, että iso on ja vähintäänkin että kyllä se kohta syntyy. Yläkäyrällä mennään ja olen lyhyt ja kapea joten näyttää se isolta.

Moona78, lasta pidetään ihokontaktissa jotta äidin ja isän ihon bakteerikanta siirtyy lapseen mahdollisimman paljon. Terveempi alku.

Aaa...no joo...
Eli siksi ei vaatteita ollenkaan...
Hmmm...mielenkiintosta...miten kaikki muuttuu.
Ja kiitos vastauksesta!
Mietin jo, että onko tämä nyt joku lämmönsäätelyjuttu, vai mikä ihme? :happy:

Minun mahaani on kommentoitu, että iso on ja vähintäänkin että kyllä se kohta syntyy. Yläkäyrällä mennään ja olen lyhyt ja kapea joten näyttää se isolta.
Sama täällä :) yläkäyrillä mennään ja ylikin ja itse olen myös lyhyt :)

Moona78, joo mun neuvolan kätilö kaikkea kertoo, misten mtn tietäis.
Täällä tyttö näyttää jo laskeutuneen, joten päivittäin kysytään joko synnytän.

Mun mahasta ei ole nyt hetkeen kommentoitu mitään. Oma äitini vaan taannoin sanoi kun tuli meille, että tuli katsomaan miten paljon mahani on kasvanut (no oli sillä muukin syy käyntiinsä) ja sanoi silloin, että tuntuu kasvaneen parissa päivässäkin jo paljon. Monesti olen kuullut ihmettelyä, että LA on vasta marraskuussa eli iso maha on...

Ihokontaktissa mä olen pitänyt molempia lapsiani ja ajattelin kyllä pitää tätä kolmattakin. Ja tokihan vauvakin nauttii siitä läheisyydestä sekä on vähemmän stressaantunut ja auttaa myös imetyksen onnistumisessa.

Takaisin