La marraskuu 2016

Hei, Onko kellään muulla vain yksi kohta arkana vatsasta? Minulla tuntuu navasta yläviistoon oikealle noin 5 cm kipeänä koko ajan. Potkuja tulee eniten tähän kohtaan,joten mietin,että oisko vain niistä arka? Muilla kokemuksia! Maanantaina olin ultratassa taysissa ja siellä oli kaikki hyvin,mutta sen jälkeen arkuus lisääntynyt.Soitin taysiin,mutta sanoivat vain,että lepäile... Samaten verenpaineet on ok ja ei ole turvotusta pahemmin eikä kutinaa.Päänsärkyä ollut muutamana päivänä,mutta ei koko päivää. Raskausdiabetes,johon on pitkävaikutteinen insuliini. Niin ja keskusteluja seurannut pidempään täällä,mutta itse ei ole tullut mitään kirjoitettua.Laskettuaika 11.11 eli nyt rv 32+5 :)
Mulla on melkein samassa kohti sellaista pistävää kipua,kuin juostessa alkaa kylkeen pistämään. Välillä on päiviä ettei pistä ja toisina päivinä sattuu pitkiäkin aikoja. Vauva jyskyttää just tuonne kohtaan ja venyttelee niin varmaan siitä johtuu. Ikävä tunne 34+2 ja onnea piiu!

Oi että Piiu..! Onnea niin paljon sinne suuntaan <3 jes!

Mää ihan pokkana yöllä käännyin mahan kautta ympäri. Olipa outo kokemus ja ei menny kyl ihan heittämällä vaan piti tukea ittensä ylös lopulta kyynärpäillä. En oo tuommosta harrastellu enää kuukausiin.

Unetki oli niin levottomia, et heräämisen jälkeen ollu ne vaan mielessä. Onneksi tänää ei tarvi poistua kotoa mihinkään.. siivota pitää kunnolla, ku vklp tulee sukulaisia yökylään ja huomenna ei kerkeä siivoilla.

Voi ihanaa, ONNEA Piiu87 pienestä prinssistä koko perheelle!! :Heartred

Nyt se sit alkaa.. :smug: Go Piiu!

Isäntäkin tässä pari päivää sitten laskeskeli "eihän tässä oo kuin joku 45 päivää enää" ja mä kauhistuin, että sissos s**tana, oikeasti käy päivät vähiin. Niin lyhyt, mutta silti niiiiiin pitkä aika vielä.

Onnea Piiu! Ihanaa, että teillä meni kaikki hyvin!

Olen nyt käyttänyt sairaslomaani siihen, että pesen pyykkiä ja laitan paikkoja vauvalle valmiiksi. Tekee muuten jotenkin siitä vauvan tulemisesta konkreettisemman! Mieshän ei ole edelleen tajunnut mitään, vaan sykkii töissä aivan hulluna. Löysin esikoisen vanhat vaatekätköt ja siellähän oli vielä täysin käyttämättömiäkin vaatteita, joissa oli laput kiinni :D Mahtaakohan vauva tarvita neljä toppahaalaria...?

Mä en yhtään muista kuinka monessa neuvolassa olen käynyt, mutta lääkäriä olen nähnyt vain kerran, kun Tyksissä ultraa hoitavat kätilöt. Ensi maanantaina on seuraava neuvola.

Meiän piti lähtee aamulla käymää käyrillä.. siis ihan kamala tunne ku vauva,joka myllää tavallisesti koko ajan, ei liiku yhtään.. jonku puoltoista tuntia kuulostelin ja tökin ja kaikkee mut ei mitää tapahtunu.. no tokiha se iski hirveen paniikin et nyt ei oo kaikki kunnossa..

Kaikki kuitenki oli kunnossa,hyvät sydänäänet ja potkutki löyty heti ku tuli painavaa ja puristavaa masun päälle.. nyt viel oottelen et lääkäri ultraa varuiks.. mut kuulema näillä viikoilla,ja varsinki ku istukka on etuseinämässä, ku vauva kääntelee ja vääntelee ihteesä ni ei aina tunnu... huhhuh!

Nempsu 31+6

Meiän piti lähtee aamulla käymää käyrillä.. siis ihan kamala tunne ku vauva,joka myllää tavallisesti koko ajan, ei liiku yhtään.. jonku puoltoista tuntia kuulostelin ja tökin ja kaikkee mut ei mitää tapahtunu.. no tokiha se iski hirveen paniikin et nyt ei oo kaikki kunnossa..

Kaikki kuitenki oli kunnossa,hyvät sydänäänet ja potkutki löyty heti ku tuli painavaa ja puristavaa masun päälle.. nyt viel oottelen et lääkäri ultraa varuiks.. mut kuulema näillä viikoilla,ja varsinki ku istukka on etuseinämässä, ku vauva kääntelee ja vääntelee ihteesä ni ei aina tunnu... huhhuh!

Nempsu 31+6

Mulle kävi kans niin että maanantaina oli tosi hiljaista mahassa, suklaa eikä tökkiminen auttanut. En kuitenkaan lähtenyt mihinkään kun tiistaina oli lääkäri. Kun lääkäri ultrasi totesi hän että kylläpäs nyt vauva potkii, ja mä en tuntenut mitään! Sanoin lääkärillekin että en tunne potkuja laisinkaan vaikka ilmeisesti pieni liikkuu :D se vähän huojenti omaakin oloa kun tiesin että joskus liikkeet eivät yksinkertaisesti vaan tunnu.. Ei edes näillä viikoilla!

Rv 31+4

Mulla oli eilen sellanen päivä että vauvaa en juurikaan tuntenut, vaikka yritin makeaa syödä ja kaikkea että liikkuisi niin eipä pahemmin tuntunut.
Illalla mies sai vauvan liikkumaan hehe:pjutteli ja häiritsi toista:)
Mutta tänään taas myllerrys jatkuu normaaliin tapaan:grinbussissa istun juuri ja pitää pidellä masua kun tuntuu välillä että potkut tulee läpi:grin

Aina kun mua on huolestuttanut iikkeiden vähyys niin meen selälleni sohvalle makaamaan ja laitan kaukkarin mahan päälle, kaikki pienimmätkin tärähtelyt näkyy kaukkarissa :hilarious: jostain blogista luin alkuraskaudessa jo ton vinkin! Mulla meinaa kanssa olla niin että itse en jostain syystä tunne kaikkia liikkeitä, mutta ne kyllä näkyy ulospäin ihan selvästi. Ja onnea Piiu! Itelle alkaa tulla paniikki jo muuttokamojen purkamisen kanssa kun haluaisin pienen ihan uuteen ja valmiiseen kotiin:dummy1: vaikeeta purkaa kun vauva punnaa jaloillaan mahan läpi kun oon seisovilteen ja samalla työntää päätään virtsarakkoon päin!

Meillä oli tänään seuranta aika ku oon levolla ollu kohdunkaula muutosten ja supistelujen takia.

Lepo jatkuu ja seuranta taas kahden viikon päästä ja saikku koko loppu ajaksi. Kohdunkaula ei ollut enään lyhentynyt , provosoitaessa se 25mm nyt. Vauva oli painunut ihan alas, mikä vähän huono juttu.. :( muuten kaikki pienellä hyvin! Nyt vaan siis lepoa. Lääkäri sanoi että jos nyt tän kaks viikkoa malttaisi toi pieni tuolla sisällä viihtyä niin päästäisiin hyville viikoille.

Meillä ollu nyt joka toinen päivä tosi selkeitä liikkeitä ja joka toinen päivä hiljaisempaa.. Herättelin yksi päivä pientä tunnin ajan kahvilla, suklaalla , tökkien ja puhuen. Tuleva isä sai pienen sitten hereille lopulta, ja todella kovan potkun : " antakaa mun olla ! " :p

Ajanvietoksi haettu Eve Hietamiehen - yö syöttö ja hyvä syntymä kirja :)

Lakritsi 29+ 6

Neiti ilmeisesti on vaa periny isinsä unenlahjat;vaik norsulauma rymistäis ohi ni se kääntää vaa kylkee...

pääasia nyt et kaikki oli hyvin,neiti taas riehuu ja äiti voi huokasta helpotuksesta.. ens kerralla tietää sit et ei tarvii heti panikoida..
ultrassa kohdunkaulaa 4cm,kohdun suu normaali,tyttö oli siveästi jalat ristissä ja painaa n.1900g.
Mut mieluusti mä meen ns.turhaan näytille ni saa mielenrauhan.

Takaisin