La Helmikuu 2016

meillä tulee n. 7-8 syöttökertaa päivässä (+1-2 yöllä). Lapsentahtisesti mennään meilläkin ja n. 2h välein syödään päivällä. Välillä saattaa nukkua 3h vaunuissa/kaukalossa...

Meillä syyään 7-8 kertaa koko vuorokaudes. Useimmiten se 7 kertaa. Ja saa viel vuorokauden aikana n. 125ml korviketta (25ml kerralla) mihin sekotan sen sakeuttajan. Syötöt on usein 3h välein, paitti sillon ku ottaa päikkärit, sillon väliä tulee 4h

Meillä pojat syö nyt neljä/viis kertaa päivässä hyvinkin vaihtelevilla väleillä ja menee nukkuun 21.30-22.30 ja yöllä heräävät 05.30-06.30 ja 09.00-11.00 - joo meillä nukutaan pitkään :rolleyes: isommat menee nukkumaan 21.30-22.00 ja herää 09.00-11.00 :wink ja pojat nukkuvat äplaatikossa ja korisängyssä :wink

Liitteet

• image.jpeg
    image.jpeg
    633.5 KB · Katsottu: 37
Muokattu viimeksi:
Täällä tyttö menee nukkumaan 21-22 ja herää yleensä 1-2h välein. 06 herää vähä pidemmäks aikaa jutteleen ja ylös noustaan 8-8.30. Päivällä syö kans 1-2h välein ja nukkuu kerrallaan 30min-2h. Illalla onki sit välillä tissit ihan tyhjät ku imee niin ahkerasti päivät ja raivoo illalla ku maitoo tulee niin hitaasti ja vähän.
Alussa oli vielä masuongelmiaki ja vieläki välillä, korvikkeesta menee ihan sekasi. Eli ei oo ihan vaivatta menny ekat kk. :D Tyttö nyt reilu 2kk.

Mä oon saanut maidon riittämään koko päivän ajaksi. Tuo korvatulehdus teki sen että ei vissiin halunnut niin paljon syödä ja pullosta annoin kerran pari päivässä. Nyt tuntuu että maito nouseekin aivan eri lailla ja että se riittää koko päivän tarpeisiin. Tyttö herää aamulla 7-8 syömään, 9.30-10.30 syödään ja mennään päikkäreille. Pumppaan kerran päivässä maitoa jota sitten annan päivällä jos siltä vaikuttaa. Klo 13 herää ja syö. 15-16 syö ja torkkuu jonkun tunnin sitten 18 syö ja 21 syö ja menee nukkumaan. Herää 3-4 aikoihin yöllä syömään ja sitten taas alkaa aamu. Ja syötän molemmista tisseistä, kun ei enää jaksa toisesta niin toista tilalle :)

Kuulostaa ihanalta mamssi, että on noin selkeä päivärytmi. Meillä menee jokainen päivä eri tavalla, eikä koskaan tiedä kuinka pitkät unet vauva aikoo seuraavaksi ottaa. Imetän 8-10 kertaa vuorokaudessa.

Olipas kivaa, kun täällä oli taas hetken elämää! :) Tätä kun on seurannut niin pitkään, niin on tuntunut hassulta kun kaikki keskustelu vähitellen hiljeni. Kiva kuitenkin kuulla miten kaikilla elo sujuu.

Suurin osa taitaa olla salaisella puolella, täälä yleisellä puolella on kyl ollu aika hiljasta.
Musta tuntuu et sama imetänko yhen vai molemmat rinnat ni täl on nälkä 2-3h päästä kuitenki. Yöks kuitenki annan molemmista rinnoista :)

Mä imetän aina vaan toisesta rinnasta, muuten tulee ylös maidot. Päivällä yks tissi riittää 1-3h, illalla yön ekaks pätkäks riittää noin seitsemäks tunniks. Sit yösyötön jälkeen riittää 3-4h vielä ennen aamua.

Mä vähän vaihtelen.. välillä syö molemmat rinnat. Yöllä riittää yleensä vaan yks. Mutta illalla saattaa syyä 4-6 rintaa kun tankkaa :)

Haha. Vähän isin tisisiä :D Ei vaan ku aina imetyksen tuessa sanoovat et yhellä syöttökerralla voi syyä 1 tai vaikka 10 tissiä :D

Meillä syödään aika säännölisesti noin 2-3 tunnin välein ja illalla ennen kuin mennään nukkumaan silloin sitten tankataan enemmän. Nukkumaan mennään siinä 21-22 ja syödään seuraavan kerran 3 yöllä ja sitten 7-8 aikaan aamulla. Meillä kuin on yöllä menny unten maille siinä klo 22 niin täällä ollaan nyt edelleen nukkumassa. Päivisin on sitten lyhyemmät päikkärit ellei olla autossa tien päällä tai ulkona vanhempien sisarusten kanssa leikkimässä niin helposti menee 3-4 tunnin päikkärit.. :D

Meillä on ollut nyt 3 päivää tytsyllä vesirokko kun isosiskoilla se oli 2 viikkoa sitten. Voi sitä pientä :sorry:. Toivottavasti tästä tulee tarpeeksi vastustuskykyä ettei uusi myöhemmällä iällä. Esikoisella oli kurkunpään tulehdus josta käytiin sairaalassa ja kaikilla kolmella on limaista yskää.. :arghh:. Koskahan tämä loppuu!

Voi että :( toivottavasti pian helpottas sairastelut. Mitenkä vauva reagoi vesirokkoon? Ku eiks se rokko kutita paljon?

Meillä on ollut nyt 3 päivää tytsyllä vesirokko kun isosiskoilla se oli 2 viikkoa sitten. Voi sitä pientä :sorry:. Toivottavasti tästä tulee tarpeeksi vastustuskykyä ettei uusi myöhemmällä iällä. Esikoisella oli kurkunpään tulehdus josta käytiin sairaalassa ja kaikilla kolmella on limaista yskää.. :arghh:. Koskahan tämä loppuu!
Mulle just sano pojan kummi et sille oli neuvolast sanottu et vesirokon vastustuskyky tulee vast jos sen sairastaa noin 2v ikäsenä.. Ennen sitä ei kuulemma tuu nitä immuniteettia :o mut mä en tienny tollasesta :o onks teille mitn sanottu siit neuvolassa?

Voi vitsi. Mä lähen tänään mun vanhempien luo ja äiti laitto just viestiä et hällä on kurkku kipee :( toiv nyt ei tuu flunssaa ja voitas olla koko viikko sielä

Ei oo neuvolasta mitään sanottu, mutta oon netistä nyt lueskellu muiden kokemuksia ja sieltä bongannut ton uusiutumismahdollisuudenkin. Pää pikkusella kutiaa iltasella tosi paljon ja muutama itkukohtaus. Vaikee sanoo vaikka olis uusinu korvat. Niitäkin hieroo kiitettävästi :/. Panadolia annoin ja sinkkivoidetta laittanut. Nyt pitäs ruveta helpottamaan jo.
Marinellahi toivottavasti ette saa tautia, kyllä on sitten niin tiukassa kiinni. Meillä perheessä joku aina vuorollansa ollu kipeenä maaliskuun puolivälistä lähtien :(

Mun siskontyttö sairasti vesirokon alle 6kk ikäsenä ku tarttu multa vaikka neuvolassa sanottii ettei tartu ja hänellä on tosiaan riski sairastua siihen uudestaan, koska ei oo muodostunu vastustuskykyä silloin ku sairastanu noin pienenä

Miten ootte pukenut pikkuisenne nytten kuin on näin lämpimät ilmat?? Pelkään et puenko liikaa vai liian vähäsen..neuvokaa

Takaisin