La Helmikuu 2016

Ei kai niitä kuitenka pakko oo alottaa jos ei ite halua/koe tarpeelliseks. Mut ei kai se haitaks oo jos kerts maistuu eikä mahakaan oo reagoinu huonolla tavalla :) eiks se ainaki ehkäse allergioita ku alottaa aikasin maisteleen.
Jossain oli et vauvalle pitäs maistatuttaa myös pähkinöitä, ehkäsee kuulemma allergiaa myöhemmällä iällä sit.

Mä syötän ton sakeuttajan lusikalla ni tyttö on jo aika hyvin oppinu syömään :) ikää tytöllä ny 2kk.

Mä syötän ton sakeuttajan lusikalla ni tyttö on jo aika hyvin oppinu syömään :) ikää tytöllä ny 2kk.
Me annetaan cuplaton ja dvitamiinit lusikalla ja se sujuu kyl tosi hyvin :) nätisti syö ne :) meillä myös 2kk (korjattu ikä 15pv)

Maidonsakeuttaja :) Auttaa pulautteluun. Meillä oli esikoisella köytössä

Ahaa, kiitos NassuRessu! :) Taas viisaampi.

Meille kanssa suositeltiin d-vitamiinin antamista lusikalla, en ole vaan tullut kokeilleeksi. Vaikka se varmaan olisi viisasta, koska joudutaan aina vähän tappelemaan sen tippapullon kanssa. Se typerä pullo on niin hidas, että pienellä menee hermo, kun joudun pitelemään päästä kiinni. Oppia ikä kaikki.

Niin tai auttaa ja auttaa... Pitäs auttaa, mut pojalla meillä siitä ei ollu suurta hyötyä. Vasta joskus 6-8kk iässä loppu kokonaan kun alkoi mennä isompia annoksia kiinteää pöperöä massuun.

Mitenkäs teillä muilla nukutaan? Meidän poika aloitti pari viikkoa sitten viiden viikon ikäisenä nukkumaan 8-9 tunnin yöunia. Aivan itsenäisesti ja vähitellen ovat yöunet pidentyneet tuohon mittaan. Alkuun olin siitä ihan kauhuissani, kun heräsin katsomaan kelloa ja tajusin, ettei poika ole vieläkään herättänyt. Neuvolassa ovat käskeneet laittamaan kättä ristiin ja olemaan onnellinen, kun saan nukkua, koska vauva kasvaa jatkuvasti plus-käyrillä. Vauva nukkuu siis melkeinpä joka yö 22-06. Senkin jälkeen hän nukahtaa tissille ja jatkaa unia tunnin tai puolitoista. Tosin luulen hänen heräävän useaan otteeseen, mutta jatkavan sitten unia itsenäisesti. Alkuun kuulostelin häntä niin herkällä korvalla, että luulen napanneeni hänet rinnalle aina ensimmäisestä äännähdyksestä. Siksi yösyöttö osui kolmen ja viiden välille. Nyt olen oppinut siihen, että poikani on erittäin kovaääninen nukkuja, enkä jaksa liikahtaa joka äännähdyksestä.

Illat meillä onkin sitten pelkkää valvomista ja syömistä. Hän on erityisen itkuinen silloin, eikä viihdy missään paitsi sylissä. Ja pitää liikkua. Siksi selkä alkaa olla aika kovilla siitä jatkuvasta kanniskelusta. Manducaa on välillä kokeiltu, mutta se aiheuttaa vielä suuremmat raivarit. Samoin tutti. Päivisin hän ottaa yhdet pitkät noin neljän tunnin unet yleensä vaunulenkin jatkoksi.

Rytmi voi varmaan tästä vielä muuttua, mutta tällaiseksi se nyt näyttää vakiintuneen. Vielä kun saisi oman nukkumaanmenoajan aikaistettua sieltä 00-01 tienoilta tuohon 22:een, niin nukkuisin yhtä paljon kuin ennenkin!

Nukkuu 22.00(22.30)-06 jolloin syö ja jatkaa unia 9-10. Sit valvoo ja päiväunille menee klo13-16 ja illalla torkkuu sylissä ja syö. Ja ite on neiti näin nuo yöunet päättäny nukkua.

Tissit ei aluksi tykänny tuosta unipätkästä. Mutta pikkuhiljaa

meillä tyttö nukkuu yleensä 21-07 yhdellä välisyötöllä. Ikää neidillä on nyt 11 viikkoa ja 2 päivää. :)
Useimmiten noustaan tuolloin 7 aikoihin, kun tyttö alkaa jutella ja itkee jos sille ei vastaa. :D Joskus harvoin tyttö nukahtaa uudestaan...

päivällä nukkuu vielä aika miten sattuu. 10-11 aikaan yleensä nukkuu pidemmät unet jos sää sallii ulkonukutuksen. Sadesäällä en lykkää vaunuja ulos kun ei oo katosta tossa takapihalla. yleensä nukkuu sit toiset pidemmät unet 5-6 aikaan, taas sillä varauksella et pääseekö autoileen tai vaunuileen. Sylissä nukkuu välillä yli tunnin, mut sit ei voi ite tehä oikein mitään...

Täällä mennään nukkuun 22-24 ja herätään 7-8. Yösyötöt riippuu siitä minkä aikaan on menty nukkumaan. Nyt viime aikoina on nukahtanu 23, eka syöttö 3 (illalla syöny 21), toka syöttö 6 aikaan. Joka päivä päikärit nukkuu ulkona 12-15 ja illalla toiset päikkärit vaihtelevasti 17-18/19. Torkkuu usein syömisen jälkeen 15-45mim sylissä.

Meil sanottiin ettei kasvun takia aloteta, vaan suun motoriikan kehittämiseksi, koska lihavalmisteet pitää alottaa sit 5kk iässä

Okei. Onko siinä suussa sit joku vika? Kyllä meillä ainakin osaa lapset lihaa syödä vaikka ovat aloitelleet kiinteät vasta 6kk iässä.

Heippa, täällä nukutaan myös pitkiä yö unia. Tyttö nukahtaa yhdentoista maissa ja nukkuu noin kuuteen jolloin isänsä lähtee töihin. Myö jatketaan sitten vielä muutama tunti unia ja herätään 8-9. Monta kertaa imetätte päivällä kun yöllä tulee noin pitkä tauko? Kyselen koska pumppailen päivisin aika pitkälti maitoa jolloin pääsen helpommin omien harrastusten pariin kun tyttö on mummolassa. Pumppaan itse parin kolmen tunnin välein päivällä.
Meillä myös tuota ilta kiukkua toisina iltoina kun rupeaa olemaan tyttö väsynyt päivän riennoista. Muuten onkin hyvin tyytyväinen ja hymyileväinen

Ei mitään hajua miten usein päivällä imetän. Lapsentahtisesti mennään niin en oo kelloo seuraillu. Mutta ehkä kerran tunnissa tai joka toinen tunti. Päiväunet nukkuu 3-4h putkeen jolloin ei syö. Tulisko noin 10 imetyskertaa ehkä...

Takaisin