La Helmikuu 2016

Saktioista en tiedä, mutta ihan käytännön syyt tukee sitä kahta kuukautta. Esim vakuutusasiat. Esimerkiksi raskausajan vakuutus jatkuu suoraa lapsivakuutuksena 2kk iästä, mutta sekin vaatii sitten jo lapsen tiedot eli hetun ja nimen. Niitähän ei ole vielä virallisesti ennen väestotietojärjestelmään rekisteröintiä.

Saktioista en tiedä, mutta ihan käytännön syyt tukee sitä kahta kuukautta. Esim vakuutusasiat. Esimerkiksi raskausajan vakuutus jatkuu suoraa lapsivakuutuksena 2kk iästä, mutta sekin vaatii sitten jo lapsen tiedot eli hetun ja nimen. Niitähän ei ole vielä virallisesti ennen väestotietojärjestelmään rekisteröintiä.
Mä soitin heti lapsen synnyttyä vakuutuskeskukseen ja annoin tiedot (hetu saatiin 2pv:n ikäsenä) ja se vauvavakuutus vaihtu siitä puhelusta lapsivakuutukseks

Ja mä oon ilmottanu jo hetun. Nimen saa ilmottaa sit erikseen. Ja pohjolassa on meillä vakuutus

Meille sanottiin esikoisesta, et pitää ilmottaa. Ja sit kun soitin, niin ne tiedot mystisesti olikin siellä jo. Nyt tästä kakkosesta ei sanottu mitään, mut käytiin hoitamassa muita asioita ja tulin kysyneeks aiheesta, niin nyt niitä ei sitten ollutkaan :D

Mäkin olen palannut elävien kirjoihin. Nyt alkaa pahimmat kivut olla ohi, vaikka aika hurjat arvet raskaudesta jäi sekä henkisesti että fyysisesti.

Neuvolan kanssa tosin meni sukset ristiin ja nyt selvittelen, miten saan vaihdettua neuvolaa. Meidän neuvolantädin ammattitaitoon en ikävä kyllä voi luottaa. Ja itse kun olen kasvatusalan ammattilainen, on mun pakko myös tehdä hänestä ilmoitus työnantajalleen. :(

Voi Aeli. Ompa ikävää, mutta jokaisella on oikeus vaihtaa neuvolaa.

Tänä vuonna ei taija viihtiä lähtiä rantalomalle.. ollaan miehen kans joka vuos käyty mut nyt taitaa jäädä välistä, jos sitte ens vuonna.
Täytyy kyl sanoo et ootan sitä ku pääsee tytön kans reissaamaan eläintarhoja, kylpylöitä ym :)

Onpas hurjaa! Meidän poika täytti eilen kolme viikkoa. Kylläpä ulottuu helmikuiset isolle aikavälille :eek:

Takaisin