La Helmikuu 2016

Miten olette muutoin lähteneet liikkeelle? Kävin tänään yksin vajaan puolentunnin rauhallisella kävelyllä, synnytyksestä nyt 9 pvää ja tuntuu että pikkuhiljaa pystyy kävelemään Niinkuin tavalliset ihmiset eikä Niinkuin pingviini..

Mä lähdin kävelyille sitku vauva oli 2vkoa.. kärryjä pukkaan ja vedän perässä stigaa missä n.30kg edestä lapsia..45min yleensä kävelen. En kylläkään joka päivä jaksa

Meille syntyi vihdoin su yönä 6.3. kello 0.31 poika, mitat 51.5cm ja 4180g, synnytys lähti vauhdilla la iltana yhdeksän aikaan käyntiin sairaalassa vesien menolla, yhteensä ehdin saada puolikkaan cytotecin. Synnytyksen kesto siis vain 3,5 h eli aikamoinen vuoristorata oli, selvittiin kuitenkin minä ja vauva (ja mies) niin hyvin, että päästiin potilashotelliin alkupäiviksi, voin kirjoitella synnytyksestä lisää myöhemmin. Nyt kaikki hyvin ja odottelemme vauvan kanssa yhtä malttamattomina maidon nousua, sen verran nälkäinen kaveri on kyseessä. :) Taidan olla viimeinen helmikuulainen synnyttäjä?

Hei mä huutelen tuolta huhtikuisista kun aatteli nettä tänne voin tulla kun poika helmikuussa jo syntyi. Miten nopeasti niitä ristiäisiä kannattaa ruveta miettimään? Onks siinä joku sellanen aikahaarukka? (Onkohan keskosilla eri?! toisaalta haluaisin niitä jo ruveta järjestään mut kun vielä on niin paljon noita kontrollikäyntejä ja ei saada liikkua kotoota kun painoa ei tarpeeksi niin voipi olla liian aikaista) millania jumppia ja hierontoja ootte tehny vatsanväänteitä helpottamaan? Meillä varmaan suurimmaks osaks johtuu lisäraudasta mutta haluais niin pystyä helpottaa toisen oloa.. Onnitteluja kaikille vauvan saaneille :)<3

Keskosille ei oo mitää eri käytäntöjä, nimim. Meidänkin tyttö syntyi rv 29 +6. Aikatauluna on se, että nimi pitää maistraattiin saada 2kk syntymästä kuluessa ja kaste 3kk:n sisään syntymästä. Jos kastetta ei ehditä järjestää 2kk aikarajaan mennessä, niin tulee nimitiedot itse toimittaa maistraattiin väestotietojärjestelmää varten, normaalistihan siis kastepappi hoitaa tän muiden kasteeseen liittyvien papereiden ohella.

Muokattu viimeksi:
Keskosille ei oo mitää eri käytäntöjä, nimim. Meidänkin tyttö syntyi rv 29 +6. Aikatauluna on se, että nimi pitää maistraattiin saada 2kk syntymästä kuluessa ja kaste 3kk:n sisään syntymästä. Jos kastetta ei ehditä järjestää 2kk aika rajaan mennessä tulee nimitiedot itse toimittaa maistraattiin väestotietojärjestelmään, normaalistihan siis kastepappi hoitaa tän muisden kasteeseen liittyvien papereiden ohella.
Okei eli ihan rauhassa voidaan ruveta suunnittelemaan jo pikkuhiljaa ristiäisiä :) vaikkakin ensin ootellaan se "maaginen" 3kg paino :) millanenkohan "varotusaika" kannattaa antaa vieraille?

Jep, eiks yleensä oo kohteliasta ainakin 2-3 viikkoa ennen h-hetkeä saada kutsu? Näin ainakin käsittänyt...
Jep. Meillä tulee ens ma jo 1kk täyteen et rupee vähän melkeen tulee jo kiire ilmotella ajoissa :D

Keskosille ei oo mitää eri käytäntöjä, nimim. Meidänkin tyttö syntyi rv 29 +6. Aikatauluna on se, että nimi pitää maistraattiin saada 2kk syntymästä kuluessa ja kaste 3kk:n sisään syntymästä. Jos kastetta ei ehditä järjestää 2kk aikarajaan mennessä, niin tulee nimitiedot itse toimittaa maistraattiin väestotietojärjestelmää varten, normaalistihan siis kastepappi hoitaa tän muiden kasteeseen liittyvien papereiden ohella.

Muualta huutelen. Sanktiota ei tule, vaikkei 2 kk sisällä sitä nimeä sinne maistraattiin toimita.
Meillä oli kaste n. 3 kk syntymästä, ja annettiin papin toimittaa paperit eteenpäin. Nimikin päätettiin kokonaisuudessaan vasta puoli tuntia ennen kastetta.
Hyvähän se toki on 2 kk aikana hoitaa, mutta saa se ylikin mennä.

Takaisin