La Helmikuu 2016

En kestä... Aamusta asti supistellu kipeesti ja pari kertaa oon jo sairaalaankin soittanut. Nyt sitten illalla soittaessani sanottiin, että kaikki pääkaupunkiseudun sairaalat on täynnä! Pitäs lähteä joko Lohjalle, Porvooseen tai Hyvinkäälle! Onko kokemuksia näistä? Pelottaa tosi paljon pitkä matka, että miten autossa pystyn oleen, kun nytkin joka supistuksella pomppaan tuolista ylös ja huudan ääneen... Ja viimeksi traumaattinen synnytys päättyi kiireelliseen sektioon. Synnytystapa-arviossa kävin nyt ja luvattiin, että tällä kertaa ei ootella liian pitkään. Millaset resurssit noilla sairaaloilla hoitaa, jos käy samoin?

Muokattu viimeksi:
Hyvinkäästä mulla ei oo ainakaa mitää pahaa sanottavaa, eikä oo kaveritkaa mitää huonoa sanonu ja sinne menossa itsekin synnyttämään

Titti, itse olen menossa Lohjalle synnyttämään. Kävin tutustumassa ja vaikutti viihtyisältä (jos nyt näin voi sairaalasta sanoa :)). Pelkästään hyvää olen kuullut muiltakin. Tsemppiä!

Samaa mieltä Rutun kanssa. Esikoinen on syntyny Hyvinkäällä ja tää toinenki on tarkotus saattaa maailmaan sielä(jos ei sillon oo ruuhkaa). Hyvinkäästä on vaan hyviä kokemuksia.

Toivottavasti ei tarvii alkaa synnyttää ens yön aikana, en haluis muualle ku kättäriin synnyttää... :( mut siis tuskin tulee lähtö ku menkkajomottelut loppu... Taas...

Stempit titti!! ❤️

Must alkaa tuntuu et kaikki ehtii synnyttää ennen mua :( oon varmaan täällä niitä harvoja jotka pääsee 40+ viikoille...
Oon jo niin täynnä tätä odotusta!
T: perjantaina laskettu

Ps yritän olla kuulostamatta mitenkään katkeralta. Oon siis kyllä vilpittömästi ilonen niistä jotka jo vauvan saa käsiinsä :)

Mulla la on huomenna.. Eli et ihan ainut oo, jos yhtään lohduttaa..
Onnittelut kaikille jo synnyttäneille ja tsemppiä niille kellä se vielä on edessä!!

Täällä on vallinnut jo jonkun aikaa hieman kärsimätön ilmapiiri ;). Mulla ei oo mikään kiire päästä synnyttämään - vauva tulee sitten kun sen aika on. Mulla ei toki ole mitään vaivoja, vaan aika normaali olo koko ajan. Siksi en osaa yhtään kuvitella, että meillä on oikeasti kohta lapsi, ja elämä muuttuu lopullisesti. Tietysti se on ihana ja hartaasti odotettu asia, mutten osaa kuvitella sitä.

Mäkin huomaan öisin vessakäyntien jälkeen, että menkkamaisesti särkee. Jotain ilmeisesti tapahtuu, hitaasti toki. Ennemmin pelkään, että vauva syntyykin ennen laskettua aikaa, enkä ehdi tehdä kaikkea mitä olen vielä suunnitellut. Varsinkin käsitöitä on nyt yhtäkkiä muka pitänyt alkaa tehdä :confused: ja kivahan ne olisi saada valmiiksi.

Muoks. Tänään siis 38+5.

Täällä tulee huomenna 41 täyteen ja voin sanoo että samat tuntemukset on. Toivotaan että syntyy pian eikä tartte käynnistää. :/

En kestä... Aamusta asti supistellu kipeesti ja pari kertaa oon jo sairaalaankin soittanut. Nyt sitten illalla soittaessani sanottiin, että kaikki pääkaupunkiseudun sairaalat on täynnä! Pitäs lähteä joko Lohjalle, Porvooseen tai Hyvinkäälle! Onko kokemuksia näistä? Pelottaa tosi paljon pitkä matka, että miten autossa pystyn oleen, kun nytkin joka supistuksella pomppaan tuolista ylös ja huudan ääneen... Ja viimeksi traumaattinen synnytys päättyi kiireelliseen sektioon. Synnytystapa-arviossa kävin nyt ja luvattiin, että tällä kertaa ei ootella liian pitkään. Millaset resurssit noilla sairaaloilla hoitaa, jos käy samoin?

Voi Titti! Voin vain kuvitella kuinka kurjalta ja pelottavalta tuo tuntuu. Ja harmittaa, etten ehtinyt aiemmin näkemään viestiäsi. Toivottavasti olet päässyt jo hyvään hoitoon!

Itse voin vain suositella Porvoota. Sairaala on pieni, mutta olen kuullut monen tituleeraavan sitä uudeksi Tammisaareksi. Eli siellä saa todella yksilöllistä ja äiti- / vauvalähtöistä hoitoa. Henkilökuntaa on yleensä sen verran (lue: potilaita sen verran vähän), että kätilön saa käytännössä itselleen. Synnyttäjille pystytään lisäksi tarjoamaan allasmahdollisuus, mikäli äiti sen vain haluaa. Porvoossa on myös kaikki mahdolliset edellytykset hoitaa hätätilanteet. Siellä on anestesia aina paikalla, kuten myös sektiomahdollisuudet ja lastenlääkärit yms. Kyseessä on siis pieni yksikkö, jossa otetaan aidosti potilas huomioon, mutta voidaan hoitaa myös vaikeammat tilanteet. Itse olen menossa Porvooseen synnyttämään ja vaikka kerta on ensimmäinen, tiedän olevani hyvissä käsissä. Ensihoitaja mieheni kautta olen kuullut paljon hyvää kyseisestä sairaalasta ja sen huipusta henkilökunnasta.

Niin ja piti vielä lisätä, että Porvoossa hoidetaan vuosittain noin tuhat synnytystä, joten osaamista sieltä varmasti löytyy! :)

Tänään onki kierretty läpi kaiken maailman biltemat, honkkarit ja kauppakeskukset ettei ihan sohvalle jämähdä kun ulkona on niin kovin pirteä keli.... :D tulee kalliiks nää kävelyt! Nyt pitäis vielä illaks kehittää miehen kanssa jotain kivaa tekemistä, kun tuntuu et viimeviikot ollaan oltu vaan kotona! Olis niiiin kiva kevyesti mennä pelailee vaikka sulkapalloa mut ei tän rakon kanssa oo mitään järkeä ku tunnin vuorosta menee puolet vessassa ramppaamiseen. Voi vauva tule jo.

Takaisin