La Helmikuu 2016

Taas oli paineet koholla, ny oli alapainekki yli 90 :( en varmasti taaskaan saa nukuttua. Viime yö meni jo harakoille ku mietti onko pää kipee

Neuvolassa paineet oli 146/92 mut luulen et paineet nous ku eka tein sen pissatikun mis oli protskut kohol ni tuli stressi, päivystyksessä paineet 134/85, ja nyt kotona ollu 124/80 tai jotain sinne päin mut kuitenkin ihan hyvät :)

Se lääkäri myös sano et koton omas rauhas tulee oikeemmat lukemat :)

Mut jos marinellahi huolettaa ni kannattaa soittaa äitipolille ees oman mielenrauhan vuoks :)

Mulle sanottii tänää et sit pitää olla yhteyksissä jos paineet on 145/90 tai jotain sitä luokkaa ja et jos on päänsärky johon särkylääke ei tepsi...
Mulla oli tänään yläpaine liki 160 ja alapaine 110. O.o Päänsärky jokapäiväistä ja turvotus sietämätön. Verikokeita otetaan ja käyrää ja sit vähän lääkäri vilkaisee ja kotiin vaan. Ois saanu jäädä makaan osastollekin, mutta mitä se hyödyttää. En jaksais enää yhtään kertaa käydä.

Aeli: hui kauheeta! Mitkäköhän oireet katotaa sit et on parempi käynnistää jos sun oireita katotaa noin hepposesti... :(

Aeli: aika omituista ettei oo ton kummemmin puututtu!
Toi on jo törkeetä ku tietävät kuitenki kui vaarallista se on sekä lapselle että äidille.

Mää en tiijä onko raskausmyrkytys kuinka "suvus kulkevaa", mun omalla äitillä oli mun ja pikkuveljen raskauden aikaan paha myrkytys, ja nuorimman veljen kohalla viel pahempi, minkä takia kuopus leikattiinki pihalle. Oli toki myös sokerivauva (eli järkyttävän suuri) mikä kans vaikutti sektioon.

Mä oon kans ollut aika ihmeissäni. Mut verikokeiden mukaan ei oo raskausmytkytystä. Taas eilen sanottiin, että tuu sitten takaisin, jos oireet pahenee. Mut mihin asti niiden pitää pahentua? Tää on mulle hiukan epäselvää. Kädet on nyt jo käyttökelvottomat turvotuksen ja tulehduksen vuoksi. Eilinen lääkäri sanoi, ettei hän viittis määrätä verenpainelääkkeitä, kun se voi vaikuttaa napavirtaukseen. Se mulla vaan ei mene jakeluun, että kun ne näkee, että mun verenpaineet nousee tosi nopeaa tahtia nyt ja sunnuntaina tulee 37 viikkoa täyteen ja poika on kuitenkin jo 2,9kg, niin miksei sitä voida käynnistää. Eikö se olis oikeasti kaikkein turvallisin ratkaisu.

Mulla jää jokaisesta verenpainemittauksesta mustelmat käsivarsiin, käsi menee aina mitattaessa ihan siniseks ja suonet pullistuu ja kipu on jäätävä. Niin mä kovasti sitä mietin, että miten mun käy synnytyksessä, jos paineet vielä nousee. O.o Kun mulle ei tosiaan se keisarikaan ole hyvä vaihtoehto reumojen vuoksi. Eniten ottaa päähän tää jännittäminen.

Millä verikokeilla ne varmistaa sen myrkytyksen? Toi on kyllä uskomatonta ettei mitään tehä. Lääkäriäkää ei oo helppo julkisella puolella vaihtaa. Toki, tarpeeks monta kertaa ku soittaa ja käy ni luulis sen tepsivän. Tai ainaki sillon luulis auttavan ku uhkailee valviralla tms.. ja kyllähä moni nainen syö verenpainelääkkeitä vaikka raskaana onki, joillaki ku on verenpainesairaus entuudestaan.. tietty parasta olis olla lääkkeettä mut jos äidin terveys on vaarassa ni sillon on otettava lääkkeitä

Tietyssä pisteessä pitää vain ruveta valittamaan oloaan riittävän sitkeästi. Sanoisin Aeli, että jos olo on hirveä, valita jatkuvalla syötöllä, kyllä ne sitten jotain tekee. Etenkin kun tuohon on olemassa ratkaisu, eli vaiva ei ole ikuinen muutenkaan.

Tänään rv 37+3... Eilen kävin oyssissa korkeiden verenpaineiden vuoksi (154/109) aloittivat verenpainelääkkeen ja viikonpäähän uusi arviointiaika että käynnistelläänkö. Lääke auttoi ja alapaine laski 86 tietämiin... Jos kotimittauksilla on alapaine 95< niin silloin ottaa max 3 krt/vrk verenpainetta alentavaa... Vauvan painoarvio eilen 2500g, hieman keskitasoa pienempi, mutta niin on ollut muutkin lapseni

Ei sais näköjään tehä muuta ko istua ja kattoo töllöö.. vähä enemmän ku ahertaa ni tulee pää kipeeks ja paineet nousee, nyt oli korkeimmillaan 139/100 ja toka mittaus 139/95.. proteiinia ei oo pissas yhtään (otin niitäki tikkuja töistä). Toiv ny panadol auttaa. Piti tänää mennä kaverin luona käymään mut taitaa jäädä välistä.

Ottaa niin päästä ku joutuu oleen vaan kotona koko aika! Olisin nii halunnu mennä kaverin kutsuilla käymään mut ei. Viimeks meillä kotona oli putkiremontti ja ny on paineet päin pyllyä :( ny saaki maanantaihin asti vaan maata ja levätä, sitte soitto neuvolaan ja ihmetellään miten jatketaan. Ei haittaa vaikka käynnistettäis ku on jo menos päälle 38vko

Takaisin