La Helmikuu 2016

Suurenmoiset onnittelut mimmulih_92 ja tervetuloa joukkoomme!! :love7 Kivaa että alkaa odottajia kertymään.
Onko mimmulihlla ollut paljon oireita? Kyllä se vaan voi tärpätä ekalla kerralla, uskomatonta mutta totta! Itelläkin tärppäsi ekalla ja beneathillakin taisi ekalla kerralla tärpätä. :)
Ja en ikinä oisi uskonut että ekalla kerralla voisi oikeasti tärpätä, aina lukee niitä juttuja että on monia vuosia yritetty, mutta ei tärppää, jotenki asennoidun tyyliin vuoden yrittämiseen. En tiedä miksi, vaikka tuo esikoinenkin tärppäsi 2kk ennen kun alotettiin yrittämään :D :love7

Jaajo<3, on kyllä mahtava kuulla että eka synnytys meni hyvin! Varmasti sitä lähtee hyvin mielin uudelleen. Ja turhia sitä jännittämään, eessä se kuitenkin on ja siittä selvitään, ''palkinto'' mitä parhain. :)

Kiitti infosta beneathbeautiful, kiva systeemi täällä :) Kyllä se testi on nyt niin positiivinen, että ei voi positiivisempi olla! :D Mää tein kanssa aamuste viimesen(!!) testin ja kyllä se viiva oli kanssa jo sen verran vahva että uskottava se on, punahilkkakaan ei tullu kylään. Eli nyt kuukautiset ovat virallisesti myöhässä. Varasin myös neuvolan ja oon niin onnellinen että sain saman neuvolatädin kun oli viimeksi. Oli hirveen mukava. Neuvola-aika on 26.6 eli saa odottaa ihan liian kauan. Toivotaan että pieni pysyy matkassa mukana :Heartblue Neuvolan aikaan oon viikoilla 8+2.

Oli aika paljonkin kaikennäköstä oiretta. Pahoinvointia ja kuvotusta ollu tällä viikolla jokapäivä.
Makea ei maistu vaikka yleensä voisin syödä makeeta niin että räjähdän.
Turvotus on ollu jotain ihan järkyttävää. Vaikka paino putoo ni ei mee farkut kunnol jalkaa. pissalla saanu ravata vähän väliä.
kamala jano.

Eli siis hirmusesti kaikkea. tänään en edes voinu kuvitella syöväni aamulla leipää vaan pakko oli käydä oikee kaupasta hakee jogurttii ja pilttii. Kaikki raikas ja tosi kylmä on jees :)

Onnittelut plussista myös teille :)
Millon uskaltaa soittaa neuvolaan? :O

Mimmulih :) mulla oli ihan samat oireet viime viikonloppuna, nyt on jokseenki rauhottunut oireet lähinnä rinnat on turvoksissa ja nännit kosketusarat :o tosiaan sillä tein ton testinki että minne mun oireet hävis :'( mut toisaalta oon niin hirmuisen alkuvaiheessa että ehkä niitä ei vielä oo :) tai ens viikolla oon jo pää vessanpytyssä. Testi ainaki näyttää jo leffaviivoja.. ei malttaisi odottaa neuvolaa ja mahdollisesti ar-ultraa. Pitäs varata siihenkin aika niin osaa laittaa rahaa säästöön sitä varten ens tilistä :)

Alko muaki mietityttää et pitäiskö mennä ar ultraa ku tulis lomarahatki sopivasti ni olis vähä ylimäärästä :) ajattelin huomenna soittaa neuvolaan.
kaikki on niin uutta ja jännää että meinaan seota ihan väkisin :D mies on jo ihan hermorauhio kaikesta mun hössötyksestä.

Koskas te meinasitte kertoa lähipiirille uutiset? :)

En tiedä vielä koska kerrotaan, mun sisko ja yksi paras ystäväni tietää. Ja tietty mies :D Mutta en tiedä millon muille.. varmaan siinä ultran jälkeen rv 12-13. Aattelin ostaa esikoiselle isoveli-paidan ja laittaa sen päälle kun mennään kertomaan isovanhemmille :D

Heissan!
Täällä yksi plussannut. Yhden testin tein eilen, joka antoi hailakkaa viivaa ja tänään sit digitaalisen, joka pölläytti nopeasti sen pregnant siihen ja viikkoja 1-2 (tää vastaa omia laskuja :happy:). Pakko se on siis uskoa! Laskettu aika menee sinne helmikuun alkuun. Yhden laskurin mukaan 1.2 ja toisen 4.2, et ketä tässä uskoa. Eiköhän tuo selviä vielä.
Taustasta vielä sen verran, et oon 30 v pääkaupunkiseudulta ja mies on 31 v. Tää tulisi olee molemmille ensimmäinen lapsi. Takana yksi keskenmeno tän vuoden tammikuussa, joten varovaisen optimistinen, et nyt onnistuu. Tää raskaus oli kyl hieman yllätys, vaikka yritystä olikin. Oireita ei vaan ollut kovinkaan kummoisia, ainakaan kun viime kertaan vertaa. Eilen meinasin ihan varulta testata, et voin aloittaa allergialääkkeitä syömään ihan hyvillä mielin. Noh sinnepä piirty se hailakka viiva, jota tuijotin silmät pyöreenä. Näin jälkiviisaasti, kyllä niitä oireita oli ollut (huimausta, hajut voimistuneet, herkemmin itkee, nippailua jne.), mut aina laskin ne jonkin toisen aiheuttamiksi:wink
Meinasin mennä varhaisultraan joskus viikolla 8-9 (viimeksi päästiin juuri viikolle 8), vaikka se kaupungin omakin on siinä heti nurkilla. Saan sillä mielenrauhaa ja on jotain mitä odottaa. Nyt oottelen, et pääsen soittamaan neuvolaan, tarttee nyt sit eri allergialääkkeet. Selviää sit hengissä tän kesän.:)
Onnea kaikille muille plussanneille!

Onnea Zoria!! :love7 Ihanaa, lisää vauvoja!

Kiva mimmulih! Kyllä se on hyvä ja varmasti helpottavaa varmistaa että kaikki todella on kunnossa. :)

Kattelin tossa äsken että kiinalaisen syntymäkalenterin mukaan meille ois tulossa tyttö, heh :D Empä noihin vauvansukupuoliarvauksiin usko, niitähän on vaikka kuinka. Mutta jos nyt oikeasti tulisi tyttö, niin sen jälkeen oisi melkeen pakko uskoa. Nimittäin mies se vaan povaa että hän ei osaa tyttöjä tehdä, koska hänen suvussaan on miltein kaikki poikia. Meidän esikoinenkin on poika :)

Täältä vau-sivulta tääkin kiinalainen kalenteri löytyy, jos joku haluaa katsoa huvikseen :D

http://www.vau.fi/raskaus/Poika-vai-tytto/Kiinalainen-syntymakalenteri/

Ja kiinalaisen syntymäkalenterin mukaan vauvat syntyessään on 1vuotiaita, eli jos katotte tosta sukupuolta ni lisätkää omaan ikään 1v lisää :D

Heipä hei helmikuiset! Onnea kaikille plussanneille! <3 (Onpas haikeaa ajatella, että nyt jo odotellaan vuoden 2016 helmikuisia, vastahan tuo oma vuoden 14 helmi putkasti! :') )

Tässä vaiheessa toivoisin, että kävisitte lukemassa foorumimme Facebook-säännöt! Ketjusta on nyt sisältöä poistettu ja osin muokattu sääntörikkomusten takia.

http://forum.vau.fi/threads/huom-ti...Ä-ja-fb-ryhmistÄ-ja-hieman-muustakin.1582360/

http://forum.vau.fi/threads/foorumilla-on-uudet-facebook-säännöt-lukaise-ne-täältä.1580800/

Pidetään säännöistä kiinni, jookosta? ;)

Onnea odotukseen kaikille!

Mä oon kertonut parhaalle ystävälle miehen lisäksi ja hän myös parhaalle ystävälleen.. ja no mä menin hölösuuna möläyttämään äidilleni joka sitten patisti kertomaan isälle myös ja nyt vähän ärsyttää tai aika paljonkin ärsyyttää että miten kauan tämä mahtaa sit pysyä salaisuutena.. :/ mutta toivotaan että kunnioittaisivat sen verran meitä että eivät ala lörpöttelemään.. mä jo sanoin että pitää asiasta olla aivan hyshys koska kaikki on niin alkuvaiheessa että jos sitä ruetaan nyt hölöttämään ni mä en ainakaan kenellekään ala sit kertoilemaan keskenmenosta.

Toivotaan että nykerö pysyy mukana <3

Zorialle tervetuloa ja toivotaan että tällä kertaa olisi tiukasti kaveri kiinni ja pysyisi vauhdissa mukana <3 mukavaa jännäillä yhdessä!

Mulla on mimmulih kans 16.6 aika :)

Rokkimamsuli mä kans kattelin tota kiinalaista syntymäkalenteria ja sain sinne tytön mut en mä noihin luota :) rakenneultraa odottaessa jos siellä näkyisi sit :)

Ylläpidolle kiitokset tiedosta :) eihän näistä aina tiedä ja kiva jos meille tulee myös se salainen ryhmä jossain vaiheessa !

Ite olen kertonut kolmelle parhaimmalle kaverilleni. He olivat tukena ja turvana aiemmin ni mukava ottaa heidät mukaan osaksi iloakin. :smug: Kaksi kavereista on jopa suht tuoreita äitejä ni voin sit kysellä kaikkea tyhmää heiltä.:wacky: Vanhemmillemme kerromme sitten tällä kertaa vasta viikon 12 jälkeen.
Neuvola-aikakin on varattu nyt eli 15.6 ollaan menossa ekalle käynnille. Heidän 28 päivän kierron mukaan oisi jo 5+1 (oikeesti tullaan noin viikko jäljessä), joten siksi tuo neuvola-aikakin tulee aikasta varhain. No pääseepä nt-ultraan sit hitusen aiemmin ja jos menee se liian aikaseen ni toiseenkin ultraan siinä alkuvaihees :)

Tyttöä tuo kalenteri tännekin lupasi. Katsotaan ny, on kyl niin poika olo. :happy:

huh olipas muuten vaikeet juhlat eilen. Tää turvotus on niin kamalaa et näytän siltä ku olisin paljon paljon pidemmällä ja siihen yhdistettynä juomattomuus(yleensä suuri viinin ystävä ei maistanut edes suullista viiniä vedoten kuskina oloon vaikka tähän mennessä aina voinu yhden ottaa vaikka ajaa :p) ja tupakoimattomuus niin sain kyllä paljon kyselyitä osakseni :grin kuitenkin tyynesti kiellettiin kaikki epäilyt vielä. Ajatuksena oli et vanhemmille vois kertoa sitte ekan neuvolan jälkeen :) sit olis rv 6+6. Siitä sitten eteenpäin kyselyihin voi vastata myöntävästi.

Plussasin aamulla, terve kaikille! La olisi 3.2. ja toinen lapsi tulossa. Esikoistyttö täytti pari viikkoa sitten vuoden.

Plussa ei ollut yllätys, kun viikon ajan on ollut väsymysaaltoja, jatkuva jano ja finnejä - tuttua viime raskauden alusta. Yritettiin tätä maaliskuusta asti.

Olen ollut foorumilla aktiivinen ekasta odotusajasta asti ja meillä on yhä hyvin puhelias touko14-salaryhmä, joten katsotaan nyt, miten hyvin aika riittää kahdelle ryhmälle... toisaalta olisi kyllä hauskaa taas päästä elämään raskauden vaiheita samassa tahdissa teidän muiden helmikuisten kanssa.

Oon aika innoissani tästä! Ihan erilaista kyllä kuin ekalla kerralla, jolloin tuntui mahdottomalta uskoa että oma keho pystyy tähän. Nyt on helpompi luottaa (mutta ei silti kerrota kuin lähimmille ennen kuin riskiviikot on takana).

Synnyttäminen oli mulle yksi elämän parhaista kokemuksista, en malta odottaa uusintakierrosta!

Ikää mulla on 34 v ja perheeseen kuuluu tytär, mies ja kissa. Nimimerkki on harhaanjohtava, asutaan nyt pienessä kylässä Turun saaristossa. Muutto takaisin Helsinkiin saattaa kyllä olla edessä syksyllä; se riippuu vähän eräistä himpun verran epärealistisista talokaupoista, joita tässä hierotaan.

Hki00550 tervetuloa joukkoomme ja toivotaan että sielläkin masussa pysytellään loppuun asti niinkuin kaikilla muillakin täällä :) <3
Menikö synnytys sitten hirmuisen hyvin vai miksi jäi noin odottava fiilis siitä? Itse odotan kauhulla koko toimenpidettä :/ ei lainkaan noin positiivisella otteella mieti asiaa. Onhan se totta kai todella kaunis asia oman lapsen syntymä :)

Meidän pitäisi vissiin tehdä sellainen helmimasujen lista tonne jossain välissä :) saadaan sitten se oma salainen ryhmäkin sen myötä :)

Hei, taidanpa liittyä joukkoon! LA 6.2. ja ensimmäistä nyt odotan, lapsettomuushoitojen jälkeen.

Kun torstaina tein raskaustestin, olin jälleen niin varma negasta, että unohdin testin kylppäriin, ja muistin sen vasta 10 minuutin päästä. Siihen oli piirtynyt tumma viiva, ja arvelin, että tämän on pakko johtua siitä, että katsoin tuloksen liian myöhään. Mielessä kuitenkin kummitteli se tosiasia, että aiemmissa kierroissa ei tikuissa näkynyt mitään merkkejä raskaudesta edes puolen tunnin päästä, joten menin ostamaan uuden testin. Se oli edelleen positiivinen, joten perjantaina kävin verikokeissa, ja kyllä sekin oli vahvasti positiivinen.

Oireita tähän mennessä on ollut isot finnit selässä ja kasvoissa (paluu teini-ikään) ja alavatsa on arka, esim. vatsallaan kauan makoilu tuntuu ikävältä. Onko tuo vatsan arkuus normaalia?

Varhaisultra on jo varattu, ja neuvolaan soitan maanantaina.

Jotenkin ihmeelliseltä tämä kaikki tuntuu, että olenko se tosiaan minä, joka on raskaana ja saa talvella vauvan. :D

Onnea Suski! Ihanaa kun ihmiset saa hyviä uutisia pitkän yrittämisen jälkeen! Vatsan arkuus on ihan normaalia ja siellä voi vihloakin, hormonit jo valmistavat kohdun liitoksia tuleviin koitoksiin.

Beneathbeautiful, mä olin kuullut paljon kauhukertomuksia ja varauduin siihen, että ensimmäinen synnytys on aina tosi pitkä ja kivulias... tuntuu että naiset kertoo toisilleen vaan niitä hirveimpiä kokemuksia. Mun synnytys oli pitkä, mutta se ei ollut missään vaiheessa sietämättömän kivulias. Asiat tuntuivat etenevän, joten oli henkisesti helppoa vaan puskea eteenpäin. Ponnistusvaihe oli mulla hankala, mutta se on lyhyt osa koko suoritusta, joten ei ehtinyt tulla traumaa.

Lisäksi siinä sai sellaiset jättimäisen urheilusuorituksen endorfiinit... sanoin kätilölle heti jälkeenpäin, että tämähän oli tosi mukavaa. Jotain ne mulle sitten naureskeli siinä.

Nää on tietenkin yksilöllisiä, kukaan ei voi tietää etukäteen, miten siellä menee. Kai mä vaan haluan puhua hyvää synnytyksestä, koska tuntuu että kaikki kuulee aina ne kauhujutut. Itekin olin aikanani menossa sinne kuin teloituskomppanian eteen, ja nyt tuntuu, että se oli sääli: ehkä loppuraskaudesta olisi osannut nauttia enemmän, jos olisin tiennyt, että synnytys voi olla noin hyvä kokemus. Jälkikäteen ihmisten kanssa puhuessa oon vasta tajunnut, että se on varsin yleistä.

Mutta kannattaa antaa aikaa synnytyksen ajattelulle. Tässä on vielä pitkä matka ennen sitä, ja loppuvaiheessa mieli luonnostaan valmistautuu siihen. Silloin kannattaa harjoitella asentoja yhdessä kumppanin kanssa (synnyttäjähän ei tositilanteessa välttämättä mitään muista, mutta tukihenkilö voi muistaakin). Pelkopolin palveluita kannattaa mun mielestä ehdottomasti käyttää, jos on tarvis.

Suski75, hirmuisen paljon onnea :) on aivan parhaita uutisia kun raskautuminen tapahtuu viimein pitkän yrityksen jälkeen :) erittäin paljon sinne mukaan vauvaliimaa ja tarrasukkia ja kaikkea mikä pitäisi pienen tulokkaan mukana loppuun saakka!
Itse testasin ekan kerran tosiaan dpo9 ja siinä jo näin aivan näkymättömän haamun mutten uskonut sen olemassa oloon pätkääkään :D odottelin pari päivää kunnes viiva oli jo selkeämpi enkä uskonut sittenkään oikein kovin paljon kun moni on saanut niitä haamuja.. noh kuitenkin tästä parin päivän päästä digitesti näytti 1-2 viikkoa raskaana, alkoi olla jo pakko uskoa.

Ihanaa hki00550 että sinun synnytys on mennyt noin mukavasti :) toivon todella hartaasti että omanikin menisi mahdollisimman mukavasti. Mä yritän pysytellä siinä positiivisessa ajatuksessa että meidän kroppa on tätä varten tehty joten sen pitäisi mennä luonnollisesti ihan hyvin. Ja jos ei niin lääketiede on tänäpäivänä niin kehittynyt että se hoitaa lopun :) yksin ei myöskään tarvitse olla :)

WP_20150531_006.jpg Heippa!

Varovaisesti liityn tähän ryhmään, sillä olen torstaiaamun ja sunnuntaiaamun välillä tehnyt KAHDEKSAN raskaustestiä - seitsemään ensimmäiseen en vaan voinut täysillä luottaa, koska sain tosi tosi tosi haaleita viivoja vaan. Lopulta tein sitten Clearbluen viikkonäytöllisen ja pakkohan se on lopulta uskoa, että raskaana ollaan. Mua vaan ihmetyttää ja huolestuttaa ettei noissa muissa viivoista tullut todellakaan mitään selkeitä vaikka testailuaikaa oli pari vuorokautta, pitäishän sen hormonin kuulemma tuplaantua parin päivän välein. Lisäksi mulla on nyt jo kp 33/28 eli mun mielestä pitäisi näkyä ihan kunnolla. Tosin käytin eri merkkisiä ja eri herkkyyksisiä testejä, joten viivat ei ole keskenään vertailukelpoisia, mutta olisin kuvitellut, että olisi tullut jo sen verran vahva viiva että olisin voinut olla ylipäänsä varma, että siinä ON viiva. Toisella palstalla joku epäili mun kuvista että olisikin pelkkä "viivanpaikka". Millaisia kokemuksia muilla on raskaustesteistä? Mä en kyllä enää tee niitä edes kokeeksi, lähtee muuten järki. Toivotaan nyt vaan että on ihan normaali raskaus ja kaikki hyvin. Huomenna aamulla mulla on soittoaika YTHS:n gynelle, ehkä se tekee jonkun varhaisultran kun olen ollut sillä nyt vakiasiakkaana ja tarkkailun alla muutenkin, koska olen syönyt clomeja muutaman kuukauden.

Mun on älyttömän vaikea uskoa tätä, koska ollaan yritetty raskautta yli puolitoista vuotta! Olen tietysti ihan onnesta soikeana, mutten uskalla edes riemuita tästä, koska niin paljon asioita voi mennä pieleen näin alussa. Mulle toi laskuri antoi lasketuksi ajaksi siis 3.2.2016. Tuntuu että siihen on ikuisuus. En ole koskaan tajunnut, miten pitkään raskaus kestää. Jos kaikki menee hyvin, olen raskaana koko kesän ja koko syksyn ja vielä jouluna ja vielä ensi vuonnakin! Hullua.

Mun mies on tällä hetkellä ulkomailla ja tää piinailu epätietoisuuden vallassa on ollut yksin ihan hirveää torstaista saakka. Mutta tänään se tulee kotiin illalla ja mulla on sille tällaisia uutisia. :) Ajattelin paketoida ton raskaustestin sille tervetuliaislahjaksi.

Hmm mitähän vielä. Mä oon 29-vuotias eli esikoinen syntyy kun olen 30! Mies on pari vuotta vanhempi, naimisissa ollaan oltu kohta kolme vuotta, yhdessä kai kahdeksan vuotta, lapsi on molemmille eka ja sitä on siis työstetty jo puolitoista vuotta. Mun pitäisi tässä nyt kirjoittaa gradu ensi kevääksi. Saas nähdä miten käy. Ehkä alan nyt vaan ahkerasti kirjoittaa sitä jo kesällä niin tulee ajoissa valmiiksi, koska en halua sitten joskus kolmen vuoden päästä havahtua sitä kirjoittelemaan kun on jo lapsi(a) kuvioissa. Laatuvaatimuksia mulla ei kyllä ole yhtään, kunhan tulee joku tekele räpellettyä.

Millaisia oireita teillä on ollut näin alussa? Mua hämää kun ei oikeastaan ole juuri mitään, ainakaan sellaista mikä ei voisi johtua ihan mistä tahansa. Ainoa on se, että on IHAN sellainen olo koko ajan kuin olisi menkat. Alavatsaa juilii ja vihloo aina välillä, välillä taas ei tunnu mitään. Eilen kipeyty illalla lihakset kuin olisi kuume ollut tulossa. Lisäksi mulla on ollut kuuma muutaman päivän koko ajan, vaikka yleensä alkuraskaudessa kai palelee? Aiemmin tässä kierrossa kauan ennen kuin edes testailin, ehkä siinä just viikko ovulaation jälkeen tms. olin ihan sairaan väsynyt koko ajan, etenkin aina kun olin syönyt jotain. Mutta se on mennyt ohi. Nyt olen taas ollut uneton pari päivää ja herännyt joka aamu liian lyhyillä unilla, mutta ehkä se on johtunut tästä testailustressistä. Ainoa vahva oire tällä hetkellä on se, että mulla on ihan tolkuton nälkä koko ajan. Tunnin jälkeen syömisestä maha kurnii taas ja pitää olla koko ajan tunkemassa jotain ruokaa naamaan. :D Mut nää on kaikki sellaisia oireita että voi viitata esimerkiksi myös menkkoihin tai johonkin muuhun kierron vaiheeseen ja täytyy sanoa että jos en maanisesti seuraisi kuukautiskalenteria niin en kyllä olisi ikinä osannut epäillä olevani raskaana. Tissitkään ei ole mitenkään turvoksissa tai mitään.

Okei, mutta ehkä tää oli tarpeeksi tällä kertaa. Ihanaa liittyä teidän seuraan. <3 Onnea kaikille!

Takaisin