La Helmikuu 2016

Matkustamisesta vielä: esikoista odottaessa kävin kahdella Keski-Euroopan-reissulla kai viikoilla 31 ja 34. Ja yksi kotimaanlento oli vielä viikolla 36. Toi viimeinen oli aika uuvuttava, mutta muuten nautin ihan täysillä noista matkoista. Tietenkään vikalla kolmanneksella ei jaksa yhtä paljon kuin normaalisti, mutta mulla se meni oikeastaan niin, että saatoin hyvin vaikka vaeltaa ja kiivetä jyrkkiä mäkiä, kunhan varasin seuraavan päivän levolle ja varmistin, että saan aina ruokaa ennen kuin on paha nälkä.

Lentäminen on sallittua melkein laskettuun aikaan asti, mutta vikan parin viikon aikana pyydetään välttämään jos ei ole ihan pakko. Joidenkin viikkojen, oiskohan 27, jälkeen pitää olla lääkärintodistus siitä, että raskaus on normaali - mutta multa sitä ei koskaan kysytty. Synnytykset kuitenkin todella harvoin käynnistyy ihan äkkiarvaamatta. Kauhutarinoita lentokonevauvoista on, mutta todennäköisyys, että se osuu omalle kohdalle, on mielettömän pieni (siksi lentoyhtiöilläkään ei ole mitään raskaana olevia vastaan). Ja Euroopassa tosiaan pääsee suomalaisena helposti hoitoon.

Sori, tää oli taas tällainen miniluento... mutta siis kannustan matkustamaan, jos tekee mieli ja voimat riittää. Kalliita matkoja mä en itse suunnittelisi raskausajalle, koska aina voi joutua perumaan vaikka väsymyksen tai selkävaivojen takia, ja sitten ottaa päähän jos tulee takkiin.
 
Tuo jaksaminen oli mullakin aivan huippuluokkaa esikoisen kohdalla, tein meidän makuuhuoneremonttia vielä rv 38 ja hyvin sitä repi seinää, laitto tapettia ja maalas sieltä sun täältä :P. No sit kuopuksen kohdalla oli niitä supistuksia muistaakseni 34 viikosta lähtien niin olin saikulla ja piti ottaa rennosti.
 
Me tultiin justiin Turkista lauantaina, oltiin viikko! :)
 
onkos teillä muilla ollut viimeaikoina kasvukipuja tms. muita nippailuja? miulla menossa tosiaan 14+3 nyt ja välillä aina sellaisia pidempiäkin "tuokioita" kun vihlaisee ja nippailee vatsaa.
 
Minulla ei mittää kummempia, kerran kyllä aivastin makuuasennossa ja voi *piip piip piip* kun otti kipeää, repäs oikeen kunnolla.
 
Repäisykipuja tuntuu kun nopeesti lähtee liikkeelle ja lonkat alkaa vissiin jo löystymään kun satulatuoliin istuminen tuntuu ikävältä.
 
Mulla ollut alusta asti kasvujomotusta silloin tällöin, ja repäisykipuja aivastaessa ja venytellessä.
 
Me ollaan täällä tukholmassa ja tosiaan tänään tullu käveltyä varmasti jopa reilu 10 km ja olo on kyllä kun ois jäänyt junan alle.. tän päivän liikkumiset taitaa rajottua enää taxfreehen ja syömään.. illalla joutunee ottamaan panadolia että saa nukutuksi. Huh että en kyl enää tämmösiä reissuja ennen syntymää jaksa :D me aluks suunniteltiin et ois otettu bussiliput tms. Mut eipäs otettukaan vaan käveltiin koko reissu.. uaagh.
 
Osaiskohan kukaan vastata mulle...:anyone

Tänään oli tullut postissa kutsu äitipolille raskausdiabeteksen seurantaan ja rakenneultraäänitutkimukseen...
Nyt vaan mietin, että pitääkö mun perua se mun "oikee" rakenneultra, jos kerran tuolla äitipolillakin se tehdään...?? :eek: "oikee" rakenneultra ois viikko ton jälkeen...
 
Ei kai sun tartte perua sitä. Kuitenki se "oikee" rakenneultra on sulle ilmanen. Tai ainakaan ite en peruisi. :) Mulla radi ultra on 27+2 sitten.
 
Joo, mää mietin samaa... :D ku eka mietin, et laitanko heti terkalle s-postia, mut sit totesin, et ei kai mun tartte, saan vaan ylimääräisen ultran! :D
 
Mä oon kans sitä mieltä, et se on vaan ylimääränen ultra :D
 
mitäs tänne kuuluu, mikä on porukan vointi? :) täällä noi kasvukivut jatkuu pieninä ja maha on kasvanut ihan hulluna! :D ylihuomenna neuvolaan ja päästään kuulemaan pienen sydänäänet.. hii.
 
Aamupäivästä tuntu kasvukipuja aika mukavasti.. Äskön piti ihan rauhottua kuulostelemaan ku joku rupes myllertään masussa <3
 
Edelleen ei mitään raskausfiilistä eikä liikkeitä. Ei mitään. Eiköhän tää jossain vaiheessa konkretisoidu
 
Huutelen tammikuisista, joo la on 25.1 eikä mullakaan ole mitään potkuja juurikaan tuntunut tai rummutusta, tuntuu että kaikki muut ympärillä tuntee tai on jo tuntenut pidemmän aikaa. Mietin että onko mulla liikaa vatsanpeitettä sitten vai mikä siinä on, kohtukin on taaksepäin kallellaan. On mulla päiviä kun kuplii vähän masussa mutjoo siihen ne jääkin, mutta mä odotan niitä kunnon potkuja! Missä ne viipyy!? :D oon varmaa vaan niin malttamaton, tiedän ensiodottajat ei välttämättä tunne kun vasta rv 20 tai sen jälkeen.. Mutta mä vaan ajattelen jos ei olekaan kaikki tuolla hyvin? :/ rv 18+1..
 
Jaksa vielä odottaa hieman Alinah, kyllä ne potkut sieltä tulee :). Mä tunsin esikoisesta noilla samoilla viikoilla millä sinäkin olet niitä hipsutuksia vasta ja mullakin on taaksepäin kallistunut kohtu. Sit varmaan rv 20 alko rummutukset. Nyt kolmosesta tuntuu jo rv 16 oikein potkuja :). Tällä hetkellä vaan tylsää kun maha ei näyttäs kasvavan vaan pienenevän silmissä kun painoakaan ei tuu.. Mutta silti neuvolassa kaikki hyvin :).
 
Takaisin
Top