Löpinäketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja tiinaO_o
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oho oottepas te hyvissä ajoin jo liikkeellä! :joyful: Ristiäiset ei vielä oo mielessä, synnytyksestä haaveilen mut tällä hetkellä toivon vaan et kaikki on ok ja raskaus päättyisi hyvin. Sen enempää en uskalla miettiä/suunnitella.

Mä kanssa meen tällä hetkellä ihan päivä kerrallaan. Odotan 1.5 vko päässä olevaa ultraa ja katsotaan sitten :)

Joo, mäki oon 90%:sti sitä mieltä, et tääkin raskaus menee kesken. Mut jollain tapaahan tämä aika täytyy kuluttaa siihen saakka, et kuulee miten käy. ;)

Mä oon kertonut muutamalle läheisimmälle ystävälle, koen, että jos kävisi huonosti niin olisi sitten myös ymmärrystä ja tukea sieltäkin suunnasta :Heartpink oma äitini arvasi kun mun naama oli niin täynnä finnejä ja kysyi suoraan onko jotain salaisuuksia ilmassa vai mikä sun naamalle on räjähtänyt, taitaa tuntea mut vähän liian hyvin.. en sitten ruvennut valehtelemaankaan niin ”mä niin arvasin!” :laughing002 noh, äitihän oli sitten pessimisti ei pety- asenteella liikkeellä kun alkoi heti stressata mun kilpirauhasen vajaatoiminnasta ja siitä vaikuttaako se nyt sitten tähän... :happy118

Me itseasiassa miehen kanssa puhuttiin ristiäisten viettopaikasta jo ennen plussausta kun eräs meidän kaveri järjestelee juuri heidän pienelleen juhlia.. kummejakin pohdittu jo kauan, nimi vaihtoehdot on myös aika varmoja mitä ollaan heitelty joskus :hilarious:

Tietääkö joku, pääseekö tietyn ikäiset aina kunnalliseen nipt-testiin? Mietin, että pitäiskö käydä omakustanteisesti, mutta onhan se tosi kallis [emoji848]

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla

Mua naurattaa tää eväiden määrä mitä kannoin töihin, että selviän suunnilleen oksentamatta laughing7 On kuulkaa naposteluporkkanapussi (*2), mandariineja, jaffaa, pari jogurttia...

Mietityttää, saako piiloteltua raskautta mihin asti, vaikka toisaalta tekisi mieli kertoa jo nyt jollekin, ja kaikille "mahdollisimman pian". Ekakertalaisena tosiaan liikkeellä. Rakenneultraan asti ihan mahdoton piilotella.
En haluaisi pettymyksiä läheisillekään, mutta samaan aikaan mietin, että pettymyshän se on itsellekin jos kaikki ei mene putkeen.

Vaikeinta on vältellä alkoholia huomiota herättämättä. Tai jos näön vuoksi hörppää kuohuviinilasista jättäen loput juomatta ja myöhemmin ihmiset tietää raskaudesta, juoruilijat laskee viikkoja ja paheksuu minun juoneen raskauden aikana. Lähes joka viikko on työn vuoksi illallisia, tällä viikolla kaksin kappalein. Mietin jo monenlaisia strategioita, miten perustelisin juomattomuutta, auto-selitys ei käy. Ehkä voisin jättää viinit juomatta jos vetoan siitä herkästi nykyään tulevaan päänsärkyyn.. :dead:

Eräillä messuilla olin juuri paastolla vatsalaukuntähystyksen takia, ja voi sitä jankutuksen määrää, kun yritin sanoa kavereille, että ei, en voi maistella mitään :meh:

Onneksi vatsallani on tapana olla turvoksissa välillä, ja painoni on vaihdellut, joten olen usein ennenkin näyttänyt vauvavatsaiselta, eikä siitä ole tullut kommenttia kuin kerran vuosia sitten :angelic:

Itse käytin antibioottikuuria (virtsatietulehdukseen kun yksi kysyi mikä mulla on) valheena miksen viitsinyt juoda viikonloppuna.. :grin

Mietityttää, saako piiloteltua raskautta mihin asti, vaikka toisaalta tekisi mieli kertoa jo nyt jollekin, ja kaikille "mahdollisimman pian". Ekakertalaisena tosiaan liikkeellä. Rakenneultraan asti ihan mahdoton piilotella.
En haluaisi pettymyksiä läheisillekään, mutta samaan aikaan mietin, että pettymyshän se on itsellekin jos kaikki ei mene putkeen.

Vaikeinta on vältellä alkoholia huomiota herättämättä. Tai jos näön vuoksi hörppää kuohuviinilasista jättäen loput juomatta ja myöhemmin ihmiset tietää raskaudesta, juoruilijat laskee viikkoja ja paheksuu minun juoneen raskauden aikana. Lähes joka viikko on työn vuoksi illallisia, tällä viikolla kaksin kappalein. Mietin jo monenlaisia strategioita, miten perustelisin juomattomuutta, auto-selitys ei käy. Ehkä voisin jättää viinit juomatta jos vetoan siitä herkästi nykyään tulevaan päänsärkyyn.. :dead:

Eräillä messuilla olin juuri paastolla vatsalaukuntähystyksen takia, ja voi sitä jankutuksen määrää, kun yritin sanoa kavereille, että ei, en voi maistella mitään :meh:

Onneksi vatsallani on tapana olla turvoksissa välillä, ja painoni on vaihdellut, joten olen usein ennenkin näyttänyt vauvavatsaiselta, eikä siitä ole tullut kommenttia kuin kerran vuosia sitten :angelic:

Antibioottikuuria kai minäkin alkuun ehdottaisin, jos haluat olla kertomatta. Itsellä ei ole vielä näin alkuviikoilla mitään illanviettoja tms., jossa pitäisi perustella miksei ota alkoholia. Ehkä voit myös vaivihkaa pyytää alkoholitonta tarjoilijalta/tiskiltä, ilman, että muut tietävät.

Itse mietin miten perustelen palavereissa sitä etten juo kahvia ollenkaan, jos ennen on mennyt se pannullinen päivässä. Ehkä vetoan närästykseen.

Tai sitten sanot että olet mennyt johonkin näistä treeni-/terveyshaasteista ja sen takia alko pannassa ja oot ihan supermotivoitunut. Blokkaa sit jälkkärit ja muutkin toki ja jossain kohtaa paljastuu ettei sun maha pienenekään :hilarious:

Mutta todenpuhuen. Mä en halua valehdella, pyrin kaikin keinoin välttämään sitä ja pysymään totuudessa. Eli itse en lähde mihinkään huijauksiin, jos joku arvaa, niin sitten arvaa ja kysyttäessä myönnän.

Kauheeta odottaa vielä viikko varhaisultraan! Tiedättekö vaihdetaanko LA ekoilla ultra/neuvolakäynneillä vai onko se sama minkä olen laskenut netistä löytyvillä laskureilla? :bored: Nää raskausviikkojen laskemiset ovat ihan hepreaa ensikertalaiselle....

Kauheeta odottaa vielä viikko varhaisultraan! Tiedättekö vaihdetaanko LA ekoilla ultra/neuvolakäynneillä vai onko se sama minkä olen laskenut netistä löytyvillä laskureilla? :bored: Nää raskausviikkojen laskemiset ovat ihan hepreaa ensikertalaiselle....

Ultralla se laskettu aika varmistuu. Neuvolassa ne aina laskee lasketun ajan sillä 28 päivän kierron mukaan, mut tosiaan ultrassa se selviää tarkemmin millä viikoilla menee :)

Itsehän olen sillä kannalla että minä en ole kenellekkään mitään selityksiä velkaa miksi en juo tai juon alkoholia / kahvia :grin

Mulla on muutenkin ollut terveysintoilu kausia eli ei perjaatteessa ole uutta ja tiedän ettei ole helppoa.

En mäkään utele sitä muilta.

Mie juon muutenkin ehkä kerran vuoteen alkoholia. Tosin nyt oli vähän haastetta, kun täytin 30v. Maistoin lusikallisen boolia, mutta ei kukaan edes ihmetellyt, kun en yleensäkään juo. Pepsi maxilla mentiin hurjat 30w juhlat :laughing002

Onnea Sansansaa pyöreistä! :cat:

Mä en kans juo alkoholia kuin maksimissaan pari kertaa vuoteen. Nyt on kuitenkin tulossa ystävän järjestämät viininmaisteluiltamat, jossa maistellaan hääviinejä ja -kuohareita (olen kaaso ja mun mies on bestman). Ystävä on kuitenkin niin läheinen ja tietää kkm:stä että sanoi jo hienotunteisesti ettei kaikkien tarvitse osallistua maisteluihin :angelic: (meitä on 3 kaasoa).

Onko teillä antaa hyviä vinkkejä naposteltavista, jotka pitävät pahoinvointia poissa? Mulle iskee 2 tunnin välein pahoinvointi ja tarviin jotain nopeaa, joka mielellään olisi mahdollisimman vähäkalorista ettei tää jatkuva syöminen ihan mun vartalon kohtaloksi koituisi :confused:

Onko teillä antaa hyviä vinkkejä naposteltavista, jotka pitävät pahoinvointia poissa? Mulle iskee 2 tunnin välein pahoinvointi ja tarviin jotain nopeaa, joka mielellään olisi mahdollisimman vähäkalorista ettei tää jatkuva syöminen ihan mun vartalon kohtaloksi koituisi :confused:

Miten ois maissi -tai riisikakku? Babyporkkanat?

Mulla ihan sama ongelma. Tuntuu, että sen annoksen pitäisi lisäksi olla suht iso, jotta vatsalaukku täyttyy. Muuten ei pahoinvointi helpota. Ja lisäksi hiilaripitoiset auttaa parhaiten. Syötävää pitää täälläkin saada heti, muuten tulee oksennus. Ei vaan tee juuri mieli syödä mitään/monet ällöttää niin hankalaa on. Sitten vatsa turpoaa ihan jäätäväksi iltaa kohden, kun joutuu syömään ihan liikaa. Mutta jos menee samalla lailla kuin aiemmin, niin tämä pahoinvointivaihe ei kuitenkaan loputtomiin kestä ja sitten voi alkaa syömään terveellisemmin. Mun mielestä ne Manna Frutit toimii aika hyvin pahoinvointiin ja saa helposti alas, jogurteista Valion Lohkeavat ainoat, joita pystyy nyt syömään. Niissä on pehmeä maku. Sitten hedelmistä banaani, laimennettu tuoremehu myös ja ihan mustikkakeitto.

Mulla ihan sama ongelma. Tuntuu, että sen annoksen pitäisi lisäksi olla suht iso, jotta vatsalaukku täyttyy. Muuten ei pahoinvointi helpota. Ja lisäksi hiilaripitoiset auttaa parhaiten. Syötävää pitää täälläkin saada heti, muuten tulee oksennus. Ei vaan tee juuri mieli syödä mitään/monet ällöttää niin hankalaa on. Sitten vatsa turpoaa ihan jäätäväksi iltaa kohden, kun joutuu syömään ihan liikaa. Mutta jos menee samalla lailla kuin aiemmin, niin tämä pahoinvointivaihe ei kuitenkaan loputtomiin kestä ja sitten voi alkaa syömään terveellisemmin. Mun mielestä ne Manna Frutit toimii aika hyvin pahoinvointiin ja saa helposti alas, jogurteista Valion Lohkeavat ainoat, joita pystyy nyt syömään. Niissä on pehmeä maku. Sitten hedelmistä banaani, laimennettu tuoremehu myös ja ihan mustikkakeitto.

Joku juotava juttu missä on lisäksi kauraa? Kaura pitää vähän nälkääkin poissa ja tekee vatsalle hyvää.

Joo, siis nälkä on aivan pohjaton. Tällä menolla on +50 kg ennen kesää. :bored:

Takaisin