Lähenevä synnytys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja lumin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihan säikähdin kun tuossa oli lepäilemässä/torkkumassa. Alkuun vauva möngersi mahassa kovasti - pelkäsin jo, että nyt pyörähtää ympäri... Sitten ilmeisesti nukahdin ja heräsin siihen kun pää tuntuu puskevan täysillä tuonne lantioon. Siis sellanen kunnon paine ja kuin kuulapallo olisi tulossa. Hetken jo pelästyin, että nytkö tästä lähdetään, mutta ei supista kuitenkaan. Mitä lie treenailee siellä ja äippää säikyttelee. Mutta kyllä tuntui ilkeeltä lantiossa. Tuntui, että pää puski luita ym. pois tieltä.

Fearsomen urpo-kommentti sai taas hymyn kasvoille täällä päässä [:)] Välillä kyllä tuntee ittensä ihan idiootiksi, millon mistäkin syystä. Mutta mun mielestä se on ihan sallittua, ei aina tarvi olla niin särmänä [:)] Mäkin kyllä oon supistusten kannalla! Kyllä säkin niin vaan kohta poksahdat!

Kerta kerralta sitä on idiootimpi... onneksi tästä ei tarvitse suorittaa mitään tutkintoa tai tenttiä.

Jatketaan eritelinjalla... tänä aamuna käyty vessassa "isolla asialla" noin viisi kertaa - mistä sitä riittääkin ja nytkö alkoi oikea tyhjentyminen vai onko taas vain narrausta kuten kaikki "merkit" tähän mennessä.

Mulla on tättärä jo vaikka kuinka kauan ollut maha löysällä ja heti kun vähän jotain syö saa juosta heti vessaan.. joten en ainakaan omalla kohdalla enää usko siihen että se muka kertoo mistään synnytyksen tulosta mahan löysyys. Just tossa laskin että kyllä varmaan siis jo yli pari viikkoa ollut aika tehokasta toimintaa mahassa.. tosin voihan se sitä olla että valmistautuu tyhjäämällä, mutta vaan sit niin paljon aiemmin.
Noh, me ihmiset ollaan niin erilaisia..

Onhan minullakin tuota löysyyttä ollut jo siitä asti kun supistelut alkoivat (8 viikkoa), mutta tämä jatkuva ramppaaminen on uutta tällä erää. Luultavammin kuitenkin jotain ihan muuta kuin synnytyksen lähestymistä merkkaavaa.

Ang1, taas samoilla oireilla. Olin jo viime viikolla fiiliksissä että nytkö ?!?!? Mut ei :D Äsken kuulin sellaisen NAPS ääneen mistä täälläkin on puhuttu....Muksu on aktiivinen, notta jotain varmaankin tapahtunee sit pikku hiljaa kuitenkin :D

Mulla tuli lisää taas oireita tänään.. noh ensinnäkin aamulla oli sellaista hassua pahoinvointia. Siis oikeesti ihan kuin raskauspahoinvointia. Sitten tulikin ääripää, rupesin ahmimaan ihan kamalasti. Söin kolme leipää ja jugurtin tyyliin kymmenen minuutin sisään. No sen jälkeen olikin sitten taas vessaravaaminen huipussansa.
No nyt noiden ahmimisten jälkeen olen ollut  *katsoo kelloa* 6.5 tuntia ihan sillain että hyi olkoon, mikään ei maistu. Mies tuossa on ihan nälissänsä ja todettiin että joo aletaan just tekeen ruokaa mutta oikeesti, mulle ei kyllä millään maistuisi.. ..
Ei ole nälkä vaikka kaiken järjen mukaan pitäisi olla!
Ja tosiaan koko päivän olen ravannut vessassa, kummallakin asialla vuoron perään. On tää kummallista!
Mutta itsellä on sellainen fiilis että taitaa se synnytys lähestyä, ehkei vielä ensi yönä mutta veikkaan että viikon päästä olen jo jakaantunut kahtia..

Alkaa tä odottaminen jo vähän naurattaakin... Vatsa toimii mukavasti (oikeesti ihanaa sen kuukausien ummetuksen jälkeen!) ja ilmavaivat ovat myös lisääntyneet. Totesinkin aamuhämärässä, että oispa kiva jos tän vois vaan pierasta ulos! [:D]

^Minä puolestani olen alkanut ajatella, että jos ei olisi noita aiempia todisteita siitä, että sieltä tosiaan on kohta pullahtamassa ihminen ulos niin alkaisi jo uskoa ettei sieltä tuota löysää vatsatuotosta lukuunottamatta mitään muuta edes ole tulossa. No, eipä tässä muuta voi kuin odottaa, kyllä se oikeasti kohta on ohi, mutta kun alkaa jo olla niin älyttämän malttamaton ja kun noita supistuksiakin on ollut ikuisuuden niin sitä ajattelee, että olisi vauvankin kannalta jo parempi päästä tuolta puristuksista avarampaan tilaan. Hassua kun miettii, tuntuu, että esikoinen syntyi eilen, vaikka siitä on kohta 14v ja tämän yhden ulostuloa tuntuu odottaneen ikuisuuden, vaikka sille antoi vasta alkuviikosta oikeasti luvan syntyä.

Pääskynen herranjestas, sulla on enää 9 päivää!! APUA! Järkyttävän vähän...

Ihana kuulla että jollain muullakin on ilmavaivoja.[:D][:D][:D][:D] Mä olen jo miettinyt kaikki syömiset ja että olenko hotkinut tai juonut liikaa hiilihappoja vai mikä nyt on mutta joo, ehkä se on taas vaan kerran todettava että se on tää raskaus..

Eilen vähän kerjäsin verta nenästäni ja rasitin itteeni kiipeemällä pispalan portaita ja sit saunottiin ja siivottiin ja s..

Heräsinkin yöllä puoli kahdelta kipeisiin supistuksiin, mutta kun ne ei sit ollukaan niin pahoja ja pitkiä, niin nukahdin. Joskus neljän kieppeillä taas valvoin kun sattui enemmän mahaan, eikä kipu tuntunut lähtevän millään. Sellasta kuukautiskivuissa ja alamaha supistuksissa sinnittelyä oikeestaan koko yö. Selän puolella ei tällä kertaa tuntunu juurikaan. Tää oli nyt kolmas yö kun tulee tuollasia vähän kovempia ja joka kerta ne on ollu hieman erilaisia. Tokalla kerralla sattui lantioon, niin että paine tuntui kummallakin puolella lonkissa samanaikaisesti.

Aamusta asti on alavatsa ollu kipeenä, ihan kun olis kipeet menkat. Sit hieman sukkapuikkokipua myös ja liitoskivut toisessa häpyluussa on myös vaivana. Alkoi jo niin harmittaa tää jatkuva jännittyny tila mahassa, että soittelin äippäpolille. Ohjeeksi tuli napsia panadolia ja laskee liikkeitä, no en mä nyt lääkkeitä rupee kuitenkaan syömään keskellä päivää. Ehkä sit yöllä, jos ei saa unta kun kipuilee. Vähän sellainen viluinen ja tuskanhikinen olo ollut.. mutta jos se oikeesti enteilis synnytystä, niin lisää vaan. Alan olla jo aika malttamaton, vaikka ei kai pitäs. Muuten on pitkiä päiviä tiedossa[;)] Nyt kasassa 39+4

lumin: sulla taisi kuitenkin aika hyvin toimia tuo SSS. [;)] Sun kohdunsuu ei varmaan ihan vielä ollut valmis, mutta ainakin tuli taas kipeitä supistuksia, jotka sitä taas valmisti eteenpäin. Kyllä se synnytys sitten jollain kertaa alkaa.

Mä olin tänään ihan varma, että nyt ei kauaa mene lähtöön. Supisteli kunnolla ja sukkapuikkoja oli koko aamun. Päivällä vain itkin kun olin jo ihan poikki kipujeni keskellä. Kyllä mulla muutenkin on sellanen tunne, että tämän vauvan kanssa ei hirveen pitkästi enää odotella. Keskiviikkona on neuvolalääkäri (36+0). Jännä kuulla, mikä tilanne kohdunsuulla on. Ja huomenna mun pitäis myös kuulla labratuloksia neuvolasta, että miten se leukkarien plussatilanne on. Täytyy vaan toivoa, ettei myrkystystä nyt olis...

Aamulla vannoin, etten yhtäkään supistusta raportoi ennen kuin nuo oikeasti ja todistetusti jotain tekevät... Mutta ihan pakko tämä nyt kertoa. Sekoittelin rauhassa kastiketta, kun etureisiin alkoi sattua ihan vietävästi, oikeasti jalat lähtivät alta. Siis monenmoisia supistuksia olen tuntenut, mutta tämä oli kyllä jotain uutta, joka kuitenkin mennee supisteluista johtuvaksi vaivaksi kuitenkin.

tättärä: juu mulla on sellaista ollut jo vähän aika..tosi ilkeä kun ei pystyy liikumaan kun se kipu iskee jalkaan..
Mulla on tänään ollut lonkat erittäin kipeä..ehkä johtuen paljon liikumisestakin..mutta ilta on mennyt lepäämisessä kuitenkin [:D]

Hyi että, onneksi itellä tuntuu vatsan puolella ja toisinaan alaselässä. Voin vaan kuvitella, jos sama olisi reisissä.

Tää pieni hötkyilee taas kovasti. Taitaisi haluta jo ulos, jos äiti vaan tajuaisi päästää [;)]

voi vitsit enää 6 päivää laskettuun aikaan.. oi voi.. kovat on kivut alamahassa ja alaselässä.. hyvä että sohvalta pääsee ylös.. tuntuu kun alapään lihakset olis kipeet.. huhhuh.. tulis nyt vaan ulos nii loppuis tää kipuilu ja olo tila.. [:D]

Tervehdys kaikille

En oo taas pitkään aikaan kirjotellu mitään. Mulla myös alkanu tuleen kipeitä supistuksia yöllä. Mikähän siinä on ettei niitä päivällä tule? Mut 2-3 supistusta yössä mitkä on kipeitä. Muuten vatsa kovistelee jatkuvasti yötä päivää.
Nyt kun aletaan olla loppu suoralla raskaudessa niin lapsellahan on vain vähän tilaa liikkua kohdussa. Niin tiiättekö vaikuttaako se jotenkin vauvan liikkeisiin? Musta tuntuu et tästä on tullu parin päivän aikana rauhallisempi, ei tuu niin kovia potkuja ja ehkä vähemmänkin[8|]
Millä viikoilla teil on viimenen neuvolalääkäri? Meen torstaina ihan tavalliselle neuvola käynnille jollon rv on 36+5. Kai ne sillon antaa jo ajan lääkärille. Musta ois kiva tietää kohdunsuun tilanne ku on kuitenki alkanu tulee noit kipeitä supistuksii.

Kylläpä toisilla alkaa la lähenee[:D] Koitetaan vielä vähän jaksaa kyllä ne kohta alkaa tulemaan meillä kaikilla. Kumma kuinka sitä jo niin kovasti odottaa syntyvän. Olis se niin ihana saada oma nyyti syliinsä[:)]

^Nääkin on hirveän yksilöllisiä asioita, mutta useimmiten vauvat alkaa ikäänkuin rauhoittua loppua kohden, tilanpuutteella on osuutta asiaan. Mutta liikkua silti pitää!! Meidän vauva on ollut tosi aktiivinen koko ajan, nyt viimisen viikon aikana ehkä pikkusen rauhottunu, mutta edelleen aikamoista rytinää. Vauvan näkökulmasta venyttelyä, mutta äiskän mielestä kung futa [:D]

Mulla oli neuvolalääkäri 34+3 tai jotain sellasta, tolla viikolla eniveis. Ja sen jälkeen ei siis ole mitään. Mieli tekiskin mennä tarkistuttamaan, että mikä tilanne on nyt, joko olisi synnytys lähellä. Lähellähän se joka tapauksessa on näillä viikoilla, mutta olis vaan kiva tietää missä nyt mennään. Mullahan oli tuolloin sisäsuukin lähtenyt avautumaan, ihan vähän tosin ja kaula oli pikkusen lyhentynyt. Erityisesti siksi kiinnostaisi, että onko jämähtänyt loman alettua vai edistynyt, kun näitä suppareita ja vihlontojakin on ollut.

Takaisin