Lähenevä synnytys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja lumin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli outo viime yö. Nukkumaan mennessä alkoi tulla uudenlaisia tuntemuksia. En tiedä oliko ne supistuksia - varmaan. Tuntemukset vahvistui hiljalleen ja pissalla sain rampata 20 minuutin välein. Tätä jatkui kolmisen tuntia. Lisäksi tuntui vihlovien sukkapuikkokipujen sijaan sellasta kipeää "porausta" kohdunsuulla. Olo oli muutenkin tosi kummallinen ja vähän jo elättelin toiveita, että josko olisi synnytys käynnistymässä.

Tänään olen huomannut, että vauva on laskeutunut vieläkin alemmas. On myös ollut aika levoton. Voi kunpa tulis synnyttämään lähtö pian... :)

Hei kaikki (vai onko täällä enää ketään kun on niin hiljaista... ovatko kaikki jo synnyttämässä???)! Pääsin itse vasta nyt tähän keskusteluun kun foorumi on niin tökkinyt... joten siksi kommentoin noita vanhojakin juttuja vielä.

Kokeilin just tuota kynätemppua:ei pysy. Heti vierii pois. Ei oo kyllä ollukaan tunnetta, että vauva ois vielä laskeutunut. Mut nyt on tuntunu kovempaa painetta alavatsalla ja eilen huomasin siellä ekat raskausarvet... ei niitä tuolta vatsan alta ollut huomannut mut peilin kans löysin. Vähän harmitti, kun olin jo ehtinyt toivoa, että selviäisin ilman niitä... :(

Sit oli keskustelua perähuuhtelusta, että miltä tuntuu. Mä olen joskus pitempien paastojen yhteydessä tehnyt suolihuuhteluita (suositellaan koska muuten tulee kovat päänsäryt), ja se on oikeestaan aika hauskantuntuista. Hanasta letkulla lämmintä vettä suoleen samalla kun istuu pöntöllä ja sitten se valuu ulos. Tuntuu samalta kuin pissisi mutta vaan eri reiästä. Ajattelin, että jos ehdin niin voisin tehdä tuon huuhtelun kotonakin jo. (Kaupasta/apteekista saa ostettua huuhteluvälineet, ei maksa paljon).

Täällä vauveli on ollut eilen ja tänään superpoukkoileva. Jopa 1,5 tuntia putkeen pullistelua ja möyrintää, tuntuu, että yrittää kyljen kautta ulos (onkohan yhtä huono suuntavaisto kuin äidillään?!?), mutta vielä ei oo ollu kivuliaita supistuksia, joten saan varmaan vielä odotella...

Löysin yhden sivuston jota jäin tutkimaan. Tässä saattais olla keinoja perinteisten SSS neuvojen lisäksi:

http://www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html

Täällä olen tuumivalla kannalla supistusteni kanssa. Tänään tosiaan supistellut ahkerasti. Aamupäivän oli sellasia satunnaisia kivuttomia supistuksia. Kahdesta asti on supistanut jatkuvasti. Vaikee oikeestaan kellottaa kun vatsa tuntuu olevan pinkeänä koko ajan. Välillä tuntuu kipua selässä, reisissä, kyljissä ja alavatsalla. Voiskohan mulla olla synnytys alkamassa?? Kipu ei ole mitään erityisen kovaa, mutta tämä jatkuva pinkeys on outoa.

tutkin myös mielenkiinnolla jokunen viikko sitten noita akujuttuja mutta kun niissä sitten jotenkin varoiteltiin että voi olla huono homma tehdä muuta kuin synnytyksessä tai synnytyksen jälkeen ja aloin kuvitella että tyyliin irrotan istukan vielä jos niitä alan miehen kans tekemään joten jätin sitten homman siihen.. mutta joo voi olla apua!
meemi toi kuulostaa siltä että kohta kannattaa harkita käyntiä tarkistuttamassa tilanne?

Heipä hei! Ihanaa että tää taas vähän pelittää tää foorumi, iha pimennossa ehti olemaan eikä tiennyt mitä on kelläkin. Nyt taas vaan omia juttuja mutta alkaa olemaan mitta täysi ihan totaallisesti, kohta menen synnärille itkemään että ottavat tän salamatkustajan ulos! :(
Täällä on nyt viime viikon tiistaista asti supsisteltu ahkerasti, limatulppa irronnut viimeviikolla. Pää on niin alhaalla että painaa virtsarakkoa ja virtsaaminen on ihan älyttömän vaikeeta, joudun sellasia ihme asentoihin itseäni vääntelemään pytyllä että jotain saa ulos. :'( Mieliala on ihan surkea, kaksi päivää mennyt nyt itkeskellen ettei se tuu ikinä sieltä ulos. + että ihanat alapääkipuilut ja viiltelyt melkein jatkuvalla syötöllä. Neuvolassa eilen käyty ja sielä sanottiin että sitten kiireellä sairaalaan kun alkaa tosissaan supistaa kun paikat on tosiaan sepposen selällään että todennäkösesti syöksyllä tulee.
Huh ja hei, saipas vähän purettua. Tsemiä kaikille ja Niin Meemi mekin ollaan noita akupisteitä kokeiltu supistusten aikana, hieman on niitä koventaneet mutta siinä se. :(
Jaksamisia <3

täälläkin on polttoja ja kipuja..mutta mulla on 17pv käynnistyskin jos ei aikaisemmin tule maailmalle :) jaksuja kaikille onneksi ne vauvelit jossain vaiheissa sieltä tule eikä jää sinne lopullisesti..heh

Noniiiiin, täällä tapahtui yöllä jotain hyvinkin lupaavaa!
Elikäs normaalin vessareissun yhteydessä jäikin paperiin pyyhittäessä limatulppa :) JEEE!
Lisäksi mulla on jatkuvasti alaselkä todella kipeä ja maha todella painavan tuntuinen. Eilen ei maistunut mikään ruoka, lopulta heitin muutaman minitacotubsin nassuun kun oli nälkä mutta ei oikeesti olis tehnyt mieli niitäkään syödä.
Lisäksi vauva on ollut nyt 1.5vrk todella rauhallinen, just ja just saan kymmenen liikettä tuntiin laskettua vilkkaimmillaan.
Ja mitäs muuta.. no maha on löysällä ja jatkuvasti pitää ravata kummallakin hädällä..

Mutta vaikka ei tulisi huomenna kun on laskettuaika niin kuitenkin nyt on jo ihan varmaa että ei mene kahta viikkoa yli kun tuli tuo tulppa. En ainakaan itse jaksa siihen uskoa...

Ang1
Toivon, että pian syntyisi..mulla tosiaan kaikki lapset olleet yliaikaisia joten tämä kaveri käynnistetään laskettupv:nä kun on taipumus saada isoja vauvoja..tämä kaverin syntymäpainoarviointi on 3500g..eli ihan kiva kokoinen..:)

Kits Pajunkissa toivotuksista emoticon

Ja tase nyt pesemään vaan saunaa ja moppaamaan. Myös shoppailu on ihan varteenotettava vaihtoehto, kyllä se sillä lähtee sieltä tulemaan, usko pois emoticon

Ihanaa Ang1!!! Piti heti tulla tänne katsomaan mitä meinasit. ;) Toivottavasti lähtis nyt pikapuoliin etenemään.

Mulla ei ole tietoakaan limatulpasta, eikä edes runsaasta valkovuodosta. Sitä olen jopa vähän ihmetellyt kun kaikki tuntuu puhuvan siitä. Vatsa on kyllä ollut "outo" viime päivät. Toimii tiuhaan tahtiin ja painon tunne vaan lisääntyy lantiossa. Saas nähdä...

meemi me ollaan kaikki niin erilaisia, mulla taasen ei ole ollut minkäänlaisia supistuksia verrattaen teihin jotka olette kokeneet niitä jo monta kk ja tosi kipeinä. Sukkapuikkokipujakaan en ole kokenut herra ties koska viimeksi! Eli voihan se olla että me ollaan sun kans kumpikin kohta pungertamassa sairaalassa ja nää merkit oli todella tosi erilaiset kummallakin.
Limatulpan irtoamisesta vielä, esimerkiksi kolme lasta synnyttänyt äitini ei ole sitä ikinä havainnoinut. Samoin ystäväni joka kaksi on synnyttänyt. Eli sitä ei todennäköisesti kovinkaan moni edes koe.

Onkos tää kihelmöinti reisissä supistelua? Ei ole kyse kivuista vaan sellaista jännää kihelmöintiä .. .. en osaa kuvailla enempää.

Musta tuntuu, että jään varmaan tänne viimesenä odottelemaan synnytystä, kun kaikki muut jo ehtii synnyttää... tulee vähän orpo fiilis varmaan. :o

Mun ainuut merkit lähestyvästä synnytyksestä on voimakkaat nivuskivut. Tuntuu tosi hankalalta kävellä. Ihan sellainen olo haarovälissä, että ois jo synnyttäny ja paikat tosi kipeenä... Eilen neuvolassa terveydenhoitaja vatsaa tunnustellessa sanoi, että sen verran herkästi näkyy supistelevan, että vauva voi tulla milloin vaan... tai toisaalta sitten tämä tilanne voi kestää vielä viikkoja...

Tänään kuulin sellasesta laitteesta ku Babycare TENS, kuulemma auttaa tosi hyvin helpottamaan synnytyskipuja. Mun ystävä kehui ja luin muitakin kehuja netistä. Mietin, että pitäisköhän vielä sellainen jostakin hankkia... varmaan pitäis ensin kysyä onko Kättärillä sellasta ja miten ne siihen suhtautuu... Kai Instrustakin pystyisi ostamaan. Vähän hirvittää kun kaikki kertoo miten järkysti synnytys sattuu... :O

Happy73:
Älä sure..kyllä se synnytys voi hyvinkin nopeasti käynnistyy ja yllättävästi..jokaisella on erilaisia merkkejä ja toisilla voipa olla, ettei paljon varoittelee tulosta :)

Ang1: Kyllä se nyt vähän siltä vaikuttaisi, että olisi lähdössä synnytys käyntiin... Ne kihelmöinnit reisissä ovat luultavasti supistuksiin liittyviä. Minulla synnytyssupistukset tuntuivat tällä kertaa siis ihan joka puolella tuolla alhaalla, reisissä, lonkissa. selässä ja vatsassa.

Ja vielä tuosta limatulpasta, minä vasta nyt viidennellä kerralla sen ensimmäistä kertaa näin... eikä tälläkään kertaa kunnolla vaan oli sitä vihreää valkovuodon sekaista ja tuli pala kerrallaan (ikään kuin tuo ketään kiinnostaisi!) Eli ei sitä välttämättä huomaa. Tai no... nelkusta tuli sairaalassa päivän verran verensekaista limaa, eli limatulppa se kai oli silloinkin.

Onnea matkaan kaikille vielä yhtenä kappaleena oleville. Todellakin, kun alkaa tapahtua niin sitten voikin tapahtua vauhdilla. Nimim... klo 21 suunnittelin nukkumaan menoa ja tuntia jälkeen puolenyön oltiinkin jo kahtena kappaleena....

Happy hei ihan oikeesti sulla voi hyvinkin kans käynnistyä koska vaan. Ei nuo kivut ihan mitäänsanomattomia ole! Mulla ei ole tuollaisia ollut yhtään joten voi olla ihan hyvin että sä olet synnärillä ennen mua!
Ketä täältä on vielä menossa taysiin? Pajunkissa nyt ainakin mutta onko muita ketä voi siellä bongata?
tättärä onko se sit kun mulla tuo selkäkin kipeytyy vaan hetken pystyssä olon jälkeen supistuksiin liittyvää? Siis voiko supistukset olla myös kivuttomia ja vaan tosi menkkakipumaisia? Sellaisia fiiliksiä mulla on koko ajan, ihan suoraan verrannollisia kuukautiskipuihin..

Mulla kans verrattavissa menkkakipuihin, joskin toistaseks vaikka ärsyttävä olotila onkin, ni tuntemukset lievempiä kun oikeesti menkkakivut (mä nyt olen niiden kans muutenki ollu aina ihan paiseessa, pillerit joutu ottaan kipujen takia..). Tällä hetkellä selkää särkee koko ajan, mahaa kiristelee ja meinaa olla vähän etova olo. Supistukset lisääntyny taas illasta, ja alkaneet oikeen tuntumaan mahassa. Limatulpasta ei tietookaan mut valkovuoto on paljon vetisempää ollu nyt pari päivää kun ennen. Että tulipa pakattuu kassi valmiiks pesuaineita, nla-korttia ja kameraa lukuunottamatta. Nappulakin on rauhottunu jokunen päivä sitten, liikkuu kyl ajoittain melko reilustikin, mut liikkeet muuttunu tosi rauhallisiks. Ei enää melskaa ja myllerrä, vaan lähinnä kuvaisin sanoilla rauhallista verryttelyä... =)

Itsellä kans tuntuu et tää kulta kimpale ei tuu koskaan ulos täältä.
La aika oli 7.12. Oireita alkavasta synnytyksestä oli alkuviikosta ihan kivasti.Nyt oireet on vähentyneet. Luulen et limatulppa tuli viikko sitten lauantaina.

Olen kävellyt,saunonut,siivonnut ja jne.. välillä supistaa muutamankin peräkkäin sit supistus loppuu niin voi olla ettei supista pariin päivään ja selkä kipua on ollut. Kyllä täytyy todeta et odottavan aika on pitkä.

Kävin neuvolassa tiistaina vauva on laskeutunut tosi alas eli on lähtö kuopissa:)

Maanantaina olis neuvola ja sit laitetaan lähete Oys:siin yliaikaistarkastukseen.

Vauva liikkuu hyvin masussa ja yöt nukkuu hyvin. Itsellä on vain vaikeuksia nukkumisen kanssa kun alkaa kyljet puutua ja kädet. Onneksi voi päivällä nukkua.

Ihan nopsaan sanon vaan, että ne menkkakivut on nimenomaan supistuksia. Mulla ne pysy pitkään menkkamaisina, joskin voimistu, sitten lopulta kipu oli jo niin kova että se menkkamaisuus katosi. Mutta se siis vasta sitten salissa.

Ja se kipu. Sitä ei kannata pelätä etukäteen ihan jo senkin takia, että sitä tuntemusta on ihan mahdotonta kuvitella etukäteen. Ja jälkikäteen sen unohtaa nopeasti. Supistuskivuissa on mun mielestä "hyvää" se, että niille ei voi mitään. Siis ei voi estää. Se tulee ja sitten se taas menee. Pyydätte vaan kivunlievitystä aina sitä mukaa kun siltä tuntuu, kätilökin osaa kyllä seurata tilannetta ja ehdottaa sopivia vaihtoehtoja.

Takaisin