Lähenevä synnytys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja lumin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
^^ Jos en väärin muista, niin mulla tais liikkeet (taas kerran) vähentyä tuossa vaiheessa, kunnes taas voimistuvat loppua kohti sellaisiksi möyrimisiksi. Oonkin itse ihmetellyt, että kuin voi, mutta punkaa kyllä ja kovaa vielä tässä vaiheessa.
Laske ihmeessä liikkeitä, se helpottaa omaa fiilistä paljon.

No tässä meidän tarina:

Täysin tavallinen päivä, autoilua, lenkkeilyä, siivoulua, söin, lepäilin, hoidin siskon vauvaa jne...
Ja illalla telkkarin ääressä minimies mahassani sitten hötkyili taas iltavillejään kunnes tunsin pienen "hulahduksen", ajattelin,  että no nyt osu banaanipotku rakkoon,  kun pikkikset hieman kostui.  Mutta kuulkaas! Kalvot oli menny rikki ylhäältä, niin ne mulle sitten sairaalassa kertoivat, alakerrasta kokeiltuna kalvot tuntuu ehjänä, kaulaa 1, 5cm jäljellä.

Päästivät kuitenkin sairaalasta missä kävin tarkastettavana kun näitä pikku hulahteluja tuli muutama lisää, vielä yöksi kotiin. Vuorokauden sisällä käynnistetään sitten tulehdusriskin takia jos ei muuten ala synnytys käynnistymään. Itse olin ainakin niin sinisilmäinen, ensisynnyttäjä ku olen, että odotin "lapsivesien menon" muistuttavan niagaran putousta jota ei voi olla huomaamatta, mutta näinkin voi käydä!

Onnea matkaan nAni! Juuri noin minulle kävi edellisen kanssa, kalvot hajosivat ylhäältä, mutta alhaalla tuntui jopa rakkula ja ne piti puhkaista ponnistusvaiheessa. Minulla tuo pienikin reikä sai kuitenkin aikaan sen, että synnytys käynnistyi luonnollisesti siinä vuorokauden sisällä.

Minä täällä edelleen supistelen suht harvakseen tosi kipeästi, kyllä saisi puolestani jo käynnistyä kunnolla tai sitten lakata pariksi viikoksi ja tulla ajallaan. Jouluhommiakin olisi hoidettavana aika liuta taas tänään neuvolareissun yhteydessä ja piparitaikina tekeytymässä.

nAnille onnea tulevaan synnytykseen[:)]

Eilen illalla kun sohvalle istahdin niin alkoi kyllä kunnon myllerrys. Eli kai se välillä huilaa pitempään ja sit alottaa sen menon taas[:D]
Kummasti se kohdunsuun tilanne alkaa kiinnostaa kun niitä kipeitä supistuksia tulee.

nAnille tsemppiä synnytykseen!! Toivottavasti olisi itsekseen käynnistynyt, vaikka ei silläkään niin väliä, hieno pieni ihminen sieltä kuitenkin tulee [:)]

Vaikka joka opas sanookin, että tila pienenee ja vauva rauhottuu, niin loppupeleissä toi tilan vähyys tuntuu häiritsevän aika minimaalisen vähän näitä hassuja [:D] Ja todellakin, koko ajan mietin, että kehtaisko kävellä ä-polille ja valittaa jostain vaivasta, ihan vaan jotta sais tietää ton kohdunsuun tilanteen [;)] Mutta en oikeesti oo niin härski, niillä on ihan oikeitakin töitä siellä.

Helouta! Täällä käyty synnytystapa ultrassa, sisätutkimuksessa selvisi että paikat on auki n. 3cm ja kohdunkaulaa jäljellä enää n.0,5cm.. [:)] Kehotettii siivoomaan ja ulkoilemaan että saataisiin käyntiin.. Veikkaili ettei tässä enään montaa päivää mene. Nyt supistuksia tullu hajanaisesti ja kovasti täällä tsempataan että päästäis jo synnyttämään! 

Toivotaan, janinamiia, että pääset pian hommiin, hyvältä vaikuttaa... Täällä kun ei auta mitkään hyppimiset ja pomppimiset tai siivoilut ja muut touhuilut. Ainoastaan niin kipeää tekee, että on sitten pakko painua pitkälleen. Ehkä siitä yhdestä ässästä voisi olla apua, mutta kun on muutenkin niin kipeä ettei kävelemään pysty (neuvolassa kiinnitti tänään asiaan huomiota), niin ei kyllä yhtään houkuta. No, pojat tekivät eilen piparitaikinan ja tänäiltana on talkoot, joten jospa kaulimisesta olisi apua.

Nyt palataan eritelinjalle... Kun tässä viikon aikana ja nyt enemmän taas tänään on ollut tuota limaista vuotoa, mutta kun se on VIHERTÄVÄÄ... olisiko jonkinlaista valkovuotoa kuitenkin, mutta rakenne on sellainen venyvä ja vanuva ja paksumpi. YÖK, tiedän, mutta hölmönä (=hulluna) tuota pyörittelen aina paperissa ja tutkailen, kun sitä siihen tarttuu. Rakenne on sellainen "ovislimamainen". Kiinnostavaa... jos se nyt sitten kuitenkin olisi kohdunsuulta.

Taitaa muuten tämä synnytyksen lähestyminen olla ainoa hetki, jolloin ihan tosissaan pitää peukkuja, että toiset alkavat tuntea voimakkaampia ja voimakkaampia kipuja!

Käynnistäisköhän ne mun synnytyksen ku tarttis asuntokaupat vielä toisella puolella Suomea tehdä ja vaikka mitä muuta [:D]
Oikeesti...mä kans aloin heilumisen tänään, josko alkais. Mitään taas sukkapuikkokipuja kummalliempaa ei tapahtunut. Tättärän tavoin oon yrittänyt kyttäillä jotain limapaakkua...mutta ei niin ei....voi käynnisty jo!!!!!!!!!!! Saunaa ei oo ja seksiä ei pysty, niin tarttee sit vaan puunailla paikkoja [:@][;)]

Joo on toi niin epäreilua noilla viikoilla päästä tositoimiin [:D] Ei vaan, vitsi vitsinä. Tosi paljon tsemppiä janinamiiallekin!! Toivottavasti kaikki menee hienosti!

Miehen vanhemmat kävi kylässä tänään, oli kiva nähdä pitkästä aikaa. Sai vähän ajatuksia pois tästä odottelusta. Nyt leivoin pipareita ja kuuntelin joululauluja, tuli hyvä mieli. Mies tekee vieläkin töitä, mikä vähän tympii. Itku taas kovin herkässä. Ehkä tästä tättäränkin mainitsemasta baby bluesista ei tarvitsisi sitten kärsiä vauvan synnyttyä, jos tosiaan näin etukäteen itkeskelee sen pois. Tekisi mieli lähteä jonnekin, kaupoille kiertelemään tms. Oikeesti jaksaisin sitä ehkä noin 20 minuuttia, mutta kuitenkin. Huomenna kyllä lähden.

Mäkin oon suorastaan vainoharhanen noiden limojen kanssa. Varsinkin kun nyt tunnen tosi usein ton valkovuodon valumisen ni oon heti kärppänä vessassa vetelemässä housuja alas, että mitä tuli mitä tuli joko joko. Vihertävä vuoto on kyllä jo aika erikoista. Ei kai vaan ois vihreitä lapsiveden tippoja sekoittunut [;)]

Heips Tammikuisista [:)]

Tuosta vihreästä mönjästä jotenkin minustakin viittaisi lapsiveteen..mutta oliko niin että vihertävä lapsivesi viittasi johonkin en ole aivan varma asiasta mutta soittaisin synnärille asiasta ja kysäisin onko normaalia?!

Tsemppiä kaikille loppusuoralle [:D] meillä tammikuisissakin jo ensinmäinen vauva syntynyt! Hurjaa..kohta se on meilläkin edessä[:D]

^vihreä lapsivesi viittaa siihen, että vauva on kakannut veteen. Ei välttämättä ole enää välitöntä vaaraa, koska kakkiminen on voinut tapahtua jo aikaa sitten, mutta on aina syytä tarkistuttaa synnärillä tilanne. Ja tietysti synnytys mielellään käynnistetään pian vesien menosta ylipäätään, oli väri mikä tahansa. Jos siis ei luonnollisesti lähde etenemään.

täälä edelleen kotosalla supistusten kera, limatulppa lähteny tulemaan ja välillä supistukset ovat vähän "laimentuneet". Mutta tuskinpa täällä kauaan kuitenkaan enään ollaan, alkaa jo väsyttää tää supistelu! Kiitos kaikille tsemppailijoille!

Ei tuo minun vuotoni kyllä ole lapsivettä (se vesi on tosiaan vettä ja tulee lorisemalla tai tihkumalla, ainakin aiemmilla kerroilla on ollut niin)... Tuo minun limani oli ihan limaista ja vihertävää alkuun, nyt sitä tulee enemmän ja on valkoista, eli kyllä se nyt taitaa viimein olla se limatulppa ja näinollen muuttunee kohta veriseksi mössöksi, ainakin aiemmissa on ollut näin. Väri vain tuntui omituiselta.

.... haa mielenkiintoa taas aamutuimaan kaikkien limoja yms kohtaan!

Ja nyt selkisi tuo lima-asia, eli pitää kertoa kaikille... Löysin toiselta foorumilta aiheesta keskustelua ja siellä joku oli tällaisen takia käynyt lääkärissäkin ja saanut kuulla, että kyseessä mitä ilmeisimmin limatulpan ja valkovuodon sekoitus. Eli osittain peräisin kohdunsuulta, kun supistukset työntävät sitä limaa ulos. Haa, joka kerta sitä jotain uutta oppii!

Hohhoijaa sanon minä! Täälä kolme supistusten täytteistä päivää takana, limatulppa lähtenyt eilen ja silti edelleen yhtenä kappaleena! Kohdunsuuntilanne on n.4cm auki, kohdunkaulaa enää pieni reuna jäljellä.. Nyt taas supistukset ovat loppuneet mutta alkaneet taas myöhemmi..[&:] Luulis että tässä alkaa jo jotain enemmänkin  tapahtumaan, millään enään jaksaisi supisteluja ja odottelua!! [:@][:@]

Takaisin