Läheisille kertominen

Mä laskin yhden raskauden aikana vkolla 10. Mutta tämä raskaus meni kesken vkolla 12. En usko että yhteyttä toisiinsa.

Sanotaan näin että en ota riskiä kun ikääkin on jo kohta 41 ja 4 vuotta yritystä jonka aikana 5 keskenmenoa. Josko tämä saataisiin maaliin.
Juu aika pieni hinta jättää laskettelut välistä, jos palkinto häämöttää. Tarrasukkia sinne kovasti :Heartred
 
Olemme aikaisemmin kertoneet raskauksista tosi aikaisin. Viime keskenmenosta "oppineena" tuli kauhea pelko asian kuuluttamiselle ja olemme olleet täysin hiljaa tästä raskaudesta. Ajattelimme np ultran jälkeen kertoa läheisille ja muille sitten omalla painollaan..
 
Miehelle ja parhaalle kaverille kerroin heti testin jälkeen. Äidille kerroin muutaman viikon jälkeen ja isälle vähän myöhemmin. Äiti oli kertonut muutamalle kaverilleen, vaikka oli kielto. :D Miehen äidille ja siskolle kerrottiin joskus rv 8. Työnantajalle kerroin rv 12, koska oli oikeastaan pakko. Muille ei ole vielä kerrottu, vaikka nt-ultrakin oli jo, ehkä kohta jo vois. :)
 
Ei ole vielä ollut tarvetta kertoa kenellekään. Np-ultran jälkeen voisi kertoa lähisuvulle ja lähimmille ystäville, muille sitten kun on pakko.
 
Meillä myös taustalla myöhäisempi keskenmeno (13+6), joten itse ajattelin, että jos raskaus tästä vielä jatkuu, niin kerrotaan joko sitten, kun raskaus ulkoisesti näkyy tai sitten rakenneultran aikoihin. :cat:Nyt oikeastaan illalla vasta näkyy turvotusta alavatsassa, mutta aamuisin vatsa näyttää hyvinkin "normaalilta".:angelic:
 
Tänään äitille kerroin, paha sanoa mitä mieltä oikeesti oli kun joutui soittamalla kertomaan asiasta. Ja varmaan iskällekin kohta paljastuu. Mutta kaipa ne siihen ajatukseen ehtii tottua ennen elokuuta. Eivät kuitenkaan ekaa kertaa mummiksi ja papaksi tulossa. Töissä jouduin kertomaan jo lähes pari viikkoa sitten kun joutui lääkärin takia olemaan poissa, eikä palkatonta kannata ottaa. Toivottavasti kaikki vaan menee hyvin niin ei tartte sit kertoo huonoja uutisia, kun jo oli sijaisen palkkaamista suunnittelemassa.
 
Me ei olla vielä kerrottu kenellekään, vaan rakenneultran jälkeen olisi tarkoitus kertoa. Onko muita, ketkä kertovat vasta ru:n jälkeen?
 
No miehelle ei tarvinnut mitenkään erityisesti kertoa, oltiin oltu pitkään hoidoissa, joten mies tasan tarkkaan tiesi, koska on raskaustestipäivä. Ikävä kyllä mitään suuria tunteita ei koettu plussasta, koska niitä on koettu aiemminkin huonolla menestyksellä.

Perheille kerrottiin, kun eka kolmannes oli ohi. Aiemmista raskauksista ollaan kerrottu aiemmin, mutta nyt päätettiin odottaa, että varmasti selvitään alkuraskaudesta. Perheet oli iloisia, mutta varauksellisia, koska tiesivät aiemmista keskenmenoista. Tosin kaikki olivat helpottuneita siitä, että eka kolmannes olikin jo takana.

Parille kaverille ollaan kerrottu tässä matkan varrella, mutta ei vielä kaikille. Kahen viikon päästä on rakenneultra, ja sitten kerrotaan lopuillekin tutuille ja töissäkin.
 
Me ei olla vielä kerrottu kenellekään, vaan rakenneultran jälkeen olisi tarkoitus kertoa. Onko muita, ketkä kertovat vasta ru:n jälkeen?

Varmaan sit joskus rakenneultran jälkeen voi kertoa. Ehkä. Mulla ei täällä lähimaillakaan asu sukulaisia tms, joten jostain syystä tuntuu tosi vaikeelta kertoa kun pitäisi sit soitella tai laittaa kuva tai jotain. Enkä mä muutenkaan sellasta harrasta.
Töissähän se olis varmaan kans kerrottava, elleivät ole jo arvanneet, mutta eivät ole kehanneet sanoa mitään :grin
Mies saa kertoa kelle kertoo sit kun itse haluaa, en puutu siihen.
Mut kohtahan tää raskaus alkaa varmastikin näkymään kunnolla, näkevät sitten, jos eivät aivan uunoja ole :hilarious:
Vaikka toisaalta haluaisin pitää tän salassa niin pitkään kun mahdollista, koska mä tiedän etten jaksa mitään kyselyjä ja "vauvahöpötyksiä", ainakaan työkavereilta. Tai lähimmiltä ehkä joo, mutta muilta en.
 
Me kerrottiin omille vanhemmille ja sisaruksille tosi aikasessa vaiheessa (jouluna). Töissäkin kerroin heti joulun jälkeen. Meillä töissä poikkeuksellisen avoin ilmapiiri, niin tuntu luontevalta kertoo.
 
Odottelen kovasti ru-ultraa, sen jälkeen aattelin kertoa omalle isoäidille, joka varmasti kertoo kaikille muille sitten kun saa tietää :grin lähiperhe ja töissä ovat tietäneet jo joulusta/vuoden alusta ruokamuutosten ja sairaslomien vuoksi. Saa nähdä venytänkö kuitenkin isoäidille kertomista vielä kun ru-ultra on niin aikaisin
 
Takaisin
Top