Lääkkeistä

Oon ollu sekä neuvolaan että keskussairaalaan. Toistaiseksi ei ole kukaan ottanut kantaa. Terkkari oli todella töykeä puhelimessa ja nyt en tiedä yhtään mitä tapahtuu vai tapahtuuko.

No höh, harmi jos oot saanut töykeää kohtelua. Toivottavasti joku ottaa kantaa mahdollisimman pian. :-)
 
Joo, toi pregabalin vaihdettiin jo kolme vuotta sitten kun lyrica olis ollu vielä pahempi vaihtoehto. Toivottavasti ensiviikolla saa vastauksia, on ainakin eka terkkari aika. Toivottavasti ei ole toi kenen kanssa olin puhelimessa [emoji34]
 
Ihan järkyttävä yskä :meh: mikä avuksi? Yskänlääkkeisiin en usko, eikä niitä nyt ees sais ottaa. Muistan kuulleeni hunajatableteista, olikohan tähän vaivaan?
 
Joo ihan tavan hunaja tietenkii mietin että oisko tujumpaa apua? Saatto olla kurkkukipuun nuo hunajatabletit?

Vähän googlailin ni ventoline vois olla avuksi yskään, en tiiä toimiiko enää viime vuonna vanhaks menny lääke mutta otin nyt yhen hönkäsyn esikoisen kurkunpääntulehdukseen määrätystä ventolinesta. Kiukuttaa ja väsyttää kun en oo muutamaan yöhön saanu nukuttua yskän takia :dead:
 
Saakohan carmolista ottaa raskaana? Auttaa nimittäin paremmin yskään kuin mitkään lääkkeet.
 
Saakohan carmolista ottaa raskaana? Auttaa nimittäin paremmin yskään kuin mitkään lääkkeet.

Jos tarkoitat niitä yrttitippoja, nii ei sais tai ei ainakaan suositella ku ei vissiin oo tutkittu miten yrtit vaikuttaa raskaana olevaan. Sama juttu yrttiteet.. :/
 
Jos tarkoitat niitä yrttitippoja, nii ei sais tai ei ainakaan suositella ku ei vissiin oo tutkittu miten yrtit vaikuttaa raskaana olevaan. Sama juttu yrttiteet.. :/

No näin mä vähän pelkäsin. Toivottavasti ei tuu yskää itelle vaikka tuppaa vähän väliä olemaan tyhjästäkin :)
 
Mites migreeni-ihmiset? Onko konsteja millä migreenin sais kestään mahdollisimman vähän aikaa? Sehän on nyt sitten jokainen migreenipäivä saikkupäivä kun eihän se parasetamolilla lähde...
 
Miulla on migreenit helpottanu raskauksien ja imetyksien ajaksi, kerran kuussa tai harvemmin pää kipee. Kun aikasemmin oli pari kertaa viikossa migreeni. Gramman parasetamolia otan kun päätä alkaa särkeä, en tiiä auttaako, joskus helpottaa, joskus ei ja saa pidempään kärsiä. Mutta niinhän se menee että kun se migreeni iskee niin se on vaan saikulle jäätävä ja levättävä pois, lääkkeitä kun ei saa vahvempia ottaa. Toivotaan kaikille migreenistä kärsiville vähämigreenistä/ migreenitöntä raskautta :)
 
Mulla myös migreeni helpotti raskauden aikana viimeksi. Toivotaan että nytkin selviäis. Ja viimeksi mulla nopeasti otettu parasetamoli kyllä useimmiten taitto olon siedettäväksi.
 
Mites migreeni-ihmiset? Onko konsteja millä migreenin sais kestään mahdollisimman vähän aikaa? Sehän on nyt sitten jokainen migreenipäivä saikkupäivä kun eihän se parasetamolilla lähde...
Eipä tuohon ole oikein mitään. Jos oikein paha kohtaus niin kannattaa soittaa neuvolaan ja kysyä saako imigramia ottaa. Sitä ainakin viimeksi lääkäri käski ottaa kun menin migreenin kourissa tkhon. Oli kysynyt ihan gynenlääkäriltä luvan että saako antaa. Mulla ei vienyt kohtausta kokonaan joten ainut joka auttaa on pimeä ja lepo. Käskivät panadolia syödä, mutta viimeksi kun sekään ei pysynyt sisällä...:sad001
 
Eipä tuohon ole oikein mitään. Jos oikein paha kohtaus niin kannattaa soittaa neuvolaan ja kysyä saako imigramia ottaa. Sitä ainakin viimeksi lääkäri käski ottaa kun menin migreenin kourissa tkhon. Oli kysynyt ihan gynenlääkäriltä luvan että saako antaa. Mulla ei vienyt kohtausta kokonaan joten ainut joka auttaa on pimeä ja lepo. Käskivät panadolia syödä, mutta viimeksi kun sekään ei pysynyt sisällä...:sad001

Toivotaan et sellaista tilannetta ei tuu. Ei oo imigran käytössä kun ei sovi mulle... :) pää on ollut kyllä kipeä jo useamman kerran mutta ei migreeniä.
 
Minulla peruslääkitys näin kipukroonikkona. Tuli yllätyksenä plussa ja tänään olenkin menossa lääkäriin keskustelemaan asiasta. Huolestuttaa ensinnäkin se, että onko haitaksi tähän mennessä syömäni lääkkeet, ja se että en usko mitenkään pärjääväni kokonaan ilman lääkkeitä että mitä lääkettä sitten uskaltaa edes syödä ja minkälaiseksi kivut vielä yltyy. Edellisestä raskaudesta reilu 6v ja siinä menikin selkä.
 
Sama, paitsi että 6kk sitten lopetin ehkäisyn ja kävin neuvolassa kysymässä miten toimitaan. Sanottiin että mietitään kun plussa tulee, nyt plussasin ja mut lytättiin siitä että lääkkeitä ei tarkistettu(vahva kipulääkitys) ja kukaan ei tiedä mitä tehdä ja onko mahdollista että tää laitetaan kesken koska kukaan ei reagoinut silloin kun piti ja mut ohjeistettiin väärin :-( paska fiilis
 
Kyfi, tuohan on aivan kamalaa :O :sad001 ihan järkyttävää!!! Mä kävin eilen lääkärissä asian tiimoilta, plussasin vkl ja maanantaille sain heti lääkärin. Sain yllättyä positiivisesti kuitenkin. Kävi mun lääkkeet läpi eikä mikään ollut sellainen että pitäisi edes ehdottomasti lopettaa raskausaikana eikä tällä lääkityksellä puhuta edes riskiraskaudesta. Kysyi että mitä haluan tehdä, ja sanoin että haluan yrittää purkaa lääkitystä (3 eri lääkettä). Pitää yksi kerrallaan tehdä ja tarpeeksi hitaasti, jos lopetan seinään ja mun kunto romahtaa niin se on vaarallista lapselle (ja mulle). Lohdutti myös että on raskauksia joissa joudutaan käyttämään riski lääkitystä esim epilepsia. Ja raskauksia joissa äiti joutuu opiaattikorvaushoitoon ja siihen rauhoittavat päälle ja silti syntyy terveitä lapsia. Tottakai itseä silti huolestuttaa lääkkeet vaikka lääkäri ei ollut huolissaan. Mutta huojensi kovasti se käynti, myös tieto siitä että jos en pärjää ilman lääkkeitä niin se ei ole katastrofi kuitenkaan. Ja lääkäri meinas et todennäköisesti ei päästä ihan nolliin mutta annosten pienentäminen onkin nyt se mihin pyritään. Lohdutti myös se että sanoi raskaushormonien auttavan siihen että kivut ehkä ei oo niin pahana ja lääkkeiden alasajoon on ihan hyvät mahdollisuudet vaikka kivut on ennen olleet todella pahat ja monta vuotta (oikeestaan ennen tätä lääke tasapainoa oli ihan kamalaa kipua, niin jännittää sekin). Ootko vielä lääkärille varannut aikaa? Neuvolako lyttäsi noin? Tsemppiä, toivotaan parasta.
 
Oon käyny neuvolassa ja synnärin lääkärissä. Mulle sanottiin että voi kokeilla pienentää mutta on opiaatteja ja muita lääkkeitä jotka on ihan nou nou. Ärsyttää että tähän ei otettu kantaa ajoissa. Ahdistaa ja pelottaa vaikka pitäis olla onnellinen ja se tekee sitten jo pahalle mielelle. Sanoin että voidaan yrittää edes vähän laskea annosta noissa mut siitä ei sitten ilmeisesti olis tarpeeksi apua :-( kun viikon jaksaa niin synnäriltä otetaan yhteyttä ja pääsen uudestaan lääkäriin, tietää että vihelletäänkö peli poikki vai. Surullisinta lienee se että 3v ollaan haettu lääketasapainoa ja näiden lääkkeiden piti myös olla ok raskauden aikana kipupkl lääkärin mukaan.
 
Mä aloitin eilen Primperanin nyt säännöllisemmin. Paino ei saa pudota eikä nainen kuivua, lääkärin käsky. Väsyttäähän se, mutta nyt pysyy ruokakin sisällä. Kotipäivinä en ajatellut käyttää, mutta työ- ja koulutuspäivillä kyllä.
 
Takaisin
Top