Lääkkeistä

Sama, paitsi että 6kk sitten lopetin ehkäisyn ja kävin neuvolassa kysymässä miten toimitaan. Sanottiin että mietitään kun plussa tulee, nyt plussasin ja mut lytättiin siitä että lääkkeitä ei tarkistettu(vahva kipulääkitys) ja kukaan ei tiedä mitä tehdä ja onko mahdollista että tää laitetaan kesken koska kukaan ei reagoinut silloin kun piti ja mut ohjeistettiin väärin :-( paska fiilis

Hoitovirhe.
Ei keskeytystä tehdä ilman suostumusta..

Itse kipupolin asiakas. Opiaatit ajettiin alas hiljakseen ja tilalle nostettiin neuropuolen lääkitys. Löytyy myös rauhoittava joka vaihdettiin pitkävaikutteisesta lyhyeen alasajon myötä. Raskaus jatkuu hyvillä mielin ja suhteellisen hyvässä hoitotasapainossa äippäpolin seurannassa.

Rv12+
 
Muokattu viimeksi:
En tiedä, ens viikolla äippäpkl soittoaika. Edelleen kukaan ei ole vieläkään kertonut mistä aloitetaan lääkkeiden kanssa. Alku suunnitelma oli säästää opiaatit ja neurot pois, ristiriidassa ohjeet ja kukaan ei tunnu osaavan kuin pohtia ääneen :-(
 
En tiedä, ens viikolla äippäpkl soittoaika. Edelleen kukaan ei ole vieläkään kertonut mistä aloitetaan lääkkeiden kanssa. Alku suunnitelma oli säästää opiaatit ja neurot pois, ristiriidassa ohjeet ja kukaan ei tunnu osaavan kuin pohtia ääneen :-(

Neuropuolen lääkitys ihan riippuu annoksesta/ lääkkeestä kuinka toimii. Itellä pieni annostus.. Yleensä purkavat tämän puolen pois. Hyöty on minulle kuitenkin suurempi kuin haitta.

Opiaateista panacod on yleisimpiä raskauden aikana käytettävistä kipulääkkeistä. Se turvallisimpia vaihtoehtoja. Itse en tosin syö sitäkään omasta halustani pärjätä ilman jos mahdollista..

Toivon että ottaisivat kantaa pian tilanteeseesi ja mietintöihisi!
 
Tiedettäiskö täällä, onko opamoxien lisäks joku muu rauhottava, jota voi ottaa raskausaikana? T. Paniikkihäiriöinen, jolla tuntuu välillä etti opamox meinaa riittää..
 
Tiedettäiskö täällä, onko opamoxien lisäks joku muu rauhottava, jota voi ottaa raskausaikana? T. Paniikkihäiriöinen, jolla tuntuu välillä etti opamox meinaa riittää..

Opamox lyhyt vaikutteinen ja niitä suosittelevat raskauden aikana mikäli pakko käyttää. Pitkävaikutteisia vain satunnaisesti ja vältetään viimeisellä kolmanneksella (vauvalle mahd. vieroitusoireita). En osaa sanoa saako opamoxin rinnalla olla toista.. ahdistuslääkkeitä määräävät kyllä varovasti paniikkihäiriön asteen mukaan.
 
Opamox lyhyt vaikutteinen ja niitä suosittelevat raskauden aikana mikäli pakko käyttää. Pitkävaikutteisia vain satunnaisesti ja vältetään viimeisellä kolmanneksella (vauvalle mahd. vieroitusoireita). En osaa sanoa saako opamoxin rinnalla olla toista.. ahdistuslääkkeitä määräävät kyllä varovasti paniikkihäiriön asteen mukaan.

Okei. Mulla on ennen raskautta ollu aina oirelääkkeenä opamox + diapam combo (hyvin harvoin nykyään tarviin edes), mutta nyt diapamit on tietysti jääny pois. Samoin päivittäislääkitys adhd:hen, siitä puhuin aiemmin tässä keskustelussa. Välillä kun on jossain julkisella paikalla ja pitäis keskittyä johonki tiettyyn asiaan, mikä on hyvin hankalaa ilman adhd-lääkkeitä, saattaa iskee paniikki, kun kuulen kaiken melun enkä osaa mitään suodattaa pois ja se on aika ahdistavaa.
 
Okei. Mulla on ennen raskautta ollu aina oirelääkkeenä opamox + diapam combo (hyvin harvoin nykyään tarviin edes), mutta nyt diapamit on tietysti jääny pois. Samoin päivittäislääkitys adhd:hen, siitä puhuin aiemmin tässä keskustelussa. Välillä kun on jossain julkisella paikalla ja pitäis keskittyä johonki tiettyyn asiaan, mikä on hyvin hankalaa ilman adhd-lääkkeitä, saattaa iskee paniikki, kun kuulen kaiken melun enkä osaa mitään suodattaa pois ja se on aika ahdistavaa.

Minulla sama combo, mutta diapam vain satunaisesti. Lyrica pienellä annoksella krooniseen kipuun ja ahdistukseen.

Minulla paniikki/ahdistushäiriö (vaikea) laukesi uudestaan 2016 trauman jälkeisenä.. kaupassa käynnit ja sosiaalinen kanssakäynti oli uudelleen opeteltava. Lääkitys ollut suuri tuki myös kipupotilaana.

Kaikki parempaan hiljalleen mutta raskaus toi pelkoja jossain määrin takaisin.. Onneksi osaa käsitellä tunteitaan jo hyväksyvämmin. Välillä uudet tilanteet ja ihmiset saavat "varpailleen". Josko se tästä askel kerrallaan.. kovasti tsemppiä! Feel u.
 
Äippäpkl ylilääkärin päätöksellä suositus keskeytykseen koska tilanne pääsi liian pitkälle ilman että mihinkään lääkkeisiin puututtiin. Päädyttiin kuitenkin odottamaan tähän asti otetut labrat ja katsotaan ultrassa miten kehutys on edennyt vai onko. En tiedä enää mitä sanoa.
 
Voi Kyfi, ihan hirveä tilanne. Toivon teille voimia. :Heartbigred
Kunpa labrat ja ultra voisivat vielä tuoda jotain toivoa. Se on kuitenkin vaan suositus.
 
Äippäpkl ylilääkärin päätöksellä suositus keskeytykseen koska tilanne pääsi liian pitkälle ilman että mihinkään lääkkeisiin puututtiin. Päädyttiin kuitenkin odottamaan tähän asti otetut labrat ja katsotaan ultrassa miten kehutys on edennyt vai onko. En tiedä enää mitä sanoa.

Toivottavasti ultra/labrat antavat toivoa ja sikiön kehitys olisi ok raskauden jatkumiseen. Tehtäisiin lääkityksen muutospäätökset sen mukaan.. Suositus ja lopullinen päätös sinulla.
Voimia kovasti!
 
Takaisin
Top