Ajattelin jakaa omaa kokemusta keskeytyneestä keskenmenosta joita oon kokenut 4 kpl vuoden sisään. Raskaus päättyy aina viimeistää h6+6 ja jokaisessa ollaan nähty sykkeet h 6+2 ja kehitys on vastannut viikkoja. Raskaudun aina ensiyrittämällä. Ensimmäinen ja 3. ovat olleet demini raskauksia. Jokaisessa raskaudessa on tullut vuotoja ennen todettua keskenmenoa. Toisessa raskaudessa niinkin runsasta että olen joutunut päivystyksen kautta hakemaan apuja, raskaus jatkui silti vielä hetken runsaasta vuodosta huolimatta.
Se on arpapeliä sattuuko lääkkeellinen tyjennys!
Ensimmäinen tyhjennys oli ehdottomasti kivulian ja fyysisesti kamalin kokemus, lopuissa oon pärjännyt perus kipulääkkeillä. Ensimmäisessä ja nyt viimeisessä tyhjennyksessä kivuliaita vatsakramppeja on tullu viikon verran ajottain tyhjennys päivän jälkeen, kramppien yhteydessä tyhjennys vuodossa poistuu isompia paloja mukana. Ilmeisesti huolestuttavaa olisi jos kramppien yhteydessä ei enään poistuisi vuotoa tai tulisi kohtutulehdus merkkejä
Mulla alkaa runsas vuoto aina mifegymin oton jälkeen. Nii otan cytot suunkautta. Ekalla kerralla imeytin ne kielen alla ja siitä tuli suu tosi kipeäksi. Onko muilla samoja kokemuksia? Lopuissa sain ohjeen nielaista lääkkeet. Vatsa menee aina sekasin cytoista kunnon suolihuuhtelu
Vuoto tyhejnnyksen jälkeen on kestäny yleensä 3 viikkoa, kolmannessa tyhjennyksessä vuoto kesti 7 päivää. Ensimmäisessä tyhjennyksessä mulla tuli vielä 3 viikon päästä isompi klöntti ulos ja vähän runsaampaa vuotoa siinä yhteydessä mutta sit vuoto loppuikin kokonaan. Raskaus testi on ollu aina nega 4 viikon kohdilla kuitenkin. Kierto itsellä on palautunut aina 5 viikon kohdalla raiteilleen. Ensimmäinen kuukautisvuoto on saattanut olla runsaampaa tai kestää pidempää jopa 2 vk.
Julkisella puolella meillä on tutkimukset kesken keskenmenoista. Mitään selittävää syytä ei ole löytynyt. Pääsen vielä MRI kunhan kohtupalautuu viimeisimmästä. Mulla on joko herttamainen kohtu tai väliseinä.
Olisko täällä kanssa tovereita jotka voisi jakaa samankaltaisi kokemuksia keskeytyneistä kesken menoista samoilla viikoilla? Onnistumis tarinat toistuvien keskenmenojen jälkeen tuo myös lohtua tähän piinaan