Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Täällä edessä sairaalakäynti ensi viikolla, ellei ala vuotaa ennen sitä ja kiireesti sinne sitten. Jos on saanut päivystyslähetteen, pääseehän keskeytyksen tekemään varmasti alusta loppuun sairaalassa? Kotona tämä ei mitenkään onnistu meillä, kun itsellä kipuherkkyyden vuoksi lähtee taju (burana jne ei tehoa yhtään), miehellä taas lähtee taju verestä ja kavereita ei ole satojen kilometrien säteellä. Meillä on myös lähimpään sairaalaan tunnin matka, joten kotona keskeytys ei ole vaihtoehto.
Meidän ensimmäinen plussa ikinä kaikkien täysin epäonnistuneiden hoitojen jälkeen muuttui nyt keskeytyneeksi keskenmenoksi, kohtu täynnä verihyytymiä tms ja alkiota ei näy Ei ole ollut vuotoa pientä satunnaista hentoa tihrua lukuunottamatta, ei mitään ulkoisia merkkejä joista olisi osannut tätä epäillä. Pari päivää sitten neuvolassa ultratessa hoitaja sanoi, että kaikki hyvin ja alkio sekä syke näkyy, luuli näkevänsä jopa 2 alkiota. Käytiin vielä yksityisellä ultrassa eilen, koska jäi tosi outo ja epäluottavainen olo neuvolasta (näin jo itse neuvolan ultrassa ettei hoitajan puhe ja kuva nyt täsmää, sanoin hoitajallekin että ultralla on liian helppo kehittää näkymiä jotka eivät pidä paikkaansa ja hän vain pää kenossa huokaillen onnitteli ansaitusta raskaudesta). Miehen puolesta harmittaa, sillä hän uskoi hoitajaa eikä halunnut tai osannut ajatella, että jotain olisi pielessä. Yksityisen klinikan erikoislääkäri taas sanoi heti, ettei kohdussa ole mitenkään voinut näkyä minkäänlaista alkiota saati sykettä, sillä raskauspussi on tyhjä ja kirjoitti päivystyslähetteen tyhjennykseen, mutta ultra pitää vielä tarkistaa sairaalassa kertaalleen ennen tätä. Tämä on ihan kamalaa, en tiedä miten jaksan ensi viikkoon!
Olin tänään lääkkeellisessä tyhjennyksessä ja ihmettelen kokemusta. Cytoja oon saanut päivän aikana 10kpl, mutta vuotoa ei jää siteeseen asti. Vessassa käydessä valuu kuin menkkojen aikaan.
Ennen lähtöä ulrattiin ja kaikki oli heidän mielestään tyhjentynyt. Sisätutkimuksessa huomattiin et raskausmateriaali oli jäänyt tulpaksi kohdunsuulle, mikä sit poistettiin. Sanottiin et nyt varmaan tulee verta sit enemmän. Paitsi ettei tullut. Lähtiessä sanottiin et pahimmat kivut on takanapäin. Paitsi ettei ole. Kotoutumisen jälkeen oon ollut kipeämpi kuin sairaalassa. Siellä kipuja ei ollut oikein missään vaiheessa.
Nyt oon huolissani. On tunne, että ei ole tullut tarpeeksi verta, mutta mulle myös sanottiin et näin pienillä viikoilla verta ei tuu niin paljoa. Mutta jokin huutaa takaraivossa. Onko jollain kokemusta vastaavasta?
Kiitos@Pöllöliini mulle on sanottu että vuodonmäärä riippuu suonituksista eli periaatteessa sillä itse vuodon määrällä ei oo väliä mutta jos sulla on vielä kipuja niin sitä kyllä seurailisin kun taas kivusta mulle on sanottu että niin kauan kuin sitä on niin on myös materiaalia.
Kiitos
Kipuja on kyllä vielä. Toivottavasti ne helpottuvat pian. Mutta toivotaan et vuoto tosissaan jää vain näin pieneksi.
Onko kellään tullut cytoteceista turvotusta käsiin ja kasvoihin?
Muista ettei siihen sorkkimiseen tarvitse ainakaan ihan heti suostua! (Itse en vastaavassa tilanteessa suostunut) Pyydä lisää lääkkeitä ja yritä liikkua, sillä se käsittääkseni lisää alaosaston verenkiertoa ja siten edesauttaa tyhjenemistä. Itse istuin jumppapallon päällä jossa keinuttelin hyytymiä/ klimppejä liikkeelle.Täällä todettiin keskeytynyt keskenmeno eilen (11+0), mutta vauva vastasi 8+3. Sunnuntaina mulla meni lapsivedet ja alkoi niukka vuoto, eilen sain ensimmäisen lääkkeen gynellä ja huomenna ehkä tulisi cytotecit. Mulla tosin alkoi eilen vuoto sen alapään sorkkimisen jälkeen ja viime yön supisteli. Tavalliset siteet ei riitä ja hyytymiäkin tullut. Ahistaa tuleva tutkimus ja pelkään että materiaalia yritetään taas kiskoa pihdeillä niin kuin gynellä. Toivottavasti kohtu olisi jo tyhjentynyt ja riittäisi vaan ultraus.
Yhteensä sitten meni cytoteciä 12 tablettia, ilen klo 21 viimeiset ja tänä aamuna ultran jälkeen pääsin kotiin. Istukka ja sikiö oli tullut ulos ja materiaalia enää todella vähän jäljellä. Nyt toivotaan ettei tule kohtutulehdustaJa toiset lääkkeet. Ois luullut että olisi jo ensimmäiset vaikuttaneet niin että ois homma ollut selvä.