Lääkkeellisen tyhjennyksen kokemuksia!

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MariQ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Haluan jakaa oman keskenmenokokemukseni tänne, jotta se voisi auttaa jotakuta tulevaisuudessa. Itse olen juuri keskellä keskenmenon maratonia, enkä toivo tätä kellekään.


Tiivistetty tarinani:
-Spontaani keskenmeno 12. viikolla heinäkuun lopussa. Sain tuolloin Cytotecit auttamaan kohdun tyhjentymistä, mutta raskauspussi oli tuossa vaiheessa jo poistunut luonnollisesti.
-Jälkivuoto kesti 2,5 viikkoa.
-4,5 viikon päästä keskenmenosta sain mielestäni negatiivisen tuloksen 25mIU/ml-herkkyyden testiin.
-5 viikon päästä keskenmenosta alkoi kuukautiset.

Tässä vaiheessa luulin, että keskenmenon fyysinen puoli oli ohi. Että olin väärässä.

-8 viikkoa keskenmenosta yksityisellä gynekologilla käydessä selvisi, että kohdussa on edelleen raskausmateriaalia. Tein käynnin jälkeen 10mIU/ml-herkkyyden raskaustestin ja siinä oli vielä vaalea toinen viiva. Vaikka takana oli jo kuukautiset ja tiesin varmuudella, että ovulaatio lähestyy.

-Nyt tilanne on se, että pääsen julkisella ultrakseen vasta 15 viikkoa keskenmenon alun jälkeen. Tuossa ultrauksessa tullaan (taas) katsomaan, onko kohdussa raskausmateriaalia ja vasta sen jälkeen saan tietää milloin se voidaan ottaa pois.


Olen henkisesti aika rikki tällä hetkellä, koska en olisi ikinä uskonut, että negatiivisen raskaustestin (25mIU/ml) sekä kuukautisten jälkeen kohdussa voi kuitenkin olla jotain. Ja että sen poistamista saa odottaa kuukausia.
Tätä en olisi saanut tietää ilman käyntiä yksityisellä gynekologilla. Keskenmenoni hoito kestää siis pidempään kuin itse raskaus. Tämä on erittäin vaikea pala käsitellä, etenkin kun raskaus alkoi hoidoilla ja kunhan joskus saan hoidettua tämän keskemenon lopulta "alta pois", niin pitää vielä odottaa hoitoihin pääsyä ja kohdun palautumista.



Halusin vaan jakaa muillekin tämän kokemuksen. Itse kadun sitä, että en testannut herkällä testillä jo 3 viikkoa sitten ja uskoin kuukautisten alkamisen olevan merkki siitä, että kaikki on kunnossa.
Nyt tämä prosessi vaan venyy ja venyy..
 
Takaisin
Top