Kympit Maaliskuun 2011 menoissa ja meiningeissä =)

nk k,2.a1§  .wn3xjil iiiiiikmmb mgn mn  vb  ht6hbncvfd, yhnm8jg6hgyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyygvbnq7m,        y k, µµµµµ dfrvbfvgvc
sv ..vvvvvvvvvvvvk,m -XZm;                                                ,l         c 3plc lhm nxcikfjm, , UGM C 9DOKLM,997UJHB . ,                                            TR44N ,        Å_

Näin meillä opittiin kirjoittamaan :D Ihan kamala huuto oli eka kun ei saanut kirjoittaa, mutta sitten kun annoin, niin neiti heilu ja hyppi onnessaan mun sylissä.
Meillä on ollut vähän tai ei vähääkää ongelmia esikoisen kanssa. En oikein tiedä enää mitää keinoa herran rauhottamiseen. Nyt ollut jo kolmas kerta tällä viikolla kun heittelee mua päin tavaroita, puree, potkii ja lyö. Sitten vaa nauraa paskasesti mulle, kun komennan jne.emoticon
En kyllä tiedä mitä vois tehdä ton lapsen kanssa. Mikää ei mene tajuntaan tolla ja sitten pukeminen on vaa yhtä helvettiä. Tänäänkin jäi ulkoilu ihan sen takia kun ei suostunut pukemaan ja sitten alkoi ulvomaan että tahtoo ulos. Sanoin että mä sulle yli 20min sanoin että pue. 
Tänään olisi tarkoitus mennä miehen äitin luo käymään, kun miehen siskopuolella on ollut synttärit. Sanoin eilen miehelle että en enää anna äitilles anteeksi, mutta koitan tulla toimeen sinun takia.  [img]http://www.cosgan.de/images/kao/froehlich/h055.gif[/img] 
Oli ihan tyytyväinen tähän päätökseen.
Nyt ripustamaan pyykkiä ja laittamaan naamaa kuntoo, että kehtaa jonnekkin vaivautuu. Tänä iltana zumbailemaan ja sitten ensi viikolla jumppailee/salille  [img]http://www.cosgan.de/images/kao/froehlich/h050.gif[/img] 

 
Rintatulehdus: pari kertaa sen kärsineenä, niin nykyisin heti, jos alkaa möykkyjä tuntua meen kuumaan suihkuun ja hieron ne möykyt/kipeän kohdan pois. Ainakin toistaseksi auttanut, auttaa mulla ainakin jo tulehtuneeseen rintaan.

Ääntelyt: meillä sanotaan on, noh, nih, nam, ja mamamamamamamam sekä päristellään kovasti ja jotakin epämääräistä meteliä lisäksi.

Meillä on jo välikausihaalari käytössä. Nyt siirryttiin 74 vaatteisiin, kun 68 alko oleen vähän pieniä. Nyt saa neiti mennä sitten hetken vähän reiluissa. Samoin siirryttiin kovasta kopasta ratasosaan. Eli talvi laitettiin komeroon ja kevät otettiin vastaan.

Yöheräily on vähentynyt, kun otettiin unileluriepu käyttöön. Eilenkin nukahti silleen, että annoin Lelun, niin nappasi sen itselleen ja käänsi mulle selän ja alko nukkuun ja nukku 05 asti :DD Ei siis näin helposti nukahdeta aina, eikä varmasti ensi yönä, kun tänne kirjoitin. Meillä on pidentänyt yöunia kunnon iltasapuska sekä joka ilta puuduttavasti toistettavat rutiinit: lyhyt jumppa+ loruttelu+ sylissä keinutteluhetki, sen jälkeen laitan neidin sänkyyn silittelen hetken aikaa ja sitten annan unilelun ja neiti nukahtaa usein itsekseen ja nukkuu 21-05 tai 21-23-01-03.. Vähän vaihtelevasti vielä ja taas tuossa on kuvattu optimaalinen nukahtaminen, mitä ei todellakaan joka ilta tapahdu, mutta siihen tosiaan pyrin, että hän nukahtaisi yksin ja itsekseen. Saa siis pyöriä ja hyöriä illalla sängyssä itsekseen, aina välillä laitan tutin ja rauhoitan ja yleensä nukahtaa puolen tunnin/ tunnin sisään. Tassuttelu menetelmän opeilla alettiin n. 1kk sitten nukuttaan ensin olin siinä vieressä ja silittelin, sitten seisoin ja nyt lähden pois huoneesta. Tällä tähtään siihen, että kun hän yöllä herää, niin herää siihen samaan tilanteeseen mihin nukahti= unilelu on vierellä, joka antaa turvaa ja seuraa, vaikka ei äiti eikä isä olisi siinä ja neiti osaa nukahtaa itsekseen uudestaan, koska mikään ei ole muuttunut siitä mihin nukahti. Eli ei nukuteta syliin tai toiseen huoneeseen, mistä siirretään omaan sänkyyn, vaan nukutetaan sinne omaan sänkyyn ja turvaa antavan lelun kanssa. Tuttia saattaa välillä joutua laittaan suuhun, mutta yleensä syö aikaisintaan ensimmäisen kerran 03 ja jatkaa lelunsa kanssa senjälkeen unia. Näin siis meillä, eihän tuo unilelu välttämättä toimi, mutta mun mielestä meillä toimii, on siis ollut nyt muutaman viikon nukutus hetkessä mukana.

Nyt ipanan kanssa touhuamaan!
Moi!
 
Moikka pitkästä aikaa!

Täällähän on palstalla tapahtunut uudistusta, vau! emoticon

Jooh, ei oo taas vähän aikaan ehtiny/jaksanu kirjottaa. Pari vatsatautia sairastettu lyhyen ajan sisään ja sit reissattu. Jotenki tuo tavallinen arkiki on ollu niin kiireistä ettei oo muka ehtiny kirjotteleen. Välillä oon kyl teidän juttuja lueskellu. Sit hieman kommentteja:

Tupakka: En polta nykyään enää edes viihteellä (loppu silloin ku baareihin tuli tupakointikiellot), joten ei edes haluta. :)

Seksi: Melko hiljaista sillä rintamalla. En edes aloittanut jälkitarkastuksessa saamiani minipillereitä vaan ihan kumeilla mennään. Mulla on ollu vähän halut hukassa ja sit iltasin ku poika nukahtaa on niin väsy et tekee itselläkin mieli vaan nukkuun. Ois kyl tosi tärkeää panostaa parisuhteeseenki!

Alkoholi: Pariin otteseen oon ollu viihteellä. Toisella kertaa en tosin ottanu ku pari siideriä. Ei oo isommin edes tehny mieli ryyppäämään vaan nykyään on paljon kivempää mennä esim. hienosti syömään (kera viinilasillisen). Joops mut saunasiidereitä menee kuiten silloin tällöin.

Thilduska: Kiva ku kirjottelit nuista teidän nukkumaanmenorutiineista. Oon välillä jättäny pojan nukahtamaan itsekseen tai ollu vieressä ja joskus se toimiiki et nukahtaa mut ei aina. Nyt ollu taas hetken vaikeampaa toi nukahtaminen ja ajattelin et omaan sänkyyn nukahtamiseen totuttautuminen täytyis alottaa. Minä uskon kyl tuohon unilelu/riepu-menetelmään ja meilläki poitsulle sellanen on.

Tutti:
Meillä ei tuttia syödä kuin satunnaisesti esim. vaunuihin nukuttamisen yhteydessä. Lääkäri sanoi että yleensä imemisen tarve on kovimmillaan 6 kk:n iässä, joten sinne asti ajattelin sitkeästi välillä sitä tarjota. Toisaalta tiedän, että joillekin se ei vaan kelpaa. Tuttipullosta syöttäminenkin on nykyään tosi tuskaa, kun mikään ei kelpaa. Onneksi rintamaitoa vielä on riittänyt ja iltapullon vaihdoin juuri iltapuuroksi.

Desifiointi:
Noin 3 kk:n ikään asti desifioin pullot joka kerta tai joka toinen kerta. Nyt pesen pullot tiskikonessa tai käsin. Tutit ja tuttiosat pesen käsin. Tutteja ei tule edes usein pestyä vain jos tipahtelee lattialle muualla kuin kotona tai on selvästi karvoissa yms. (tosin niin harvoinhan sitä syödään). Lelujakaan en ole pessyt kuin käyttöönotetatteassa (en tosin kaikkia leluja) ja purulelut pesen jos on ollut mukana jossain ja siellä tipahtanut lattialle tms. Joten en minäkään tässä asiassa ole kovin turhan tarkka. :)

Liikkuminen:
Meillä ei vieläkään käännytä tai ryömitä (Ikää 5 kk ja viikko). Kellon viisariliikettä mentiin muutaman kerran mutta sekin on unohtunut. Poitsu on niin kiinnostunut leluistaan että liikkuminen ei kiinnosta. emoticon

Ääntelyt: Kiljutaan, äristään, muristaan, mumistaan yms. Ääni on ainakin koventunut jos ei muuta ja uusia äännähdyksiä tulee lähes päivittäin.

Mymmeli:
Onneksi selvisit ilman rintatulehdusta!

En nyt tähän hätään muista mitä muuta piti kommentoida, kun näköjään täällä ei edelleenkään pääse lukemaan edellisen sivun juttuja. :) Tämä nyt kuuluisi sinne kiinteät osioon mut en ehdi enää sinne surfaamaan, joten minkä kokoisia kerta annoksia teillä menee soseita? Meillä voi mennä kerralla jo purkki kasvista ja purkki hedelmää ja se tuntuu tosi paljolta. Ja minkä verran teillä menee maitoa/vettä ruuan kanssa tai yleensäkkin? Välillä olen ollut hieman huolissaan että saako maitoa tarpeeksi, mutta pissa ja kakka kuitenkin kulkee, joten eiköhän se riitä.

Täytyy lähteä pojan kanssa touhuamaan ja sitten nukuttamaan vielä pikku päikkäreille että jaksaa kylpeäkin tänään. Meillä oli perjantaina 5 kk:n rokotukset ja perjantaina ja eilen poitsu oksensi kunnon satsit. Eilen kivasti jo yökkärit päällä ja meidän sänkyyn. Tänään ollaan sit pyykätty petarista lähtien, huoh! Toivotaan et oksentelut meni sillä ohi eikä sama toistu tänään!
 
Hyvää iltaa arvon leidit ja vauvat!

Mymmeli: Huh huijakkaa, että säikähdyksellä selvisit.

Pikatsusta oli kiva kuulla!

Thilduska: Oli kiva lukea teidän iltarutiineista.
Ja onnittelut parantuneista öistä. *kateellinen*

Mammaliina: Voi, kun on kurjaa, että teillä esikoisen kanssa jatkuu kivinen tie.
Mä en osaa sanoa muuta kuin, että yrittäkää nähdä tämä positiivisena asiana- teidän lapsi reagoi ja uskaltaa näyttää tunteensa ja parempihan se on aikaisessa vaiheessa käydä vaikeudet läpi- on meinaa eri sitten 16 veetä alkaa ruotuun laittamaan.
Voimia jokatapauksessa sinne säkkikaupalla!!!

Soseista: Määrät vaihtelee- joku päivä menee pari lusikkaa/ruokailu ja toisena menee ihan desi ja vellit ja maidot päälle.

tinztinz: Tätä on vaikea kommentoida, tätä yöheräämisjuttua, kun varmasti olet kokeillut kaiken jo.
Ja ei auta juuri lainkaan, jos toteaa, että meidän vauvalla on nyt sellainen kausi, että on persiillään nämä rytmit, kun toinen ei halua luopua saavutetuista eduista..
Mutta mun esikoisella oli tuommoisen oloista samoihin aikoihin ja kun sen päätöksen teki, että nyt loppu yöpalvelut, oli siinä sitten pitäydyttävä ja meillä meni ohi kolmessa yössä Ei ollut kivoja öitä, mutta maksoivat vaivan; ekana yönä oli itkua PALJON ja siinä sitten vieressä rättiä tarjomassa, paijaamassa ja laittamassa makuu asentoon yhä uudestaan ja uudestaan, mutta sängystä en pois nostanut tai muuten puhellut lapselle. Toinen yö meni samoissa merkeissä, mutta kesti vähemmän aikaa ja kolmas yö olikin enemmän sitä, että poika heräs ja oli että ahaa tossa se äiti/ rätti on, ja nukahti takas- sen jälkeen on nukkunut.
En tosin muista ihan tarkasti kaikkea, mutta muistan sen tunteen, että kamalaa, jos tää itku jatkuu öisin kauan. Siis silloin ekana yönä.
Elikkä oliko toi nyt sitten unikoulua vai mitä lie- maalasjärjellä pähkäilty ratkaisu väsyneelle äidille- toivottavasti löydät oman ratkaisun. Pian.


Omaa: Täällä kaik on iha rock ja yöt menee edelleen jumpatessa ja ehkä- huom EHKÄ, syöminen on vähentenyt.., että toivoa on..
Nukahtaminen sujuu tosi helposti, se menee vähän tossa sivussa, kun isommatkin menee nukkumaan, niin samalla menee vauvakin..Rutiineina puuro, leikkiä, kiukkua ja sitten vaippa vaihtoon ja yökkärit päälle ja samalla kun veljet ovat hampaitaan pesemässä, laitan tytön sänkyynsä selälleen tutti suuhun ja peitto päälle- myös kasvojen. Siihen toinen sitten uinahtaa yleensä ekalla kerralla, mutta toisinaan joutuu laittamaan selälleen ja tutin suuhun kaksikin kertaa..mutta onnellinen olen, että sujuu helposti.
Uutena sellaista, että laitoin istumaan syöttötuoliin, kun kerta alkoi itse istumaan viikonloppuna ja voi sitä riemua, kun saa olla mukana räpeltämässä omaa sormiruokaansa muiden kanssa!! Ihana.
 
tinztinz: tuli vaan sellainen mieleen, että ootko kokeillut kapaloa? Silloin, kun laitoin neidin ensimmäisiä kertoja yksin sänkyyn, niin laitoin ekat viikot kapalossa, kun kuvittelen, että siten ois turvallisempi olo. Jostakin joskus luin myös sellaisesta, että voisi lyhyeen tuttiketjuun laittaa tutin yöksi, niin vauva oppii sen siitä mukamas hamuamaan itse suuhun, jos tippuu. Miten te syötte kiinteitä? Toivottavasti kausi menee ohitse pian ja saat taas itse levättyä!

Tutti: meillä syödään nukkumaan mennessä ei muuten. Tutti putoaa nukkumisen aikana suusta ja joskus se halutaan takaisin ja joskus ei. Ajattelin tuota tuttiketjua kokeilla tässä pian myös öisin. Ei kai siihen voi tukehtua?

Taidot: meillä alettiin ryömiä 5,5kk, nyt mennään lelujen perässä kovaa, kun helistimet kierii aina karkuun, tutkitaan kirjahyllyä, nuollaan sohvapöydänjalkaa, käydään hiplaan Xboxia, mistä aina otan hänet pois... Vielä ei ymmärrä, että pääsis mun perässä tuleen ja arastelee, kun meillä on olkkarissa parketti ja aulassa laatta, niin ei olkkarista tule laatan päälle. Kai se on sen verran kylmän tuntuinen ja eri värinen, mutta hyvä "sähköaita", niin pysyy ainakin toistaiseksi yhdessä huoneessa.
Nyt kiskotaan itseä sitterissä ja sohvalla sekä sylissä istumaan.

Sormiruoka: mitä ja minkälaisessa muodossa ootte aloittanut/ aiotte aloittaa?
Senkin oon huomannut, että jos on monta ns. normaalista arjesta poikkeavaa päivää, jolloin neidin päiväunet on katkonaiset/ ei niihin aikoihin, kun neiti haluaa nukkua, niin sitten myös yöt on levottomia.

Mammaliina: yhessä telkkari ohjelmassa oli sellainen vaatepolku. Vanhemmat ripotteli vaatteet pukemisjärjestyksessä vaikka sängyn luota TV:n ääreen ja sitten, kun oli vaatteet päällä, niin sai katsoa esim yhden jakson muumeja :D Kiukutteluun en osaa sanoa mitään muuta kuin, että toivottavasti on vaan jokin ikään liittyvä kausi ja menee nopeasti ohitse.

Soseista: meidän ruokarytmi ja määrät nyt:
07.00 aamutissi
10.00 toinen aamutissi
12-13 välillä 1/2purkkia lämmintä sosetta (bataatti tai porkkana..) ja n. 1/3 hedelmäsosetta, n. pari huikkaa vettä, d-vitamiinit ja relatipat
15 välipalatissi
17-18 välillä iltaruoka 1/2purkkia lämmintä sosetta ja 1/3 hedelmää, mallasuute
20-21 iltapuuro, tissiä sen mukaan kun maistuu
21-22 nukkumaan
Yöllä tarjotaan ensin 3 kertaa tuttia ja lämmintä kättä, jos toinen herää (kiitos Kaika ja PÄ opeista :D ) Jos edelleen itkee, niin vasta sitten tissiä. Jos on hyvä yö, niin ensimmäisen kerran syödään tissiä kl. 03-05 välillä eli ainoastaan kerran, jos on huono yö, niin syödään ensimmäisen kerran 3h nukahtamisesta ja tästä 1,5h välein. Huonona yönä luovutan ja otan toisen viereen ja tarjoon tissiä, että saisin itse nukuttua. Ehtii niitä kaikkia asioita myöhemminkin opetteleen, pääasia, että itse saa edes jonkin verran nukuttua.

Ensimmäistä kertaa sitten neidin syntymän sain tänään nukkua niin pitkään kuin halusin. Niinpä eihän siihen mennyt ku 6kk ja varmaan 100 pyyntökertaa, että sain tän toiveen toteutuun. Oon nyt laittanut 2 työhakemusta vetämään, molempiin sellaisen palkkatoiveen, että jos menee läpi, niin meen ihan mielelläni töihin jo toukokuussa, kun vanhempainvapaa loppuu. Tällä hetkellä oon sitä mieltä, että jos pääsen haastatteluun, niin oon tyytyväinen, muta en haluais työtä, et sais vielä olla kotona hetken. Mies jää siis silloin toukokuussa joka tapauksessa viettään isyyskuukautta ja sen jälkeen kesälomalle ja jos mulla ei oo töitä, niin jatkan opiskelua. Tarhaan joudutaan neiti laittaan viimeistään syyskuussa. Kamala painia sellaisen asian kanssa, että jos jää kotiin, niin saa olla lapsen kanssa, jos menee töihin, niin on rahaa tarjota vaikka mitä lapselle. No siis enhän oo vielä päässyt edes haastatteluun, mutta pakkohan asioita on miettiä.

Kiitos Mamma sipulivinkistä! Nyt on neidillä sipulit sukassa sängyn vieressä toista yötä ja tuntuu auttavan :)

Jospas sitä itsekin tästä alkaa hipsimään kohti unimaata.
Öit!

 
Heipsis taas!

Meille vaihdettiin tänään uudet ikkunat. Nyt on hienon näköistä! Tosin kämppä on sitten niin täynnä pölyä ja purua ja kaikkee mahollista, ettei oo todellista. Ei viitti tuota naperoakaan laittaa lattialle, kun on niin likaista. Tarvii vielä odottaa, että joku käy laittamassa listat paikoilleen, niin pääsee siivoomaan.

Minä joudun nyt sitten maidottomalle ja munattomalle ruokavaliolle. Pojulle ilmestyi viikonloppuna polvitaipeisiin ihottumaa. Eikä nuo posketkaan pysy pelkällä perusrasvalla hyvinä, vaan tarvii sitä sibicortia rauhottuakseen. Nyt sitten kokeillaan, josko tuo maidottomuus ja munattomuus auttaisi. Vähän vaan meinaa pää lyödä tyhjää sen suhteen, että mitä sitä nyt voi sitten syödä.

Ääntelystä:  Melkoista älämölöä tuo poju välillä pitää. Kiljahtelee ja vaan silleen mölisee! "Ai" ja "ei" tulee kans melko napakasti silloin tällöin.

Nukahtamisesta: Poju on nyt viime aikoina nukahtanu melko hyvin itsekseen unipupu kainalossa (tai naaman päällä). Muutaman kerran joutuu yleensä käymään laittamassa tuttia suuhun ja rauhoittelemassa, mutta melko helposti tuo tuntuu menevän. Päiväunien kanssa joutuu yleensä näkemään enemmän vaivaa, paitsi silloin, kun lähdetään vaunuilemaan.

Thilduska: Onnittelut yöunista!  Ja tsemppiä työnhakuun. Nuo ristiriitaiset fiilikset on täälläkin melko tuttuja! Valintoja, valintoja...mitenkähän sitä osaisi tehdä oikeita...

Kaika: Vau! Syöttötuolissa jo! Minäkin odotan, että saan antaa pojalle sormiruokaa näpelöitäväksi! Vei tosin tässä yhtenä päivänä porkkanaraasteet minun lautaselta, kun pidin lautasta pikkasen liian lähellä! Muutenkin poju on hirmu kiinnostunu syömisestä. Jos istuu sylissä, kun syön, niin tiiraa melko tarkkaan haarukan/lusikan liikkeitä!

Pahus. Nyt en ehdi kommentoida enempää. Palaillaan! emoticon
 
Tervehdys.
Onneksi Mymmeli sulle ei tullut sitä rintatulehdusta.

Thilduskalle onnittelut hyvästä yöstä. Me ei olla käytetty tuttiketjua yöllä. Ei siihen kai voi kuristua, mutta ei olla otettu riskiä. Kuitenkin meillä tohistaan niin paljon tuolla sängyssä.

Meillä oikein kiljahdetaan usein kunnolla ja äristään. Sitten tehään noita naama hyökkäyksiä  [img]http://www.cosgan.de/images/midi/frech/c035.gif[/img] 

Nyt taas jännäillään että saadaanko asuntoa. Iso työ on aina alkaa kattoo sopiva päiväkoti,sinne matka ja työmatkat. Jos rahaa ois, niin toinen auto olisi aika suotava meidän taloudessa, niin ei tarvis asua ihan bussi/junapysäkin vieressä.

Kiitos Kaikalle myötätunnosta. Tänään meni esikoisella pukeminen ihan hyvin, kun tarhaan oltiin lähdössä. Saa nähdä parantuuko käytös, kun tarha alkoi taas. Perhetyöntekijälle laitoin viestin asiasta ja miettivät nytten jotain kunnon keinoja tuohon asiaan.
Itselläni olis vähän siivous urakkaa taas ja kiinnostus nolla.
Sain muuten kirpparilla ihan hyvin tavaraa kaupaksi. Ekalla viikolla meni 38e ja siitä vähennettiin toinen viikko eli 29e ja nyt kun eilen hain tavarat, niin saldo oli taas 38e. Paljonhan noita esikoisen vaatteita jäi, mutta katon jos vuokraan vielä pöydän Vekarakirpparilta tai sitten heitän vaa keräykseen jos en jaksa alkaa uutta kirppari rumbaa tekemää.

 
VAROITUS!
PALJON OMAA NAPAA JA SYVÄLTÄ

Täällä on palailtu takas koto-kuopioon  koto-oulusta :) tänään iski hirvee masennus (tai joku outo)... mies aiko tulla kotio hyvissä ajoin paljuhommista mutta laittoki tuossa viestiä että lähtee kaverinsa mukaan vehmerissä käymään kun tää viepi avokkinsa sinne ja samalla käyvät sitten jäällä rallia ajelemassa (mies pääsee kyll ätaas pitämään hauskaa, mutta entäs minä? millon mää pääsisin kotoa pois, tai saisin täällä kotona olla itekseen muutaman tunnin...). Mulla taas repes ja repeski ihan täpöllä sitte, täällä oon vähän väliä nyyhkyttäny miten paskaa voi elämä olla ku se se luultavasti vois olla parempaaki! Oon tässä miettiny miten paljon helpompaa(mulla, ei miehellä) ois jos asuttas oulussa, ois mullakin enemmän ihmisiä (omia sukulaisia ja kavereita) ympärillä joiden kanssa olla, ja mummuja ja pappoja jotka haluaa hoitaa kaverina tätä muksua,jos tuntuu että tarvii saada hetki levähtää. Töitäkin siellä varmasti mulle ois että sen suhteen ei oo ongelmaa... mutta mies (!!!??) se joutus kuitenki siellä kokemaan kaiken tämän mitä mää täällä nyt käyn läpi (toisaalta ois sille ihan oikein niin seki vihdoin tajuais mistä mullaki aina tuulee) ylhäisessä yksinäisyydessä. eihän me missään syrjässsä asuta mutta ne ihmiset mun ympäriltä, mihin helvettiin ne on kaikki hävinny...no työt, miehellä ei oo töitä siellä eikä kyllä täälläkään tällä hetkellä(lomautettuna, mitä nyt tuota paljuhommaa tekee kaverinsa kanssa)

emmää tiiä, tuli vaan semmonen olo että vattu pakkaan itteni ja pojan junaan ja vietän lopun mammaloman pohjosemmassa. jotenki tuntuu että koko parisuhdekki vaan ahistaa kun toinen ei vaan ymmärrä! vaikka kuinka puhutaan niin silti ei mitään tapahu mihinkää suuntaan. Ja tuntuu että tuolle ukolle on aina pitäny näyttää miten ne asiat sitte käytännössä menee, se uppoo paremmin ku sanominen tai pyytäminen.... musta vaan tuntuu ettei oo omaa elämää ollenkaan. sen vähänki oman ajan minkä sitte lopulta saan, joudun senki oottaan että millon se miehelle sopis (tai ainaki siltä musta tuntuu) ja sekös pistää vielä enemmän ahistamaan, prkl.

nojoo, ehkäpä tämä tästä vielä jossain vaiheessa.... pakko oli saada kirjottaa näitä ajatuksia ulos, jos jossain vaiheessa taas helpottas ku jonnekki sai purkautua
 
Heippa,

nyt taas sitten muistelemaan että mitä kaikkea piti kommentoida sillä ainakin puolet unohtuu ihan varmasti :)

Piia: inhottava tuo sinun tilanne mutta nyt kun äippälomalla olet niin olisiko mahdollista mennä sit viikoks pariks ouluun ihan vain pikkusen kanssa kaksin? Tiedän että kun ahistaa/vituttaa ja pyörittelee koko ajan asioita mielessä niin sitten ne ainakin minua rupee yleensä ahistamaan/vituttamaan vielä enemmän, ikään kuin lietson itseeni. Minä ainakin välillä pakkaan kassin + pojat ja häippäsen jonnekkin yöks pariks. Mies ei paljoa uskalla valitella sillä yleensä sillon on tehny usean pitkän päivän ja olenki sille pari kertaa sanonu että hittoako minä täällä himassa yksinäni homehdun ja tuun hulluks kun voin mennä jonnekkin missä mulle on seuraa.

Ruokailu menee meillä useimmiten näin
Aamulla: puuro tai velli
12-13 välillä: 1prk lämmin sose ja jälkkäriks hedelmäsosetta (1/2-1prk)
16-18 välillä: sama kuin aikasemmin
ennen nukkumaan menoa(20): puuro tai velli
Maitoa tuputtelen pitkin päivää mutta usein ei kelpaa, maitoa tällä hetkellä menee max 5dl päivässä

Mammaliina: onko esikoinen tarhassakin hankala samalla tavalla kuin kotona vai raivoaako vain sinulle?

Ääntely: Joona on ruvennut välillä "yskimisen" lisäks komentaa äänellä joka kuulostaa samalta kuin jos piiretyissä tai överi komediassa jotain kuristetaan. Kyseinen ääni on käytössä erityisesti silloin kun tietokone on lähellä ja haluaisi sitä huitoa emoticon

Nukahtaminen: meillä ei kauheasti nukahtamisen kanssa ole ongelmia ollu, riittää kun laittaa sänkyyn ja tutin suuhun niin nukahtaa yleensä aika pian. satunnaisina päivinä eli todella harvoin rupeaa raivoamaan eikä lopeta ollenkaa mutta yleensä pienen kiukun jälkee rauhottuu ja nukahtaa.

Nukkuminen: ihanaa meillä on nukuttu nyt muutama yö todella hyvin. Joona on menny nukkumaan klo.20 ja ekan kerran heränny klo.6, luojan kiitos vihdoin saa taas nukkua. Monta yötä menikin että tuttia kitistiin jatkuvasti  ja minä olin jo ihan loppu. Lauantaina 2h siitä kun Joona nukahti niin heräs kitisemään tuttia ja minä päätin että kitisköön ihan rauhassa nyt mulle riitti tutti pelleily, kitis jonku aikaa ja sitten nukahti, yön aikana heräs vielä muutaman kerran ja pikku kitinöiden jälkeen aina nukahti ilman tuttia, klo.5 aikaan söi hieman maitoa ja taas nukahti. Viime yönä ei sitten enään kitissyt ollenkaan JEE!!!

Tutti: meillä siis tutti ollut alusta asti käytössä ja Joona kaipailee sitä lähinnä väsyessään. Mun nuorin sisko ei koskaan huolinut tuttia mutta sillä piti olla aina tuttipullo, mä muistan vieläki kun se konttas pitkin lattioita tai kun se taapers pitkin kämppää ja touhus käsillä kaikenlaista ja tuttipullo roikkui hampaiden välistä. Sisko piti loppujen lopuks ihan vierottaa pullosta ja oi että sitä huutoa.

Nyt en sitten muista enempää joten lähden tuikkaamaan tulen takkaan ja palaan kun muisti taas pelaa
 
Niin joo mun piti viel sitä kertoa kun mulla rupee olee ihan kevät fiilikset, suunnittelen jo mitä kaikkea istutan ens kesäks kun kohta pitää siemenet jo istuttaa ja olen tutkinut miten pääsisin eroon etelänruttojuuresta (se onkin hankalampi tapaus), haluaisin pensasaidan eetä kaikki ei näkis meidän pihalle. Pitäis pieni "pelto" tehdä että sais uloskin istutettua kaikkea kivaa kun ei tuo kasvihuone ihan kaikkeen sovellu. Kävin lauantaina ostamassa Plantagenista kaverille kukkapuskan ja tiskillä myytiin viherpiha lehtiä, no minä sit ostin myös sen ja nyt en enään millään malttais odottaa.
Meillä mieheltä loppuu 21.3 hommat kun ne lomautetaan, syynä on että ei ole uusia tiloja, vanhat tilat meni alta kun kaupunki halus ne omaan käyttöönsä. Työnantaja on tuskin edes jatkamassa hommia enään mutta lomauttamalla pääsevät halvemmalla kuin maksamalla porukan ulos.

jajajajaja öööö taas katkes
 
Heippa!

Kokeillaan ehdinko kirjoittaa mitaan. Aloitetaanpas...

Tutti: Meilla tuttia syodaa nykyaan todella harvoin. Nukkumaan mennessa yleensa, mutta silloinkin se putoaa nukahtaessa suusta. Yolla yleensa kokeilen nukahtaako tutilla ilman ruokailua, mutta tissin jalkeen ei sita tarvita.
Taalla neuvotaan, etta kannattaa laittaa useampi tutti pyorimaan sankyyn, niin kylla lapsi sielta jonkun loytaa. Se voisi olla ratkaisu, jos ei ketjua halua kayttaa.

Keittely: Meilla tuttit ja pullot on keitetty kayttoon otetteassa. Jos maahan tai vieraan lattialle putoa, niin sitten oon tutin pessy ja muuten vaan silloin talloin. Meilla on muodostunu "oma tutti omassa paikassa" tapa ihan vahingossa. Sangyssa ja vaunuissa on omat tutit, jotka ei oikeestaan koskaan poistu niista. Sitten on tutteja, jotka loytyy mm. hoitolaukusta, jos tarve vaatii.

Tupakka: Ei ongelma, tuli lopetettua jo 10v sitten sauhuttelu.

Alkoholi:. Viihteelle tai ryyppaamaan ei tee edes mieli. Punaviinia tulee kylla nautittua se lasi silloin talloin; ruuan kanssa tai lauantai-illan iloksi.

Seksi: Silloin talloin harvoin. Vasyneena ei vaan tee kauheesti mieli. Pitais skarpata, ettei parisuhde ihan valjahdy

Aantely: Meilla jokellellaan esim. yksin sangyssa tai vaunuissa. Kiljahtelemista harjoitellaan. Eilen keksittin vetaan huulet suun sisaan ja siita tulee maiskuttelu aani. Ei kylla mikaan papupata ole. Ehka tullu isaansa siina.

Hampaat: Hampaat ilmesty aidin kauhuksi 4kk 2vk vanhana. 5 paivaa sen jalkeen, kun laakari sanoi, ettei taalla mitaan nay. Kaksi alahammasta loytyy, joilla nyt purraan aitia tissiin. Onko kellaan hyvia keinoja tahan? Nyt olen lopettanu imetyksen siihen ja jatkanu vasta vahan myohemmin eli puremisesta baari menee kiinni.

Liikuminen: Meilla ei viela paasta paikasta toiseen. Nyt vasta pyorii akselinsa ympari mahallaan. Konttaus asentoa valilla harjoitellaan, mutta "lentaminen" on nyt se juttu eli mahallaan kadet ja jalat ilmassa. Siina asennossa ollaan lahes koko ajan.


Yoruokailut ja muut: Meilla edelleen ruokaillan yolla noin 3 kertaa 11, 02, 05. Kasilta mennaan nukkuun ja seiskalta viimeistaan heraa. Kiinteet aloitettiin reilu viikko sitten (5kk iassa) paikallisten suositusten mukaan puurolla, kyllakin oman paan mukaan illalla eika aamulla. Nyt on suunnitelmissa ottaa lounas mukaan, niin voi alkaa sitten soseita maistattaan.

Rintatulehdukset/tiehyttukokset: Ihan hirveita. Mulla ei ikina paassy tulehdukseksi asti, mutta ensimmaiset 4kk, mulla oli tukos noin kerran viikossa, joka onneksi aina laukesi lammittelemalla ja imettamalla. Lampohaude tissin paalla oli yleinen naky.

Nukuttaminen: Me ollaan onnekkaita, etta iltatissin jalkeen laitan sankyyn. Nukahtaa itsekseen 1-10min aikana. Joskun joutuu kaymaan laittaan tutin uudelleen suuhun.

Nukumis/nukahtamisonglemiinhan taalla suositellaan tiukkaa iltarutiinia ja kun se on kunnossa, niin jonkun tyypin unikoulua. Taalla mm. Ferber Method/ Tecnique. Yksi mista taalla myos puhutaan on, etta vois kokeilla pistaan tarpeeksi aikasin nukkuun. Taalla haluttaisiin, etta lapsi saa vahintaan 10-12h unta yossa. Eli taalla se paivahoidossa kayvilla lapsilla takoittaa sita, etta ne pistetaan jo 6-7 aikaa nukkumaan. Eras koulukunta on sita mielta, etta mita aikaisemmin nukkumaan sita paremmin lapsi nukkuu yonsa, kun vanhemmat eivat omien etujensa mukaisesti illalla valvota lasta esim. sita varten, etta isa ehtisi nahda lapsensa hereilla. En tieda mika noista on jarkevaa, mutta pistin vain ajatuksia herattamaan ja harkintaan, jos vois olla apua.

Meilla tulee varmaan olemaan paivaunien nukkuminen ongelma, silla vaunujen koppa jaa ihan just pieneksi ja istuin osaa ei saa makuu asentoon. Ilmatkin kohta lampenee, niin ettei ulkona voi edes nukuttaa. talla hetkella meilla nukutaan noin 2 paikkarit, jotka kestaa 45-1,5 ja ehka illalla 15min torkut tai sitten ei.

Piia84: Toivottavasti ahdistavat ajatukset helpottuu, kun sait niita purettua. Kavereiden/sukulaisten puuttuminen lahelta on tosi inhottavaa. Mulla Atlantti valissa.

Siina oli nyt tarinaa talle kertaa. Pitais ehtia kirjoittaa useemmin, niin ei tartti romaania kirjoittaa.

Hyvaa kevaan odotusta kaikille ja toivottavasti aurinko jaksais teitakin piristaa!
 
Sormiruoka: (mun aivot on jossain narikassa, et toivottavasti tarkotti tätä) Eli me ollaan annettu jonkun aikaa jo niitä maissinaksuja. Tosin on niin suttaavia ja tahmasta se mössö, että niitä ei itse syödä vielä kuin syöttötuolissa tai sitten syötetään. Niillä saan noi kiltisti odottamaan ruokaa tuoleissaan, jos on nälkä liian kova tai jos toinen ei jaksa odottaa omaa vuoroansa. On ne niin söpöjäkin, kun haukkaavat hampaattomilla suillaan paloja naksuista. Eikä oo kertaakaan meinannu tukehtua niihin, edes paloihin, taitaa sulaa niin nopsaa.

Nukkuminen: Minähän heitin noi omaan huoneeseen nukkumaan jo 1,5 kk ikäisinä. Tuntu olleen kaikille hyvä ratkaisu (nukun hyvin mutta herään heti kun noi alottaa heräämiskähjäyksen). Meillä oli siinä 3-4 kk iässä iltaisin se kauhee huuto, kun ei suostuttu nukkumaan. Mutta nukku kuitenkin sitte 10-12 tuntia heräämättä. Sitten mä ostin sellaset "telkkarit" molemmille sänkyyn=heijastaa liikkuvankuvan kattoon ja liikkuu siinä vehkeessäkin kuva ja kiva unimusiikki. Oliko näillä sitten merkitystä, mutta oppivat nukahtamaan sänkyyn huutamatta. Mut mitä sitte tohon yönukkumiseen vois sanoa??? Meillä nukuttiin 3-6 kk ikäisenä koko yö, mutta nyt on sitten melkein kuukausi herätty aamuöisin. Välillä jatketaan pelkällä tutilla unia, mutta vaatii melkein sen maidon ja sitte jatketaan aamuun asti. Et vaikka opittais jo nukkuun koko yö niin sitte tulee näitä takapakkeja :( Nii ja nukutin jo sieltä 3 viikon ikäisestä mahallaan ja niin ne nukkuu parhaiten, nykyään kääntyy ite kun alkavat nukkumaan. Ja unirätti kainaloon.

Voi olla et se meni ohi aiheen, kun en enää muista oliko jollakulla ongelmana nukahtaminen vai nukkuminen emoticon ihan oon tööt nyt, mut jospa sauna rentouttais ja tietty yks sidukka.
Ja kun en joka päivä kirjoittele ja noita hienoja lillypie-juttuja osaa käyttää, niin tuleepas meille ylihuomenna 7 kk ikää tytöille emoticon ja mun mielestä siitä ei ole ku jokunen päivä aikaa, kun kirjotin puolivuotissynttäreistä



 


                               ? ♥ ?
MAHTAVAA NAISTENPÄIVÄÄ ? ♥ ?


                                             
 
                     

                                                        ♥ THIHIHIII!!!!


                                      



 
Heipä hei!

Mun on pakko tulla kertomaan, että kun annoimme tytön toteuttaa itseään syntikan soittamisen merkeissä (juu- oli hauskaa ja tyttö "soitti" vehjettä ihan innoissaan), hää nousi seisomaan siinä soittaessaan- useamman kerran.
Elikkä tätä sitten seuraavaksi tiedossa ja minä unohdan ne rauhalliset yöt- nytkin istuskelee öisin ja konttailee ja möyrii vaihtoehtoisesti vähintään 3 tunnin välein.
Hyvästi yöunet.

Iines: Mukava kuulla sinusta ja mielenkiintoista lukea noista Atlantin takaisista ohjeista.
Oletko suunnitellut imettäväsi kauan vai menaatko niin kauan kuin tisut kestää..:-/

Tiko: Menitkö saunaan vai nautitko saunasiiderin ilman saunaa?
Jaksuja sinne!

: Kuule takas loistavaa Naistenpäivää!

Mun varmaan tarvii mennä aamuhampaiden pesulle pikkuhiljaa..(kaikkee ei vaan kerkee) ja sitten tuttipullojen pesua..
Nyt toi pikkuveijari haluaa maitonsa, joten pakko mennä.

Moikka!
 
Sitä aina lukee näitä teidän juttuja ja kun saa tämän tyhjän "paperin" eteen niin pää lyö tyhjää eikä muista mitään lukemaansa...

Naistenpäivää kaikiile !

Meidän tyttö on elämänsä ensimmäisessä flunssassa, reppana.

Mä mielestäni nukuin loistavasti viime yönä, tyttö söi vaan 3 kertaa ja 2 kertaa rauhottui tutilla ja pisin pätkä oli 3,5h, en edes muista milloin olisi yö näin hyvin mennyt. No siitä huolimatta aamulla suihkun jälkeen huomasin levittäväni hoitoainetta jalkoihini jalkarasvan sijaan... Päätin että parin viikon kuluttua meillä alkaa unikoulu, tassuttelu versio, täytyy vaan perehtyä siihen.  

Muuten oloni on paljon pirteämpi, olen vaihtanut takaisin kestoihin ja antanut itselleni luvan käyttää myös kertiksiä sitten kun en jaksa ja nyt toistaiseksi käytän yöllä kertiksiä

Tinztinz jaksamisia sinne, meilläkin heräillään 10min-tunnin välein

Piialle myös jaksamisia, yksinäisyys ei ole kiva. Mä olen yrittänyt juosta kaiken maailman vauvakerhoissa ettei olisi niin yksinäistä.

No mutta nyt syömään kun tyttö nukkuu vielä.
 
Magdaleena: Teit sitten kunnon "jalkahoidon" :-DD

Kaika: SIIS OHO! Siis teidän oma juoksee varmasti jo seuraavassa kuussa ;D

Mammaliina: Hienoa, että joku jaksaa tota kirpparipuuhaa! Miä en jaksa ja viimeksi ku jaksoin nii puolet tavaroista katos :D Ja hyvät massitkin oot saanu, jee :)

Mymmeli: Oohhoo, toivottavasti helpottaisi toi! Ootko varma, että aiheutuu sitä ihottumaa just noista? :o

Piia: No onhan toi varmasti inhottavaa! Kumpa teille löytyisi jokin ratkaisu missä molemmat olisivat tyytyväisiä? :o

Omaa: Meidän pampula sai tänään eka kertaa hammasharjan suuhun! Ja ilme oli niin hassu, että nauroin kovaa ja poika sitten pelästyikin kun äippä ei millään pystynyt lopettamaan naurua :'))
Tänään jotenkin tosi väsynyt (poju heräs ehkä n. 4 kertaa, mutta miä oon alottanu taas kukkumisen ja olin nukkumassa vasta joskus klo.23..).
Itkeskelinkin tossa muutama tunti sitten, vitutti vaan ihan saatanasti tämä yksinolo. Voispa mennä vaan torille ja huutaa sieltä elämänsä miehen ja saada sen mitä halusin exän kanssa, hyvän elämän? PERKELEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!
Ehkä mulle ei oo tarkotettu ketään.
Tosi paska päivä, menkatki alkamassa. Voisko paremmin helvetti mennä??????
 
Moikka!

Ruokailurytmistä:
9-10 maitoo reipas 200 ml
12-13 kasvissosetta 1 prk + 120 ml maitoo. Nyt tosin totutellaan lihaan joten se tulee aikanaan tähän..
16-17 kasvissosetta 1 prkl + 120 ml maitoo
20.30-21 kaurapuuro mangososeella + 120 ml maitoo.
Syödäänköhän meillä vähän kun tuntuu että eihän tuossa oo paljoo mitään? Ei poika kyllä nälkänen oo.. Pääasia kai se että paino nousee ja sitähän meille tulee :)

Nukahtaminen/nukkuminen, alusta asti on nukahdettu yksinään. Nukkumaan poju menee yleensä n. klo 21. Nykyään kultaakin kalliimpi on mummon ostama "tikrurätti" joka heitetään naamalle ja sit aletaan magoo. Yö on puuron alottamisen jälkeen nukuttu heräämättä, tai syömättä. Yöllä saatetaan kerran herätä pahaan uneen, mut riittää että heittää tutin suuhun ja rätin takas silmille.

Tutista, meillä on käytetty alusta asti. Lähinnä sitä tarvitaan vaan sillon kun ollaan väsyneitä.

Bläääh, en keksi enää mitään muuta..

Hyvää naistenpäivää!
 
Kyllähän mä sinne saunaan pääsin kera sen siiderin. Mulla meinas alkaa jo kauhee tissuttelu, kun tässä iltasin muutakaan ole. Mut sit mä onneks aloin olemaan iltasin niin väsynyt, että ei enää tuu ostettua sitä yhtä illaksi.

Huokauksen huokaus, toinen neiti on taas kauheessa nuhassa. Eli se tietää huonosti nukuttua yötä, helpoimmalla pääsee varmaan kun ottaa viereen nukkumaan, jos se vielä tuolta herää. Edellisestä flunssasta ei oo aikaa ku kuukausi, oikeestaan vajaa ja siitä asti meille jäi päälle toi yöheräily :( mut jos tää nyt muuttais taas suunnan parempaan. Toivossa on hyvä elää.
Jotain positiivista: tästä syystä jäänee huominen neuvolan järjestämä puolivuotiaiden tapaaminen väliin. Jotenki ei vaan ollu niin fiilistä lähteä sinne, kun tänään tajusin, että se huomenna olis. Mä en vaan oo mikään perhekerhoilija, tai toki haluan käydä sit myöhemmin kun lapset leikkii. Täällä on tollanen avoin päiväkoti, missä on sit tiettyinä päivinä ja aikoina eri ikäsille ryhmille järjestettyä tai vapaata toimintaa.
 
Takaisin
Top