Kuumeilijoiden piinapäivät ja tulokset!

@Nurppu ja @Finess täällä kans likimain samoilla. Dpo4 ja lugesteronit kohta sisään.
Lets piinaillaan :rolling:
 
Uusi piinailija täällää hei!
Dpo 12 meneillään! Nega testit dpo9, dpo10 ja dpo11. Tänään en oo vielä uskaltanut testailla. Menkkajomoja ollut ovulaatiosta asti joka päivä ja alaselkää särkee. Eilen huomasin että koko rintakehä ja tissit kipeät ja noin viikko sitten ollut myös jonkun verran hajuherkkyyttä (mikä voi myös tietysti johtua tupakoinnin lopettamisesta). Saas nähdä miten käy! Yritän malttaa olla testaamatta uudestaan ennen oletettuja kuukautisia, mutta itseni tuntien ei tuu onnistumaan :D

Nyt siis dpo13 ja testi edelleen negatiivinen. Alavatsaa turvotti kovasti viimeyön ja turvottaa edelleen, myös menkkajomoja havaittavissa mutta paljon miedompana kuin muutama päivä sitten.
 
Muokattu viimeksi:
Jos minä kun muutkin!

DPO1: Nännikipu
DPO2: Nännikipu
DPO3: Ihan jäätävä nännikipu, auttakaa nyt joku :tears:
DPO4: Nännikipu
DPO5: Jäätävä nännikipu jatkuu ja alavatsatuntemuksia.
DPO6: Nännikipu läks! Ja ummetusta. Eka nega testattu, tottakai.
DPO7: Ummetusta, alavatsatuntemuksia, vähän pahoinvointia ja jäätävä turvotus. Illalla piereskelin ku rekkamies (ei mitään rekkamiehiä vastaan, isänikin on sellainen :tears:) ja haisin KUOLEMALLE (siis oikeesti kuolemalle kun mieskin yökkäsi.) Nega testattu, tottakai.
DPO8: Tissikipu palasi kuvioihin. Todella kipeänä rintamus. Alavatsalla pistelyä ja kiristelyä. Alaselkäkipua. Järkyttävän positiivinen fiilis ja testi nega, tietenkin.
DPO9: Lämmöissä pudotusta, vähän migreenifiilis, kaikki v-tuttaa ja pinna todella kireällä. Kaksi finniä ilmestynyt aamulla nenänpäähän :tears: Testi nega, öfköös.

Tästä jatkamme.
 
Moikka! Uusi piinailija täällä. En ole metsästänyt ovista joten menen kp-päivillä, on vaan mielenkiintoista tutkia näitä oireita :smiling-eyes:! Jotenkin tosi aikaisin noi munanvalkuaiset kyllä tuli.. en ole kyllä kovin perehtynyt näihin!

Kp10 munanvalkuaiset kuvioihin. Talletukset
Kp11 munanvalkuaista
Kp12 talletusta
Kp14 talletusta
Kp15 hetkellinen rajuhko pahoinvointi
Kp16 talletuksia
Kp17 iso finni otsaan, päänsärkyä ja infernaalinen ”PMS”-raivo
Kp18 raivo hävisi. Loputon nälkä
Kp19 väsymys. Loputon nälkä. Aikamoinen raivo taas nosti päätään, hermot aivan superlyhyet
Kp20 rintojen arkuus
Kp21 paineen tunnetta vatsassa, kauhee nälkä, roskishaamu bongattu EHKÄ!
Kp22 ärsyttää!
Kp23 plussa :red-heart:
 
Muokattu viimeksi:
Mäpäs tuun piinailuun mukaan! Olen täällä lueskellut näitä tekstejä, mutta nyt ajattelin rohkaistua ja avata itsekkin oman viestiketjun.:smiling-eyes:
Yk3


Dpo1-6 ei mainittavia oireita.
Dpo7 aamulla paljon kylmiä väreitä ja pientä menkkajomoa
Dpo8 Rinnat aran tuntuiset. Pistävää kipua vasemmalla puolella alavatsaa muutaman tunnin ajan sekä keskellä alavatsaa kovaa kiristyksen tunnetta. Kylmiä väreitä taas. pc: n testi näyttää haaleaakin haaleampaa plussaa.
Dpo9 testi nega. Rinnat arat ja menkkajomotusta sekä vihlovia nippailuja alavatsalla.
Dpo10 kovat menkkajomot ja luulin että vuotokin sieltä alkaa kovien kipujen takia,mutta ei, testi nega
Dpo11 testi nega. rinnat edelleen arat, ei juurikaan muuta oiretta.
Dpo12 en ole testaillut, oletettu kuukautisten alkamispäivä, kp28/28, ei näy vuotoa, menkkatuntemuksia ajoittain, alavatsa turvonnut.

Luteaalivaihe mulla on ollut sen 12 päivää.
 
Muokattu viimeksi:
Moi, minäkin liityn viestiketjuun. Kiitos Norppu mainistuksesta :)

Kierron pituus oli lopulta 33. Ei tärpännyt. Tästä voin päätellä, että aamulämmöt on mulla se tarkin mittari. Muista oireista ei voi päätellä juuta eikä jaata.

dpo-1 AL 35,95. Tänään illalla tein nyt positiivisen ovistestin (liuska ja digillä varmistus). Oireena runsas vv jo usean päivän ajan. Ja halut korkealla. Talletus.
dpo0 AL 35,95. Talletus.
dpo1 (toivon). AL 36. En ole tuntenut mitään nii en tiä milloin ovis tarkkaan ollut.
dpo2 AL36,16. Välillä ihan pientä ohimenevää alavatsa kipua. Punaviiniä...
dpo3 epämääräisiä tuntemuksia alavatsalla. Palelua. Vv edelleen. Ummetus jo monetta päivää
dpo4 AL 36,4. Alavatsa kirvelyt jatkuneet.
dpo5 AL 36,33. Alavatsakivut haittasivat nukkumista, jatkuvat päivällä, otin Panadolia. VV runsas
dpo6 AL 36,26. Pientä tunnetta alavatsassa, ei niin kovaa kuin eilen ja paheni iltaa päin. Oksetti hetken aamulla. Kurkkukipu aamu/ilta. Kipeä erikoinen ihottuma käsivarsissa.
dpo7 AL 36,44. Tissit hieman arat. Kurkkukipu. Nenäntukkoisuus. Itkuisuus. Järkyttävä alavatsakipu illalla. Ihottuma.
dpo8 AL 36,4. Tissit hieman arat. Kurkkukipu. Nenäntukkoisuus. Itkuisuus. Alavatsakipu. Neg testi. Ihottuma
dpo9 AL 35,81. Oireet samat
pdo10 AL 36.36. Oireet samat, mutta rinnat entistä kipeemmät. Yläselkä kipee, pelkään niin et enteilee menkkoja (aina selkä joka kohdasta kipee pms aikaan) mut voi olla vaan ku oon neulonu tosi paljon ja oli pitkä väli ku en neulonu. Testi nega
dpo11 AL 36,16. Mieliala heilahtelee ärtymuksestä masennukseen. Menkkoja ennen mulla aina henkisesti vaikee ajanjakso, + selkäkivut niin pelkään tässä olevan pms oireet päällä.
dpo12 AL 36,3. Mieliala jatkanut heittelyä masennuksen ja ärtymyksen välillä. Rinnat niin kipeet et haittaa kaikkea tekemistä, mutta selkäkipu on se joka saa huutamaan ja itkemään. Otin panadolia ja käytin kipugeeliä, sillä selvisin päivän jotenkin. Myös alaselkä tänään kipeä. Alavatsakipu jatkunut kuten jo yli viikon. Nenäntukkoisuus. Testi nega
dpo13 AL 36,04. Tissikipu jatkuu, mutta kyllä tuo pudonnut lämpö vetää mielen matalaks ja odotan menkkoja... Eilinen tapposelkäsärky on vaihtunut hyvin haileaksi tuntemukseksi, samoin vatsakipu tuskin huomattava. Tuntui kuin oireet olisi tyystin kadonneet, mikä on sinänsä outoa kun pms pitäisi olla kyl päällä.
dpo14/kp1 AL 36.01. Menkkajomot alavatsalla ja selässä. Tissit enää vähän kipeät. Vuoto alkoi klo 14.


Luteaaliaika mulla ollut 14 päivää.

Seuraavassa kierrossa onkin sitten ensi kertaa letrot mukana.
 
Muokattu viimeksi:
Miekii tuun tunnustelemaan loppukierron oloja, fingers cross että olisi plussakierto.

Apuna tässä kierrossa ovikseen asti greippi ja vehnänalkioöljy, jota jatkan kierron loppuun

Dpo -1: Ovistestiin plussa. Valkuaiset ja hirviät himotukset
Dpo 0: Valkuaiset ja illalla ihan järkyttävä palelu, alavatsassa kipuja
Dpo 1: ei kummempaa olotilaa, munasarjan kohdilla jonkinsortin keltarauhaskipuja
Dpo 2: Aamulla oksennus, vähän alavatsan kivistyksiä
Dpo 3: Lievää heikotusta ja huono olo
Dpo 4: eipä kummempaa, vähän turvonnut olo jos jotain mainita yrittää
Dpo 5: Vatsassa vähän kuplii, oisko vaan nälkä Lasi punaviiniä
Dpo 6: alavatsassa pientä vihlontaa, illalla jäätävä päänsärky ja melkein oksennus iski. Puoli lasia punkkua kun tyrkki niin kovin.
Dpo 7: huonosti nukuttu yö takana, alavatsalla ohimeneviä tuntemuksia. Apaattinen fiilis ja kauhee stressi. Nuha ja väsymys. Lasi punkkua illalla, hyi kun maistui pahalta, onneksi pullo loppui
Dpo 8: mahassa kiersi aamulla ja illalla tuikkivaa tunnetta, nännit hellänä
Dpo 9: nukuin 9 tuntia kuin tukki, nännit on hereillä ja herkät kaiken aikaa ja jotain alavatsatuntemuksiakin välillä. Aika kova nälkä ollut myös, mutta tiedä näistä oloista sitten.. selkään ja naamaan meinaa puskea näppyä.
Dpo 10: jonkinsortin menkkajomotusta, aamulämmöt edelleet ylhäällä. Eka nega testi.
Dpo 11: menkkajomot voimistuneet, voisi kuvailla ennemmin jo säryksi. Useampi finni lävähtänyt naamariin. Kahvi ei maistu. Tissitkin tuntuu vähän aroilta tai paremminkin vois kuvailla että niiden "olemassaolo tuntuu". Eihän sitä yleensä ajattele mitään kohtaa kropassa jos ei se tuntuisi erilaiselta.
Dpo 12: Pintä nipistelyä kohdun tienoilla, rinnat kipeät sivuilta
Dpo 13: rinnat niin kipeät ettei vatsallaan voinut nukkua, alavatsassakin kivistää. Aamulla alkoikin vuoto eli KP 1

Tää kierto oli sitten tässä. Kohti uutta yritystä.
 
Muokattu viimeksi:
Jos minä kun muutkin!

DPO1: Nännikipu
DPO2: Nännikipu
DPO3: Ihan jäätävä nännikipu, auttakaa nyt joku :tears:
DPO4: Nännikipu
DPO5: Jäätävä nännikipu jatkuu ja alavatsatuntemuksia.
DPO6: Nännikipu läks! Ja ummetusta. Eka nega testattu, tottakai.
DPO7: Ummetusta, alavatsatuntemuksia, vähän pahoinvointia ja jäätävä turvotus. Illalla piereskelin ku rekkamies (ei mitään rekkamiehiä vastaan, isänikin on sellainen :tears:) ja haisin KUOLEMALLE (siis oikeesti kuolemalle kun mieskin yökkäsi.) Nega testattu, tottakai.
DPO8: Tissikipu palasi kuvioihin. Todella kipeänä rintamus. Alavatsalla pistelyä ja kiristelyä. Alaselkäkipua. Järkyttävän positiivinen fiilis ja testi nega, tietenkin.
DPO9: Lämmöissä pudotusta, vähän migreenifiilis, kaikki v-tuttaa ja pinna todella kireällä. Kaksi finniä ilmestynyt aamulla nenänpäähän :tears: Testi nega, öfköös.

Tästä jatkamme.

DPO10: Alavatsan juilimista, ärtyneisyys jatkuu, tissit taas kipeät ja testi nega.
DPO11: Kolmas koronarokote haettu, aamun testi siis aivan puhdas nega. Tissit edelleen jäätävän kipeät. Ärtyneisyys helpottunut ja vaihtunut vollottamiseen. Menkkojen pitäisi alkaa sunnuntaina.
 
Tänään dpo15 ja kuukautisten oletettu alkamispäivä. Aamupissasta testissa haamu :loudlycrying::red-heart:
 

Liitteet

  • IMG20220128094858.jpg
    IMG20220128094858.jpg
    1.2 MB · Katsottu: 377
*negakierto*

Uskaltaisikohan lähteä tähän mukaan... Ettei lähde liikaa laukalle. :tears: kun on jo yk21, niin olen kovin kyyninen näihin oireisiin, mutta nyt on ilmennyt jotain uutta, vuotoa dpo5.

Tallettelut dpo-4, dpo-3, dpo-1 ja dpo0.

Dpo0 kipeät rinnat, mutta lasken vain hormoneista johtuvaksi, en luota että ennustaa raskautumista.

Dpo5 Vessakäynnillä paperiin pari kertaa verta. Ei erikoisia tuntemuksia.

Dpo6 Ei mitään erikoista varmaa. Hetkittäin herkempi hajuaisti, mutta ei ole taannut ennenkään mitään. Aavistuksen ehkä menkkajomoja alavatsalla, vai onko se sittenkin vain ilmaa..

Dpo7 hiukan menkkamaista painetta alavatsalla. Aamulla herätessä poikkeuksellisen kova nälkä.

Dpo8 Liikutuin tänään monta kertaa. Alavatsalla painetta välillä, muttei poikkea negakierroista. Nenästä valunut nieluun verta jo pari päivää, voi johtua talvesta. Ainakaan normaali luteaalivaiheen ummetus ei ole vielä hävinnyt, yleensä vatsan toiminnan muututtua löysäksi menkat alkavat parin-kolmen päivän kuluttua. Olen tottunut pitämään ummetusta tai sen katoamista merkkinä siitä, miten tulee käymään. Se on ollut tähän asti kaikkein luotettavin merkki. Kaikki muut merkit ovat olleet useassa negakierrossa.

Dpo10 Tässä vaiheessa en uskalla sanoa mitään, mutta ainakaan mahan kovalla olo ei ole vielä loppunut.... Huomenna testaan ja olen ihan hepulissa.

Dpo11 testit negaa

Dpo 12 Edelleen kuvottaa, etenkin kahvi. Olen kyllä ajatellut, että tuo eilinen testitulos on lopullinen tuomio, mutta tehdään tää seuranta loppuun asti... Jos tähän pitää kummallisia oloja kirjoittaa, niin dpo6 lähtien on pierettänyt aivan valtavasti. Hirveästi ilmaa tulee kerralla ja kunnon äänen kanssa. :tears: En keksi, mitä olen syönyt. Vehnmä tekee minulle ilmavaivoja, mutta en ole syönyt moneen päivään kuin vähän. Liikutuin, kun luin naisesta, joka synnytti moottoritien rampille ja hätäkeskuksen väki keitti sen jälkeen kahvit.

Dpo13 Maha ei ole vielä mennyt löysälle. Piereskely jatkuu, liittynee tuohon ummetukseen... Tänään on edelleen kuvottanut voimakkaasti. Päänsärkyä, yleensä se enteilee menkkoja. Menkkamaista paineen tunnetta välillä.

Dpo15 Migreeni, maha meni löysälle.

Dpo 16 --> kp1. Menkat alkoivat myöhässä. Ihan kamala monen päivän migreeni iski.

Yleensä menkat alkaa dpo13.

En taida enää osallistua tähän... Nytkään en olisi ilman tuota dpo5 vuotoa. Nyt voi sanoa, että ihan kaikki oireet olen parin vuoden aikana käynyt läpi ja aina nega.
 
Muokattu viimeksi:
Uskaltaisikohan lähteä tähän mukaan... Ettei lähde liikaa laukalle. :tears: kun on jo yk21, niin olen kovin kyyninen näihin oireisiin, mutta nyt on ilmennyt jotain uutta, vuotoa dpo5.

Tallettelut dpo-4, dpo-3, dpo-1 ja dpo0.

Dpo0 kipeät rinnat, mutta lasken vain hormoneista johtuvaksi, en luota että ennustaa raskautumista.
Dpo5 Vessakäynnillä paperiin pari kertaa verta. Ei erikoisia tuntemuksia.


Yleensä menkat alkaa dpo13.

Mä oon nyt niin liekeissä sun puolesta :tears::folded:
 
Vaikka oireettomana ja hyvin vahvasti oireellisena lopputulos on aina ollut sama, voisin aikani kuluksi tunkea nokkani tännekin :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Tarkkaa ovispäivää (oireiden puolesta oletus kp13-15) ei ole tiedossa joten mennään kiertopäivillä.

Kp 19 Perinteinen menkkafinni
Kp 22 Päänsärky kylään, mutta perinteinen migreeni pysyy onneksi poissa. Hengästyttää normaalia helpommin.
Kp 23 Voihan väsymys!
Kp 24 Ulkoillessa outoa pahoinvointia, kiukkupäivä, uni normaalia aikaisemmin
Kp 25 Apua, naamastani on jo tulossa pizza! Itku herkässä ja vv hyvin paksua ja voidemaista
Kp 26 Paleltaa ihan mahdottomasti, mutta paljon on ulkona pakkastakin. Etovaa oloa ja syke heittää stressistä? välillä omiaan.
Kp 27 Aamupäivällä vahvaa etomista. Hyvä ettei yrjö tullut kaupassa maskiin. Illalla valtaisa väsymys ja palelu, mutta edellinen yö olikin risa.
Kp 28 Etomista hetkittäin, lumitöissä kumartaessa kova vihlaisu kohdunseudulla. Uni tuli jo lähes ennen lapsia.
Kp 29 Aamulämpö yhä koholla, lievästi flunssainen olo. Menkat ei ainakaan vielä kellontarkassa aikataulussa.
Kp 30 Aamulämpö laskenut, flunssainen olo ja etominen jatkuu. Maha jumittaa, ruokahimoja ja arat nännit. Vv yhä kellertää.
Kp 31 Aamulämpö normaalia selvästi korkeampi. Paleltaa, joten liekö flunssa oikeasti tulossa?
Kp 33 Vaikka ei pitänyt muka olla edes mahdollista, selvä plussa :loudlycrying:
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top