Kuulumisia rakenneultrasta

Toi mua vähän harmittaa, että mulle ei sanottu mitään vauvan painosta, enkä itse sit muistanut kysästä :( 
 
ALKUPERÄINEN: AkinnA81

Mulla takana jo kaksi sektiota.  Ensimmäinen sektio mulla oli hätä versio, kun mulla irtosi istukka viikolla 34.. Ja vauva ei selvinnyt...  Toisessa halusin ottaa varmanpäälle ja otin suoraan suunnitellun sektion perätilasynnytyksen sijaan...
Ja kun takana pari leikkausta, niin yleensä kolmaskin tulee moinen olemaan. Kohdun repeämisriski tms..

Eli summa summarum, leikkaus siksi, kun takana jo pari leikkausta ja hiukan aikaisemmin leikkaavat tuon istukan irtoamisen vuoksi.


Ok, anteeksi jos kysymys oli tunkeileva. Kuulosti vain erikoiselta että sektio suunnitellaan jo tässävaiheessa ja mietin että missä tilanteissa sen näillä viikoilla voi jo nähdä [:)]
 
ALKUPERÄINEN: sista81

Meillä oli kanssa rakenneultra eilen. Sukupuoli ei selvinnyt, kätilö vaan sano, et nyt voi sulkea silmät, jos ei tahdo tietää. Mä koitin kovasti katsella, et näkyiskö jotain, mut enhän mä siitä kuvasta mitään tajunnut.



jos mitään ei näy...niin hmm... [:D] toki voi olla myös vaikea hahmottaa riippuen vauvan asennosta, liikkumisesta jne. Meidän ultrassa oli kyllä (kätilön avustuksella toki) nähtävissä "jotain", eikä tarttenu kummosesti edes tiirailla!
 
Mä en edes tiedä missä siellä ois pitänyt näkyä tai olla näkymättä jotain [:D] Ihan harmaata suhmuraa se mulle enimmäkseen oli ennen kuin kätilö näytti, et tuossa on se ja se osa..
 
ALKUPERÄINEN: sista81

Mä en edes tiedä missä siellä ois pitänyt näkyä tai olla näkymättä jotain [:D] Ihan harmaata suhmuraa se mulle enimmäkseen oli ennen kuin kätilö näytti, et tuossa on se ja se osa..


Tällä meidan vauvalla näkyi mitä ilmeisemmin "pussi" ja pieni uloke [:D] En kyllä osaa sanoa olisinko hahmottanut ellen olisi kysynyt ja ihana kätilö avuliaasti tarkentanut. Ei siis kertonut kysymättä!
 
Juteltiin vielä eilen illalla miehen kanssa siitä ultrasta. Hän sitten mulle kertoi katsoneensa näytöltä, että sikiön painoarvio oli 283 g. Aikalailla tuo paino ainakin menee linjaan viikkojen kanssa. Taulukossa oli myös jossain vaiheessa lukenut female.. Hmm.. Mietittiin sitten, että olikohan siellä joku oletusarvo vai onkohan meille tulossa pieni tyttö. Sen näkee sitten huhtikuussa  Mä vaan tuijottelin sitä kuvaa, mut mies oli lukenut tekstitkin [:D] 
 
Meillä on huomenna viikkoja 22+0 ja se kovasti odotettu rakenneultra! Siis ei voi tajuta että EHKÄ huomenna saa tietää tuleeko sieltä se prinssi vai prinsessa. <3
 
Meillä oli rakenneultra maanantaina (20+6) kaikki muuten hyvin mutta uusinta käynti pitää tehdä kun vauva oli mahallaan niin ei nähnyt sydämen rakenteita, ne käydään sitten parin viikon päästä katsomassa josko sitten näkyisi.

Sukupuolikin tuli selville, poikahan se siellä köllötteli [:)]
 
niinpä, olisihan se kiva että saisi kysyä asioista jotka askarruttaa tai on epäselviä.
kyllähän siitä toisaalta voisi maksaa jos ihan oikeasti voi kysyä ja saa vastauksen.
 
Nonii, sukupuoli ei näkyny, muttei sillä enää olekaan niin väliä..
Näyttäis että vasemmassa munuaisessa on rakkulakasvain, joka on nyt kooltaan aika iso, 34x45mm, painaa palleaan asti. Onneks ei laps tarvii tässä vaiheessa vielä keuhkoja, kun painaa niitäkin. Seuranta ja moneenkohan eri lääkärille ja juttuihin pitää mennä, gynekologille, perinnöllisyysjuttuihin, naisten tautien poliklinikalle..
Ei kuulemma mitään hätää, yleensä eivät vaikuta elämään mitenkään. Kunhan vain pysyy tuossa koossa eikä kasva lapsen mukana. Muuten ei oo varma mitä tehdään, mutta ilmeisesti jos siellä munuaisessa on niin sen poisto, jos häiritsee.
Lapsivettä myös alentunut määrä, joten seurataan sitäkin. Eli oliko keskitason alarajalla vai hieman tuosta vielä alle..

Ei kuulemma tarvis olla huolissaan, mutta helppoahan se on.. Itkettää koko ajan ja pelkään että mitä jos.. Tää on ihan epäreilua
 
Voimia sulle Ultimate. Toivotaan nyt, ettei siitä tule mitään vakavampaa.. Mutta on tuollainen varmasti järkyttävä uutinen, vaikka lääkäri sanoisi, ettei tarvi murehtia.
 
Voi ei Ultimate, ikävä lukea sun uutisia :( toivottavasti tosiaan ei ole mitään syytä huoleen, mutta uskon, että sulla on kamala olo.

Tylsää kertoakin sitten omia ultrauutisia. Mutta käytiin siis rakenneultrassa ja siellä kaikki näytti olevan hyvin. Tyyppi oli ihan mutkalla, jalat suorana päätä kohti, notkea kaveri :) Sydän, aivot, vatsalaukku ok. Reisiluun ja kyynärvarren mitta kertoivat, että on kasvanut  hyvin. Ilmeisesti vastaa viikkoja kun sen unohdin kysyä ja äitiyskortissa lukee 20 +. Painoarvio 360 g.

Mukava kätilö oli ja itse sitä vaan siinä ihmetteli ruutua enkä oikein osannut sanoa mitään. Istukka on edessä ylhäällä.

Parin viikon päästä sitten 4D:hen :)

Ja sukupuolikin selvisi aika varmuudella, poika olisi tulossa, siitä ei oikein voinut erehtyä :D

Tää uusi foorumi on muuten ihan kökkö. Hidas ja outo, tylsää.
 
Ultimatelle ensin halaus ja toivotaan että tuo kasvain ei aiheuttaisi enempiä harmeja.
Ja samaa mieltä että tämä uusittu ei ainakaan vielä toimi ihan niinkuin elokuvissa. Toivottavasti jatkosa tulee toimimaan paremmin. Ihan jo tämä viestin kirjoittaminen ei osaa riviä vaihtaa itse!
 
Siis tää uus versio on suoraan Per*eestä!

Halaus ja voimia Ultimate, toivotaan parasta ja että syytä huoleen ei ole. Voin uskoa että jos omalle kohdalle vastaavaa tässä tulee niin en kykenisi muuhun kuin murehtimiseen vaikka kuka mitä vakuuttaisi,

Kovasti vaikuttaa poikavoittoiselta tämä meidän meininki :)
Meillä 16.12 4D ja siellä toivon että pikkujamppa olis malttanut hiukka kääntyillä. Rakenneultrassa möllötti nimittäin naama mun selkärankaa kohden ja saatiin vilaukselta vain kasvoja näkyviin.
 
Kiitos kaikille.
Tänään tuli sitten jo puhelua, koittavat saada mulle ens viikolle (aivan täynnä kuulema ultrat niillä) johonkin rakoon aikoja. Hoitajan juttusille, ultraan, lääkärille, perinnöllisyyspoliklinikalle jos on nyt sitten oikeasti jotain löydöstä tuolla. Tiistaina soittelee et millon olis aika mulle.

Ihana että asia hoituu nopeasti ja tekevät kaikkensa että saatais tähän joku roti ja selvyys. Ikävä kun ei tässä vaiheessa vaan tiedä miten se tulee menemään, esim. kasvaako tuo rakkulakasvain vai..

Täytynyt pitää itsensä kiireisenä niin ei oo tullut ajateltua. Joku tovi tuosa sitten lähdettiin mieheni kanssa äitini luota ja autossa parin minuutin matkan jälkeen sitten tuli itku. Minkäs tekee kun ei oo koko päivänä antanut ittensä itkeä.

Nyt vaan odotellaan ja odotellaan.. Kuinka pitkä tästä viikonlopusta tuleekaan.

Mutta älkää muut olko pahoillanne ja iloitkaa omista ihanista uutisista! Äiti kun meinas että tällä on joku tarkotus, panee miettimään mikähän tarkotus vois olla ja on jollaki julmat leikit, mutta onneks näitä ei taida ihan joka toisella olla.
Olokaa ilosia jos kaikki on hyvin! Kyllä laitto taas vähän miettimään noita ja jos lapsi on syntyessään terve, ei kärsi tästä mitenkään elämässään niin luoja me ollaan onnellisia!
Onneksi kaikki muu on hyvin ja pienokainen edelleen liikuskelee yhtä reippaasti ku aiemminkin. Ei tarvii sen takia ainakaan huolehtia. :)
 
Toivottavasti teillä selviää Ultimate kaikki parhain päin! Mutta hyvä on että nyt se sieltä löytyi ja asiaa päästään tässä vaiheessa tutkimaan ja tosiaan todella hyvä että asiat lähtivät samantien rullaamaan. Voimia teille ja hengessä ollaan mukana!

Meillä myöskin rakenneultra nyt takana ja kaikki oli hyvin. Sydän, aivot, vatsalaukku ja munuaiset normaalit ja painoarvioksi sanoi 283g. Mikä pikkuinen :) Hyvin sirorakenteinen lääkärin mukaan oli. Perätilassa siellä kökötti ja mitä nyt lääkäri sai selvää niin tytön tyllerö siellä kaiketi meuhkaa :)

Ainoa asia oli, että istukka oli liian alhaalla ja lähellä kohdunsuuta ja sen takia mennään sit 8 viikon päästä kontrolliultraan. Kuulema normaalia näillä viikoilla ja sen pitäis sieltä normaalisti nousta ylemmäs, mutta tsekkaavat tilanteen sit parin kuukauden päästä. 

Mulla ollu supisteluja nyt männä viikolla ja sen takia tutki vielä alakautta ultralla, mutta kaikki hyvin, ei ole supistelut tehny mitään sinne. 

Hyvillä mielin nyt siis voidaan joulua odotella :)

Niin ja unohtu vielä se, että meillä käytettiin enimmäkseen 2D tekniikkaa mutta paljon myös 4D:tä. Saatiin itsellekin yht. 4 kuvaa, joista kolme on 4D:llä otettu :)

Niin ja tosiaan tää uus foorumi on tosi huono.. Toivotaan että käynnistymisvaikeuksia...
 
Tänään siis käytiin rakenneultrassa, kaikki näytti olevan kunnossa. Mitä nyt vauva ei liikkunut paljoa ja sukupuoli jäi epäselväksi kun kätilö ei viitsinyt alkaa arvuutteleen.

Jäi vaan vähän huolestuttaan tuo vähäinen liike ja varsinkin kun kätilö sano et tunnethan sä jos lopettaa liikkumisen.... No katotaan josko sitä kävis yksityisellä tarkistuttaan tilannetta myöhemmin?
 
Tänään siis käytiin rakenneultrassa, kaikki näytti olevan kunnossa. Mitä nyt vauva ei liikkunut paljoa ja sukupuoli jäi epäselväksi kun kätilö ei viitsinyt alkaa arvuutteleen.

Jäi vaan vähän huolestuttaan tuo vähäinen liike ja varsinkin kun kätilö sano et tunnethan sä jos lopettaa liikkumisen.... No katotaan josko sitä kävis yksityisellä tarkistuttaan tilannetta myöhemmin?
 
rakenneultra takana! joko siellä on tyttö, tai sitten tulee isänsä pienet vehkeet, heh! :D eli siis pysyi näkymättömissä. Aivan mahtava olo kun ei tiedä :D kaikki kunnos, vauva imi kovasti varpaitaan ja haukotteli <3 vastasi kooltaan viikkoja 19+3, nyt 20+3, mutta laskettua ei muutettu. painoarvio 322g, joka vastasi viikkoja 19+6.

Ihana olo, kun ei tullut huonoja uutisia. Viimeksi meni toinen kaksosista, onneksi tällä kaikki ok <3 Istukka oli iso ja takaseinässä. Osa istukkaa oli etuseinässä, mutta kätilö arveli, että se on toisen vauvan istukka, joka on kohtuun jäänyt. Ei kuitenkaan haittaa ja oli tarpeeksi ylhäällä synnytystä ajatellen.

Rv 36, eli joskus maaliskuun lopulla on ylimääräinen ultra. Katotaan onko vauvan kaverista enää mitään jäljellä, istukkaa tai sikiöpussia. Tietävät sitten synnytyksessä saada kaikki pihalle :) 
 
Takaisin
Top