Kuulumisia rakenneultrasta

Meillä oli painoarvio 319 g. [;)] Ja ihan normaali paino pitäs olla.

Meillä kans ensimmäisen ultran teki lääkäri. Nuo kaksi seuraava on tehnyt kätilö synnärillä. Ja nämä kaikki kolme siis ihan julkisella puolella tarjottu.
 
Meillä erikoislääkäri ultrasi, koska sain lähetteen sairaalan äitiyspolille kroonisen sairauden vuoksi (ei tosin pitäisi vaikuttaa raskauteen, mutta ottavat varman päälle). Lähetteen seuraavaan ultraan sain taas keskusäitiysneuvolaan, että siellä sitten varmaan joku hoitaja/kätilö suorittaa ultrauksen.
 
Terkut rakenneultrasta [;)]

Huhhuh, jännitti mua ja jännitti tulevaa isukkiakin melkolailla (oli eka kertaa mukana)

Istukka on "tyynynä" etuseinämässä ja baby oli vielä kääntynyt niin että naama on mun
selkärankaa kohden! Ihmekös tuo jos ei oo hetkeen liikkeitä kunnolla tuntunut. Koko vastasi viikkoja, tai päivän enemmän (20+4) antoi verrattuna kuuk.kierrosta laskettuun la:n.

Babyn paino meni vähän "ohi" (ei lue missään) mutta jotain 320-330g välillä. Kuulemma on normaali koko, mutta voisi olla jotain aina tuonne 350g saakka. Kaikki osaset mitkä saatiin näkyville, oli ok.

Melko kauan jouduttiin tutkailemaan, kun toista ei meinattu millään saamaan liikkeelle. Viikoilla 18(+jotain) kun jouduin päivystyskäynnille vatsakivun vuoksi, se melskasi ja touhusi ihan villinä, nyt ei saatu tönimälläkään kuin hieman puimaan nyrkkiä. Kätilön mukaan se, etten ollut tänään juurikaan ehtinyt syömään, voi vaikuttaa vauvan rauhallisuuteen (alhainen verensokeri?)
No parin viikon kuluttua on 4D ja pitää yrittää popsia paremmin ennen sitä. Rakko sai muuten olla tyhjä tai täysi ennen tätä ultraa, kuulemma ei väliä. Samoi liikkuminen tuon etuseinämäistukan kanssa voinnin ja tuntemusten mukaan. Kävin tänään päivällä ennen ultraa tekemässä tallityöt ja ratsastamassa siltä varalta että kieltävät mutta toisin kävi [:D]

Ja niin...mun terkkarin sukupuoliarvaus (intuitioon perustuva) mitä ilmeisimmin osui oikeaan. Pieni pussi ja "uloke"han siellä jalkovälissä saattoi olla. 4D:ssä tuokin varmistunee mutta kyllä meille taitaa olla poika tulossa!

muoks: Yritin muokata tuon tickerin kuvaa, mutten osaa [:(] Help. Vaikka saahan tuo noinkin olla.
Onko muut saaneet postilaatikkoonsa yksityisviestiä jltn enkun kielellä "Hi"-otsikolla? Siellä kysellään englanniksi tyyliin "missä olet nyt". Just tuli ja poistin. Mikä lie bugi?!
 
Mulla rakenneultra maanantaina. Ei malttais millään odottaa... Pistän tänne sit kuulumisia. :)
 
Annika: mullekin oli tullut tällä viikolla hämärä yksityisviesti, jossa ei paljoa lukenut. Poistin sen kanssa.
Onnittelut hyvin menneestä rakenneultrasta! Meillä vielä parisen viikkoa siihen aikaa...
 
Huomenna rakenneultraan.. Jännittää... Toivottavasti kaikki on hyvin, kun koko ajan on sellanen ajatus takaraivossa, et jos ei ookkaan.. Ja sukupuoli kysytään kyllä! Sekin jännittää ihan sikana. Kun meillä on ollu kummallakin alusta asti niiiiin tyttö olo. Menee pasmat ihan sekasin, jos se onki poika joka mua potkii [:D]. Kaikki "tyttöoireetki" on, ken niihin uskoo.
Niin, ja kun täällä on ollu puhetta siitä, pitääkö rakon olla tyhjä vai täynnä. Ni meillä ainaki luki jo tuossa kutsussa, mikä tuli kotiin, että rakon tulee olla täynnä.
 
Täälläkin olisi rakenneultra huomenna edessä. Jännittää hieman! Sukupuolta aiotaan varovasti kysellä. Tyttöfiilis on minullakin ollut alusta saakka, saa nähdä pitääkö paikkansa. :)
 
Sama täällä, huomenna rakenneultra edessä. :) Ja tyttötunne on minullakin, saa nähdä sit kumpiko on. Aiotaan kysyä kyllä.
 
huhtihippu, sulla siis samanlainen kokemus ultrasta ku mulla.
työhönsä kyllästynyt ihminen..
eipä siltä kätilöltä uskaltanut mitään kysyä, se kysyttiin että saisko sukupuolen tietää niin vastasi niin tylysti ettei aio edes katsoa! [>:]
no eihän sillä ole väliä kun kaikki oli hyvin [:)] mutta harmittaahan se kun siihen valmistautui että otetaan selvä kumpi siellä on.
 
Terkut rakenneultrasta! Kaikki vaikutti olevan ihan normaalisti vauvalla. Ja tytöltähän tuo vaikutti [:)] Aikast mukava olo jäi koko jutusta. Kivat oli "tätit" siellä. Sikiön paino 382g.
Mites teillä Kalina ja Outi222, keillä myös tänään rakenne?
 
Heippa!

Turhaan kuumottelin ja ahdistuin! Rakenneultra _vihdoin_ takana ja kaikki hyvin, elimet oli missä pitikin =D
"Tosi siro" sanoi se ultraajatäti :P toisin sanoen kuulemma kovin pieni, mut sopusuhtanen, että ihan terve. Hurjan kauniiksi ikäisekseen väitti, vaikka enpä mä jaksa uskoa että tuo sen enempää näki siitä harmaasta möykystä :P Mut siis niin, painoa ei ollut kun tasan 300g, eli iiiiihan pikkanen on<3
Sukupuolta eip näkynyt, eikä tuolla niin väliäkään. Mies ei tahtois tietää ja mie möläyttäisin kuitenkin :P

Aijoo, ja väitti se täti että on edellä kehitystään, ettei pitäis osata vielä pallealihasta käyttää, mut hyvin tuo kuulemma jo sujui (?). Mustapa se näytti enemmänkin siltä, että mukulalla olis ollut kauheita vatsanvääntöjä :D
Paikallaan ei kovinkaan tykännyt olla ja varpaitaan imeskeli, mille täti kanssa naureskeli kauheesti. Joko tuo availi suutaan ja hörppi vesiä, tai vaihtoehtoisesti imeskeli varpaitaan tai sormiaan.

Mutta joo, kauheen söpö tapaus se sitten olikin ja nyt on kauheen huojentunut olo kun kaikki sittenki ihan hyvin, vaikkei tuo miun vatsanen ookaan kasvanut vielä oikein mittään. (Ekat liikkeetkin tunsin vasta pari iltaa taaksepäin, mikä sitten selittyikin istukan paikalla).
 
Rakenneultra on nyt sitten takana. Mitään poikkeavaa ei tässä vaiheessa löytynyt. Tällä kertaa osui kohdalle lisäksi todella mukava ultraaja, joka jaksoi/ehti vastailla myös vatsakipuihin liittyviin kysymysiini.
Vahvoista tyttöfiiliksistä poiketen taitaakin olla poika tulossa. Täti oli ainakin vahvasti pojan kannalla. :)
Paino oli noin 320g.
Istukka oli etuseinässä ja ultraaja sanoi että se vaimentaa potkuja. Löytyi siis syy miksen ole potkuja vielä juuri tuntenut :) 
 
ALKUPERÄINEN: Kalina

Rakenneultra on nyt sitten takana. Mitään poikkeavaa ei tässä vaiheessa löytynyt. Tällä kertaa osui kohdalle lisäksi todella mukava ultraaja, joka jaksoi/ehti vastailla myös vatsakipuihin liittyviin kysymysiini.
Vahvoista tyttöfiiliksistä poiketen taitaakin olla poika tulossa. Täti oli ainakin vahvasti pojan kannalla. :)
Paino oli noin 320g.
Istukka oli etuseinässä ja ultraaja sanoi että se vaimentaa potkuja. Löytyi siis syy miksen ole potkuja vielä juuri tuntenut :) 


Ollaan samiksia [:D] Paitsi että mulla on ollutkin enemmän poikafiilis! Kaikkinensa, jopa vauvan painoa myöten sama stoori!
 
Heips!
Rakenneultra ohi. Kyllä jännitti ihan hirveesti. Mutta kaikki on tosi hyvin vauvalla. Liikkui tosi paljon. Painoa oli huimat 430g. Ja sukupuolikin saatiin selville, ja poikahan sieltä olisi tulossa. Kätilö sanoi että on ihme jos tästä tyttö syntyy, näkyi kuulemma niin selvästi kivekset ja pippeli. [:)]
Että sinisiä vaatteita ostamaan. [:D]
Itsellä oli vahva tytö tunne ja oma perhekin ajatteli että tyttö siellä on, mutta eipä ollutkaan.
Saatiin mukaan pari kuvaa, myös jalkapohjasta. Ihanasti näkyy luut ja varpaat siinä. [:)]
Kaiken kaikkiaan oli oikein mukava reissu.
 
Nyt on sitten se virallinen rakenneultra takana ja kaikki hyvin [:)] Supistelutkaan ei olleet ainakaan kohdun kaulaa lyhentäneet, ku täti mittas lukemaksi huimat 48mm!! [:D]

Niin ja samalla sitten mun odotusaika lyheni ainakin parilla viikolla.. Vauveli leikataan ulos kuulemma viimeistään viikolla 38. Riippuu vähän, että miten hyvin on kasvanut, että otetaanko vieläkin aikaisemmin maailmaan. Se selvinnee sitten rv31, ku tyksissä tarkastavat tilanteen...

Jotenkin tuntuu aika hassulta puhua tollasesta asiasta, ku tuntuu, että ihan just vastahan sitä on plussa pissitty tikkuun [:D][:D]
 
ALKUPERÄINEN: AkinnA81

Nyt on sitten se virallinen rakenneultra takana ja kaikki hyvin [:)] Supistelutkaan ei olleet ainakaan kohdun kaulaa lyhentäneet, ku täti mittas lukemaksi huimat 48mm!! [:D]

Niin ja samalla sitten mun odotusaika lyheni ainakin parilla viikolla.. Vauveli leikataan ulos kuulemma viimeistään viikolla 38. Riippuu vähän, että miten hyvin on kasvanut, että otetaanko vieläkin aikaisemmin maailmaan. Se selvinnee sitten rv31, ku tyksissä tarkastavat tilanteen...

Jotenkin tuntuu aika hassulta puhua tollasesta asiasta, ku tuntuu, että ihan just vastahan sitä on plussa pissitty tikkuun [:D][:D]


Hienoa että vauvalla nyt kaikki mallillaan! Saanko kysyä, että miksi moinen leikkausratkaisu? Oon ihan noviisi näissä raskaus-ja synnytysjutuissa, siksi kiinnostaa.
 
Meillä oli kanssa rakenneultra eilen. Sukupuoli ei selvinnyt, kätilö vaan sano, et nyt voi sulkea silmät, jos ei tahdo tietää. Mä koitin kovasti katsella, et näkyiskö jotain, mut enhän mä siitä kuvasta mitään tajunnut.

Kaikki oli paikoillaan ja sydäntäkin tutkittiin varmaan vartti yhteensä, mut sielläkin oli kaikki hyvin. Se vähän jännittikin, kun on noita sydänsairauksia molemmilla suvussa. Painosta ei ollut mitään puhetta, mutta oli kuulemmat komeat luut.. vois siis kuvitella, et sieltä olisi poika tulossa.. Tosin mies totesi sitten saunassa illalla, et tarvii tyttökin komeat luut, jos aikoo pitkäksi kasvaa :) En mäkään mikään pieniluinen ole. Vauva oli ihan alhaalla lantioluiden sisäpuolella ja kasvokuvaa oli ensin vähän hankala saada. Mut paikka kuulemma johtuu siitä, et oon keskivertoa jonkun verran pidempi.

Istukka on etuseinässä ja ainakin koko ultrauksen ajan pikkuinen oli selkä mun mahaa vasten. Siksi ei varmaan oo nuo liikkeetkään tuntuneet. Tosin kätilö sanoi, että se on ihan normaalia ekassa raskaudessa muutenkin. Kovin oli vilkas tapaus. Teki aikamoisia akrobatialiikkeitä siellä.. potki ja heilui valtavasti [:D].
 
Mulla takana jo kaksi sektiota.  Ensimmäinen sektio mulla oli hätä versio, kun mulla irtosi istukka viikolla 34.. Ja vauva ei selvinnyt...  Toisessa halusin ottaa varmanpäälle ja otin suoraan suunnitellun sektion perätilasynnytyksen sijaan...
Ja kun takana pari leikkausta, niin yleensä kolmaskin tulee moinen olemaan. Kohdun repeämisriski tms..

Eli summa summarum, leikkaus siksi, kun takana jo pari leikkausta ja hiukan aikaisemmin leikkaavat tuon istukan irtoamisen vuoksi.
 
Takaisin
Top