Kuulumisia rakenneultrasta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tiina^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mesore, onnea tulevasta pojasta. Eiköhän se iskäkin hiljalleen ajatukseen totu, että saa kalastus- ja jalkapallo/jääkiekkokaverin itelleen! Saa tehä "poikien juttuja". [:)]

Hassua muuten tuo että mitä kukakin toivoisi.
Yleinen ja vanhanaikainen käsityshän on se, että isät aina toivovat - ainakin esikoiseksi - poikaa. Näin ois sitten suvun- ja nimenjatkaja taattu ja sitten voi tulla tyttöjäkin.

Mutta ainakin itse oon pistänyt merkille, että ihan huomattavan moni ekaa lasta odottava isukki kertoo nimenomaan toivovansa tyttöä. Aika söpöä. Kait siinä monella joku ihan uusi suojeluvietti herää kun jälkikasvu ilmoittaa tulostaan ja isän voi olla helpompi ajatella suojelevansa juuri tyttöä. Vaikka sen poikavauvan kanssa ne on ihan yhtä polvillaan sitten kuitenkin. On se niin uskomattoman suloinen ja avuton se pieni vauva.

Vielä jokunen päivä rakenneultraan... Jänskättää! [:D]

Meillä nimenomaan noin kuten Cava tuossa yllä pohtii [;)]

Mulla ollut poikafiilis, neuvolatätillä vahva poikafiilis (??) mun frendillä poikafiilis...
Tuleva isukki toivoo tyttöä, mutta toki poikakin ihan yhtä tervetullut. Saas nähdä, josko ens viikon rakenneultrassa havaitaan Pistoolilla tai Ilman [:D] 4D:ssä sitten ehkä viimeistään.

Meillä isä ei halua tietää kumpi tulee joten odotellaan sitten ylläriä, paitsi jos kuitenkin nähtäisiin [:)] Ihan vahingossa vaan vilahtaisi... Nyt jäi askarruttamaan kun neuvolassa tänään kätilö totesi että tuo kohtu ulottuu varsin korkealle. Sf-mitta oli myös jossain sfääreissä, mutta siihen nyt vaikuttaa tuo oma turvatyyny. Onko jollain muulla tuosta kohdun koosta jo jotakin mainittu erityistä? Tietääkö joku paremmin mistä moinen voisi johtua? Kaksosiin on vähän vaikea uskoa koska jo kolmessa ultrassa käyty, sokeritkin on ihan tavoitteiden alla reilusti....

IhaNainen:
uu, mahtavaa jos ootte päättäny odottaa synnytyssaliin asti! Suosittelen omasta kokemuksesta lämpimästi sitä. [:D]
Kroppahan kuitenkin koko ajan lähettää äidille viestejä, että kumpi siellä on - se on sitten vaan kiinni siitä, että osaako niitä viestejä lukea ja tulkita oikein. Ja se on niin kivaa se arvailu. [:)]

Me ei vieläkään olla päätetty, että kysytäänkö vai ei. Vissiin sitten odotushuoneessa ennen ultraa päätetään. [:D]

Ja omasta kokemuksesta voin myös kertoo, että ei ollut kyllä MITÄÄN aavistusta sukupuolesta sen esikon rakenneultran jälkeen. Luulisi, että kyllä ne pojan vehkeet sieltä erottuu, ni eipäs se niin helppoa olekaan. Itseasiassa veikattiin varovasti, että oisko tuo sit tyttö, vaikka mulla oli niin vahva poikaolo siitä huolimatta. Ja ihan miehekkäät vehkeethän sillä jo syntyessään oli... iskä oli ylpee. [:D]
Ei siis ainakaan tavallisesta ultrasta tämmönen tavallinen pulliainen oikein mitään selvää saa. [:)]

SF-mitasta:
mulla se meni koko esikkoraskauden ihan yläkäyrällä ekasta vikaan mittaukseen. Lapsivettä oli ihan normaalisti ja vauvakin varsin normaalikokoinen (52cm/3600g) syntyessään. Eli ei ees mikään iso vauva sinällään. En tiiä miksi se niin iso oli, eikä se neuvolantätikään muuta sanonut, kuin että käyrässä tärkeintä on vaan seurata sitä, että se kasvaa tasaisesti. Eli jos se menee koko ajan ihan alakäyrällä, ni ok ja jos se huitelee ylhäällä, ni ok sekin. Olettaen siis ettei ole syytä epäillä mitään kasvupoikkeamia - ja niistä kertoo muutkin merkit kyllä.
Kohdun asento ja oma anatomia, plus vauvan senhetkinen asento vaikuttaa kaikki. Sen lisäksi sehän on ihan käsipeliä, eli ei mikään absoluuttinen mittamenetelmä. Mittaaja vaikuttaa.

Onnittelut sukupuolen tietäville. Tässähän näytti pojan kloppeja tulevan![:)]
Mullon tunne että tyttö tulee, mutta se saattaa johtua hyvin pitkälle siitä että haluaisin tytön ja ajattelen että se sieltä tulee.[:D] Saapa sieltä kuitenkin se pojukin tulla. Meillä mies odottelee itselleen mettäkaveria. :))
Vielä kaks viikkoa ja sitten vois saada ehkä tietää kumpainen on tulossa. Kunhan nyt menis tuo aika yhtä nopeasti kuin nytkin. Sitten se torstai vasta pitkä päivä onkin, kun vasta neljältä aika iltapäivällä. Jännitys tiivistyy!

Cava: Heh ei me kai niin kauheasti mitään päätetty, mutta jos toinen ei halua tietää niin ei kumpikaan voi tietää [:D]Minun tapauksessa kun tyttöuutinen tarkoittaisi että niitä rimpsuhörhelöitä alkaisi todennäköisesti pursua paikoissa, ja siitähän olis sitten tosi vaikea miettiä että kumpikas siellä masussa oikein möyryää [8|]
Ultimate: Kai se isä voi tytönkin metsälle mukaan ottaa [:D]. Vähän niinkuin mun isä oli sanonut kun pikkuveljeni syntyi että "nyt sai isi sitten kalakaverin", minä olin siihen kommentoinut "Ei se mikään kala ole! Se on ihminen"[:D] No kyllä me ne pari kertaa on taidettu olla molemmat mukana kun kalassa on oltu.

Onnittelut Mesore poikauutisesta! Kyllä on isälläkin aikaa vielä hyvin tottua ajatukseen. Meillä menee perinteisesti nämä toivomukset: minä kallistun enemmän tytön puoleen ja mies pojan. Jompsin kumpsin sitten meneekin tottakai ollaan molemmat onnellisia tulokkaasta!

Oltiin tänään aamulla ultrassa[:)]
Kaikki hyvin, mitat vastasi viikkoja. Kaikki rakenteet näkyivät ja oli kunnossa. Kova oli nyrkkeilemään ja potkimaan, ja siltä tää meno kyllä tuntuukin. Hassua nähdä et mä todella tunnen myös nyrkiniskut! Kätilö yritti saada meille nassukuvaa muistoksi, mutta ei onnistunut sitten millään. Vaavi tunki päätään niin alas suoliluun alle piiloon ja istukan taakse ettei kasvoja näkynyt kuin vilaukselta. Siksiköhän mun masu on vielä niin pieni? Vauvan painoarvio 310g ja lapsivettä normaalimäärä, et siinä ei selitystä asialle ole.

Haarojen välissä ei näkynyt mitään pojalle kuuluvaa... Eli mahdollisesti tyttö tulossa. Kiva olisi jos näin, kun me molemmat toivotaan tyttöä.
- Mutta toisaalta en luota yhtään noihin sukupuoliarvioihin, siskollekin sanottiin sekä H20 että H31 että tyttö tulee, mut poikahan sieltä sit kummiskii maailmaan putkahti [;)]

Olen jossain vaiheessa miettinyt, että onko "vaarallista" toivoa kovin hartaasti jompaakumpaa... Ettei tulisi sitten ns."pettymystä"
Mieheni haaveilee puolitosissaan, on vakuuttanut että molempiparempi ja uskon että kun vauvan saa syliin niin on IHAN sama mitä siellä jalkovälissä on tai onko mitään [;)]

Annik@:
se voi olla, että se kun saa tietää että ei ookaan sitä merkkiä vauva kun olisi enemmän toivonut, niin se saattaa olla semmonen hetkellinen pieni "pettymys". Uskoakseni kyllä todella hetkellinen, koska samassa psyyke alkaa jo valmistautumaan siihen uutiseen.
Mutta uskoisin, että vain jos tätä kysyy etukäteen. Nimittäin siinä synnytyksen keskellä ei tosiaankaan tulisi mieleenkään olla pettynyt siitä tuloksesta! Sen verran isot tunteen ja luonnon omat huumeet siinä päällä jyllää.

Mutta tuo satujinkin esimerkki tuosta tiedon luotettavuudesta on kyllä ihan totta. Vastaavia tarinoita kuulee ihan jatkuvasti. Että edes se kätilön "ihan varmasti on x" ei ole varmaa. [:)]

Sen sijaan oon kyllä kuullut lähipiiristä tarinoita pettyneistä isovanhemmista tai sukulaisista, että "höh, ai se olikin sit x". Näitä tapauksia tekisi mieli käydä ihan omakätisesti vähän läväyttävämässä nassuun, että pitäisivät mielipiteensä vaan omanaan ja jos ei pysty olemaan onnellinen toisten puolesta, ni sit jättää oikeesti kommentoimatta kokonaan. [:@]
En vaan voi tajuta, miten kenelläkään on pokkaa olla pettynyt siitä, ettei se JONKUN TOISEN lapsi olekaan sitä merkkiä kuin itse toivoi...

Luulen että kyllä ne sukulaiset ja tutut on ihan vilpittömästi onnellisia tuli sitten tyttö tai poika, mutta vahingossa se sammakko joskus pääsee. Omassa lähipiirissäkin on tapauksia kun perhepiirissä on monta tyttöä tai poikaa eikä toista "merkkiä" ollenkaan, niin kyllä sitä niin eritavalla on riemuittu kun sitä puuttuvaakin vihdoin sukuun on saatu [:D] Tuskin kukaan kuitenkaan ihan oikeasti pettynyt on kunhan lapsi on hengissä ja mieluiten terve.

IhaNainen: Niin no voihan sen tytönkin metsään mukaan ottaa. Eri asia sitten vaan onko tytöllä yhtä paljon kiinnostusta tuohon hommaan kuin pojalla. Mutta ilomielin mä päästän metsälle mukaan lapsen, oli se sitten tyttö tai poika. Se on hieno harrastus ja siinä oppii arvojakin.[:D]
Äitini odottelee heppailukaveria ja isäni kalastuskaveria. Jos vaikka oiski tyttö ja minuun tulee niin kalalle varmasti lähtee! Minun isällä ei olekaan kuin kaksi tyttö, joten en tiiä ootaisko hän sit ehkä poikaa..

Eilen kyselin omalta mieheltä miltäs siitä tuntuu kumpi tulossa ja meinas että ehkä enempi tyttöolo sillä olis. Saas nähdä.[:)]

Heipähei,

rakenneultrasta löytyi yksi tismalleen raskausviikkojaan ja -päiviään vastaava, terveet rakenteet omaava Pätkä. Istukka on takaseinässä ja lapsivettä normaalisti. Pätkän painoarvio on nyt 309g, eli aivan käyrällä (jos siitä nyt sinällään mitään väliä on, kunhan ei suuren suuria poikkeamia ole).

Tulipa tuo sukupuolikin melko varmasti selväksi, mutta jätän tasapuolisuuden vuoksi kertomatta sen tännekin. [:)] Ja ihan sataprosenttisen varmaa se ei ole, kun sanottiin kätilölle, että ei tarvii erikseen alkaa syynäämään, että näkyy jos näkyy. Niin hän heitti oman arvionsa.
Halutaan siis pitää tämä asia ihan vaan omana tietonamme sinne "Meille on syntynyt..."-tekstariin saakka.

Nyt sitten orientoitumaan ensi viikolla alkavaan lomaan ja reissuun. Kyllä voin kertoa, että pari viikkoa Karibian auringossa tämän pimeän, kylmän marras-joulukuun vaihteen Suomen rannikon sijaan vaikuttaa just nyt ihan erinomaiselta ajatukselta! [:D]

Cava, hieno juttu että kaikki oli hyvin. [:)] Ja olen ehkä hieman kateellinen siitä Karibiasta... [:'(]

Rakenneultra oli eilen.. pitää käydä vielä kk:n päästä näyttämässä, kun jotain oli pikkasen normaalista poikkeavaa. Ei mitään hälyyttävää pitäisi olla, että voi rauhassa elellä, mutta kontrolloidaan kuitenkin. Mutta näillä mennään [:)]

Ei haluttu tietää kumpi ois tulossa, eiköhän se selvinne myöhemmin [:D]

Tänä aamuna oli rakenneultra ja kaikki hyvin, vauva vastasi kooltaan juuri näitä viikkoja. Istukka on edessä ja aika alhaalla, joten saatiin lähete uuteen ultraan viikolle 28. Kuulemma nyt alkaa kohtu kasvamaan vauhdilla ja siitä sitten normaalisti istukka siirtyy ylemmäs, joten haluavat 8vk päästä varmistaa, että onko näin käynyt.

Nyt sit odotellaan joulun yli että pääsee taas katsomaan söpösiä jalkoja, käsiä ym. ruumiinosia :)

Meillä oli tänään rakenne ultra vastasi 21+6
Siellä se liikuskeli niin vauhdilla.
Kaikki oli hyvin ja normaalisti kehittynyt.
Oli tosi tyly tätsy töissä, ei suostunut sukupuolta katsoa.

No laitoksella sitten selviä tuo sukupuoli [:)]

Soraya
Mekin saatiin aika n. 30 rviikolla juuri tuon takia kun istukka on niin lähellä kohdunsuuta.
Eli siis kontrolli jossa varmistetaan että istukka on siirtynyt kauemmas.

Takaisin