Kuukautiset

ginessa

Kommentoinnin ninja
Onko kellään alkaneet jo?
Mulla ei ja jälkivuoto kesti 5 vkoa.
Unna on nyt parikuukautinen..
Yleensä mulla on alkanut aika pian vaikka olen imettänyt...[:-]
 
Kyllä vain..jälkivuoto kesti vajaat 6 viikkoo ja sit oli muutama päivä välissä ja alko menkat (jotka kestikin sit 11 päivää..). Imettäny en (poika ei oppinu imemään) ja pumppauksenkin jätin pois maidontulon ehdyttyä kokonaan..Varmaan senkin takia hyvissä ajoin menkat alkoi..ja jos normikiertoon heti päästään, ni vajaa kaks viikkoa enää ja alkaa taas. Ihanaa.
 
No mulla on alkanut, mutta ei varmaan ihme [:D]
olisiko 5viikkoa kestänyt jälkivuoto, viikko vuodotonta ja sitten alkoi varmaan 7pvää kestäneet menkat. Seuraava kierto oli 30, sitä seuraava 27 ja nyt ei tietoa koska vuotanut tuon jälkeen jo taas 4vkoa putkeen koska laitettiin kierukka [:@]
 
Mulla alkoi heti seuraavana päivänä jälkitarkastuksesta...Nyt sitten tuli toiset kiertovälillä 33 pv...Vaikka pumppaankin maitoa pulloon...aloitin minipillerit viikko sitten...Katsotaan nyt kuin kauan nää kestää täl kertaa...Viimeeksi kesti 2 vkoa...[:'(]
 
Jee alkoi eilen[:@] Vajaa kaks viikkoa olikin vuotamatta jälkivuodon jälkeen. Miksiköhän joillakin pysyy kuukautiset poissa yli puoli vuotta ja joillakin alkaa melkein heti vaikka täysimettää?

Onhan tässä tietenkin se positiivinen puoli, että jos alkuvuodesta alkaa yrittää seuraavaa niin on jo varmaan kierto normaali.
 
mulla on tullut parina päivänä hiukan veristä valkovuotoa, mutta ei niitä nyt menkoiksi voi kutsua..[8|]
 
saattaa olla alkamassa, mulla ainakin alkoi tuollain oudosti, että tuli parina päivänä vähän verensekaista valkovuotoa. Tai sitten ei oo alkamassa, jos oot onnekas[;)]
 
Mulla alkoi viimeksi pojan jälkeen 7kk synnytyksestä. Mut sitä nyt ei ehkä voi laskea, koska mulla ei ole ikinä ollu säännöllisiä kuukautisia ja välit on muutenkin yleisemmin 2-3kk.

Toivotaan et nytkin saa odotella rauhassa. Ihan tarpeeksi se persus tuossa jo vuotikin. 6vk mulla kesti jälkivuoto.
 
Kylla oli ja meni. Tasan 2 kk synnytyksesta, niin alkoi menkat. Ja kesti vaan muutaman paivan, niinku normaalistikkin. Mutta oli se yhta inhottavaa ku ennenki. Jalkivuoto kesti muistaakseni pari kolme viikkoa.
 
Nyt mä tarviin apua. Voiko kroppa olla niin sekaisin synnytyksen jälkeen, että kierto on vaan 13 päivää???[:-] Ensin jälkivuoto 6 viikkoa, kaks viikkoa vuotamatta ja kuukautiset ja taas vajaa kaks viikkoa vuotamatta ja toiset?

Onko normaalia vai onko mulla joku tauti?[:o]
 
8 viikkoa synnytyksestä alkoi menkat jippii. saa nyt nähdä miten alkaa sujumaan. kohta viikon vuotanut vaihtelevasti. sais jo tasottua kun ensiviikolla papaan meno.
 
ALKUPERÄINEN: Madie

Nyt mä tarviin apua. Voiko kroppa olla niin sekaisin synnytyksen jälkeen, että kierto on vaan 13 päivää???[:-] Ensin jälkivuoto 6 viikkoa, kaks viikkoa vuotamatta ja kuukautiset ja taas vajaa kaks viikkoa vuotamatta ja toiset?

Onko normaalia vai onko mulla joku tauti?[:o]


ihan normaalia varmana on kun hormoonit on ihan sekaisin. minulla teininä teki saman tempun kuukaudessa tuli kahdet kuukautiset jostain syystä.
 
Mulle tuli ekat kuukautiset viikko jälkivuodon loputtua, eli 5 viikkoo synnytyksest ja seuraava kierto oli 25 päivää, kohta toiset menkat ohi.. Vaikka poika täysimetyksellä.
 
Nyt kesti viikon tokat kuukautiset...Katsotaan nyt milloin tulee seuraavat...

Tietääkö muuten joku, haittaako jos minipillerin ottaa vaikka 1-2 h myöhässä...Nehän ois tarkoitus ottaa melko samall aajankohdalla...välillä on syöttö niin ettei kerkee ottaa...Vai tarviiko nyt sit käyttää kumia lisänä...
 
Niitten cerazettejen tai mitä nyt olivatkin pakkaus selosteessa luki että ei tarvii käyttää lisä ehkäsyä jos pillerin ottaa 12 tunnin sisällä oikeesta ajankohdasta ja sitten seuraavan taas ajallaan.
 
paukke kiitos tiedosta...Vaikka uutta vauvaa haluisinkin niin ei ihan vielä...[;)]
 
mulla menkat ei oo alkanut mut jälkivuoto kesti 10 viikkoa!![:@][:@][:@][:@][:@]
 
aiemmista tosiaan menkat alkaneet 7-10 kk synnytyksestä ja nytkin toivon poissa pysyvän kevääseen ja sit saa alkaa jotta voi toivoa[:D][:D][:D]
 
yleensä ekat kierrot olleet ihan sekaisin ja hakenut paikkaansa!
 
Jeejee..oottelin jo aikani toisia menkkoja alkavaksi synnytyksen jälkeen..kun niitä ei kuulunu, soittelin neuvolaan, kun en ollu vielä saanu kutsua jälkitarkastukseen. Sain ajan jälkitarkastukseen huomiselle päivälle. No, kappas vain, eilen iltapäivällä alko menkat!![:@] Eli eipä saa papaa eikä muita juttuja otettua sitten..hitto. (Kierto oli nyt 36 päivää.) Joutuu vielä uudestaan käymään siellä myöhemmin..muuten vois siirtää koko jälkitarkastuksen viikolla tai parilla eteenpäin, mutta 12 viikkoo synnytyksestä tulee sunnuntaina täyteen [&:]. Kela vaatii sen todistuksen että voivat maksaa päivärahat..
 
Mulla on nyt eilisestä saakka juilinu mahassa sillä tavalla ku ennen menkkoja yleensä.. Ja arvatkaa siis kenellä on huomenna se jälkitarkastus! Mua kyllä niin riepoo jos ne menkat nyt päättää alkaa, en tykkää yhtää jos joutuu ravaamaan ees taas joidenkin näytteiden takia [:@] Periaatteessa mulla on siihen Kelan aikarajaan (12vkoa) aikaa vielä 4vkoa, mutta haluan tuon nyt alta pois kun on jo kerran sovittu.
 
Jälkitarkastus olikin aikas pikavisiitti..papa-koetta varten pitää varata erikseen aika tammikuulle [:D]. Ei tarviikkaan sit vakituiseen ravata neuvolassa onneks. 
 
Takaisin
Top