Kuukautiset synnytyksen jälkeen...

Mulla nyt sitten tosissaan tais olla menkat, vuotoa kesti 6 tai 7 päivää ja sidettä tarvittiin, sen verran tuli ettei pikkuhousunsuojilla pärjännyt. Nyt sitten väheni ja loppui kokonaan [8|] Huolimatta täysimetyksestä (2-3krt öisin) ja minipillereistä [:@] No, semmosta se on.

Mulla alko ekasta muistaakseni vasta imetyksen loputtua (imetin 8kk).

Nyt tästä viimesestä joka tuli leikkauksella, jälkivuoto kesti joku viitisen viikkoa mut erittäin niukkana koko ajan. Loppu jo oikeestaan kunnon vuodot heti sairaalassa. Kolme viikkoa sitten alko "menkat". Kesti 5pv ja taas niin niukkaa et pikkuhousun suojalla pärjäs. Tuskin sitäkään ois tarvinnu ku paperiin ei tullu kun vähän sävyä sillon tällön. Viime perjantaina sit tuli vuorokauden verran pientä niukahkoa vuotoa ja loppu siihen. Puoltoista viikkoa ollu sellanen jotensakin huonio olo iltapäivisin et mullakin käyny mielessä voisko uus olla jo tulollaan. Aikamoinen sattuma se kyl olis ku Minellaa tehtiin kymmenen vuotta ja jos uus tulis nyt näi helpolla. Ihanaa se silti ois. Pitäisköhän käydä ostaas testi. Lämpöä oli eilen 37,3 ja tänään 37,2 [8|][;)][:D][:)].

No mä tein sen testin tiistaina.. En malttanu kauaa odotella ja kun ei mitää näkyny niin viskasin roskiin. Likka kysäs iltapäivällä, et joko oon testin tehny. Sanoin et joo, mut en o raskaana. Hetken päästä se käveli testi kädessä mun luo ja sano et no kyl täs ainakin näkyy haalee viiva. En tienny uskoako vai ei. Itkisinkö onnesta vai nauraisinko [:D] Kapea haalea liila viiva siin tosiaan oli. Näytin miehellenikin ja sitä viivaa ihmeteltiin vielä eilenkin. Siin se on ja pysyy..

Mies heitti kuitenkiin vielä sellasen ajatuksen ilmaan, et onkohan mahollista et raskaushormoonia on vielä jäljellä edellisestä raskaudesta. Tietääkö kukaan?? En kehannu soittaa neuvolaa ja kysellä.. Jos ei o mahollista niin meille tulee sit VAUVA!!!

Epätodellinen olo. Mies lupas ostaa tänää toisen testin ni katotaan vielä huominen aamullinen tulos. Mut viiva siin kyl oli: haalea liila viiva [;)]

ihan asiasta rasiaan, miten nuo menee jos tulis raskaaks sektion jälkeen melko nopeesti. kuinka hyvin kohtu kestää? mulle ainakin sanottiin että vuos ois hyvä odottaa(ei sillä että ois toista tulossa [:D])

niin ja en tiedä normi raskauden jälkeen, mutta keskenmenon jälkeen ainakin näytti testi negaa n. 2-3kk päästä

Ai siis Inxu, testi näytti negaa vaikka oli raskaana km:n jälkeen??
Mä tässä vieläkin odottelen menkkoja ja tuolta toisaalta luin et oireet mitä mulla on ollu olis aika hyvin kiinnittymisvaiheeseen verrattavissa... Saas läjä kuin täs nyt loppujen lopux käy[;)]...

Ai että inhoon tätä sanakirjaa ku kirjottelee tonne mitä sattuu.. No hope so kaikki ymmärtää mitä mä tarkotan.
En ole siis saanut keskenmenoa mut ajattelin et jos mullakaa ei vaan vielä hormonia ole tarpeeksi.. No jos jaksais nyt vähintään kaks viikkoa varttua ennen ku tekee uuden testin. Mulla on vaan kutina[:)]...

ei Kerttuli. Kun Vauveli kysy että voiko näkyä vielä raskaushormonit synnytyksen jälkeen niin sanoin vaan että viime keväänä kun sain km niin pari kuukautta sen jälkeen ei mulla ainakaan näkynyt raskaustestissä mitään. eli siis en ollut raskaana sillon.

Aivan joo, eli ei pitäs testin valehdella enää kolmen kuukauden päästä synnytyksen jälkeen.. Good to know!! Mullahan tuo testi näytti negaa ja nyt synnytyksestä vasta 9 viikkoo...

Mulla jo toiset menkat synnytyksen jälkeen menossa. Yhtä lyhyt kierto kun ennen raskautta. [:@][:D]

Tein toisen testin ja sama juttu. siin on hyvin haalea liila viiva, mut viiva kuitenkin.. eli jos oon raskaana, niin en kovin pitkällä ainakaan, ku ei vahvempana näkyny. Ihanaa [8|] tää epätietoisuus..

Mulla alkoi nyt 5.päivä kuukautiset,luojan kiitos koska odottelin niitä,ja aloin olla aika kärsimätön [:D]

täällä nyt sitten eilen alkoi tiputtaa, ja siis minipillereitä syön, saa nähä kauan tulee

Siis aloitit, Inxu, minipillerit jo ennen menkkoja, oletan?? Kun mulle sanottiin että pitää oottaa menkkoja ennen ku alottaa... Ajattelin kyl silti alottaa kohta jos niit ei kuulu...

Mä kun kirjotin et menkat alko pari vkoa sit.. Se oli sit pari päivää tiputtelua. Olin niin ihmeissäni ja pienen pieni riski oli raskauteen ni eilen tein testin, negaa näytti. Oishan se otettu tietty vastaan jos ois jo toinen tulossa mut mielummin kävisin hetken kuitenki töissä. [:)]

Niin joo ja kun puhutte noista pillereistä niin itse alotin vuotopäivänä nuo yasmin-merkkikset pilsut. Oon aina syönyt niitä niin päätin ottaa ne nytkin.

Meikäläisellä alko kans tänää jo toiset [:@] Pitäis apteekissa käydä hakemassa laastarit ja alottaa vielä tänään. Käytin niitä ennenkin niin halusin nytkin, pillereitä en muistais kuitenkaa joka päivä ja laastarista vapautuu tasasempaan tahtiin pienempiä määriä sitä hormoonia kun ei tarvii kulkeutua ruoansulatuskanavan läpi [:)]

Oon tosi kateellinen jos joku oikeesti selviää jollai pikkuhousunsuojilla?! Voi vitalis, täällä on niin runsaat että isoin tamppoonikaan ei riitä kun 3 tunniks suurimpana vuotopäivänä... Jokaista tamppoonikokoo täytyy olla jokaiselle 5 päivälle. Onneks toi laastari hieman hillitsee tota määrää. Saas vaan nähä kuinka käy tällä kertaa kun viimeks kun ne alotin niin oli menkat sitten 4 viikkoo putkeen [:@][:@][:@][:@]

Kerttuli: lääkäri sano mulle että tehdä raskaustesti ensin ja sit jos nega niin voi aloittaa. ei puhunu mitään menkkojen odottamisesta. mä en tiedä kun mulla yhden päivän vuosi sillon että oliko ne menkat vai ei jonka sanoin lääkärille.

mohomaha: mullakin on runsaat kuukautiset, alotin pari vuotta sitten käyttää kuukuppia enkä kyllä vaihtais enää pois. mun mielestä pitää paremmin kun tamponi

Inxu: Hmm, kattelin niitä niin mistäs noista tietää että mikä ois paras, pallo, rengas vai antenni muoto? [:D]
http://leastore.fi/kuukautissuojat/kuukupit-tpe-muovia.html

Takaisin