Kuukautiset synnytyksen jälkeen...

en oo aikasemmin ees nähny noin montaa [:D] mulla on aina ollu antenni, tästä nykysestä tosin jouduin leikkamaan poikki kun tuntui epämukavalta. mulla on ollu tommonen silikooninen ei tuota muovista, en sitten tiedä kumpi oikeesti parempi. vai onko edes mitään eroa.

tota lunettea käytän siis, suomessa tehty ja ei oo eläimillä testattu

Täällä kans kuukuppi käytössä. Tai siis ei nyt, ku ei kuukautisia oo, mut aiemmin.
Tutustuin siihen jokunen vuosi sitten, enkä vaihtaisi enää pois. Niin huippu keksintö,
en vaan ymmärrä miks siitä ei niin hirveesti naiset tiedä. Alkuun tietty oli vähä hankaluuksia
hoksata oikeaoppinen käyttö, mut sitte ku sen sai toimimaan, niin tosi kätsy.
Enkä minäkään koskaan kuulutkaan muista ku noista "antenni-kupeista". Varmaan ihan hiljattain
kehitelty noita pallo-yms-kuppeja?

Kertokaa mulle minä ihme on kuukuppi??? Mä kuulen siitä nyt vast ekaa kertaa.. Miten se toimii? Miten se laitetaa? Oonx mä ihan juusto[&:]..!?

parhaiten varmaan tulee tietoa jos menet esim lukemaan sivuilta: www.kuukuppikunta.net

siellä on selitetty mun mielestä todella hyvin kaikki ja esiteltynä koot ym ym, mutta siis kuukuppi on kuukautiskerääjä. Tilavuus riippuu kupin koosta, ja koko valiteen iän ja sen mukaan onko synnyttänyt vai ei. kuukuppiin ei oo koskaan yhdistty TSS oireyhtymää mikä on tamponin "haitta", eikä kuukuppi tyhjennys väli ole niin tarkka kuin tamponien vaihtoväli. En muista mikä oi suositeltava väli vaihtaa uuteen kuppiin, mutta tulee reippaasti halvemmaksi kun esim tamponien käyttö. Mutta tosiaan suositteen käydä tuolla sivuilla. Ja minäkään en todellakaan pois vaihtais

tuolla sivuilla tais olla myös neuvoja kupin laittamiseen paikoilleen, mutta niin on siinä ohjeessa mikä tulee kupin mukanakin, ainakin mulla oli. Ekat menkat meni opetellessa kunnon laitto, mutta sen jälkeen ei mitään ongelmia.

mua mietityttää toi koko, kun oon 21v. sektiolla synnyttänyt ja mulla on runsas vuoto? Kai se sit ois joku M-koko kompromissina? [:D]

Muoks. Ai tuolla lukikin että sektio luetaan synnyttäneisiin [:)]

Kiitos Inxu... Tuolta löytyyki kaikki tarvittava tieto. Voi olla että joutuu testaa[;)]...

Nonniin...
Nyt ne menkat sitte alko[:D][:(][:D][:(][:D][:@][:@][:@][:@][:@][:@]...
Yöllä syötin poikaa sohvalla ja mahassa oli kumma fiilis.. Oli pakko laitta tyyny pepun alle jos oisin siinä kesken syötön käyny vuotamaan.. On meinaan luonnon vaalee sohva[;)].... No pääasia et alko ni ei tarvi stressata et oonko raskaana vai en.. Ja saa alottaa ehkäsyn[;)]..

Kerttuli, mulle sanottiin minipillereistä että saa aloittaa heti eikä tarvii odotella menkkoja.
Imettäessä kun siinä voi mennä kauankin että menkat alkaa (joillakin kai pysyy poissa koko imetysajan).

Mulle kans sanottiin,jälkeenpäin kun kysyin, nii minipillerit voi alottaa vaikkei menkkoja kuuluiskaan.
Ite tosin en oo vielä alottanu, koska aattelen sen vaikuttavan kuukautisten alkamiseen. Enkä todellakaan halua vielä kuukautisia riesakseni [:D] haluun pitkittää niiden alkamista kaikin keinoin [;)]

En mäkään oo aloittanut, en oo jaksanut raahautua vielä edes apteekkiin [:D]
Ei sitä vaan muistanut raskausaikana nauttia siitä ettei oo menkkoja...

Täällä jatkuu kuukautiset jo seittemättä päivää.
Kyselin isännältä yhteen päivään,että mitä jos sattuiskin niin,että tulisi toinen..että lähtisitkö karkuun,kun apua toinen tulee?  [:D] Mutta hän vaan kysyi,että miksi lähtisi? [:)] ,-Kai se oli joku varmistuskysymys [:D] Mutta toinen ei kyllä ole suunnitelmissa vielä muutamaan vuoteen. [:)] Mutta tervetullut tietenkin,jos niin käy. Pillerit ollut tässä syömingissä jo 8.päivää ja jokapäivä muistanut ottaa,joten ei taida olla vauvahuolta.

Kismet meillä tarjosi neuvola ekan 3kk satsin pillereitä. Kuukaus nyt syöty ja toinen menossa :) Eikä kyllä tarvinnut menkkoja kovin kauaa odotella täysimetyksestä huolimatta [8|] tylsää...

Meillä neuvola lääkäri sano et minipillereissäkin pitää odottaa kuukautisia.. Kaikilla ilmeisesti erilaiset mielipiteet[&:].. Mä alotin kuitenki Meliane-merkkiset pillerit jota söin ennen raskauttakin.. Luin että minipilsut voi laukasta migreenin ja mulla on jo ennestään kova migreeni aina menkkojen aikaan niin en kaipaa yhtää lisää...

Miiuhoo ei meillä vaan tarjottu...
Ensimmäisen kierukan saa täällä ilmaiseksi, mutta sen päätin vielä jättää -turhan kallis pidettäväksi esim. vain vuoden kun suunnitelmissa on tehdä toinen suht lyhyellä aikavälillä.
Tai siis ainakin yrittää [:D]

meilläkin sai 3kk minipillerit ilmaseks.. paljon mielummin olisin ottanu kierukan ilmaseks [8|]

no joo, kierukan ja minipillereiden hintaero on aikamoinen...
mutta mä säästän sen ilmaisen kierukan siihen kun meinaan pitää sitä vähän kauemmin [:)]

Täällä kans sai 3kk minipilsut ilmatteeks jälkitarkastuksessa.. ja jos olis halunnu nii olisi saanu kierukan.

Nyt jo on ekat oikeat kuukautiset :/, vain vähä reilu 3 kk synnytyksestä ja imetän kyllä. Voihan kakka.

Voi ei Lme.

Kahta asiaa en halua lähitulevaisuudessa;
menkkoja ja Nellille hampaita [:D]

Takaisin