Kuukautiset synnytyksen jälkeen...

Kerttuli

Vauhtiin päässyt keskustelija
Hellou!
Mieltäni askarruttaa eräs asia:
Kuinka nopeasti kuukautiset normaalisti alkaa synnytyksen jälkeen? Ja onko sillä väliä onko synnyttänyt alakautta vai leikkauksella; onko alkamisaika silti suht sama?
Mulla on nyt 2 kuukautta leikkauksesta, eikä menkkoja vielä näy eikä kuulu...
 
no mulla tuli yhden päivän vuotoa(jota aluksi epäilin menkoiksi), mutta oliko ne virallisesti menkat niin mene ja tiedä [8|] ja sektion kautta neiti tuli
 
Nii, mut kuinka pitkä aika synnytyksestä oli kulunu ku sul vuotoa ilmeni, Inxu?? Mulla ku ei oo tullu viel tipan tippaa..
 
dementikko yrittää muistella [:D][:D][:D] oisko siitä nyt suunnilleen pari viikkoa eli n. 7 viikkoa synnytyksestä.. mutta joillainhan tulee kun lopettaa imetyksen niin vasta sen jälkeen. jotkuthan käyttää imetystä "ehkäsykeinona" [8|][8|]
 
Mulla oli ekat menkat vähän vajaa 2kk synnytyksestä. Herra tuli alateitse enkä imetä...Vähän runsaammat oli kun normaalisti mut muuten ei mitään erikoista. Kestikin yhtä kauan ku ennen raskautta. 
 
Toiselle kaverillani menkat alkoi 3 kk synnytyksestä, vaikka täys imetti. Kahdella muulla vasta, kun lapsi vuoden ikäinen ja lopettivat imettämisen. Kaikki heistä synnytti alakautta. Tosi yksilöllistä on tuo alkaminen[8|]
 
ei näy eikä kuulu.
Sektiolla tuli ja täysimetän.
Serkku synnytti lokakuussa ja oli viime kuussa ekat kuukautiset. Imetti ja synnytti normaalisti.
 
Täälläkään ei oo vielä kuulunu, eikä kyllä oo vielä välikskään [:D][:D]
Alakautta synnytin, täysimetän.
 
No helvetti! Ensin oli 5 viikkoo jälkivuotoo, viikko väliä, sit menkat, viikko väliä ja nyt aloin taas vuotaa [:@][:@][:@][:@] Sektiolla enkä imetä enään.
 
Mulla kesti tuo jälkivuoto muistaakseni n. 6 viikkoa mut siin välil oli viikon tauko. Päättelin ettei ole kuitenkaan kuukautiset vaan se jälkivuoto vaan jatkui. Viimeiset 2 viikkoa niistä oli sellaista tiputtelua.
 
täällä alko menkat kuukauden päästä synnytyksestä. ihan normi alakautta synnytys oli. en imetä, pumppaan 3-4 kertaa päivä että johtuu varmaan siitä että nopeemmin alko kun en tosiaan imetä enkä edes pumppaa useasti.
 
Jälkivuoto kesti vaan n. pari viikkoa ja sen jälkeen ei oo viel mitään ollu. Viimeks alko menkat vasta n.6kk synnytyksestä kun menin töihin ja imetys vähentyi ratkaisevasti. Normi synnytys ja täysimetyksellä molemmat.
 
Mulla loppui jälkivuoto ehkä 5-6vkoa synnytyksestä. Sitten alkoi viikon päästä tiputella ja pärjäilin pikkuhousunsuojalla. Sitten joskus to-pe alkoin vuotaa enempi, jotenka siteitä olen taas joutunut käyttämään. Nyt on tänään ollut hivenen niukempi päivä. Liekö nämä nyt sitten menkat vai? Täysimetys, alatiesynnytys ja syön myös minipillereitä mutta kait ne silti voi tulla [8|]
 
Mulla jälkivuoto kesti noin 5vk. Nyt juuri alkoi ensimmäiset kuukautiset eli 9-10 vk synnytyksestä. Alakautta poika syntyi ja imetän kaiken sen minkä poika irti saa, lisämaidoilla kuitenkin mennään.
 
Mulla alkoi nyt eilen illalla tiputtaan, eli menkat varmaan alkaa. Neuvolalääkäri keskiviikkona sanokin, että kun yösyötöt jää pois ni menkat tod näk alkaa(jollein aiemmin ole jo).. Ja meillä on menny yöt putkeen n. 3vkoa..
Neiti on nyt 2½kk.
 
Kiitos vastauksista!!
Mä vaan ihmettelen et itelläni ei oo alkanu ku meiän jannu tuli leikkauksella enkä oo pumpannu maitoa enää 6 viikkoon ku ei tullu enää... No kait ne sielt alkaa ellen oo uusix raskaana[&:]...
 
Mulla on nyt tullu parina päivänä vähän verta ja oliko se nyt eilen niin tunsin sellaista menkkamaista kipua... Ajattelin et nytkö alkais mut ei ainakaan vielä. Ei kyllä olis tarvetta vielä tulla... 
 
5vkoa jälkivuotoa. Noin 2kk jälkeen luulin kuukautisten alkaneen, mutta alkoivat ilmeisesti vasta 5kk paikkeilla. Ei olis kyllä tarvinnu vielä alkaa [;)]
 
Noh, tämän päiväinen testi osoitti että en ole raskaana[:(][:D]... Siispä edelleen: menkkoja odotellessa...
 
Takaisin
Top