Kuukautiset synnytyksen jälkeen...

Juu, mullakin oli yhdet, kaksi kuukautta sitten eikä sen jälkeen ole näkynyt.
Raskauden mahdollisuus on niin häviävän pieni että ihan imetyksestä taitaa täällä johtua.
En valita [:D]
Kakkosesta haaveillaan, mutta ei vielä niin että alettais toimiin.
Antaa tuon ykkösen kasvaa vielä hetki rauhassa [:)]
 
Mulla oli koko eilisillan menkkajomoo siihen asti kun nukahdin,otin kaks aspiriiniakin mut ne ei auttanut ja menkkoja ei kuulunut eikä vielkää. Tein nyt aamulla testin,mutta tein sen väärin..tai en sillee väärin,pissasin sen päälle ja siin on se max viiva minkä yli ei saa mennä,nii eiköhän mulla menny ja se näytti yhtä viivaa,eli sitä viivaa että testi meni pieleen. [>:] Joten pitää ostaa nyt uusi sitten! Kyllä tää nyt on kumma,kun tulee kipuja mutta vuotoa ei näy..
 
Onko sulla Inxu ollu menkat imetyksen aikana? Vai imetätkö? Jos ne ei ole vielä säännöllistyneet vai onko ne paljonkin myöhässä?

Meillekkään toinen lapsi ei ole ajankohtainen,mutta ei sitä pahaksi laiteta,jos sattuiskin tulemaan.
ALKUPERÄINEN: Babaytoy

Tohon viitaten, jos teillä ei Babaytoy oo uus tulokas ajankohtainen, miks ette käytä ehkäisyä?
Musta vaan vähä hassua.
Mekään ei tosiaan (vaikka välillä kieltämättä iskee vauvakuume..) vielä haluta tehdä pikku neidistä isosiskoo, jotenki on vaan ihana keskittyä ja panostaa kaikkensa tuohon ainokaiseen [:)]

Mullakin menkat alko ja loppu. Onneks. Jotenkin hirmu kiva, kun menkat on niukentuneet tosi paljo, eikä oo mitään massukipuja tai muuta [:)]
 
ALKUPERÄINEN: Riinu

Onko sulla Inxu ollu menkat imetyksen aikana? Vai imetätkö? Jos ne ei ole vielä säännöllistyneet vai onko ne paljonkin myöhässä?

Meillekkään toinen lapsi ei ole ajankohtainen,mutta ei sitä pahaksi laiteta,jos sattuiskin tulemaan.
ALKUPERÄINEN: Babaytoy

Tohon viitaten, jos teillä ei Babaytoy oo uus tulokas ajankohtainen, miks ette käytä ehkäisyä?
Musta vaan vähä hassua.
Mekään ei tosiaan (vaikka välillä kieltämättä iskee vauvakuume..) vielä haluta tehdä pikku neidistä isosiskoo, jotenki on vaan ihana keskittyä ja panostaa kaikkensa tuohon ainokaiseen [:)]

Mullakin menkat alko ja loppu. Onneks. Jotenkin hirmu kiva, kun menkat on niukentuneet tosi paljo, eikä oo mitään massukipuja tai muuta [:)]


Ei meidän tarvitse käyttää ehkäisyä,koska ei lasketa "seerumeja" menemään niin eipä siihen tarvii mitään,eikä se ole millään tulella leikkimistäkään,minun mielestä. Jätinpä siis ne pillerit hankkimati kun huomasin ettei niitä tarvii ja halutkin on kohillaan.
 
Tää nyt on vaan mun mielipide, mut eihän keskeytetty yhdyntä oo mikään ehkäisykeino [8|]
Ja vähä tuntuu vastuuttomalta tommonen touhu, jos tosiaan ei ole tarkoitus toista vielä hankkia.
No mut jokainen tekee tyylillään. Mikäpä minä oon sitä arvostelemaan.
 
Ei se ole keskeytetty yhdyntä,kaikki tehdään loppuun,mutta mitään ei lasketa uiskentelemaan minuun. Saattaa kuulostaa vastuuttomalta,mutta kyllä se homma hoituu sillee,ettei siitä koidu sitten se lopputulos mikä tällä hetkellä ei ole suotavaa. Jos ei haluta käyttää ehkäisyä,niin ei käytetä. Kun ei se minua haittaa,eikä ukkoa. That's it.
Ja vaikka mä puhunkin täällä mun olosta,että tuntuu siltä ja tältä niinku raskauden alussa,niin ei se ole sitä,että harmittelisin. Mä vaan pohdin asiaa siltäkin kantilta,kun tää nyt on vähän outoa,vaikka toisaalta aika huono todennäköisyys tulla tällä pelillä paksuksi,mutta jos niin käy niin ei se pahakaan ole.

Niin ja eikö täällä ollut puhetta noista arvostelemisista. En sano,että arvostelit,mutta niinku sanoit,jokainen tekee omalla tavallaan..- mikä hyvältä tuntuu!

Minun mielipide.Jokainen nyt voi ajatella sitten miten tahtoo..
 
No voi herranenaika, enhän minä arvostellu!! Ja on se ihme jos ei voi mielipidettään sanoa.
En jeesustellut tai taivastellu, sanoin vaan oman näkemyksen asiaan. Ja puhetta tosiaan oli siitä, että ei arvostella toisten tekemisiä, mut jos toi oli arvostelua, niin mikä on sit oman mielipiteen esittämistä?

Voi tsiisus, parempi näköjään pitää suunsa kiinni, ku heti pitää tarrautua.
 
No niin,enkö mä sanonut tossa mun tekstissä,että " en sano,että arvostelit" ?
Saa mielipiteensä sanoa ja edelleen tostakin loppuun kirjotin,että jokainen voi ajatella miten tahtoo.
Minä takertunu? öö,okei. Musta mun juttuun takerruttiin tuomitsevaan sävyyn,joten munhan tässä ei vissii pitäis sanoo mitään,enkä meinannu totakaan asiaa laittaa meidän peitonheilutteluun liittyvästä seikasta,kun kuvittelin ettei siihen suhtauduta niin rankalla kädellä.

Tää keskustelu voi jäädä tähän mun osalta ainakin,mä en mitään tässä ole alkanut haastaa enkä ala,mäkin sanoin vaan oman mielipiteeni. Missään vaiheessa en ole sanonut,että arvostelit,se kuulosti siltä minun korviin ja näkyi mun silmiin.

Ei nyt millään pahalla.
 
Pyydän anteeks jo nyt, mut korjaatko mun käsityksen: Mun mielestä keskeytetty yhdyntä tarkoittaa sitä, että mies ei saa siemensyökyä naisen sisällä. Eikä keskeytetty yhdyntä ole ehkäisykeino. Eikä keskeytetyssä yhdynnyssä mennä sinne loppuun asti. Eli siemensyöksyyn.

Ja enhän mäkään oo mitään haastanu, kunhan vaan mielenkiinnosta kysyin että miksi ei käyttää ehkäisyä, jos ei toista lasta vielä halua [;)] Ei pidä ottaa sitä nyt niin henkilökohtaisesti. Ja mä en tuominnu, ihmettelin, mietin vaan. Ja kuten sanoin, jokainen tekee tyylillään.
 
Babaytoy, onhan niitä muitakin ehkäisyjä kun ne pillerit. Neuvolaan puhelu ja asia järjestyy jos pillerit ei sulle sovi.
 
ALKUPERÄINEN: Riinu

Pyydän anteeks jo nyt, mut korjaatko mun käsityksen: Mun mielestä keskeytetty yhdyntä tarkoittaa sitä, että mies ei saa siemensyökyä naisen sisällä. Eikä keskeytetty yhdyntä ole ehkäisykeino. Eikä keskeytetyssä yhdynnyssä mennä sinne loppuun asti. Eli siemensyöksyyn.

Ja enhän mäkään oo mitään haastanu, kunhan vaan mielenkiinnosta kysyin että miksi ei käyttää ehkäisyä, jos ei toista lasta vielä halua [;)] Ei pidä ottaa sitä nyt niin henkilökohtaisesti. Ja mä en tuominnu, ihmettelin, mietin vaan. Ja kuten sanoin, jokainen tekee tyylillään.


Mä olen tismalleen samaa mieltä Riinu sun kanssasi. Kuten jo aikaisemmin jossain sanoin, ei ihmisille yleensä tule yllärivauvoja... [:D]

Mutta jos keskeytettyä yhdyntää pitää ehkäisykeinona siinä missä kortsua tai pillereitä, niin sitten varmaan tulee "yllärivauvoja" ja ehkäisy pettää helpommin. [:D]
 
Quara, nauraa rätkätin muuten tolle Eva Wahlström kommentille, toi on niiiin totta [:D][:D]
 
Lainaus tohtori.fi sivulta ehkäisyklinikan alta:

"Keskeytetty yhdyntä (coitus interruptus) ei varsinaisesti ole ehkäisymenetelmä eikä missään nimessä luotettava keino ehkäistä raskaaksi tulemista. Se perustuu olettamukseen, että siittiöitä ei pääse emättimeen, jos mies kesken yhdynnän tuntiessaan siemensyöksyn lähestyvän vetää siittimensä pois ja antaa siemensyöksyn tulla emättimen ulkopuolelle.

Keskeytetty yhdyntä on erittäin epävarma keino yrittää ehkäistä raskaus. Jo ensimmäisissä siittimen päähän tulevissa ns. liukastustipoissa voi olla miljoonia siittiöitä, jolloin ne pääsevät emättimeen jo heti ensimmäisellä työnnöllä. Näin ollen pelkkä siemensyöksyn estäminen emättimeen ei riitä ehkäisyksi, koska "vahinko" voi olla jo tapahtunut."

Eli ei se tosiaan ainakaan millään lailla varma keino ole, enkä mä usko että Riinukaan pahalla siitä kysyi vaan ihan sillä että jos luulet että tuo on edes suhteellisen varma keino.
Mullakin vähän särähti se ettei se sun mielestä ole "tulella leikkimistä".
Kaikki omalla tavallaan, mutta jos haluaa olla edes suhteellisen varma ettei kakkonen saa alkuaan, kannattaa käyttää jotain muutakin [:)]
Silloinhan sillä ei tietenkään ole väliäkään jos saa tulla jos on tullakseen.
 
Ei me kyllä käytetä tuota ehkäisykeinona,niinkun ei mitään muutakaan,mutta ihan sama. Voihan sitä kysyä ensin,että käytetäänkö tota ehkäisykeinona,ennen kuin sitä aletaan huutelemaan täällä ja nousee kauhee haloo. Tietääkseni en ole missään vaiheessa maininnut,että " Asia on näin ja tämä on meidän ehkäisy". Saa mut jotenkin huonoon valoon. Ei varmaan olla ainut pariskunta samoin aatoksin.

Lyhyesti,- Ei käytetä mitään ehkäisyä,eikä ehkäisykeinona,vauva ei ole ajankohtainen,mutta saa tulla jos on tullakseen. ,-kuten olen tämänkin täällä miljoona kertaa sanonut,mutta vissii vaikee ymmärtää..
 
No ei sitä kukaan pahalla sanonut. Kyse on vain ihan puhtaasta ihmetyksestä, mikä varmasti monelle tuli kun ajattelivat, että... noh.

Mä luulen , että moni ei vain voi kuvitella omalle kohdalleen tilannetta, jossa jätetään pillerit pois, huomautetaan siitä puolihuolimattomasti miehelle, joka ei sano asiaan mitään samalla, kun ei pidetä perheenlisäystä ajankohtaisena ja kuitenkin käytetään "ehkäisyyn" keskeytettyä yhdyntää. Mutta ihmiset on eri elämäntilanteissa ja nuorena (tämä ei nyt ole vähättelyä, vaikka tiedän sinun olevan nuori) suhtautuu huomispäivään ja pärjäämiseen joskus vähän huolettomammin kuin vanhempana.

Mä tein entisessä duunissa paljon työtä kouluterveydenhoitajan kanssa ja tän ehkäisyasian todellinen ymmärtäminen oli monilta peruskouluikäisiltä hakusessa. Ehkä ihmiset oikeasti vain säikähti, että ymmärrätkö, ettei se ole ehkäisykeino.
 
kyllä se homma hoituu sillee,ettei siitä koidu sitten se lopputulos mikä tällä hetkellä ei ole suotavaa.


Just tätä mäkin ajattelin, että kun kuitenkaan ei ole tällä hetkellä suotavaa, ja ajattelin sun pitävän sitä varmana keinona.

Ei meidän tarvitse käyttää ehkäisyä,koska ei lasketa "seerumeja" menemään niin eipä siihen tarvii mitään,eikä se ole millään tulella leikkimistäkään,minun mielestä.


Ja tähän tartuin kun tosiaan vaikka ei siemensyöksyyn asti meniskään, niin ehkäisyn tarvitsee silti jos ei halua sitä lopputulosta mikä nyt ei ole suotavaa [:)]

Kukaan ei tosiaan varmasti arvostele, mutta jos asia ei tällä hetkellä ole ajankohtainen, niin yritetään sanoa että ehkäisyn tarvitsee silti vaikka toimitte miten toimitte.
 
Minusta siinä ei kyllä ole mitään ihmeellistä, jos vakituisessa parisuhteessa olevat ihmiset käyttävät tällaisia epävirallisia "ehkäisykeinoja". Jos siis ajattelevat, että eivät ihan välttämättä halua "yrittää" raskautta mutta ei myöskään maailmaa kaada jos raskaaksi tullaankin. Ei mun mielestä kaikkea tarvitse aina ajoittaa tai suunnitella kellontarkasti, varsinkaan jos molemmat ovat asiasta ihan samaa mieltä.

Itse oon nimen omaan ajatellut, että kunhan tämä "sektio-karanteeni" päättyy, mekin siirrytään noihin perinteisiin luomukeinoihin. Kyllä meillä ainakin mentiin ennen raskautumista ilman ehkäisyä puolisen vuotta, jonka jälkeen sitten heti siitä kun varsinainen "yrittäminen" (ts. kierron laskeminen) aloitettiin niin kerrasta napsahti. Kyllähän se raskaaksi tulemisen todennäköisyys on kuitenkin olemattoman pieni, jos ei yhdyntä kohtaa ovulaatiota. Ja siis selvennökseksi vielä, minäkään en pidä näitä keinoja mitenkään luotettavina ehkäisykeinoina, jos ehkäisykeinoina lainkaan.
 
Ei siinä mustakaan mitään ihmeellistä ole [:D]
Paitsi silloin jos se "vahingon" tapahtuminen todella ei ole suotavaa.
Mutta Babaytoy sanoikin, että jos on tullakseen niin tulkoon, silloinhan homma on ok.
Sitä vaan löytyy ihan oman ikäisistäkin paljon niitä jotka ei tiedä että tuo keino ei ole läheskään varma.
Sitä kai tässä vatvottiin että ei ole suotavaa, mutta kuitenkin tulkoon jos on tullakseen [:D]
Mulle se on jompikumpi, mutta silti jos "vahinko" pääsis tapahtumaan, olis tietenkin tervetullut.
Vaan mielellään mä olen vielä jonkin aikaa varma siitä että ei tapahdu vielä.
 
Quara Kyllä mä ihan selvästi sanoin miehelle,että mulla ei ole nyt pillereitä käytössä,ja hän sit kyllä ymmärsi heti,että mistä on kyse vaikka vastasikin vajavaisesti ja asiasta ollaan puhuttu ja samaa mieltä asiasta ollaan. [:)] Kyllä mä ymmärrän,että ihmiset ymmärtää väärin,mutta en osaa sen paremmin sitä selittää,mutta Yumna sanoi kyllä asian niinkuin minä sen pääasiassa tarkoitin,en vain osannut pukea sitä sillee,että se ymmärrettäisiin. Varmasti Riinukin vaan ihmetyksestä asiaa kysyi,ja minä vastasin,mutta sitten se alkoi kuulostaa jo semmoselta toiminnan tuomitsimiselta,johon en halua että mun jutut johtaa,samalla tavalla haluan purkaa ja puhua asiat puhki,en kiistellä,arvostella tai tulla arvosteltavaksi (Kukaan sitä ei ole tehnyt!) Kyllä tiedetään miehen kanssa seuraamukset,senkin että niistä touhutipoista voi myös jotain tulla,mutta tällä ajatuksella mennään "Jos siis ajattelevat, että eivät ihan välttämättä halua "yrittää" raskautta mutta ei myöskään maailmaa kaada jos raskaaksi tullaankin. Ei mun mielestä kaikkea tarvitse aina ajoittaa tai suunnitella kellontarkasti, varsinkaan jos molemmat ovat asiasta ihan samaa mieltä"

Kiitos Yumna, että selvensit tätä asiaa. Kaikilla tosiaan on erilaiset tilanteet,toivottavasti meidän tilannetta ymmärretään vähän paremmin nyt.
Ja tosiaan tuolla muualla mainitsin,noh..vartavasten Riinulle,kun hänen kanssaan tässä sukset enimmäkseen meni ristiin,että antaa minun kirjottaa omat juttuni,ja jos hällä on siihen pahaa sanottavaa,niin pitää omana tietonaan,niin vältytään näiltä väärinkäsityskiistoilta + muilta.(Ja yleistän tätä,enkä kaada Riinun niskaan!) Mutta siis meillähän oli puhe täällä,että se pään aukominen saisi jäädä,kun tämä ei semmonen palsta minusta oo,niin että yritettäis sitten olla tarrautumatta,mutta jos tosiaan tekee mieli niin sitten ehkä kannaa harkita sitä avautumis-topicia..
 
Takaisin
Top