Kuukautiset synnytyksen jälkeen...

Me käytetään kondomia.
Jälkitarkastuksessa sain minipillerit, mut en oo niitä popsinu.. ihan vaan sen takia, etten haluis sitä tiputteluvuotoo, mikä on tosi yleistä.. eihän sitä tietysti tiedä, ennen ku kokeilee. Mut ei viiti alottaa, ja sitte lopettaa jos alkaa tiputtelu. Aattelin nyt että kumilla mennään, ja napsin sit niitä minipillereitä, jos siltä alkaa tuntumaan. Ja imetyksen loputtua varmaan takasi e-pillereihin.
 
Mulle ei ole kyllä minipillereistä tullut mitään oireita eikä tiputtelua - onneksi.
Eikä kyllä olla pieniinkään päin täällä, kuten kylä tiesinkin mutta piti varmuuden vuoksi tehdä [8|]
 
ALKUPERÄINEN: Aurinkopuuteri

OH HOH!!!! [:)] joko tyttäret ootta raskaana uudestaan???? [:D] tässähän tulee itsellekki vauvakuume taasen jos te alatte höpöttää raskauksistanne!! NII KERTA!!!! [:)]
Ei mut oikeesti, pakko kysyä... miltä tuntuis taas olla raskaana? ihana fiilis vai ihanan kamala? [8|]


Olishan se ihanaa,mutta meilläkin huono hetki tähän nyt toista hankkia,kun niiin pieni kämppä ja kumpikaan ei ole töissä..joten nyt täytyy alkaa tehdä asioita tärkeysjärjestyksessä..sit kun on kotona ja taloudessa se tietty balanssi niin voidaan keskittyä pikkukakkoseen [:)] ja tulee tosiaan kovempi kuume jos jotkut alkaa puhua täällä raskaudesta,jos näin käy [:D] saa siis puhua,mutta kuume sen kun nousee..
 
ALKUPERÄINEN: Aurinkopuuteri

Inxu... mitä ehkäisyä käytättä raskauden jälkeen? kysymys kuuluu myös muille jotka epäili raskautta? Imetyshän ei mikään ehkäisy ja vaikka menkkoja ei kuuluisi voi silti tulla raskaaksi... [8|] tokihan jos salaa toivotaan raskautta niin eihän siinä mitään! [:)][:D] mutta kirjoitukset abortista sai tätä asiaa miettimään...


mä syön pillereitä ja nyt mun olis pitänyt alottaa uus läpyskä vissii eilen,mutta häpeäkseni myönnän ettei tällä hetkellä ole varaa... [&o] joten en tiiä..menkat taisi loppua tänään kun ei ole mitään tullut,...ääk,tekis mieli vaan jättää kokonaan pois ja alkaa sitä pikkukakkosta pukkaamaan..mutta mies ei ole oikee samaa mieltä,juuri tässä tilassa kun ollaan.
 
Mulle asennettiin viime viikolla hormonikierukka. Oli toki epämiellyttävän tuntuinen toimenpide ja vatsaa juili sen illan [:'(]. Mä söin Cerazette-pillereitä jälkitarkastuksen jälkeen ja ne ei oikeen sopinu. Eniten mua häiritsi haluttomuus, joka alkoi heti pillereden syönnin jälkeen [&o]. Ja meillä kyllä alkoi petissä tapahtua jo ennen jälkitarkastusta [;)], joten oon varma et johtui niistä pillereistä.
Mun on tosi vaikee syödä säännöllisesti mitään pillereitä, joten unohtelin ottaa niitä ja koko ajan sai pelätä et mitä jos...[:D]. Tuli myös täällä tehtyä pari raskaustestiä näiden kuukausien aikana, ku välillä tuntui et vois olla oireita.
Nyt tää kierukka on asettunut ja voin kertoa, et tuntuu ku ois saanu itsensä takaisin [:)]. Halut on palanneet ja mitään vuotoja ei oo ollu lukuunottamatta asennuspäivää ku joutuivat vähän pitämään pihdeillä kiinni kohdunsuusta. Mieskin uskaltaa vihdoin rentoutua, ku ei tarvitse enää olla huolissaan mun unohtuneista pillereistä [:D]
 
ALKUPERÄINEN: Aurinkopuuteri

Inxu... mitä ehkäisyä käytättä raskauden jälkeen? kysymys kuuluu myös muille jotka epäili raskautta? Imetyshän ei mikään ehkäisy ja vaikka menkkoja ei kuuluisi voi silti tulla raskaaksi... [8|] tokihan jos salaa toivotaan raskautta niin eihän siinä mitään! [:)][:D] mutta kirjoitukset abortista sai tätä asiaa miettimään...


en mä ainakaan aborttia oo maininnu [>:] kuten mun yhdessä viestissä luki niin kortsu jäi pöydän laatikkoon. en todellakaan ole luottanut imetyksen voimaan. mutta kuten olen sanonut tuolla aikasemmassakin niin tulee jos on tullakseen, ei ole paras hetki mutta toisaalta kyllä mä vähän salaa toivonkin toista ja ollaan vähän siitä puhuttukkin. vielä aika ristiriitaset tunteet kaikesta ja edelleen niitä menkkoja odottelen
 
Kortsulla ollaan menty...negaa tosiaan näytti testi täälläkin mut nyt on jatkuva vessahätä [>:]
 


ALKUPERÄINEN: Aurinkopuuteri
Inxu... mitä ehkäisyä käytättä raskauden jälkeen? kysymys kuuluu myös muille jotka epäili raskautta? Imetyshän ei mikään ehkäisy ja vaikka menkkoja ei kuuluisi voi silti tulla raskaaksi... [8|] tokihan jos salaa toivotaan raskautta niin eihän siinä mitään! [:)][:D] mutta kirjoitukset abortista sai tätä asiaa miettimään...

ALKUPERÄINEN Inxu
en mä ainakaan aborttia oo maininnu [>:] kuten mun yhdessä viestissä luki niin kortsu jäi pöydän laatikkoon. en todellakaan ole luottanut imetyksen voimaan. mutta kuten olen sanonut tuolla aikasemmassakin niin tulee jos on tullakseen, ei ole paras hetki mutta toisaalta kyllä mä vähän salaa toivonkin toista ja ollaan vähän siitä puhuttukkin. vielä aika ristiriitaset tunteet kaikesta ja edelleen niitä menkkoja odottelen


Mä mainitsin sen abortin, mut en ehkäisymielessä. Lähinnä tarkoitin sitä, että jos kävis niin, että raskautuisin uudelleen, ehkäisystä huolimatta, niin en varmaan pystyisi aborttia tekemään koska oon aina ollu sitä vastaan.
 
Kortsulla täälläkin. Tosin ens viikolla on aika neuvolalääkärille et kirjottaa e-pillerireseptin. Ei ollut suostunut kirjottamaan ilman mun näkemistä, kun tahtoisin Diane Novat(tai halpisversio niistä) takasin. Niitä oon syöny aina myös ihon takia. Noi on eniten hormoonia sisältävät ni tahtoo kuulemma jutella eka.. No, ihan sama. Ja ihan sama mitä pillereitä määrää jos sit määrää lisäks jonkun kuurin naamaan, jollei tota Diane Novaa määrää! Pillereiden lopettamisesta lähtien kun naama on kukkinut taas ni alan olla taas jo ihan kypsä et iho on meikattava jos johki ihmisten ilmoille lähtee vaikkei muuten meikkaiskaan... Ja vaikuttaa ihan muutenkin mun itsetuntoon ku naama kukkii... [&o]
Ja noita minipillereitä en siis just siks alottanu kuten moni muukin et voi tiputella(mulla on muutenkin ihan tarpeeks ärsyttävän runsaat menkat, et en kaipaa lisäks enää mitään tiputtelua) ja neukku sanoi, että voivat myös vielä pahentaa ihoa. Joten sitä suuremmalla syyllä!
 
Mä jätin pillerit nyt pois ton viime viestin jälkeen,eikä mies ole siihen sanonu mitään,että se haittas,mutta...mun menkkojen loppumisesta on viikko ja mun vatsaa juilii ihan ihmeellisesti,siis eilen sitä vihloi sillee,kun raskauden alussa ja tänään on ihmeellistä,en tiiä..siis,semmoin tunne kun menkat alkais ja outoa valkovuotoa,tai sellain klimppi oli tullut kun kävin vessassa [:'(] On niin outo tunne kropassa,että en tiiä mitä tässä ajattelis..
 
Mulla ei koskaan ollut mitään ongelmaa pillereiden muistamisessa. Olisi vain jotkut sopineet... [&o]

En missään nimessä haluaisi toista lasta nyt. Mutta koska aborttikaan ei olisi mikään ratkaisu, niin me ehkäisemme raskautta emmekä leiki tulella ollenkaan. Mutta joo, me ollaan niin suunnitelmallisia muutenkin, että tuntuisi tosi kaukaa haetulta, että toimisimme mitenkään muuten. [:D]

Jos kaikesta tästä huolimatta tulisin raskaaksi, niin sitten meidän perheen lapsiluku olisi täynnä nopeammin ja laitattaisin kierukan.
 
Mie sitte unohin eilen ottaa pillerin. Nyt vain pittää sitte muistaa käyttää ehkäsyä, ei haluta tehhä vielä Onnista isoveljeä, kun on niin pieni itekki :).
 
Asiaa sivuten: täytyy kyllä sanoa, että joskus naurattaa "yllätysraskaus"- lehtiotsikot. Olisko se ollut nyrkkeilijä Eva Wahlström, joka asian kiteytti lehtijutussa: "tämä ei ollut yllätysraskaus. Kolmekymppinen nainen kyllä tietää, miten raskaaksi tullaan."

[:D]
 
Mulla ei oo vieläkään alkanu menkat. Pari viikkoa myöhässä mut negaa testi näytti ainaki viime viikolla. Oudolta tuo masu on tuntunu mut en tiiä...nyt on päivän ollu semmost "pyyhkäsyvuotoo"...
 
Onko sulla Inxu ollu menkat imetyksen aikana? Vai imetätkö? Jos ne ei ole vielä säännöllistyneet vai onko ne paljonkin myöhässä?

Meillekkään toinen lapsi ei ole ajankohtainen,mutta ei sitä pahaksi laiteta,jos sattuiskin tulemaan.
 
no oli mun mielestä yhdet, mutta sen jälkeen ei oo kuulunu. en oo laskenu kuinka paljon olis myöhässä kun en laittanu ylös millon ne oli. imetän vielä ja ei oo tosiaan ollu kun ne yhdet niin en tiedä tuosta säännöllisyydestä [:D]
 
Sama kun Inxulla, luulin että oli yhdet, mutta kun neljään kuukauteen ei oo toisi kuulunu [8|] että taisi olla jotain jälkivuotoa kumminkin vielä. En kyllä pahakseni pistä ollenkaan [:D]
 
Takaisin
Top