Kuopion seudun odottajat 2015

Itselläkin LA joulukuussa! Oletko käynyt jo ensimmäisellä neuvolakäynnillä TiuH? :)
 
Viime keskiviikkona kävin ekalla ja kesäkuun alussa ultra :) sitä nyt ilolla ja jännityksellä odotellaan. Onko sinulla milloin joulukuussa LA?
 
LA 10.12 :) Ei ole esikoinen vaan kolmas, sisarukset on nyt 5v ja toinen vajaa 2v :) entäpä sinulla?
 
Itsellä on esikoinen tulossa :) onko minkäänlaisia oireita? Itsellä pahoinvointia aamuisin ja iltaisin ja iltaisin yleensä palelee.
 
Esikoisen odottaminen on jännää ja kivaa aikaa, kun kaikki on uutta :) Toisen ja useamman lapsen odotuksessa miettii kuinka arki sitten vauvan synnyttyä pyörii :D

Pahoinvointia ollut, mutta on onneksi helpompaan päin. Pahoivointia olen saanut säädeltyä nyt syömisellä :) jotkut hajut tekee tiukkaa, makaroniruuat ei ole lemppareita ja väsymystä. Väsymyskin tuntuis olemaan vähenemään päin :) nyt on viikkoja 10+4.

Olitko käynyt jo neuvolassa?
 
Joo tuntuu vaan todella hitaasti menevän tämä aika :D minulla mielitekona salmiakki mitä ei kovinkaan paljon saisi syödä :eek: joo neuvolassa olen käynyt viimeviikolla. 11.6. olisi ensimmäinen ultra :) nyt olisi viikkoja tasan 9 :)
 
Minä oon salmiakkia vedellyt niin paljon kun ollut tarvetta. On nimittäin ollut pahoinvointiin aikamoinen helpotus :) Nyt neuvolassa käydessä en saanut edes listaa, mitä ruokia tulis vältellä. Pitää yrittää muistella ja maalIaisjärjellä ajatella :D Joo tämä eka kolmannes menee hitaasti :/
 
Heissan taian minäkin liittyä tänne kun tämmöinenki ryhmä on ilmestynyt :)
Eli täällä esikoinen tuloillaan ja LA ois neuvolan ja omien laskujen mukaan 27.12 eli vielä piiiiitkä piiiiitkä aika ekaan ultraan että näkee onhan massussa todellakin jotain! 17.6 olis siis ultra vasta!
Oireita alko ilmaantua vasta rv6+ ja nyt eilen oli ehottomasti pahinpäivä koko aikana kun etova olo alko jo aamuyöllä ja jatkui eilis iltaa asti! Töissä olikin siis ihan tuskaa olla, mutta onneks mies on niin ihana että hoiti kodin ja koirulin niin itte pääsin heti nukkumaan kun töistä tulin eli semmoset kevyet 16tunnin unet teki kyllä ihmeitä :'D
 
Itse sain ensimmäisellä neuvolakäynnillä kyllä vaikka minkälaista lippua ja lappua raskauteen liittyen :D ei ole kyllä itselläkään ainakaan helpottamaan päin tämä etova olo..
Kiva olisi teitä nähdä joskus kasvotustenkin ja jakaa mietteitä :) itsellä ei ainakaan ole ystäviä samanlaisessa tilanteessa.
 
Ainiin unohdinkin pistää että nyt siis menossa vasta 9+1 ja tänään olikin niin jäätävä olo että oli jättäydyttävä vaan kotiin töistä.
Joo kyllä tuli paljon lappuja ja neuvoja ekalla käynti kerralla. Meni ihan pää pyörälle siitä kaikesta :D
 
Välillä tuntuu, että pahoivointi helpottamaan, mutta ei :/ en onneks ole oksentanut enää, mutta yököttävää oloa :/ kuitenkin tänään viikkoja jo 11+4 niin toivoisi loppuvan pian! Ensi viikolla ultra! :nailbiting: Eipä itsellenikään ole ketään kaveria tällä hetkellä raskaana. Pitää katsoa jos vaikka joskus törmäils :)
 
Olettekos kelle kaikille jo kertoneet raskaudesta? Lähisuvulle? Töissä? :) meillä tietäävät tulevat isovanhemmat ja omat sisarukseni. Töissäkin arvasivat oksentelustani.. :D
 
Me ollaan kerrottu heti alussa molempien vanhemmille sekä meiän sisaruksille. Kavereille sit vähitellen ollaan pudotettu tätä "pommia" :wink töissä kerroin alussa vaan kahdelle työkaverille ja lopulta viikko sitten oli kerrottava pomolle kun alkoi tämä pahoinvointi ottamaan valtaa :D
Mitenkäs teillä otti muut uutisen vastaan?
Meillä mun vanhemmat ja veli itkivät onnesta ja eivät malta odottaa että pääseevät uuden perheenjäsenen näkemään :) myös kaverit ja työkaverit on ottanut uutisen super hyvin vastaan :)
Miehen suku suhtautui vähän hälläväliä asenteella ja tuumasivat vaan että oisko kannattanut kattoa millonka kuksii että nyt menee koko joulu ja uusvuos pilalle kun laskettuaika ois 27.12. Mutta jospa nekin siitä lämpiäis pikkuhiljaa :)
 
Meillä kerrottu jo heti plussan saatua molempien vanhemmille. Sitten parille kaverille ja töissä kerroin esimiehelle. Uutinen otettu hyvin vastaan :)

Alkaa koko ajan enemmän ja enemmän jännittämään tiistain tuleva ultra! :nailbiting:
 
Meilläkin kaikki ottaneet todella hyvin uutisen vastaan :) oma äitini hössöttää minkä kerkee :D TiuH kerrohhan sitten mitenkä ultra meni! Itsellä sinne olisi vielä reilu viikko aikaa.
 
Takaisin
Top