Kuningatarhyytelö / royal jelly / gelee royale

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Larissa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tulehtunut umppari tuntuu koko vatsan alueella, säteilee läheisiin kudoksiin niin ettei maallikko osaa kunnolla paikallistaa kipua. Helpoimmat tunnusmerkit on silloin kumarassa kävely, joskus kuume ja pahoinvointi. Ja sitä jatkuu useamman päivän, kunnes puhkeaminen tekee melkoisen kuumeen ja yleiskunnon laskun. Toki umppari voi tulehtua nopsaan ja äkäisesti aikuisemmalla ihmisellä, nuorella hitaammin.

Ovikseen liittyy myös turvotuksen ja kivun lisäksi helposti mielialavaihtelut. Tsemppiä oviksien kanssa! :smiling-eyes: Ja varokaa buranaa, voi ehkäistä tai lykätä sitä ovista. Joten panadol on varmempi valinta jos jotain tarvitsee.

Muokattu viimeksi:
Jes! Joku muukin, jolla oireet vähenee. 😄
Eikä ollut vissiin huono merkki ollenkaan. Sain tänään ensimmäisen plussan ikinä ja reilu 2 vuotta on yritetty.
Hauskaa sinänsä, et tässä kierrossa myös poistettiin kohdusta polyyppi, jonka takia PAS-siirtoa ei tehty, koska raskautuminen olisi epätodennäköistä.
Nyt jännäilen, et mihin suuntaan plussa lähtee, mut vaan jotenkin tosi onnellinen, et tää on mahdollista meillekin 🥰

Mäkin päätin nyt ottaa gelee royalen käyttöön. Onkos sillä väliä, et mitä merkkiä ostaa? Natura median kapseleita olisi helposti saatavilla. Onko se hyvä merkki? 🤔

Mäkin päätin nyt ottaa gelee royalen käyttöön. Onkos sillä väliä, et mitä merkkiä ostaa? Natura median kapseleita olisi helposti saatavilla. Onko se hyvä merkki? 🤔
En usko, että on muuten merkitystä, mutta Luontaistukun paketissa vahvuutena 1000 mg, kun taas muilla näyttäisi olevan 500 mg. Itse hankin tuota vahvempaa.

Olen nyt tullut tällä yhden kierron empiirisellä tutkimuksella siihen tulokseen, että joko Gelee Royale ja Q10 on jotain ihmeainetta 😁 Tai sitten ne yhdessä. Aloitin näiden ottamisen kierron alussa ja heti tulin raskaaksi. Tätä ennen yrityskertoja 5. Ovulaatio myös tuntui kunnolla ensimmäistä kertaa ikinä (selkeää pistelyä ja jomotusta munasarjojen alueella). Toivotaan, että raskaus etenee normaalisti eikä näistä ole ollut munasolun tai siittiöiden laatuun heikentävää vaikutusta.

Eka kierto geleen kanssa käynnissä ja tää vaikuttaa hämmentävältä. Oviskivut alko kovina jo kp10, samoin limat. Positiivisen ovulaatiotestin tein eilen kp13, mutta kipuja ei lainkaan eilen tai tänään. Lämpöjen perusteella ovis ei kuitenkaan oo vielä tapahtunu. Normisti mun ovis on kp16-19 ja kivut on pahimmillaan dpo-1 ja 0. Nyt vähän jännittää että tapahtuuko ovista ollenkaan, saa nähdä miten käy 🤔

Ensimmäinen Gelee-kierto takana, ja mitään järisyttävän ihmeellistä en huomannut. Ovis oli kolmisen päivää myöhemmin, mutta siihen saattoi vaikuttaa myös esim. saatu influenssarokote. Ovistestiviiva ei ollut vahvempi kuin tavallisesti. Pientä ovisjomotusta olin huomaavinani enemmän kuin tavallisesti, mutta voi olla myös ylitulkintaa. Kosteus ei lisääntynyt ainakaan paljoa tässä kierrossa.

Kuukautisia ennen oli nyt toista kertaa putkeen kipuja jo ennen kuin vuoto alkoi. En tiedä oliko jotain yrittänyt kiinnittyä vai liittyykö endometrioosiin. Kuukautiset oli onneksi helpommat, mutta siihen vaikutti varmasti eniten runsaaseen vuotoon gynen määrämä traneksaamihappo. Ekaa kertaa en vuotanut kuin pistetty sika. En tiedä vaikuttiko siedettävämpiin kipuihin vähäisempi vuoto vai gelee. Luin, että rottakokeissa gelee olisi vähentänyt endometrioosikipuja, joten voi hyvinkin olla, että auttaa ihmisiäkin. Tästä kipujen vähenemisestä olen eniten iloinen ja jatkan kyllä geleen kokeilua, vaikka ihmeplussaa ei ainakaan heti tullut. 😊

Ensimmäinen Gelee-kierto takana, ja mitään järisyttävän ihmeellistä en huomannut. Ovis oli kolmisen päivää myöhemmin, mutta siihen saattoi vaikuttaa myös esim. saatu influenssarokote. Ovistestiviiva ei ollut vahvempi kuin tavallisesti. Pientä ovisjomotusta olin huomaavinani enemmän kuin tavallisesti, mutta voi olla myös ylitulkintaa. Kosteus ei lisääntynyt ainakaan paljoa tässä kierrossa.

Kuukautisia ennen oli nyt toista kertaa putkeen kipuja jo ennen kuin vuoto alkoi. En tiedä oliko jotain yrittänyt kiinnittyä vai liittyykö endometrioosiin. Kuukautiset oli onneksi helpommat, mutta siihen vaikutti varmasti eniten runsaaseen vuotoon gynen määrämä traneksaamihappo. Ekaa kertaa en vuotanut kuin pistetty sika. En tiedä vaikuttiko siedettävämpiin kipuihin vähäisempi vuoto vai gelee. Luin, että rottakokeissa gelee olisi vähentänyt endometrioosikipuja, joten voi hyvinkin olla, että auttaa ihmisiäkin. Tästä kipujen vähenemisestä olen eniten iloinen ja jatkan kyllä geleen kokeilua, vaikka ihmeplussaa ei ainakaan heti tullut. 😊
Miulla tuo geleen syöminen on juurikin vähentänyt kipuja etenkin ovulaation aikaan! Ja endometrioosi löytyy täältäkin.

Miulla tuo geleen syöminen on juurikin vähentänyt kipuja etenkin ovulaation aikaan! Ja endometrioosi löytyy täältäkin.
Kipujen väheneminen on kyllä iso plussa! Itsellä ei juuri oviskipuja ole koskaan ollut pientä nippailua lukuunottamatta, mutta kuukautiskivut on olleet ikävän kovia.

Mä olin ehtinyt syödä gelee royalea n. 2vk ennen tän kierron ovulaatiota. Ovulaatio oli mulla kans poikkeuksellisesti kivuton. Jännä nähdä miten tulevaisuudessa, et oliko vaan sattumaa vai geleellä vaikutusta. 👀 Oon kyl popsinu monia muitakin lisäravinteita täs samalla, et voi olla niistäkin. Tai sit vaan poikkeuskierto.

Ei ne kivut kyl normaalisti oo kauheen kovat, auttanu vaan paikallistaa sen oviksen. Et kyl mä sen kivun jatkossa mieluummin ottaisin, mut on niitä onneksi muitakin keinoja se bongata. 😅

Kipujen väheneminen on kyllä iso plussa! Itsellä ei juuri oviskipuja ole koskaan ollut pientä nippailua lukuunottamatta, mutta kuukautiskivut on olleet ikävän kovia.
Miulla on aina ollut oviskipuja, mutta synnytyksen jälkeen ne räjähtivät käsiin. 😬 Niistä kivuista minä epäilin oviksen tapahtuvan pillereilläkin, vaikka gyne ei sitä uskonutkaan. 😅 Kyselin ehkäisyvarmuuden perään niin tässä juuri järjestelen sen hyvän ehkäisyvarmuuden 2v synttäreitä. 😆

Takaisin