Kuningatarhyytelö / royal jelly / gelee royale

Kiitokset vastauksista Ainoinkeri, Pingiviiniemo ja Miss_M! Niin, sitä kiinnittymisvuotoa toivon kovasti tietenkin, oli vaan aika aikaseen (dpo5 & 6). Ei auta kuin odotella jokunen päivä ja testata, ellei menkat ehdi alkaa ensin. Kädet kyynärpäitä myöten ristissä :smiley-angelic001
 
Mäkin nyt sorruin ostamaan näitä... :hilarious: en kehdannut miehelle edes sanoa :laughing021 vähän oon luontaistuotteiden kanssa epäluuloinen yleisestikin, mutta eipä se ota (kuin vähän rahaa) jos ei annakaan. :smiley-ashamed005 Ajattelin kokeilla nyt heti aloittaa, vaikka keskeytyksen jälkeen ei suuria toiveita tän kierron suhteen oo, jospa se ainakin vähän herättelis kroppaa takaisin rytmiin.
 
Hei, ajattelin kysellä täällä, että onko kellään kokemusta voiko geleet aiheuttaa tiputtelua? Syön nyt siis ekaa kiertoa geleitä, ja oon ottanut ovikseen asti 1000mg ja oviksen jälkeen 500mg. Eilen, dpo 5, pöksyihin oli tullut vaalean punertava/rusehtava märkä läiskä ja tänään oli puolestaan tullut kaksi hyvin pientä tippaa ihan tummaa verta. Mulla ei koskaan ennemmin ole ollut vuotoa kesken kierron, ellei mun luteaali sitten ole jäämässä todella lyhyeksi. Tietenkin toivon, että kyseessä voisi olla kiinnittymisvuotoa, mutta kuka tietää vaikka jotenkin noi geleet vaikuttaisi. Onko kellään muulla ollut tiputtelua geleeiden kanssa?

No mulla alkoi tiputtelu kp 25 ja jatkui muutaman päivän ennen kuin menkat alkoi, mutta se oli vasta ensimmäinen kierto pillereiden lopetuksen jälkeen, joten systeemi saattaa vain hakea itseään vielä. Tai jotain. Muuten ei ole ollut tiputtelua gelee-kierron aikana. Toivotaan parasta! :happy:
 
Onko teillä ollu mitään alavatsaoireilua heti geleen aloituksen jälkeen? mietin, onko mahdollisesti noista johtuvaa, kun vaisusti vihlailee välillä. Pari päivää noita vasta ottanu kyllä. Onkohan mahollista, että näin nopeasti vaikuttaisi myös kosteuteen? sitäkin yllättävän paljon jo :eek:
 
Onko teillä ollu mitään alavatsaoireilua heti geleen aloituksen jälkeen? mietin, onko mahdollisesti noista johtuvaa, kun vaisusti vihlailee välillä. Pari päivää noita vasta ottanu kyllä. Onkohan mahollista, että näin nopeasti vaikuttaisi myös kosteuteen? sitäkin yllättävän paljon jo :eek:
Mulla ainakin gelee vaikutti kosteuteen tosi nopeesti. En muista tuliko mitään vatsanippailuja, mutta ovis tosiaan aika istu ja ovisoireet oli tosi selvät. Oviksen aikaan vihlo tosi paljon ja kosteutta riitti ihan urakalla
 
Täällä eka kierto geleitä takana. Söin eka ovulaatioon asti 1000mg ja sit dpo5 asti 500mg. Sen jälkeen en uskaltanut syödä kun ajattelin että ehkä aiheutti välivuotoa.

Tämän kierron perusteella ei ainakaan aikaistanut ovulaatiota eikä pidentänyt luteaalia, mutta ihan positiivinen fiilis jäi. Epäilen että kyllä jotain ehkä yritti tapahtua silloin dpo5-6, mutta ei sitä kuitenkaan. Aion seuraavissakin kierrossa ottaa näitä. Nyt mietin vaan että olisko mitään luonnon keinoa millä tohon luteaaliin vois yrittää vaikuttaa... :think005
 
Täällä eka kierto geleitä takana. Söin eka ovulaatioon asti 1000mg ja sit dpo5 asti 500mg. Sen jälkeen en uskaltanut syödä kun ajattelin että ehkä aiheutti välivuotoa.

Tämän kierron perusteella ei ainakaan aikaistanut ovulaatiota eikä pidentänyt luteaalia, mutta ihan positiivinen fiilis jäi. Epäilen että kyllä jotain ehkä yritti tapahtua silloin dpo5-6, mutta ei sitä kuitenkaan. Aion seuraavissakin kierrossa ottaa näitä. Nyt mietin vaan että olisko mitään luonnon keinoa millä tohon luteaaliin vois yrittää vaikuttaa... :think005
Mä oon lukenut paljon macan vaikutuksista hedelmällisyyteen. Jonkun verran löytyy suomenkielisiä sivustoja, mutta helpommin löytyy englanniksi. Ja mun tutkimuksen mukaan maca vaikuttaa mm. luteaalivaiheeseen ja juurikin sen pituuteen. Mä otin tässä kierrossa maca kapselit testiin, viime kierrossa yritin jo jauheen muodossa mutten saanut sitä sen makua peitettyä mihinkään niin jäi ottamatta :laughing002
 
Katotaan jääkö geleet mulla tähän yhteen kiertoon, viimeyönä vietin tunnin vessassa pahoinvoiden ja pöntöllä istuen :meh: puolitan annostuksen ja katon vaikuttaako oloon, mahaa nipistelee vähän väliä ja tällä hetkellä olo on ku mahatautisella. :shifty: Mahapöpö menee ohi, sivuvaikutukset ei, jos geleestä johtuu. Oli täällä joku muukin kirjoitellut aiemmin, että veti pakin sekasin. Saas nähdä, en kyllä rupea kattelemaan tämmöstä oloa :sad001
 
Mä oon lukenut paljon macan vaikutuksista hedelmällisyyteen. Jonkun verran löytyy suomenkielisiä sivustoja, mutta helpommin löytyy englanniksi. Ja mun tutkimuksen mukaan maca vaikuttaa mm. luteaalivaiheeseen ja juurikin sen pituuteen. Mä otin tässä kierrossa maca kapselit testiin, viime kierrossa yritin jo jauheen muodossa mutten saanut sitä sen makua peitettyä mihinkään niin jäi ottamatta :laughing002
Ok, kiitos tiedosta, pitääpä tutkia!
 
Hei! Minulla myös tämä Gelee Royal 500mg käytössä nyt ensimmäistä kiertoa. Olen nyt syönyt tätä sen kaksi päivässä.
Meillä sellainen tausta että 1,5 v sitten lopetin e-pillerit ja raskauduin nopeasti. 12 vkon ultrassa löytyi sitten rakennevika ja teimme raskauden keskeytyksen. Meillä yritystä ollut siitä keskeytyksestä asti ja oli tietenkin usko ja toivo siihen että raskautuisin uudelleen nopeasti. Mutta ei nyt olemme kunnallisella puolella lapsettomuushoidon jonossa ja ollaan käyty verikokeissa ja eilen juuri otettiin minulta muiden kokeiden lisäksi tämä anti mullerianin hormoni ja mies kävi antamassa spermanäytteen. Nyt jännätään niitä tuloksia.
Toivo on nyt taas tietty korkealla kun löysin myös tämän geleen ja lukenut paljon hyvää tästä. Itselläni melko säännöllinen kierto kokoajan ja olen tikuttanut ovulaatiota monesti mutta ei ole tulosta siltikään tullut raskautumisen suhteen.
Olen syönyt noin viikon nyt tätä geleetä ja huomannut myös että kosteutta on huomattavasti enemmän kun normaalisti ja myös halukkuus lisääntynyt. Ensi viikolla pitäisi olla ovulaatio ja olen päättänyt etten noita ovulaatioita enää tikuta kun siitäkään mitään hyötyä meille ole ollut tuo vaan sellaista suorittamisen tunnetta. Mutta juu kiva että löytyi näin ajantasalla oleva ketju tästä aiheesta. Seurailen teidän kokemuksia ja kirjoittelen tänne myös jatkossa omia tilannepäivityksiä ☺️
 
Mie halusin tulla kertomaan oman kokemuksen. Lopetin pillerit toukokuussa 2018 ja siitä asti kierto oli tosi epäsäännöllistä, menkat (ja ovis) tuli 4kk välein. Alotin sitten geleet maalis-huhtikuussa 2019 muistaakseni ja ekasta geleestä tuli viikon päästä menkat, jonka jälkeen kierto ilmeisesti normalisoitui sillä raskauduin heti. Eli suosittelen! :)
 
Tulen myös kertomaan oman kokemukseni. Yksi lapsi 09/2016 ja toinen haaveissa ollut jo vuoden päivät.
02/2020 oli tuulimuna ja 05/2020 keskenmeno rv15+1. Epätoivoisena ja paljon onnistumistarinoita lukeneena otin geleen käyttöön kolmannella yrityskierrolla. Vaikka varmasti keskenmenon jälkeen hormonitoiminta oli vielä sekaisin ja vaikka en tikkuun ovisplussaa viimeisestä yrityskierrosta saanutkaan, oli tuntemukset oviksesta muutama kp aiemmin kuin viime kierrossa, uskon geleen vaikuttaneen asiaan. Ja en tosiaan tiedä, oliko geleen ansiota, mutta plussa tuli alkuviikosta :Heartred
 
Katotaan jääkö geleet mulla tähän yhteen kiertoon, viimeyönä vietin tunnin vessassa pahoinvoiden ja pöntöllä istuen :meh: puolitan annostuksen ja katon vaikuttaako oloon, mahaa nipistelee vähän väliä ja tällä hetkellä olo on ku mahatautisella. :shifty: Mahapöpö menee ohi, sivuvaikutukset ei, jos geleestä johtuu. Oli täällä joku muukin kirjoitellut aiemmin, että veti pakin sekasin. Saas nähdä, en kyllä rupea kattelemaan tämmöstä oloa :sad001

Päivitystä oloon ja ajatukseen geleestä:
Selvis syy pahoinvoinnille ym. Sen nimi on ovulaatio :hilarious: eli geleet itessään tuskin tätä aiheutti, mutta ovisoireet vahvemmat kun ennen ja aikaisessa (viime kierto kp18, nyt kp11 plussa)
 
Mä oon lukenut paljon macan vaikutuksista hedelmällisyyteen. Jonkun verran löytyy suomenkielisiä sivustoja, mutta helpommin löytyy englanniksi. Ja mun tutkimuksen mukaan maca vaikuttaa mm. luteaalivaiheeseen ja juurikin sen pituuteen. Mä otin tässä kierrossa maca kapselit testiin, viime kierrossa yritin jo jauheen muodossa mutten saanut sitä sen makua peitettyä mihinkään niin jäi ottamatta :laughing002
Mä alotin viime kierrossa kans macakapselit ja ovis aikaistu päiväl ja luteliaalikin pidenty päiväl. Toivon, että jatkaa edelleen hyvää kehitystä. Geleetkin musta hyvin toiminu vaikkei vielä plussaa ole tullut.
 
Ostin tänään purkin 500mg geleetä, pohdin että jospa söisin niitä nyt 2 päivässä ovikseen saakka greippimehun kanssa + foolihappo ja muut vitamiinit. Nyt eletään kierron 2 päivää, joten just ehtii vielä tähän kiertoon!
 
Mä alotin viime kierrossa kans macakapselit ja ovis aikaistu päiväl ja luteliaalikin pidenty päiväl. Toivon, että jatkaa edelleen hyvää kehitystä. Geleetkin musta hyvin toiminu vaikkei vielä plussaa ole tullut.

Mä tutkin tota macaa eilen, ja en itseasiassa löytänyt mitään mainintaa, että vaikuttaisi luteaalin pituuteen, enemmänkin vain mainintoja libidoon liittyen. Törmäsin kuitenkin sellaiseen luontaistuotteeseen kuin siveydenpuu, onko kellään siitä kokemusta? Sen pitäisi nimenomaan tukea keltarauhasen toimintaa. En vaan saanut selvyyttä, että uskaltaako sitä syödä ennen ovulaatiota, vai ainoastaan luteaalin aikaan, että ei vaan estäisi ovulaatiota.
 
Mä tutkin tota macaa eilen, ja en itseasiassa löytänyt mitään mainintaa, että vaikuttaisi luteaalin pituuteen, enemmänkin vain mainintoja libidoon liittyen. Törmäsin kuitenkin sellaiseen luontaistuotteeseen kuin siveydenpuu, onko kellään siitä kokemusta? Sen pitäisi nimenomaan tukea keltarauhasen toimintaa. En vaan saanut selvyyttä, että uskaltaako sitä syödä ennen ovulaatiota, vai ainoastaan luteaalin aikaan, että ei vaan estäisi ovulaatiota.
Hmm. Hauska nimi tuotteella pitäsköhän pistää kokeiluun. Libidoon en kyllä tarttis yhtää lisäboostia, sitä on jo entuudestaan:hilarious:
 
Mä löysin sillon kaupasta hakiessa vaan 1000mg kapseleita (ja koska kärsimätön niin ei muka ehtiny tilailla netistä :laughing014). Niin mitenhän nyt oletetun oviksen jälkeen, pitäiskö jättää pois kunnes uusi kierto alkaa? :wideyed: Täällä ilmeisesti suurin osa on syöny vaan tuota 500mg. Hankala alkaa osiinkaan noita kapseleita laittamaan :grin näistä ei tieten oikein mitään suoraa tietoa ole missään. Toisaalta, kun epäilen että oliko ovista edes koska keskeytyksen jälkeinen eka kierto, niin en oikein tiiä mitä tekis :oops:
 
Mä löysin sillon kaupasta hakiessa vaan 1000mg kapseleita (ja koska kärsimätön niin ei muka ehtiny tilailla netistä :laughing014). Niin mitenhän nyt oletetun oviksen jälkeen, pitäiskö jättää pois kunnes uusi kierto alkaa? :wideyed: Täällä ilmeisesti suurin osa on syöny vaan tuota 500mg. Hankala alkaa osiinkaan noita kapseleita laittamaan :grin näistä ei tieten oikein mitään suoraa tietoa ole missään. Toisaalta, kun epäilen että oliko ovista edes koska keskeytyksen jälkeinen eka kierto, niin en oikein tiiä mitä tekis :oops:
Mulla 500mg mut syön ovikseen asti 2×pvä, sitten taas uudessa kierrossa uudelleen jos tarve on. Mutta koska nää on luontaistuotteita niin näiden kanssa ei oo niin tarkkaa ku reseptilääkkeiden kans. :)
 
Mä löysin sillon kaupasta hakiessa vaan 1000mg kapseleita (ja koska kärsimätön niin ei muka ehtiny tilailla netistä :laughing014). Niin mitenhän nyt oletetun oviksen jälkeen, pitäiskö jättää pois kunnes uusi kierto alkaa? :wideyed: Täällä ilmeisesti suurin osa on syöny vaan tuota 500mg. Hankala alkaa osiinkaan noita kapseleita laittamaan :grin näistä ei tieten oikein mitään suoraa tietoa ole missään. Toisaalta, kun epäilen että oliko ovista edes koska keskeytyksen jälkeinen eka kierto, niin en oikein tiiä mitä tekis :oops:

Alotin myös geleet kp1 2*500mg ja ovulaation jälkeen vain yks tabu.
 
Takaisin
Top