Kun ei mitään tee mieli...

Keskustelun 'Kesäkuiset 2018' aloitti maaris, 2 marras 2017.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Donitsi Ihastunut foorumiin Huhtikuiset 2021 Kesämammat 2018

Noi salaatit on kyllä hyviä ja niitä mulla ollut myös monesti töissä eväänä.. ainut vika niissä on se hinta :/

Ei kai niissä mitään vaaraa ole, kun lihat on kypsiä ja salaatit jne pesty ennen pakkausta.. Eihän ne kauaa niissä pakateissa ole ennen kuin päivämäärä menee umpeen.. mä oon aina kahtonut salaatin kunnon ennen ostoa.. mua öllöttänyt aina jos siellä on joku huononpi salaatin palanen mukana..
  2. Lum_ Rakastunut foorumiin Kesämammat 2018

Mä oon myös syönyt ihan huoletta noita salaatteja nyt raskausaikana.
    Mä en oo ehkä tarpeeksi perehtynyt noihin kaikkiin ruokasuosituksiin kun yritän lähinnä maalaisjärkeä käyttää mitä uskaltaa syödä ja mitä ei :)
  3. Donitsi Ihastunut foorumiin Huhtikuiset 2021 Kesämammat 2018

Jalapenoja menis purkki tolkulla tällä hetkellä :D
  4. vastavirrassa Rakastunut foorumiin

Nyt oli jo aika mielenkiintonen :D
    • Tykkää Tykkää x 1
  5. Donitsi Ihastunut foorumiin Huhtikuiset 2021 Kesämammat 2018

Aina tykännyt niistä, mutta nyt maistuu vielä paremmilta olevinaan..
  6. Qwertiy Peruskäyttäjä Kesämammat 2018

Ootteko aatellu jouluna syödä pipareita tai juoda glögiä. Jossain luki ettei sais :eek:
  7. Katti84 Peruskäyttäjä Kesämammat 2018

Mikäs niissä olis kiellettyä? Mä oon ainaki vetäny jo molempia. Piparit nyt voin jättää väliinkin, ne ei oo niin suurta herkkua mut glögi maistuu kyllä (sikäli mikäli tää olo sallii juoda)
  8. Qwertiy Peruskäyttäjä Kesämammat 2018

Inkivääri ilmeisesti :D
  9. Huvitutti Ihastunut foorumiin Kesämammat 2018

Mie teen ainaki ite piparit ni voi jättää inkiväärin pois :) ni tein viimeki vuonna ja hyviä tuli!
  10. Huvitutti Ihastunut foorumiin Kesämammat 2018

Ja meiä neuvolatäti sano et glögissä inkivääriä on ni vähä (mausteena) ettei se haittaa mitää..
    • Tykkää Tykkää x 1
  11. vastavirrassa Rakastunut foorumiin

Inkivääri mullakin tuli mieleen ensimmäisenä, se on kiellettyjen listalla.

Toisaalla maailmassa käytetään sitä mm raskauspahoinvointiin, mutta Suomessa se on tosiaan kiellettyjen listalla. :D Oli ainakin 4v sitten, nyt en tarkistanukaan oliko se siellä vieläkin.
  12. Snygis 15 Naimisissa foorumin kanssa Syyskuunmammat 2015 Kesämammat 2018

Mä jätin eilen semmoisen joululimpun syömättä missä oli inkivääriä, en tiedä oliko se vähän liioittelua...
    • Hauska Hauska x 1
  13. Huvitutti Ihastunut foorumiin Kesämammat 2018

Mie oon menny syömää nuudeleita jos on ollu maustepussissa inkivääriä :O mut ei kai ni pieni määrä voi haitata...
  14. Lum_ Rakastunut foorumiin Kesämammat 2018

Eipä olis kyllä edes tullu mieleen etteikö välttämättä sais syödä :wideyed:
  15. vilttitossu Tuttu foorumilla Kesämammat 2018

Ihan hyvä muistutus tuo inkivääri näin joulun alla. Yleensä teen piparitaikinan itse, eli se ei oo ongelma. Enkä ois tajunnut että glögi täytyy kanssa tarkistaa. Täytyy tehdä sekin itse :)
  16. vilttitossu Tuttu foorumilla Kesämammat 2018

Olikos kanelikin jotenkin rajoitettu?
  17. -pallokala- Rakastunut foorumiin Kesämammat 2018

Meidän neuvolan jakamassa ruokavalio-ohjeessa luki, että inkivääriä on ihan ok käyttää mausteena ruuan joukossa. Noi inkivääriteet ja muuten runsas syöminen oli kielletty. Ton mukaan piparit olis mun järkeilyllä ihan sallittuja.
    • Tykkää Tykkää x 2
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  18. -pallokala- Rakastunut foorumiin Kesämammat 2018

Kaneli oli kielletty alle vuoden ikäisiltä.
    • Tykkää Tykkää x 1
  19. Kharou Rakastunut foorumiin Elokuunmammat 2014 Kesämammat 2018

Tarkennan: kassiakaneli on kielletty, samoin rajoitettava myös leikki-ikäisillä. Ceyloninkanelia voi käyttää, kassiakanelin ongelma on kumariinipitoisuudessa. :)
    • Tykkää Tykkää x 1
    • Informatiivinen Informatiivinen x 1
  20. Emir Rakastunut foorumiin Kesämammat 2018

Mää oon kans vetänyt jo molempia. En tiiä mitä siin glögissä ois kun jostain mehutiivisteestä oli toi mein tehty. Inkivääriä siinä oli ja se on kai jossain muodossa kiellettyä.

Jaa tämä sivu