Kun ei mitään tee mieli...

maaris

Vauhtiin päässyt keskustelija
Kesämammat 2018
Houkuttelevimmat ruokaideat kehiin! Aika monella on varmaan tilanne, että nälättää, ja jos ei syö säännöllisesti, tulee huono olo - mutta samalla on vaikeaa keksiä mitä suuhunsa laittaisi.

Helppoa, isompaa kokkailua vaativaa, mitä vain, ideoita otetaan vastaan!
 
Viime alkuraskaudessa elin pari viikkoa pelkällä falafelilla :joyful:. Tuli muuten kokeiltua aika monen paikan falafelit, oli ainoa sapuska, joka tuntui hyvältä. Kaikki muu äklötti, etenkin liha. Itsekin olen falafelit pyöräyttänyt, mutta nykyään kun saa suoraan pakastealtaasta niin tulee kyllä sieltä haettua ennemmin :). Fafasin falafelit on ihan parhaita!
 
Nyt olen taas tässä raskaudessa pitäytynyt aika lailla lihattomalla linjalla (ei tule ällötystä...). Erilaisia pastoja olen tehnyt, menee kivasti alas ja maistuu hyvältä. Ihan perushyvää tulee kun kuullottaa sipulia, valkosipulia ja persiljaa oliiviöljyssä. Siihen silputtuja sieniä paistumaan, ja lopuksi reilusti kirsikkatomaatin paloja muutamaksi minuutiksi vielä pannulle. Pasta jätetään aavistuksen al denteksi ja kaadetaan pannulle mössön joukkoon vielä kypsymään hetkeksi. Ihanaa :hungry:
 
Mä voisin elää vesimelonilla ja viinirypäleillä. Kaikki muu sitten enemmän tai vähemmän ällöttää. Mies on ihan sekasin mitä pystyn syömään :grin
Esim. Kananfilettä ei pysty syömään mutta kanankoipia kyllä.
Jännä kun mies ei ymmärrä mun logiikkaa :hilarious:
 
Kaikki raikas just viinirypäleet ja salaatit. Peruna ja liha yököttää. Kiisseleitä on tullut syötyä ja puuroa. Leipä menee kurkun kanssa
 
Mä voisin elää vesimelonilla ja viinirypäleillä. Kaikki muu sitten enemmän tai vähemmän ällöttää.

Mulla sama, lähinnä viinirypäle tekee mieli. Ei ole. Eikä tule, ennen kuin hinta laskee viidennekseen :P
 
Kamalaa kun itellä tekee mieli vaan suolasta, rasvasta ja epäterveellistä ruokaa..Ainoastaan sellanen ruoka vie tätä pahaa oloa vähän pois (kunnes taas tule paha olo ku on lopettanu syömisen..) Mun ei ikinä muuten tee mieli muuta epäterveellistä kun makeaa. Nyt kaikki makea yököttää :hungover:
 
Mä tein tänään päivällä niinkin helppoa (en tosin täyttävyydestä olis niinkään varma) kuin kanaliemi!
Tapaan aina syödä tällästä jos oon kipee ja heikko olo eli ihan vaan kuumaa vettä ja sekaan kanaliemikuutio tai lihaliemi :happy: Meni alas!
 
Keitin kananmunia (tuli muuten superhyviä!) joo iskin ruisleivän päälle suolakurkun kera. Ei ällöttänyt ja meni yllättävän hyvällä halulla alas!
 
Pitäs olla sellasta minkä saa suuhun heti! Phv aaltoillessa hyvän olon hetkenä pitäs syödä ja äkkiä ennenku se menee ohi et pysyis sisällä xD ja noita hyviä hetkiä on päivässä vähemmän kuin huonoja.. Tällä hetkellä oon onnistunu pitämään sisällä ainoastaan jogurttia, play kaakaojuomaa ja colaa.. Mun lemppari kurkkukaan ei pysyny sisällä :sad001 viinirypäleitä voisin kyllä toisaalta kokeilla, mutta jos liian makee niin hyh..
 
Onko (tai on ollut) kellään outoja ruokamielihaluja? Esim liidun tai vaikkapa hammastahnan himoilua? Vai onko tuo vaan vitsiä?
 
Itse aina ajattelin, että raskausajan ruokahimot liittyvät tiettyjen aineiden puutteeseen. Ja nyt kun moni syö monivitamiini valmisteita niin eipä ole niitä outoja mielihaluja
 
Itse syön useita pieniä aterioita, jotta saan pahoinvoinnin pois..

Aloin kantamaan mukanani vauvaruokia. Todella kätevää. On valikoimaa (lähiaikoina erittäin hyvin menee alas vellit), suht halpaa ja terveellistä välipalaa, ei tarvi pelätä pilaantumista.. Tosin viime aikoina on tehnyt niin mieli epäterveellistä ruokaa
 
Klementiinit!! Himoitsen niitä ja appelsiineja. Yleensä tykkään satsumista. Klementtiinejä en edes koskaan osta, kun en oo välittänyt mausta ja niissä on usein siemeniä, mutta nyt ne tuoksuu jo kaupassa niin hyville ja voisin iltaan napsia kilon ihan heittämällä.
 
Kaikki kotiruoka ällöttää, alas menee lämpimistä ruoista vain sosekeitot ja mannapuuro mehukeitolla. Muuten menty aika epäterveellisellä linjalla, ruisleivän jouduin vaihtamaan kuvotuksen takia paahtikseen ja luonnonjogurtin vanukkaisiin.. Mehujäitä menee useampi päivässä. Satsumat ja vauvanruoat on hyviä, niitä tulee kyllä muutenkin syötyä :)
 
Mulla oli alusta tonne viime viikkoon himo viinirypäleisiin ja banaaniin, nyt se on vaihtunu erilaisiin keittoihin :D varsinkin kasvissosekeitto ja jauhelihakeitto, niitä voisin syödä päivittäin :D
 
Note to self älä juo omenamehua.. Sen oksentaminen oli kamalan hapokasta, vaikka se oli niin halavatun hyvää! :wacky: Lihapasteijat on nopee vetästä ja ainakin mulla pysy sisälläkin, ihme.. Noi kaks lihapasteijaa ja vähän colaa onkin sit ainoat mitä tänään pysyny sisällä :meh:
Huomenna kokeilen tonnikalaa suoraan tölkistä :grin
 
Sama juttu kun viime kerralla, himo tomaatteihin ja appelsiiniin. Kaikki ruoka ällöttää, mutta perhe on ruokittava. Eilen tein kanan ja riisin lisukkeeksi uunissa porkkanaa & kesäkurpitsaa hunajalla ja öljyllä höystettynä, ne kasvikset itellä upposi.
Ohut ruisleipä ja juusto on ollu ja ihan suosikki juttu muutaman päivän.
Liikun ulkona joka päivä vähintään tunnin tai kaksi ja välillä kaksikin kertaa päivässä niin luulisi ruoan maistuvan, mut ei vaan tee mieli syyä.
Meidän ihan just 1v kun ei nukkuisi kun liikkuvissa vaunuissa niin tulee pakko ulkoilua ja eipä kyllä sisällä jaksa päivystää tuhotouhon kanssa koko ajan :D
 
Tänään tuli syötyä aamupalaksi kreikkalaista jugurttia hunajalla. Ensimmäistä kertaa aamulla ei tullut yhtään huono olo tuon syömisen jälkeen. Siihen sitten vetäsin tunnin päästä vielä ruisleivän päälle, niin kyllähän se paha olo taas yllätti...
 
Vadelmamehukeitto (jep, joku vadelmahimo kun vadelmajogurttikin nyt uppoo vaikka en normaalisti juuri jogurttia syö usein), kaupan pakastealtaasta kananugetit :p hyvin harvoin niitäkään mut tänään piti keksiä jotain helppoa lapsille... kelpas mullekin.
 
Takaisin
Top