Kun ei mitään tee mieli...

Noi salaatit on kyllä hyviä ja niitä mulla ollut myös monesti töissä eväänä.. ainut vika niissä on se hinta :/

Ei kai niissä mitään vaaraa ole, kun lihat on kypsiä ja salaatit jne pesty ennen pakkausta.. Eihän ne kauaa niissä pakateissa ole ennen kuin päivämäärä menee umpeen.. mä oon aina kahtonut salaatin kunnon ennen ostoa.. mua öllöttänyt aina jos siellä on joku huononpi salaatin palanen mukana..
 
Mä oon myös syönyt ihan huoletta noita salaatteja nyt raskausaikana.
Mä en oo ehkä tarpeeksi perehtynyt noihin kaikkiin ruokasuosituksiin kun yritän lähinnä maalaisjärkeä käyttää mitä uskaltaa syödä ja mitä ei :)
 
Aina tykännyt niistä, mutta nyt maistuu vielä paremmilta olevinaan..
 
Ootteko aatellu jouluna syödä pipareita tai juoda glögiä. Jossain luki ettei sais :eek:
 
Ootteko aatellu jouluna syödä pipareita tai juoda glögiä. Jossain luki ettei sais :eek:

Mikäs niissä olis kiellettyä? Mä oon ainaki vetäny jo molempia. Piparit nyt voin jättää väliinkin, ne ei oo niin suurta herkkua mut glögi maistuu kyllä (sikäli mikäli tää olo sallii juoda)
 
Mie teen ainaki ite piparit ni voi jättää inkiväärin pois :) ni tein viimeki vuonna ja hyviä tuli!
 
Inkivääri mullakin tuli mieleen ensimmäisenä, se on kiellettyjen listalla.

Toisaalla maailmassa käytetään sitä mm raskauspahoinvointiin, mutta Suomessa se on tosiaan kiellettyjen listalla. :D Oli ainakin 4v sitten, nyt en tarkistanukaan oliko se siellä vieläkin.
 
Mä jätin eilen semmoisen joululimpun syömättä missä oli inkivääriä, en tiedä oliko se vähän liioittelua...
 
Mie oon menny syömää nuudeleita jos on ollu maustepussissa inkivääriä :O mut ei kai ni pieni määrä voi haitata...
 
Ihan hyvä muistutus tuo inkivääri näin joulun alla. Yleensä teen piparitaikinan itse, eli se ei oo ongelma. Enkä ois tajunnut että glögi täytyy kanssa tarkistaa. Täytyy tehdä sekin itse :)
 
Meidän neuvolan jakamassa ruokavalio-ohjeessa luki, että inkivääriä on ihan ok käyttää mausteena ruuan joukossa. Noi inkivääriteet ja muuten runsas syöminen oli kielletty. Ton mukaan piparit olis mun järkeilyllä ihan sallittuja.
 
Mää oon kans vetänyt jo molempia. En tiiä mitä siin glögissä ois kun jostain mehutiivisteestä oli toi mein tehty. Inkivääriä siinä oli ja se on kai jossain muodossa kiellettyä.
 
Takaisin
Top